De resultaten 1 tot 13 van 13 worden weergegeven.
  1. #1

    Standaard Advies nodig home cinema set kopen

    Goedemiddag,

    Ik ben al een tijdje op zoek naar een mooie home cinema set om mee te beginnen. Bugdet is max 400 euro, maar het liefst goedkoop en dan goede prijs/kwaliteit voor een beginner. Gebruik voornamelijk voor kijken van films en dus op zoek naar mooi surround sound

    Nu zat ik wat te zoeken op internet en ik kwam deze actie tegen:
    http://hificorner.nl/bd-pack371.html

    Ik heb zelf een Philips PFL7606 3D tv
    Een WD TV Live 2011 media player die ik voor films gebruik.
    En een PS3 die ik er op aan zou willen sluiten (laagste prioriteit)

    Is dit een mooie set om mee te beginnen? kan ik hier alles mee afspelen? Want ik zie dat hij qua decoder van alles heeft, en ook een optische ingang (en mijn mediaplayer heeft een optische uitgang). Dus hier moet het prima mee gaan? Of zijn er betere/goedkopere alternatieven.

    Alvast bedankt voor de hulp

    Nanning
    Laatst aangepast door Nanningmg1 : 24-04-2012 om 00:24

  2. #2

    Standaard

    Als je niet meer dan 400 kunt missen maar wel 5.1 wil hebben met blu ray kun je beter een dergelijke set van Yamaha nemen dan van een tjap tjoy merk. Maar verwacht geen top sound, het geeft je gewoon wat ze zeggen. 5.1 geluid.
    Als alternatief zou je ook aan bv 2.1 geluid kunnen denken, eventueel 2e hands rond kijken. Dat levert je gegarandeerd een beter geluid op. 5.1 en een top geluid voor 400 euro, zelfs 2e hands wordt heel moeilijk of lukt echt niet ben ik bang...
    Hoe duur je set ook is, zonder een goede film is het niets waard....

  3. #3

    Standaard

    Maar zoals ik zei, ik ben wat home cinema sets een beginner. Het hoeft van mij niet keihard, zolang het inderdaad maar 5.1 is en ik er behoorlijk op vooruit ga, vergeleken met geluid vanuit de tv.
    Qua aansluit mogelijkheden is zo'n set van Yamaha prima?

  4. #4

    Standaard

    Hard kunnen ze allemaal hoor, zegt ook niets over de kwaliteit van een product vind ik..

    Maar deze Yamaha set voor dit geld is echt wel beter dan het geluid uit je tv hoor..
    Mooi is ook dat het wel losse componenten zijn wat upgraden een stuk makkelijker maakt.
    Hoe duur je set ook is, zonder een goede film is het niets waard....

  5. #5

    Standaard

    Ik zie nu dat hij zelfs iets goedkoper is bij de mediamarkt en niet een dag aanbieding, dus dringend is het gelukkig niet meer.
    Heb ook veel naar sets van samsung of philips gekeken, maar dit raadt je me dus niet aan?
    En mkv films via mijn mediaplayer afspelen, dat gaat goed? ook DTS/Dolby surround?

    of is er voor 400 euro iets veel beters te krijgen? of iets vergelijkbaars voor minder geld?

  6. #6

    Standaard

    Als ik zou moeten kiezen tussen een set van philips, samsung of yamaha koos ik yamaha binnen 1 seconde. Beter dan dit lukt niet denk ik, is een erg goede deal van yamaha hoor... je krijgt wel erg veel voor die 400 euro. Wat betreft je mkv's. Die spelen natuurlijk gewoon af...
    Hoe duur je set ook is, zonder een goede film is het niets waard....

  7. #7

    Standaard

    Nou, dan ga ik hier eens heel serieus naar kijken!
    Bedankt voor het advies!!

  8. #8

    Standaard

    Succes!.
    Hoe duur je set ook is, zonder een goede film is het niets waard....

  9. #9

    Standaard

    Daar ben ik weer.

    Nou, de mediamarkt, de saturn en wat kleine elektroworld-achtige zaakjes hebben niet echt waar ik naar op zoek ben. Wel wat informatie gewonnen en bij de meeste kwam toch de naam Onkyo naar voren, dus ik denk dat dit een goede optie is. Nu neem ik liefst de goedkoopste, want ik zie het verschil niet in de setjes!
    Dus de vraag: is het verschil in prijs voor mij echt te merken in de kwaliteit? Ga ik als leek het verschil merken? Want als dat niet zo is, dan bespaar ik liever wat geld.
    De setjes die ik heb bekeken:

    Onkyo HT-S3505 €265 http://www.wehkamp.nl/beeld-geluid/a...wbMwyCjCIv9oSx
    Onkyo HT-S3405 €309 http://www.eshop.nl/winkel/Home_cine...utm_medium=cpc
    Onkyo HT-S5405 €399 http://www.fotobouw.nl/info?p=6238&u...=Kieskeurig_NL
    Onkyo HT-S5305 €334 http://www.bestekeus.nl/product_info...ieskeurig.html
    Yamaha RX-V371 €375 http://hificorner.nl/hifi-sets/home-...150-zwart.html
    Yamaha YHT-294 €340 http://hificorner.nl/hifi-sets/home-cinema/yht-294.html
    Denon AVR-1312 €365 http://hificorner.nl/hifi-sets/home-...ns-pb-150.html

    Ik hoop op deze sets genoeg functies zitten. Ik weet niet of er nog 3D functies op moeten/kunnen zitten? want ik heb zoals gezegd een 3D tv.

    Graag hulp bij het maken van een keuze!
    Wederom alvast bedankt
    Laatst aangepast door Nanningmg1 : 23-04-2012 om 21:51

  10. #10

    Standaard

    Idem dito. Als de keuze blijft tussen deze drie merken springt yamaha er wel uit.
    Alhoewel Philips vroeger ook wel leuke sets heeft gehad.

    Kijk ook eens naar teufel, die hebben soms ook aanbiedingen en zijn net weer wat beter dan Yamaha!


    Citaat Oorspronkelijk gepost door Albert Kostwinder Bekijk bericht
    Als ik zou moeten kiezen tussen een set van philips, samsung of yamaha koos ik yamaha binnen 1 seconde. Beter dan dit lukt niet denk ik, is een erg goede deal van yamaha hoor... je krijgt wel erg veel voor die 400 euro. Wat betreft je mkv's. Die spelen natuurlijk gewoon af...

  11. #11

    Standaard

    Teufel is denk ik buiten mijn budget. Ziet er wel mooi uit trouwens. Maar denk toch dat het 1 van dat lijstje wordt, alleen ik zie de verschillen niet zo snel. Wie helpt?

  12. #12

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Nanningmg1 Bekijk bericht
    Daar ben ik weer.

    Nou, de mediamarkt, de saturn en wat kleine elektroworld-achtige zaakjes hebben niet echt waar ik naar op zoek ben. Wel wat informatie gewonnen en bij de meeste kwam toch de naam Onkyo naar voren, dus ik denk dat dit een goede optie is. Nu neem ik liefst de goedkoopste, want ik zie het verschil niet in de setjes!
    Dus de vraag: is het verschil in prijs voor mij echt te merken in de kwaliteit? Ga ik als leek het verschil merken? Want als dat niet zo is, dan bespaar ik liever wat geld.
    Ik hoop op deze sets genoeg functies zitten. Ik weet niet of er nog 3D functies op moeten/kunnen zitten? want ik heb zoals gezegd een 3D tv.

    Graag hulp bij het maken van een keuze!
    Voor het geld zijn alle sets wel een goede optie. Alleen is het zo dat je van een set die €400 of minder kost, niet hoeft te verwachten dat deze aan (al) jouw verwachtingen kan voldoen. Je zal daarom een keuzes moeten maken of het budget wat op moeten rekken. Heb je plannen om een grote upgrade uit te gaan voeren, dan is denk ik verstandiger om het budget wat op te rekken.

    Om antwoord te geven op jouw vraag:
    Dat afhankelijk van wat je er nu en in de toekomst mee wilt gaan doen.

    Als leek zal je niet zo veel verschil horen tussen een goedkope receiver als je er (bijgeleverde) luidsprekers op aansluit die dit verschil niet kunnen laten horen. Als je deze later wilt vervangen, dan is het afhankelijk van welk soort of formaat luidspreker je dan gebruikt. Wil je sateliet-formaat luidsprekers blijven gebruiken, dan heb je in principe geen krachtige receiver nodig en zal je dus langer plezier hebben van een goedkoper model.

    De meesten van ons willen er later grotere luidsprekers op aansluiten en kiezen daarom meestal voor het oprekken van het budget, zodat de receiver een goede basis kan zijn voor de toekomstige upgrade.
    Laatst aangepast door Gerco Stuivenberg : 24-04-2012 om 13:29
    Geef geluid de ruimte.
    Mijn HT

  13. #13

    Standaard

    Bedankt voor de reactie! Ik denk dat ik gewoon een keuze ga maken. Ik heb het idee dat het heel dicht bij elkaar zit. Als ik ooit nog echt een bioscoop in mijn huis wil, dan moet ik daar nog maar even voor gaan sparen, maar voor nu lijkt me dit goed genoeg. En dan neem ik dus ook een iets goedkopere, gaat dan misschien ook iets minder lang mee maar dat is geen probleem
    In ieder geval bedankt voor alle hulp

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •