Pagina 3 van 7 EersteEerste 1234567 LaatsteLaatste
De resultaten 51 tot 75 van 168 worden weergegeven.
  1. #51

    Standaard

    *
    Laatst aangepast door Einzelgänger : 13-05-2013 om 11:43


  2. #52

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Einzelgänger Bekijk bericht
    Dank je voor de complimenten . Het geluid is inderdaad ruimtelijker en er is wat meer spreiding maar het geluid is/lijkt vooral een heel stuk completer/harmonieuzer in deze opstelling. Ik weet niet of dat komt door het muurtje aan de rechterkant maar de sub "bonkt" minder dan in de oude opstelling en dat bevalt me erg goed kan ik zeggen. Net de La Femme Nikita Blu Ray gekeken en de muzikale intermezzo's in de film klonken fantastisch en dat met standaard DD 5.1 geluid.

    Nog niet zo heel lang geleden was ik helemaal doorgedraaid van die speakerkabels maar het ouder worden maakt me wat milder denk ik , de kabels van de surrounds zijn inderdaad nog steeds erg zichtbaar maar ze zullen dat ook altijd geheel of gedeeltelijk blijven. Langs de plinten gaat niet helemaal lukken want het enige muurtje waarlangs dat mogelijk is is een stuk korter dan de kabels en dus blijven ze dan nog steeds (gedeeltelijk) zichtbaar. Dat neemt niet weg dat ik jou bevindingen volledig onderken dus vandaar de aanschaf van een vloerkleed, een niet ideale maar op dit moment adequate oplossing.

    Ik wil nu voorlopig vooral heel veel genieten van de hele opstelling en alle nieuwe apparatuur, kan niet wachten tot de CD speler vandaag verschijnt. Ik ga hem in eerste instantie aansluiten via een hoge kwaliteit digitale coaxiale kabel van Monster Cable. Daarna via een inmiddels bestelde hoge kwaliteit analoge stereo Monster Cable, dus even wachten tot ik die in huis heb. Bevallen gaat hij sowieso want er is geen gedonder meer met een overijverige HDMI kabel die altijd roet in het muzikale eten gooit .
    Mooi dat de sub nu iets minder "bonkt", kan inderdaad komen door de plaatsing, zelfs de sub een halfmetertje meer naar voren of achteren schuiven kan al tot heel grote verschillen leiden. De sub helemaal passend inregelen op het gebied van volume en de maximale frequentie maakt het helemaal af, vooral het volume is lastig. Zou er zeker nog wat mee "spelen" om er het optimale uit te halen, je kan wel eens aangenaam verrast door worden

    Zelf ben ik alles behalve een purist en zijn er voor mij wat betreft de beleving van het geluid geen regels waaraan je je moet houden, zodoende zeg ik altijd, gebruik ook die toonregeling van receiver eens en als er een mooie uitgebreide regeling op zit, dan zou ik daar ook eens lekker mee gaan stoeien, niets zo fijn als een installatie die helemaal naar je zin is ingeregeld, gewoon elke weer een genot om aan te mogen zetten

    De fratsen van HDMI zijn me meer dan welbekent, heb er al heel wat ervaring mee, het is een toendertijd wat in de haast gemaakte techniek die iets te vroeg in de markt is gezet zonder dat alles echt goed was geregeld. Zo komt het dan ook voor dat er nog steeds veel apparaten zijn die elkaar niet helemaal goed begrijpen en dat kan tot vreemde situaties leiden, ben ondertussen die fratsen wel gewend al kan ik er niet altijd om lachen.

    Kabels, die van je achterspeakers kun je natuurlijk gewoon vervangen, met een dikte van 2,5mm2 kun je in jouw situatie lang genoeg gaan om ze langs de plinten te leggen, een kleed is natuurlijk ook een oplossing en kan als bijkomend voordeel wel eens een positieve bijdrage leveren aan de akoestiek in je kamer Zal maar niet vragen op welke leeftijd je wat milder bent geworden Heb zelf overal knappe kabels in gebruik al zeg ik dat dan zelf maar, ik heb het niet nodig gevonden om daar hele dure merknaampjes voor op te laten zetten, digitale kabels zijn al snel goed, bij analoge verbindingen moet je wel iets nauwkeuriger zijn, al zegt een duur merknaampje weinig, koper is immers koper

    Wens je vandaag heel veel plezier met het uitpakken en aansluiten van je nieuwe speeltje
    Laatst aangepast door DVDProfilersFilmgek : 14-06-2012 om 11:46 Reden: tikvoutje
    Have fun and enjoy your collection

  3. #53

    Standaard

    *
    Laatst aangepast door Einzelgänger : 13-05-2013 om 11:43


  4. #54

    Standaard

    *
    Laatst aangepast door Einzelgänger : 13-05-2013 om 11:43


  5. #55
    Super Member
    Registratie datum
    Feb 2009
    Woonplaats
    Het goede doel zingt erover ;)

    Standaard

    Allereerst gefeliciteerd met je nieuwe aanwinst. Zo te lezen een hele goede aankoop en mooie toevoeging voor je set. Mijn mening is ook dat gecomprimeerde muziek niet in verhouding staat met een mooie SACD of DVD-A. Enige uitzondering op die regel is FLAC

    Ik ken het merk Heco niet, maar alles van 1 merk (ook de subwoofer) is sowieso een goed idee. Dat zorgt op voorhand voor mooie aansluiting van het geluid rondom. Is overigens 1 van de "regels" voor het optimale surround geluid

    Hierbij heb ik het over de 4G's, gelijke speakers, geljke afstand, gelijke hoogte en gelijk volume. Afstand is voor bijna iedereen niet haalbaar, want de rears staan bijna altijd dichterbij dan de fronts, maar de andere 3 zijn dat wel. Gelijk volume kan je met auto-calibratie bereiken, maar nog beter is een dB-meter met een calibratieschijf. Dat is makkelijker dan je denkt. Ik heb er een kleine gids voor geschreven. Als je interesse hebt dan kan ik die in je topic plaatsen. Gelijke hoogte is ook te doen en volgens mij voldoe je hier ook aan op de center na. Ik weet of je daar last van hebt maar door de voorkant van de center iets te verhogen kan je bereiken dat de center gericht is op jouw oorhoogte.

    Als je overigens tevreden bent, gewoon zo laten en lekker gaan genieten
    CA Electronics • PS Audio • Marantz • ALR/Jordan • Velodyne • inakustik • Furutech • JVC • Stewart

  6. #56

    Standaard

    *
    Laatst aangepast door Einzelgänger : 13-05-2013 om 11:43


  7. #57

    Standaard

    *
    Laatst aangepast door Einzelgänger : 13-05-2013 om 11:43


  8. #58

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door HTip Bekijk bericht
    Ik ken het merk Heco niet, maar alles van 1 merk (ook de subwoofer) is sowieso een goed idee. Dat zorgt op voorhand voor mooie aansluiting van het geluid rondom. Is overigens 1 van de "regels" voor het optimale surround geluid
    Beetje onzin..... de subwoofer mag gerust van een ander merk zijn, je gaat mij iig niet vertellen dat je jouw sub gaat inruilen om er 1 te nemen die van het zelfde merk als je speakers is

    Niet alle merken maken nu eenmaal knappe subs

    Overigens is je opmerking
    alles van 1 merk
    niet compleet, alles van 1 merk en dan van een andere serie kan wel eens helemaal fout zijn, immers niet alle series van 1 merk hoeven de zelfde klankkleur te hebben.

    Begin nu toch wel een beetje aan je te twijfelen (je kan natuurlijk op dat moment ook zwaar getafeld hebben, dan is het je vergeven )
    Have fun and enjoy your collection

  9. #59

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Einzelgänger Bekijk bericht
    Vandaag weer aan het klussen geweest en o.a. een vloerkleed van de Ikea uitgerold maar op dit resultaat was ik dus totaal niet voorbereid. Het geluid is enorm verbeterd terwijl ik had gehoopt op een klein beetje, ik blijf me verbazen dat een kleine aanpassing als dit zoveel verandering met zich meebrengt. Het geluid is minder klinisch, is ontzettend veel warmer geworden en het volume kan een stukje lager als voorheen, ik praat nu overigens wel over muzikale verbeteringen want ik heb nog geen film gekeken na deze kleine aanpassing. De tests in Duitse vakliteratuur wijzen uit dat de Heco's die ik heb staan muzikaal erg prettig zijn aangelegd, dat vermoeden had ik zelf ook al maar dit stuk vloerkleed heeft dat helemaal bevestigd.
    Het maakt niet zoveel uit waar het kleedje vandaan komt al hebben ze daar wel lekker veel keus.

    Het zijn alle beetjes tesamen die voor een heel andere klank kunnen zorgen, ook je instellingen en elke keer goed opletten welke audio track je kiest kan voor veel plezier zorgen. Nu nog een beetje durven spelen en experimenteren met je settings en je zult zien dat daar ook nog wel winst zal zijn te behalen.

    Heb zelf zo'n harige harry rondlopen, kleedjes....... ben blij dat ik er nu vanaf ben (maar wie weet, ooit nog eens een kleedje aan de wand )

    Je bent iig lekker bezig, nu nog een plaatje van het kleedje
    Have fun and enjoy your collection

  10. #60

    Standaard

    *
    Laatst aangepast door Einzelgänger : 13-05-2013 om 11:43


  11. #61
    Senior Member
    Registratie datum
    Sep 2003
    Woonplaats
    Wetteren, België

    Standaard

    Als je met je voeten op die poef zit, zitten die dan niet voor de tv?

  12. #62

    Standaard

    *
    Laatst aangepast door Einzelgänger : 13-05-2013 om 11:44


  13. #63

    Standaard

    Het kleedje is smaakvol gekozen , past mooi in het geheel.

    De vraag van voeten begrijp ik, mag ook graag met de voeten omhoog, doe het dan met een kussentje op de tafel en dat ligt wel fijn Moet wel de voeten uit het beeld houden, want anders zitten ze er wel voor

    Over de klankkleur......mmmmm, moeilijk om te zeggen waarom niet alle series gelijk klinken, maar als ik fabrikant zou zijn dan wil ik zoveel mogelijk klanten willen hebben, moet tenslotte ook brood op de plank hebben. Verschillende series, verschillende prijsklassen, trek je klant niet met de klank, er wordt ook gewinkeld naar prijs. Fabriekanten hebben het dan ook niet makkelijk, er worden ook eisen gesteld naar vorm, grootte en kleur en de concurrentie is moordend. En..... ja als alle series gelijk zouden klinken, dan blijf je waarschijnlijk met je dure series zitten

    Ik durf bijna te zeggen dat er nergens zoveel keus in is als in speakers, je kan het niet zo gek bedenken of het is wel op de markt. Kan dan ook wel begrijpen dat het voor beginners heel moeilijk is om een keuze te maken, zeker als ze niet weten wat ze nu precies zelf willen. Juist omdat er zoveel keus is kan ik geen respect opbrengen voor die alles in 1x weggooizooi kopers, ze zijn in mijn ogen te lui om zelf op pad te gaan en er tijd in te steken. Niets zo mooi als deze hobby, met geduld is er toch in alle prijsklassen toch wel iets heel moois te vinden.

    Jij hebt in ieder geval een heel mooi spulletje staan, ben wel benieuwd hoe dat nu klinkt....
    Have fun and enjoy your collection

  14. #64

    Standaard

    *
    Laatst aangepast door Einzelgänger : 13-05-2013 om 11:44


  15. #65
    Super Member
    Registratie datum
    Feb 2009
    Woonplaats
    Het goede doel zingt erover ;)

    Standaard

    Welkom in de wereld van de akoestiek Je kleed (mooi trouwens) zorgt ervoor dat je het 1e reflectiepunt van je speakers op de vloer behandeld. Reflectie heb je nodig voor de ruimtelijkheid, maar teveel zorgt voor hinderlijke galm. Naast de vloer heb je ook nog de wanden en het plafond en nog 2e, 3e, etc. reflectiepunten.

    Ik zal trouwens die link naar mijn gids opzoeken (staat op het HTforum) en hier plaatsen...

    @DVDPF: Je hebt gelijk dat je ook binnen dezelfde serie van een speakermerk moet zitten. Dit vond ik echter niet nodig om te vermelden omdat ik dacht dat het een set speakers was die bij elkaar hoorde. Wat de sub betreft, mijn merk maakt wel een sub, maar die haalt het niet bij mijn Velodynetje
    CA Electronics • PS Audio • Marantz • ALR/Jordan • Velodyne • inakustik • Furutech • JVC • Stewart

  16. #66

    Standaard

    *
    Laatst aangepast door Einzelgänger : 13-05-2013 om 11:44


  17. #67
    Super Member
    Registratie datum
    Feb 2009
    Woonplaats
    Het goede doel zingt erover ;)

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Einzelgänger Bekijk bericht
    Ook jij wederom bedankt voor het compliment, ik zie de link naar jouw gids vanzelf wel verschijnen .
    Link naar mijn instelgids kan je hier vinden: Richtlijnen voor afstellen van stereo-/surroundset

    Mocht je vragen hebben, stel ze gerust...
    CA Electronics • PS Audio • Marantz • ALR/Jordan • Velodyne • inakustik • Furutech • JVC • Stewart

  18. #68

    Standaard

    *
    Laatst aangepast door Einzelgänger : 13-05-2013 om 11:44


  19. #69
    Glorious Member
    Registratie datum
    May 2009
    Woonplaats
    The Future's So Bright, I Gotta Wear Shades

    Standaard

    Heb mijn DVE BD gekocht via een marketplace seller op amazon.co.uk

    Er staat er nog eentje te koop met een prijs waarvan je achterover valt.
    2000 £ goed zot die seller
    Panasonic PX-P65VT60E | Marantz AV7005 | Marantz MM7055 | Marantz MM7025 | Oppo BDP-93 met Pro V2 Mod | Apple TV 4K | Focal Chorus 826V | 800CC | 806V | SR 800 V | BK XXLS 400FF


  20. #70

    Standaard

    *
    Laatst aangepast door Einzelgänger : 13-05-2013 om 11:44


  21. #71

    Standaard

    Ikzelf heb deze. Ben erg tevreden van


  22. #72

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Einzelgänger Bekijk bericht
    Ik had hem al zien staan Stefaan maar ik heb toch wel een vermoeden dat de seller de komma verkeerd heeft geplaatst . Op Amazon.com kost deze Blu Ray $29,95 dollar maar lees nogal wat tegenstrijdige berichten over de regio, de één zegt regio locked en de ander regio vrij maar ik vind de prijs wat hoog om te gaan gokken.
    Ik heb er een keer 1 besteld waar achterop regio A stond, daarom niet uit de verpakking gehaald en retour gestuurd.
    Toen er hier op het forum één overgenomen(zonder regio aanduiding), maar helaas zat daar niet het kleurenfilter bij. Overigens kun je voor het instellen van de audio in eerste instantie ook het testsignaal op je reciever gebruiken
    DVDPROFILER
    LG OLED 65G36LA; SONY HT-A9; SONY SA-SW5; Pioneer BDP LX58; SONY UBP-X700(Regio A/1 voor BD/DVD); Logitech Harmony Companion; Google Nest Hub's; Nvidia Shield 2019; PS3 60GB

  23. #73

    Standaard

    *
    Laatst aangepast door Einzelgänger : 13-05-2013 om 11:45


  24. #74

    Standaard

    Je gebruikt ook een dB meter app op je foon, maar dan heb je iig een begin!!
    DVDPROFILER
    LG OLED 65G36LA; SONY HT-A9; SONY SA-SW5; Pioneer BDP LX58; SONY UBP-X700(Regio A/1 voor BD/DVD); Logitech Harmony Companion; Google Nest Hub's; Nvidia Shield 2019; PS3 60GB

  25. #75

    Standaard

    *
    Laatst aangepast door Einzelgänger : 13-05-2013 om 11:45


Pagina 3 van 7 EersteEerste 1234567 LaatsteLaatste

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •