De resultaten 1 tot 7 van 7 worden weergegeven.
  1. #1

    Standaard Nieuwe receiver advies

    Hallo mensen,

    Ik ben nieuw op het forum en vraag heel onbeschoft jullie advies

    Ik wil namelijk mijn Receiver vervangen omdat deze kuren begint te vertonen. Ik heb met veel plezier jaren genoten van mijn Marantz SR4500 samen met 2x M&S Avant 914i en 2x Mission M30i achter. Een Center heb ik tot nu toe niet geïnstalleerd omdat ik voornamelijk stereo of 4x stereo luister. De center staat uitgeschakeld dus als ik een film in surround kijk/luister dan wordt de spraak verdeeld over de front speakers.

    Wellicht in de toekomst toch nog een keer een center. Maar voor nu eerst een nieuwe receiver.

    De nieuwe lijn van Marantz spreekt mij persoonlijk niet meer aan. Ik vind de kleine schermpjes te klein. Onkyo ben ik ook niet van gecharmeerd persoonlijk.

    Kortom er blijven voor mij twee merken over: Yamaha, Pioneer & Denon

    Ik heb de volgende receivers op het oog:

    http://www.kieskeurig.nl/receiver/de...r-1312/972432/ of:
    http://www.kieskeurig.nl/receiver/de...r-2312/972437/


    http://www.kieskeurig.nl/receiver/pi...sx-921/964470/

    http://www.kieskeurig.nl/receiver/ya...x-v671/965092/


    Een aantal vragen die ik heb:

    Liggen deze sets qua kwaliteit een beetje in lijn? Ik dacht dat Pioneer altijd op de onderlaag opereerde en dat Yamaha in de lijn van Denon en Marantz lag. Maar kijkende naar de prijzen zijn deze drastisch gedaald de afgelopen 10 - 15 jaar.

    Kortom ik zie door de receivers de receivers niet meer....

    Hoop dat iemand mij kan helpen.

    Bedankt alvast

  2. #2

    Standaard

    Dat de kleine displays van de nieuwe modellen van Marantz je niet aanspreken kan ik me best voorstellen. Als gebruiker verwacht je nl. dat een display alle informatie kan tonen die je nodig hebt om te kunnen zien of je de set juist ingesteld hebt. Daar komt bij dat het bedienen hierdoor minder aangenaam is. Daar had Marantz ook volgens mij wel wat beter over na mogen denken.

    Als dit voor jou de reden is om niet weer een Marantz te nemen, dan wordt het idd een lastige keuze. In dat geval is het misschien beter om te kijken naar de luidsprekers die je er in de toekomst op aan wilt sluiten. Voor de luidsprekers die je nu gebruik is er wat mij betreft al één die afvalt en dat is de 1312 van Denon. Dit 5.1 model heeft m.i. de minst krachtige eind-trappen en ook geen 'auto-setup'. Wil je de weergave aan kunnen passen aan de eigenschappen van de luidsprekers en de opstelling, dan is de 'auto-setup' dus iets waarmee dat mogelijk is.

    De reden dat de prijzen van receivers de afgelopen jaren gedaald zijn is de snelheid van de ontwikkeling. Tegenwoordig zijn veel toestellen binnen 5 jaar als niet meer gangbaar en wordt er volgens mij daardoor ook minder gekeken naar de degelijkheid. De verhouding tussen prijs, kwaliteit en mogelijkheden is daardoor anders geworden, maar niet ongunstiger.

    Om de juiste receiver te kiezen is daarom verstandig om niet alleen naar de huidige situatie te kijken, maar ook die van de toekomst.
    Laatst aangepast door Gerco Stuivenberg : 01-05-2012 om 14:09
    Geef geluid de ruimte.
    Mijn HT

  3. #3

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Gerco Stuivenberg Bekijk bericht
    Dat de kleine displays van de nieuwe modellen van Marantz je niet aanspreken kan ik me best voorstellen. Als gebruiker verwacht je nl. dat een display alle informatie kan tonen die je nodig hebt om te kunnen zien of je de set juist ingesteld hebt. Daar komt bij dat het bedienen hierdoor minder aangenaam is. Daar had Marantz ook volgens mij wel wat beter over na mogen denken.

    Als dit voor jou de reden is om niet weer een Marantz te nemen, dan wordt het idd een lastige keuze. In dat geval is het misschien beter om te kijken naar de luidsprekers die je er in de toekomst op aan wilt sluiten. Voor de luidsprekers die je nu gebruik is er wat mij betreft al één die afvalt en dat is de 1312 van Denon. Dit 5.1 model heeft m.i. de minst krachtige eind-trappen en ook geen 'auto-setup'. Wil je de weergave aan kunnen passen aan de eigenschappen van de luidsprekers en de opstelling, dan is de 'auto-setup' dus iets waarmee dat mogelijk is.

    De reden dat de prijzen van receivers de afgelopen jaren gedaald zijn is de snelheid van de ontwikkeling. Tegenwoordig zijn veel toestellen binnen 5 jaar als niet meer gangbaar en wordt er volgens mij daardoor ook minder gekeken naar de degelijkheid. De verhouding tussen prijs, kwaliteit en mogelijkheden is daardoor anders geworden, maar niet ongunstiger.

    Om de juiste receiver te kiezen is daarom verstandig om niet alleen naar de huidige situatie te kijken, maar ook die van de toekomst.
    Bedankt voor je uitgebreide antwoord. Is de Yamaha dan bijvoorbeeld een goede keuze?

  4. #4

    Standaard

    In principe is iedere losse receiver een goede keuze, maar welke voor jou de beste is zal je zelf moeten bepalen. Eventueel kunnen wij jou wel helpen, maar dan hebben we wel wat meer info nodig, zoals over de luidsprekers die je er in de toekomst op aan wilt sluiten of van welke klankkleur jij houdt.
    Geef geluid de ruimte.
    Mijn HT

  5. #5

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Gerco Stuivenberg Bekijk bericht
    In principe is iedere losse receiver een goede keuze, maar welke voor jou de beste is zal je zelf moeten bepalen. Eventueel kunnen wij jou wel helpen, maar dan hebben we wel wat meer info nodig, zoals over de luidsprekers die je er in de toekomst op aan wilt sluiten of van welke klankkleur jij houdt.
    Ik hou van een warme heldere klank waarbij de bass niet de boventoon voert.

    Ik heb mijn keuzes al verkleind ik wil nu kiezen tussen de:

    http://hificorner.nl/hifi/surround-r.../avr-2312.html

    en

    http://hificorner.nl/hifi/surround-r.../sr5006-1.html

    Wat zou jullie voorkeur hebben?

  6. #6

    Standaard

    In je eerste post gaf je aan geen Marantz receiver meer te willen. Maar in je keuzelijst staat nu wel weer een Marantz? Op zich niet erg, ik zou gewoon voor die Marantz gaan gezien je eerdere postieve ervaring met dit merk. Daarnaast staat Marantz erom bekend dat ze erg muzikaal klinken.
    Mijn HT: Panasonic TX-P42G20ES - Music Hall A25.2 - Music Hall CD25.2 - Music Hall DAC25.3 - Denon DVD-1940 - A.C. Ryan Playon!HD Mini - Logitech Squeezebox Duet - Phonar Veritas P5.5 EdMa Cap+ - Phonar Sub EdMa - Van den Hul kabels

  7. #7

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Peter Porrio Bekijk bericht
    In je eerste post gaf je aan geen Marantz receiver meer te willen. Maar in je keuzelijst staat nu wel weer een Marantz? Op zich niet erg, ik zou gewoon voor die Marantz gaan gezien je eerdere postieve ervaring met dit merk. Daarnaast staat Marantz erom bekend dat ze erg muzikaal klinken.
    Klopt, maar na een aantal reviews te hebben gelezen en gezien dat Marantz een duidelijke OSD heeft ben ik toch maar weer geswitched. Komt ook nog bij dat mijn receiver in een kastje staat en die staat altijd dicht dus ik lees het toch niet

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •