De resultaten 1 tot 10 van 10 worden weergegeven.
  1. #1

    Standaard Monty Python and The Holy Grail [Blu-ray Disc]

    Monty Python and The Holy Grail

    De zoektocht naar de Heilige Graal, hoe ziet dat eruit in HD?

    Lees dit artikel

  2. #2

    Standaard

    Heb de film zelf zo'n anderhalve maand geleden op Blu-ray bekeken, maar vond de beeldkwaliteit allerminst slecht. Ik was zelfs aangenaam verrast, het bronmateriaal in aanmerking genomen. Alleen de openingsscenes zijn inderdaad wat zwak. Maar voor de rest had ik geen klachten. Ik heb de DVD-versie ook, maar de Blu-ray is stukken beter.

  3. #3

    Standaard

    Ik ben het met je eens Marcel, maar het is maar net welke methodiek die je toepast bij het beoordelen en Ludo legt wel uit dat door het bronmateriaal deze film niet de volledige score kan halen, dit i.t.t. blu-ray.com die een 4,5/5 geven: http://www.blu-ray.com/movies/Monty-.../23375/#Review
    DVDPROFILER
    LG OLED 65G36LA; SONY HT-A9; SONY SA-SW5; Pioneer BDP LX58; SONY UBP-X700(Regio A/1 voor BD/DVD); Logitech Harmony Companion; Google Nest Hub's; Nvidia Shield 2019; PS3 60GB

  4. #4

    Standaard

    Die 4.5 van Bluray.com snap ik echt niet. Daarvoor is de beeldkwaliteit van deze release toch echt veel te mager, ook al neem je het bronmateriaal in acht. Als dit al een 4,5 verdient, dan blijft er werkelijk helemaal geen ruimte meer over om iets kritisch te beoordelen.
    Zeker gezien de zaken die bij screenshot 3 en 4 zijn te zien kan dit geen hoge score opleveren.
    Bij een film als The Holy Grail is de beeldkwaliteit misschien niet van het allerhoogste belang, maar dat is geen reden om het een hoge waardering te geven als hij het niet verdient.
    Philadelphia Phillies: World Series Champions 2008, National League Champions 2009 & 2022 en National League East Champions 2010 & 2011

  5. #5

    Standaard

    Dit is dan ook echt een release waar de meningen over de PQ verschillen, kijk maar eens op cinamasquid.com: http://www.cinemasquid.com/blu-ray/m...1-72ba089a6085 Laagste cijfer is een 6 en het hoogste een 9 met een gemiddelde van 8.
    DVDPROFILER
    LG OLED 65G36LA; SONY HT-A9; SONY SA-SW5; Pioneer BDP LX58; SONY UBP-X700(Regio A/1 voor BD/DVD); Logitech Harmony Companion; Google Nest Hub's; Nvidia Shield 2019; PS3 60GB

  6. #6

    Standaard

    Ik vond de kwaliteit eigenlijk heel goed. Een solide 4/5 voor mij.
    Mooie kleuren, wel niet altijd scherp maar dat is eigen aan het bronmateriaal en de snelle bewegingen. Je moet ook weten, dit is een lowbuget, non-budget filmproductie.

  7. #7

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Ludo Keeris Bekijk bericht
    Die 4.5 van Bluray.com snap ik echt niet. Daarvoor is de beeldkwaliteit van deze release toch echt veel te mager, ook al neem je het bronmateriaal in acht. Als dit al een 4,5 verdient, dan blijft er werkelijk helemaal geen ruimte meer over om iets kritisch te beoordelen.
    Zeker gezien de zaken die bij screenshot 3 en 4 zijn te zien kan dit geen hoge score opleveren.
    Bij een film als The Holy Grail is de beeldkwaliteit misschien niet van het allerhoogste belang, maar dat is geen reden om het een hoge waardering te geven als hij het niet verdient.
    Maar als je zelf dit post:
    "Heel erg geweldig is de kwaliteit van het beeld nog steeds niet, maar afgezien van enkele missers is er wel ongeveer uitgehaald wat erin zit.", dan is 2 1/2 bolletje toch wel weinig?
    Blu-ray gaat toch niet alleen maar om scherpte, maar om een zo goed mogelijke weergave van het bronmateriaal. En als dat bronmateriaal niet beter is, dan moet je daar toch met je score rekening mee houden?

  8. #8

    Standaard

    Dat doen we ook. Als ik dat niet had gedaan, zou ik dit niet meer dan een 3 hebben gegeven. Het is altijd een afweging van hoe het originele materiaal eruit ziet, wat de keuzes van de makers zijn en hoe het er over het algemeen uitziet. Een film als Black Swan bijvoorbeeld is heel korrelig, maar dat is een bewuste keuze van de makers. En als je ziet wat er tegenwoordig mogelijk is met restauratie en het bewerken van beeld (zie To Kill a Mockingbird of All Quiet on the Western Front bijvoorbeeld), dan is de kwaliteit van The Holy Grail uiterst mager. Ik geloof niet dat Monty Python de shots bewust onscherp in de film heeft gezet, of dat er bewust kleurverschil is gebruikt. Dit is inderdaad een low-budgetfilm, zoals ook in de recensie is aangegeven en de mogelijkheden zijn beperkt. Maar dat is geen vrijbrief om alles dus met de mantel der liefde te bedekken en op die grond een hoge score te geven. Je moet wel objectief en neutraal blijven.
    Ik besef nu eigenlijk dat ik m'n eigen uitspraak tegenspreek, dat er uitgehaald is wat erin zit. Maar daar bedoel ik dan mee zonder dure restauratie van het beeld.
    Er is dus wel degelijk ruimte voor verbetering van deze transfer. Als je deze transfer een 9 of 10 gaat geven, dan moet je bijna alles die score gaan geven. Maar we moeten ook kritisch blijven.

    Misschien is een onvoldoende niet geheel terecht en ik zal er dan ook een voldoende van maken. Meer zit er niet in, daarvoor zitten er teveel momenten in die niet goed zijn.
    Laatst aangepast door Ludo Keeris : 24-04-2012 om 20:34
    Philadelphia Phillies: World Series Champions 2008, National League Champions 2009 & 2022 en National League East Champions 2010 & 2011

  9. #9

    Standaard

    Je hebt voor een deel gelijk, Ludo, maar veel mensen zullen zich nu misschien laten afschrikken door jouw matige beoordeling van de beeldkwaliteit, terwijl dat niet terecht is, vind ik. Op de beginscenes na vond ik de rest zeer acceptabel tot goed, een enkele minder shot daar gelaten. En ieder geval een stuk beter dan de DVD-versie.

  10. #10

    Standaard

    Tja, wij zijn er om een eerlijk en objectief beeld te geven van een release, niet om de verkoopcijfers te bevorderen.
    Ik kan me ook voorstellen dat, als we hier een topscore geven, kopers zich juist bedonderd voelen, omdat ze dan ook een topkwaliteit verwachten. En je kunt veel zeggen over het beeld, maar topkwaliteit heeft het helaas niet.
    Ik had het zelf ook graag anders gezien, want dit is wel een van mijn favo films!
    Philadelphia Phillies: World Series Champions 2008, National League Champions 2009 & 2022 en National League East Champions 2010 & 2011

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •