De resultaten 1 tot 16 van 16 worden weergegeven.
  1. #1

    Standaard beginnersadvies gevraagd

    Hallo,

    Ik ben nieuw hier op het forum. Ik ben een absolute beginner op het gebied van home theater maar ben wel een hevige filmfanaat, kijk enorm veel tv ... De reden dat ik hier raad vraag is dat m'n stereotorentje vernieuwd moet worden en ik daarom dacht van meteen eens een stapje hoger te gaan dan een simpel nieuwe stereoketen te kopen ... Maar er is zoooo veel aanbod, dat ik niet weet waarop ik moet letten ... ik wil er wel niet meteen een grote bom geld tegenaan gooien, daarom dat ik dacht op 2dehandssite's eens te gaan verkennen ... Ik ben 2 receivers tegengekomen, waarvan ik dacht ... hmmm, dit lijkt me wel iets. Deze kan ik bekomen voor 85€ en is op een 20 minuutjes van me vandaan ...
    http://www.2dehands.be/audio-video-t...m_medium=email Ik heb er wel bijgezegd dat ik de speakers niet wil, want dat is niet mijn smaak ...

    2de is ietsjes verder maar als het echt echt de moeite is, wil ik er wel voor rijden (1,5u) ....http://audio-tv-foto.marktplaats.nl/...-muzikaal.html

    Zijn dit goede onderdelen om mee te beginnen of kan ik beter verder zoeken en zeg me dan ineens naar wat ik best kan kijken ...

    Voor een home cinemaset te maken denk ik is het niet te doen, zit nu in de woonkamer van 4meter op 5 denk ik, maar later als ik verhuis wil ik het wel kunnen uitbreiden ....

  2. #2

    Standaard

    Ik zou geen wonderen verwachten van een 2e hands setje. Zeker niet voor 85 euro.
    En wat die marktplaatsadvertentie betreft: ik zou HEEEEEL voorzichtig zijn. Sowieso zou ik het zelf niet doen (je wordt soms bedrogen waar je bij staat). Als je daar heen gaat moet je in ieder geval erop staan dat je hem werkend te zien krijgt etc.

    Mijn tip is: koop bij een echte winkel waar je de spullen werkend kunt zien. Als je toch online wilt shoppen ofzo, ga dan naar een gerenommeerde site en niet een vaag iets.

    Ik heb zelf een Sony versterker voor 189 euro weggehaald bij BCC. Das een STR-DH510.
    Leuke versterker voor een leuke prijs. Wel een ouder model, maar waar voor je geld.
    Voldoende aansluitingen ook. Alleen heb je er dan nog geen luidsprekers bij natuurlijk.

    Ik zou zeggen: houd de hand nog even op de knip en doe wat research. Ga gewoon met een briefje in de hand naar zon grote zaak en laat de verkoper zn werk doen aan de hand van wat typenummers van modellen die je interessant vindt.

    Sowieso moet je ook uit gaan van wat WIL je, niet wat wordt aangeboden. Je moet je geen spullen laten verkopen die je niet nodig hebt, zeker als je geen grote portemonnee hebt.

  3. #3

    Standaard

    Wat zijn dan zowat goede online shops? Want denk dat ik in Antwerpen niet veel winkels ga vinden ... Buiten wat B&O winkels heb ik er niet veel gezien, ok, B&O enz zijn mss bekende gekende merken maar daar betaal je dan ook voor, daarom dat ik hier advies vraag, wat zowat goede "mindere" bekende en duurdere zijn ... Dus die 2 laat ik voor wat het is ... En wat bedoel je met, "wat je wil ..." mooi geluid met een leuke bass uiteraard maar niet overheersend ... ik heb het budged niet voor een dolby surround installatie van pakweg 1000€ ...

  4. #4

    Standaard

    ok even een oud topic terug omhoog stampen ... Heb de "koopjes" uit m'n hoofd gezet en nu vroeg ik me af of 1 van deze 3 zijn geld waard is ...

    http://www.receiverstore.be/product/...r-vsx-521.html : 239€

    http://www.receiverstore.be/product/...-avr-1612.html : 269€

    http://www.receiverstore.be/product/...373-zwart.html : 299€

  5. #5

    Standaard

    Welke receiver voor jou de meest waardevol is, kun je het beste zelf beoordelen door te gaan luisteren naar verschillende combinaties van luidsprekers en receivers. Iedere receiver klinkt anders met iedere luidspreker wat er weer voor zorgt dat de keuze ook afhankelijk is van de luidsprekers die je er op aan wilt sluiten.

    Trek dus je stoute schoenen aan en ga een keer luisteren in diverse winkels en misschien kan je de luidsprekers en de receiver kopen voor een leukere prijs dan via het internet.
    Geef geluid de ruimte.
    Mijn HT

  6. #6

    Standaard

    Ok, ben net een home audio winkel buiten gestapt en daar 2 setje's gehoord omdat de rest buiten mijn budged was maar ja, heb een setje gehoord van kef en 1tje van Monitor audio en moet zeggen, vond die van monitor audio niet slecht klinken .... het was een BX2 en koste 350€ ... vindt het wel jammer dat ik zo weinig keus heb voor een budged van 300€ voor 2 speakers .... ga beginnen met 2 speakers omdat m'n ruimte nu op de moment niet zo groot is maar met het oog op later te kunnen uitbreiden naar 5 ... Is er echt zo weinig keus voor degelijke speakers?? Vondt het geluid van de monitor audio bx2 wel heel mooi dus denk dat ik op die klank voort moet gaan .... (stond oog nog een mooi speakertje van B&W met een gele kevlar ? speaker en een aluminium tweeter erboven, ook eens naar geluisterd, vondt het echt verbluffend, het verschil tov die bx2 maar was dan ook een andere prijsklasse (+-830€ ) ...

    Dus,

    -is die BX2 een degelijke speaker
    -welke alternatieve zijn er voor deze prijs en deze acoustiek ...

  7. #7

    Standaard

    Voor dat geld zijn er genoeg andere mogelijkheden, maar die zijn niet altijd in winkels aanwezig of leverbaar. Je zal in zulke gevallen moeten luisteren naar een model uit een andere serie van hetzelfde merk of een ander model uit dezelfde serie.

    Er is dus meer mogelijk, maar daarvoor zal je dus ook verder moeten zoeken.
    Geef geluid de ruimte.
    Mijn HT

  8. #8

    Standaard

    Ok, dit topic mag van mij afgesloten worden ... Ben net m'n setje gaan bestellen op de dorpsdag van kapellen (10% korting )

    Bronze bx2 Walnut



    Yamaha RX-V373


  9. #9

    Standaard

    Dat is een mooie combi om mee te beginnen, omdat je daarmee veel kanten op kunt.

    Ik ben benieuwd hoe deze set jou bevalt en hoop daar snel wat over te lezen in de rubriek "mijn thuisbioscoop".
    Geef geluid de ruimte.
    Mijn HT

  10. #10

    Standaard

    Ik zal zodra het setje aangesloten is (is besteld, kwam normaal donderdag binnen) mijn bevindingen schrijven over m'n bescheiden setje .... Wordt met deze opstelling ook al gekozen voor een sub of wordt dit enkel bij een 5.1 set gedaan?

  11. #11

    Standaard

    Voor een sub maakt het niet zoveel uit hoeveel luidsprekers je gebruikt. Ook met 2 luidsprekers kan deze dus de spreekwoordelijke kers op de taart zijn en zeker in jouw geval.

    De Bronze BX2's zijn nl luidsprekers die vanwege het formaat moeite kunnen hebben met de weergave van de lage tonen en de LFE's. Om deze en daarmee ook de receiver te ontlasten en voor een vol geluid te zorgen zal een aktieve sub ook voor jou een must zijn.
    Geef geluid de ruimte.
    Mijn HT

  12. #12

    Standaard

    wat voor kabels heb ik allemaal nodig om volgende toestellen aan te sluiten?

    - Playstation 3
    - Telenet digicorder
    - Pc
    - Western digital mediaplayer ....

  13. #13

    Standaard

    Voor toestellen zonder HDMI is voor beeld de volgorde van goed naar slecht als volgt:
    -Component-video(rode, groene en blauwe tulp)
    -S(uper)-video
    -Composiet-video(gele tulp)

    ...en voor geluid wanneer het niet (als meer-kanaals HD) via HDMI kan:
    -Analoog meer-kanaals voor HD-geluid(DTS-HD, Dolby TrueHD en MPCM)
    -Optisch(Toslink) of Coaxiaal(oranje of soms zwarte tulp)
    -Analoog meer-kanaals voor alleen SD-geluid(DTS, DD)
    -Analoog 2-kanaals(rode en witte tulp)

    In de meeste gevallen zal dus HDMI kunnen gebruiken en zal dat de enige verbinding zijn die je nodig hebt, tenzij je bepaalde bronnen ook zonder receiver wilt gebruiken.
    Geef geluid de ruimte.
    Mijn HT

  14. #14

    Standaard

    Heb ze een uurtje geleden aangesloten en al wat van aan het genieten maar .... ik mis wel een beetje bass ??? Is een subwoofer noodzakelijk in zo'n setje of heb ik ergens iets over het hoofd gezien van instellingen om een beetje bass uit m'n speakers te krijgen? M'n stereo van 100€ gaf meer bass

  15. #15

    Standaard

    Ik denk dat je de reciever niet helemaal goed ingesteld hebt, maar een sub doet wel wonderen idd.

    Heb je wel aangegeven in de reciever dat je geen sub hebt aangesloten en maar 2 speakers?
    DVDPROFILER
    LG OLED 65G36LA; SONY HT-A9; SONY SA-SW5; Pioneer BDP LX58; SONY UBP-X700(Regio A/1 voor BD/DVD); Logitech Harmony Companion; Google Nest Hub's; Nvidia Shield 2019; PS3 60GB

  16. #16

    Standaard

    en de fronts als large aangeven op de receiver

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •