De resultaten 1 tot 5 van 5 worden weergegeven.
  1. #1

    Standaard Aansluiten Tv geluid op Surround

    Hallo Hallo Experts

    Ik beschik over een Samsung PS42B450 en over een Panasonic PC-PT460

    Nu wil ik het geluid van m'n tv naar m'n surround laten lopen.
    Welke kabel is daar het beste geschikt voor?

    Ook beschik ik over een
    - PC met hdmi die verbonden is met de TV (hdmi kabel)
    - Mediaspeler die verbonden is met de TV (hdmi-kabel)
    - Ps3 die verbonden is met de TV (hdmi-kabel)

    Kortom Hdmi slots zijn bezet, nu moet ik gaan werken met coax ofzo? of digital optisch ofzo? geen idee wat voor kabels dat zijn en wat ze doen

    Hoop spoedig iets van een expert te vernemen

  2. #2

    Standaard

    Welkom op dit forum Thoootje.

    Het geluid van de TV kun je via 3 soorten verbindingen naar de set sturen. Bij alle verbindingen kun je het geluid van de op de TV aangesloten bronnen alleen als stereo naar de set laten sturen. Gebruik je de optische verbinding, dan kan alleen het geluid van de bij de TV ingebouwde DVB ontvanger als 5.1 verstuurd worden. Het is dan dus afhankelijk van de zender en het programma waar je naar kijkt.

    Wanneer je alleen bvb de mediaspeler gebruikt om films met 5.1 geluid af te spelen, dan zou je kunnen proberen om deze middels een optische kabel met de set te verbinden en de TV middels de rode en witte tulp.

    De manier van aansluiten is dus afhankelijk van waarvoor en hoe je de apparatuur gebruikt.
    Geef geluid de ruimte.
    Mijn HT

  3. #3

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Gerco Stuivenberg Bekijk bericht
    Welkom op dit forum Thoootje.

    Het geluid van de TV kun je via 3 soorten verbindingen naar de set sturen. Bij alle verbindingen kun je het geluid van de op de TV aangesloten bronnen alleen als stereo naar de set laten sturen. Gebruik je de optische verbinding, dan kan alleen het geluid van de bij de TV ingebouwde DVB ontvanger als 5.1 verstuurd worden. Het is dan dus afhankelijk van de zender en het programma waar je naar kijkt.

    Wanneer je alleen bvb de mediaspeler gebruikt om films met 5.1 geluid af te spelen, dan zou je kunnen proberen om deze middels een optische kabel met de set te verbinden en de TV middels de rode en witte tulp.

    De manier van aansluiten is dus afhankelijk van waarvoor en hoe je de apparatuur gebruikt.

    Oke bedankt voor je duidelijke en snelle antwoord, echter heb ik nog wel 1 vraagje.

    Dus als ik mijn tv aanzet (en gewoon RTL5) kijk dan pakt mijn surround setje automatisch het geluid van het tv programma? of op welke stand moet ik hem dan zetten?

    Alvast bedankt!

  4. #4

    Standaard

    Wanneer je de TV aan zet, moet je met de set de juiste ingang kiezen. De TV zal er dan voor zorgen dat je het geluid van de zender (RTL5) of de andere bron naar de set sturen.

    De ingang die je bij set moet kiezen is afhankelijk van de gebruikte soort audio-verbinding en natuurlijk de ingang waarmee je deze hebt verbonden. In jouw geval zou dit een makkie moeten zijn, omdat jouw set (helaas) maar één elk soort heeft.
    Geef geluid de ruimte.
    Mijn HT

  5. #5

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Gerco Stuivenberg Bekijk bericht
    Wanneer je de TV aan zet, moet je met de set de juiste ingang kiezen. De TV zal er dan voor zorgen dat je het geluid van de zender (RTL5) of de andere bron naar de set sturen.

    De ingang die je bij set moet kiezen is afhankelijk van de gebruikte soort audio-verbinding en natuurlijk de ingang waarmee je deze hebt verbonden. In jouw geval zou dit een makkie moeten zijn, omdat jouw set (helaas) maar één elk soort heeft.
    Oké super bedankt!
    Morgen maar even iets eerder stoppen met werk en een kabeltje halen dus

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •