De resultaten 1 tot 22 van 22 worden weergegeven.
  1. #1

    Standaard speakers misschien kapot, advies nodig voor huidige en misschien een nieuwe reciever

    Hallo, ik zit met een klein probleempje. Ik heb nu ongeveer 2 jaar een onkyo HT-R370 5.1 set (aangesloten via optical aan de ps3, alleen voor geluid)staan. Ik heb em alweer een tijdje niet gebruikt en vandaag weer eens aangezet en ik merkte ineens dat er uit de front left & right geen geluid komt. Ik heb zelf al naar de bedrading gekeken en ik zie er niks raars aan, maar ik heb niet zoveel verstand hiervan dus ik laat binnenkort degene ernaar kijken die hem toendertijd heeft aangesloten. Nu hoop ik dat ik iets over het hoofd heb gezien en dat misschien iemand hier mij advies kan geven.

    Maar mocht het geval zijn (ik denk het wel, maar hoop van niet) dat de speakers wel stuk zijn kan ik ook wel wat advies gebruiken.
    Is het bv verstandig om te gaan kijken voor 2 speakers zodat ik de 'kapotte' kan vervangen of heeft het dan meer zin om gewoon te kijken voor een nieuwe set?

    Ik zat zelf al een tijdje om een nieuwe te kopen (voor films als LOTR enzo die 6.1 heeft) maar ik vond het toch wel zonde omdat die van mij nog niet zo oud is.

    Nu heb ik wel een beetje rondgekeken met wat ik ongeveer wil:
    ik wil dan iig dat de DTS sporen via HMDI gaan (ik neem aan dat dat mogelijk is tegenwoordig)
    maar als ik een nieuwe set koop is het dan de moeite waard om een 7.1 set te kopen?
    Mijn budget is op dit moment niet heel erg hoog, dus een merk als Bose of Harman Kardon word een beetje teveel van het goede, maar welke merken behalve onkyo zijn er aan te raden en welke moet ik zowiezo vermijden?
    Zijn er nog dingen waar ik op moet letten bij een mogelijke aanschaf? Ik zag namelijk bij de specificaties van een receiver iets staan over THX gecertificeerd, is dat een must of kan ik ook goede kwaliteit krijgen als dat er niet op zit?
    zoals ik al zei weet heb ik er niet veel verstand van (nee, ik ben niet blond , alleen heb ik me er hiervoor nooit in verdiept)

    als iemand me kan helpen zou ik erg dankbaar zijn
    Ik kan wel een winkel inlopen, maar vaak zeggen die van alles om te verkopen

  2. #2

    Standaard

    Hallo, ik zit met een klein probleempje. Ik heb nu ongeveer 2 jaar een onkyo HT-R370 5.1 set (aangesloten via optical aan de ps3, alleen voor geluid)staan. Ik heb em alweer een tijdje niet gebruikt en vandaag weer eens aangezet en ik merkte ineens dat er uit de front left & right geen geluid komt. Ik heb zelf al naar de bedrading gekeken en ik zie er niks raars aan, maar ik heb niet zoveel verstand hiervan dus ik laat binnenkort degene ernaar kijken die hem toendertijd heeft aangesloten. Nu hoop ik dat ik iets over het hoofd heb gezien en dat misschien iemand hier mij advies kan geven.
    Speakers gaan niet zomaar spontaan stuk nadat zij een tijdje niet gebruikt zijn Aangezien je het hebt over de 2 voorspeakers en je nog andere speakers hebt, lijkt het mij simpel te achterhalen of het aan je speakers of aan de versterker van het setje ligt......... je wisselt gewoon even de voor en achter speakerdraadjes van plaats, als nu wel de voor speakers spelen en de achter niet, dan zou het aan de versterker kunnen liggen.
    Er kunnen ook nog andere oorzaken zijn, zoals verkeerde instellingen, probeer eens wat te switchen tussen de verschillende audio opties, zoals bijvoorbeeld all channell stereo etc etc.

    Maar mocht het geval zijn (ik denk het wel, maar hoop van niet) dat de speakers wel stuk zijn kan ik ook wel wat advies gebruiken.
    Is het bv verstandig om te gaan kijken voor 2 speakers zodat ik de 'kapotte' kan vervangen of heeft het dan meer zin om gewoon te kijken voor een nieuwe set?
    Mmmm, eerst testen natuurlijk, maar ik denk niet dat het aan de speakertjes ligt, speakertjes zullen goedkoper zijn dan een hele nieuwe set, zodoende is dat de goedkope oplossing, maar als je je set toch al niet veel gebruikte....... dan lijkt het alsof je er niet veel plezier aan had, je zult dan voor jezelf moeten uitmaken of je dan iets beters wil.

    Ik zat zelf al een tijdje om een nieuwe te kopen (voor films als LOTR enzo die 6.1 heeft) maar ik vond het toch wel zonde omdat die van mij nog niet zo oud is.
    Voor een enkele film moet je geen 7.1 setup gaan aanschaffen, bedenk ook dat de plaatsing van een 7.1 set weer iets lastiger is dan een 5.1 en ook de nodige ruimte vraagt, zie eventueel ook mijn opstelling:

    http://www.dvd.nl/forum/showthread.php?t=70460

    Ik gebruik mijn setup altijd, niet dat ik TV kijk, maar als de TV aanstaat voor het kijken naar films of andere content, dan staat ook altijd de receiver aan, bij de films die geen 7.1 geluid hebben staan toch altijd alle speakers mee te spelen op de Dolby Prologic Movie stand, met andere woorden ik gebruik de 7.1 setup intensief.

    Nu heb ik wel een beetje rondgekeken met wat ik ongeveer wil:
    ik wil dan iig dat de DTS sporen via HMDI gaan (ik neem aan dat dat mogelijk is tegenwoordig)
    maar als ik een nieuwe set koop is het dan de moeite waard om een 7.1 set te kopen?
    Mijn budget is op dit moment niet heel erg hoog, dus een merk als Bose of Harman Kardon word een beetje teveel van het goede, maar welke merken behalve onkyo zijn er aan te raden en welke moet ik zowiezo vermijden?
    Zijn er nog dingen waar ik op moet letten bij een mogelijke aanschaf? Ik zag namelijk bij de specificaties van een receiver iets staan over THX gecertificeerd, is dat een must of kan ik ook goede kwaliteit krijgen als dat er niet op zit?
    zoals ik al zei weet heb ik er niet veel verstand van (nee, ik ben niet blond , alleen heb ik me er hiervoor nooit in verdiept)
    Of je nu wel of niet blond bent...... je zult een budget moeten noemen, de kreet niet heel erg hoog is verschrikkelijk rekbaar en ook heel nietszeggend

    THX kreet kun je vergeten, Denon is een goed merk maar de kreet THX zul je er niet snel op vinden, mijn PC speaker setje heeft het weer wel, het is wel een bepaalde aanduiding voor kwaliteit, maar het zegt niets over de geluidskwaliteit, met andere woorden, trek je niet teveel van de THX benaming aan.

    Waar je op moet letten?

    Tja, eigenlijk teveel om op te noemen, aansluitingen, vermogen, bedieningsgemak, mogelijkheden, prijs/kwaliteitsverhouding....... etc etc

    Dan over de speakers, welk soort, klank, prijsklasse...... en nog veel meer waar je pas achter komt als je er ook echt naar gaat luisteren. Je hoeft niet alles in 1x te nemen, zodoende kun je dan wel wat knaps kopen als bruin het niet in 1x kan trekken, dan kun je bij wijze je set langzamerhand opbouwen.

    Er is heel veel mogelijk, maar ga jezelf dan ook ook afvragen of je het nodig hebt en het ook echt gaat gebruiken, zonde om veel geld uit te geven als het alleen maar mooi staat te zijn
    Have fun and enjoy your collection

  3. #3

    Standaard

    hmm, daar had ik nog niet aan gedacht, de draadjes verwisselen. Dat ga ik dan zeker deze week proberen

    Ik had best veel plezier van mijn set, maar 's avonds gebruikte ik em niet vaak, het was meer voor overdag als ik me zat te vervelen en als ik em wel 's avonds aan had staan was het ook meer voor de blockbusters, om een beetje het bioscoop gevoel weer te hebben.

    Wat bugdet betreft, vind ik 3 a 400 euro een mooie prijs maar ik heb dan ook prijzen gezien van over de 1000 euro en dat zou me dan een beetje te gek worden. Maar omdat ik mij set niet te vaak gebruikte heb ik de tijd om wat meer te sparen en goed rond te kijken (het is namelijk niet zo dat ik meteen morgen een nieuwe set nodig heb. En idd het plaatsen van een 7.1 is wat lastiger, daar had ik nog niet aan gedacht.

    Iig erg bedankt voor al het advies, ga ik zeker in overweging nemen.

  4. #4

    Standaard

    Oke, graag gedaan

    Een beetje leuke set die je dag en nacht aan wilt hebben kost eerder over de 1000 euro, voor 3 a 400 euro koop je niet veel. Het voordeel van los en goed spul is wel dat je het stukje bij beetje bij elkaar kunt sparen.
    Have fun and enjoy your collection

  5. #5

    Standaard

    ja dat is zo. Ik heb de draadjes verwisselt en de voorspeakers doen het gewoon alleen dan de achterste niet en vice versa. Dus ik ben nu een beetje aan het rondkijken voor alleen een versterker en ik heb er wel een gevonden die mij interresant leek
    http://www.bcc.nl/sony-strdh520.html
    ik heb zelf alleen geen ervaringen met Sony, dus ik ben er nog niet helemaal over uit maar ik ga iig binnenkort naar bcc om ernaar te kijken en luisteren. Reviews op bol.com en amazon.com waren over het algemeen erg lovend

  6. #6

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door MissShadows Bekijk bericht
    ja dat is zo. Ik heb de draadjes verwisselt en de voorspeakers doen het gewoon alleen dan de achterste niet en vice versa. Dus ik ben nu een beetje aan het rondkijken voor alleen een versterker en ik heb er wel een gevonden die mij interresant leek
    http://www.bcc.nl/sony-strdh520.html
    ik heb zelf alleen geen ervaringen met Sony, dus ik ben er nog niet helemaal over uit maar ik ga iig binnenkort naar bcc om ernaar te kijken en luisteren. Reviews op bol.com en amazon.com waren over het algemeen erg lovend
    Heel eerlijk, voor het geld mogen we niet zeuren, leuke aanbieding met veel aansluitingen en up to date met HDMI 1.4, niet alle snufjes aan boord, maar dat is dan ook weer te begrijpen voor de prijs.

    Over de kwaliteit kan ik niets roepen, ik ken de receiver niet, maar met deze prijs zal de prijs kwaliteits verhouding wel in verhouding liggen met het gebodene en wel eens boven verwachting kunnen zijn.

    Ik begrijp dat je denkt dat je de speakertjes uit je oude setje kunt gebruiken....., dat is mogelijk als ik je "oude" set goed inschat, dan had/heeft deze 6 Ohm speakers alleen denk ik dat de "sub"die je nu hebt een passieve is, daar zul je dan ook nog een oplossing voor moeten vinden.....
    Have fun and enjoy your collection

  7. #7

    Standaard

    een hele goede reciever die meerdere prijzen heeft gewonnen en zeker betaalbaar is voor je is de pioneer vsx 921,
    mischien ook waard om naar te kijken

  8. #8

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door DVDProfilersFilmgek Bekijk bericht
    Heel eerlijk, voor het geld mogen we niet zeuren, leuke aanbieding met veel aansluitingen en up to date met HDMI 1.4, niet alle snufjes aan boord, maar dat is dan ook weer te begrijpen voor de prijs.

    Over de kwaliteit kan ik niets roepen, ik ken de receiver niet, maar met deze prijs zal de prijs kwaliteits verhouding wel in verhouding liggen met het gebodene en wel eens boven verwachting kunnen zijn.

    Ik begrijp dat je denkt dat je de speakertjes uit je oude setje kunt gebruiken....., dat is mogelijk als ik je "oude" set goed inschat, dan had/heeft deze 6 Ohm speakers alleen denk ik dat de "sub"die je nu hebt een passieve is, daar zul je dan ook nog een oplossing voor moeten vinden.....
    ik heb het even opgezocht en idd de sub is een passieve, al zegt mij dat niks. Ik had idd gehoopt dat mijn oude speakers op een nieuwe versterker zou passen, had misschien ook gekend, maar ik zit ook met het vermogen. Zoals ik las is die sony 200 watt en als dat per kanaal dan heb ik kans dat ik de speakers op blaas. Ik ben er zelf ook nog niet helemaal over uit dus ik ga nog iig verder zoeken op internet.

  9. #9

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door jamiev Bekijk bericht
    een hele goede reciever die meerdere prijzen heeft gewonnen en zeker betaalbaar is voor je is de pioneer vsx 921,
    mischien ook waard om naar te kijken
    zal ik eens naar kijken, bedankt voor de tip

  10. #10

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door MissShadows Bekijk bericht
    ik heb het even opgezocht en idd de sub is een passieve, al zegt mij dat niks. Ik had idd gehoopt dat mijn oude speakers op een nieuwe versterker zou passen, had misschien ook gekend, maar ik zit ook met het vermogen. Zoals ik las is die sony 200 watt en als dat per kanaal dan heb ik kans dat ik de speakers op blaas. Ik ben er zelf ook nog niet helemaal over uit dus ik ga nog iig verder zoeken op internet.
    Je speakers gaan wel passen in dit geval, enkel de sub niet.

    Passief betekend dat de sub zijn geluid van de receiver moet krijgen, de speaker wordt dan van signaal voorzien door de receiver.

    Actief betekent dat de sub een eigen voeding en versterker aan boord heeft en enkel een klein signaaltje van de receiver krijgt en dit zelf versterkt, dit geeft in het algemeen betere resultaten dan met een passieve sub.

    Met een zwaardere versterker kun je inderdaad speakers opblazen, maar als je dat doet, dan ben je als een idioot zonder gebruik te maken van je oren met de volume knop bezig geweest. Met een lichtere versterker dan de speakers kun je eerder de spoelen van de speakers verbranden dan met een te zware versterker, dit omdat het gevaar uit een andere hoek komt en je beter moet opletten wanneer het fout gaat.

    Het beste is dus een zwaardere versterker op lichte speakers

    Als je vragen hebt...... gewoon vragen
    Have fun and enjoy your collection

  11. #11

    Standaard

    nou ja, het is ook weer niet zo dat ik zon groentje ben om het apparaat meteen op max te zetten kwa volume, maar je hebt er idioten tussen zitten die dat wel doen.

    Maar goed, ik ben nog even naar mijn huidige versterker gaan kijken en ik zag toevallig 4 draaibare knoppen. ik had aan iemand al info daarover gevraagd en die zei dat je daar ook speakers op kan aansluiten. Dus dat heb ik geprobeerd en ik heb weer uit alle speakers geluid. Enige nadeel is zoals ik dan nu merk dat ik geen dts kan afspelen (is tenminste niet selecteerbaar in het menu) maar dan kan ik alsnog een beetje doorsparen voor een mooie set met mijn voorkeuren.

    erg bedankt voor het advies, ik ben de laatste dagen veel wijzer geworden.

  12. #12

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door MissShadows Bekijk bericht
    nou ja, het is ook weer niet zo dat ik zon groentje ben om het apparaat meteen op max te zetten kwa volume, maar je hebt er idioten tussen zitten die dat wel doen.

    Maar goed, ik ben nog even naar mijn huidige versterker gaan kijken en ik zag toevallig 4 draaibare knoppen. ik had aan iemand al info daarover gevraagd en die zei dat je daar ook speakers op kan aansluiten. Dus dat heb ik geprobeerd en ik heb weer uit alle speakers geluid. Enige nadeel is zoals ik dan nu merk dat ik geen dts kan afspelen (is tenminste niet selecteerbaar in het menu) maar dan kan ik alsnog een beetje doorsparen voor een mooie set met mijn voorkeuren.

    erg bedankt voor het advies, ik ben de laatste dagen veel wijzer geworden.
    Van een afstand is het niet te zien als er ondeskundigen bezig geweest zijn met het aansluiten van de speakers etc etc.

    Als ik je verhaal zo lees dan heeft diegene die het bij je heeft aangesloten de front speakers aangesloten op de B aansluiting, dit is in weze niet erg als je dat ook weet en op de voorkant van de receiver het knopje voor de B speakers dan ook indrukt. Als A ingedrukt staat terwijl de speakers op de B aansluiting zitten, ja..... dan komt er geen geluid uit.(dan moet je dus het knopje voor de B aansluiting indrukken en dan komt er wel geluid uit, hetzelfde geld dus ook andersom, als je de speakers op de A aansluiting zet en je per ongeluk de B aansluiting indrukt, of ingedrukt staat, dan volgt er wederom geen geluid uit de front speakers)

    Er was dus in jouw geval niets stuk, gewoon een kwestie geweest van verkeert aansluiten en te weinig weten van de werking van het geheel en het niet voldoende kennis nemen van de gebruiksaanwijzing

    Als je een schijfje afspeelt waarop de geluidstrack in DD 5.1 staat, dan zul je geen DTS krijgen, BTW, DTS is niet zaligmakend, er is in de loop der jaren een hoop rommel in DTS op de markt gezet, dat een track een DTS track is wil nog niet zeggen dat het dan ook kwaliteit is, maar dat terzijde.

    Als je een schijfje afspeelt dien je even te kijken welke audio tracks erop staan, je selecteerd dan de track die je wenst, als er een DTS track opstaat en je wenst die track, dan moet er uiteindelijk, bij de juiste bediening, het teken DTS wel oplichten op je receiver, mocht je dat niet lukken, dan wordt het tijd om je kennis weer wat op te vijzelen en de gebruiksaanwijzing weer eens door te nemen
    Have fun and enjoy your collection

  13. #13

    Standaard

    over het switchen tussen speakers a en b had ik al begrepen, die stond ook gewoon op speakers b, ik had toendertijd in de handleiding ook al gelezen dat die wel dts kunnen doorgeven dus liet ik de instellingen ook al expres op b staan. Ik was alleen deze week vergeten dat speakers a ook een optie was dus heb ik dat gisteren geprobeerd, met de handleiding erbij (wist toevallig niet hoe de draadjes erin moesten) en ik heb em via de AB op A gezet.

    En je zal vast gelijk hebben dat niet alle DTS van goede kwaliteit is, net als het feit dat niet alle bluray van video goede kwaliteit is, ik ben op dit moment allang blij dat het geluid uit alle speakers komt. En je had zelf al gezegd, met hetgeen wat ik wilde heb je niet snel een leuke set voor 400 euro, dus dat komt dan nog wel met de tijd.

    En diegene die het toen had aangesloten wist er meer van dan ik, voor hem was het iig niet de eerste keer.
    Ik denk nog steeds dat er iets niet goed is want hij was wel goed aangesloten en de versterker zelf stond op speakers B

  14. #14

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door MissShadows Bekijk bericht
    over het switchen tussen speakers a en b had ik al begrepen, die stond ook gewoon op speakers b, ik had toendertijd in de handleiding ook al gelezen dat die wel dts kunnen doorgeven dus liet ik de instellingen ook al expres op b staan. Ik was alleen deze week vergeten dat speakers a ook een optie was dus heb ik dat gisteren geprobeerd, met de handleiding erbij (wist toevallig niet hoe de draadjes erin moesten) en ik heb em via de AB op A gezet.

    En je zal vast gelijk hebben dat niet alle DTS van goede kwaliteit is, net als het feit dat niet alle bluray van video goede kwaliteit is, ik ben op dit moment allang blij dat het geluid uit alle speakers komt. En je had zelf al gezegd, met hetgeen wat ik wilde heb je niet snel een leuke set voor 400 euro, dus dat komt dan nog wel met de tijd.

    En diegene die het toen had aangesloten wist er meer van dan ik, voor hem was het iig niet de eerste keer.
    Ik denk nog steeds dat er iets niet goed is want hij was wel goed aangesloten en de versterker zelf stond op speakers B
    Oke, als je frontspeakers het ook niet doen als je tussen A en speakers B schakelt, dan is er iets mis met de versterker, dat zou een uitgang kunnen zijn, maar ook iets met een schakeling....... komen wij als leken toch niet achter. Als ik je verhaal goed begrepen heb heb je nu weer geluid uit alle speakers, je bent alleen niet erg tevreden over de geluidskwaliteit. Het zal ook beter geklonken hebben in het verleden anders zou je nu niet klagen over de geluidskwaliteit.

    Als je front speakers niet meespelen tijdens DTS weergave, dan zal het in veel gevallen niet lekker klinken, bij DD 5.1 overigens ook niet, het belangrijkste komt immers in de meeste gevallen uit de frontspeakers.

    Is er tussen de tijd dat je de set niet hebt gebruikt en weer ingebruik hebt genomen iets gebeurd? Onweer? Lichtnet piekspanning? Iets anders erbij aangesloten? Sub verplaatst en daarvan een draadje losgeraakt? Zitten alle plusje nog op de plusjes en alle minnetjes nog op de minnetjes? (faseveranderingen geven ook een hol geluid)

    Geloof me, het is lastig om een raad te geven, ter plekke zou ik al snel weten wat er aan de hand is, maar op een afstand is dat gewoon lastig. Ook het begrip...... ik denk dat er nog steeds iets niet goed is.... is op afstand moeilijk te begrijpen.

    Heb je al eens geschakeld tussen de diverse luister opties, en dan met name stereo en all Channell stereo? Is je speler optisch verbonden met de receiver? Je hebt er toch niet ook nog eens analoge audio kabeltjes bij aangesloten en dan perongeluk de verkeerde ingang op de receiver gekozen...... je begrijpt, van een afstand is het heel moeilijk.
    Have fun and enjoy your collection

  15. #15

    Standaard

    ja dat snap ik heel goed, en ja ik heb ook all chanel stereo getest met hetzelfde resultaat, zo kon ik het beste horen of uit alle speaker geluid kwam, mijn ps3 is optisch verbonden, alle plussen en minnen zitten waar die moeten zitten, ik heb de sub ook nagekeken en draadjes zitten ook nog goed, zelf heb ik niks gemerkt van onweer oid
    maar ik zal er anders nog een keer naar kijken

  16. #16

    Standaard

    oke, nu alles aangesloten hoe het was, dus op speaker B
    Versterker staat op A en zoals je al had gezegd komen uit de front speakers geen geluid (logisch)
    AB stand doet niks, nergens komt er dan geluid uit
    Versterker op B geeft ook ineens op geen enkele speaker geluid
    Alles geprobeerd op all channel stereo

    Ik had deze week al geprobeerd de draadjes van de front met de back speakers te verwissellen, zoals je me vertelde, ik had dus de front op de surround en de surround speakers op de front aangesloten en toen had ik op de front speakers wel geluid en op de surround niet.
    Ik maak trouwens sinds deze week wel gebruik van een verlengsnoer met schakel knop, ik weet niet of dat er mee te maken kan hebben?

    Ik heb net alsnog de speaker kabels nagekeken en opnieuw eringestoken (voor het geval dat, speakers B) en nu weer getest
    Versterker op B geeft geen geluid, kan ook weer niet op all channel stereo zetten: speaker a: off
    Setup heb ik alleen de keuze uit sub menus component en digital audio
    Versterker op A geeft geluid behalve voorste 2 speakers (omdat ik natuurlijk de speakers op B had aangesloten)

    nog een keer geprobeerd met de front speakers op A
    uit alle speakers geluid

  17. #17

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door MissShadows Bekijk bericht
    oke, nu alles aangesloten hoe het was, dus op speaker B
    Versterker staat op A en zoals je al had gezegd komen uit de front speakers geen geluid (logisch)
    AB stand doet niks, nergens komt er dan geluid uit
    Versterker op B geeft ook ineens op geen enkele speaker geluid
    Alles geprobeerd op all channel stereo

    Ik had deze week al geprobeerd de draadjes van de front met de back speakers te verwissellen, zoals je me vertelde, ik had dus de front op de surround en de surround speakers op de front aangesloten en toen had ik op de front speakers wel geluid en op de surround niet.
    Ik maak trouwens sinds deze week wel gebruik van een verlengsnoer met schakel knop, ik weet niet of dat er mee te maken kan hebben?

    Ik heb net alsnog de speaker kabels nagekeken en opnieuw eringestoken (voor het geval dat, speakers B) en nu weer getest
    Versterker op B geeft geen geluid, kan ook weer niet op all channel stereo zetten: speaker a: off
    Setup heb ik alleen de keuze uit sub menus component en digital audio
    Versterker op A geeft geluid behalve voorste 2 speakers (omdat ik natuurlijk de speakers op B had aangesloten)

    nog een keer geprobeerd met de front speakers op A
    uit alle speakers geluid
    Gelukkig

    Uitkijken met verlengsnoeren en helemaal als er schakelaars in zitten, bij een goede set zou je zoiets niet willen, onderbrekingen en schakelaars in snoeren zijn niet bepaald bevorderend voor een goede weergave en dan zeg ik het vriendelijk....

    Dan is het ook te hopen dat je alles goed in fase hebt staan(alle plusjes op de plusjes en alle minnetjes op de minnetjes) als niet alles in fase staat kun je een hol klinkend geluid krijgen omdat dan de speakers elkaar een beetje kunnen gaan opheffen.

    De aanhouder wint
    Have fun and enjoy your collection

  18. #18

    Standaard

    je zou denken dat met plusjes en minnetjes er haast geen fouten gemaakt kan worden, ik bedoel als je een speaker hebt met een rood en zwart kabeltje dat je de rode in het rode gaatje doet en de zwarte in het zwarte gaatje, idem voor andere kleuren
    Het gaat mij er op dit moment om dat ik uit alle boxen geluid heb (ook al is het niet DTS) Dan kan ik met de tijd alsnog rond kijken voor een andere set als ik er behoefte aan heb.
    Ik had alleen nooit geweten dat een verlengsnoer (met schakelaar) schadelijk kon zijn voor apparatuur, maar daar moet ik dan wat op verzinnen

  19. #19

    Standaard

    Ik gebruik ook stekkerdozen/verlengsnoeren. Zolang je ze niet overbelast door teveel apparaten er op aan te sluiten of de schakelaar uitzet terwijl de apparatuur aan staat, lijkt me er toch vrij weinig aan de hand?

  20. #20

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door MissShadows Bekijk bericht
    je zou denken dat met plusjes en minnetjes er haast geen fouten gemaakt kan worden, ik bedoel als je een speaker hebt met een rood en zwart kabeltje dat je de rode in het rode gaatje doet en de zwarte in het zwarte gaatje, idem voor andere kleuren
    Het gaat mij er op dit moment om dat ik uit alle boxen geluid heb (ook al is het niet DTS) Dan kan ik met de tijd alsnog rond kijken voor een andere set als ik er behoefte aan heb.
    Ik had alleen nooit geweten dat een verlengsnoer (met schakelaar) schadelijk kon zijn voor apparatuur, maar daar moet ik dan wat op verzinnen
    Sorry, maar ik had het verkeerd begrepen, ik dacht dat je je speakersnoeren had verlengd....

    Een verdeeldoos/verlengsnoer met een schakelaar kan geen kwaad tenminste zolang je die niet overbelast zoals Deerect2007 reeds onder de aandacht heeft gebracht.

    Om het DTS probleempje op te lossen dien je een origineel schijfje, waarvan je zeker weet dat er een DTS track op staat, in je speler te stoppen, de DTS-track in het menu van de speler te selecteren en op je receiver de digitale ingang te kiezen waarop je speler is aangesloten, dan zou je DTS indicatielampje op de receiver moeten gaan oplichten.....
    Have fun and enjoy your collection

  21. #21

    Standaard

    Ik heb gisteren nogmaals naar mijn versterker gekeken, had nog niet het laatste berichtje gelezen, en zelfs ik zou denken dat ik blond ben.
    Dit keer had ik wel de handleiding en google er bij gepakt voor info over de aansluitingen en instellingen.

    Ja logisch natuurlijk dat een dvd geen dts afspeelt, als die er niet op zit (Duh!)
    En dan kwam ook nog eens bij dat de instellingen van mijn PS3 niet goed stonden.

    (had het gisteren getest met mijn 3D bluray speler)

    Maar goed kennelijk stond hij al heel lang niet goed aangesloten, front waren dus altijd op B (receiver stond dan ook op B) ipv A

    iedereen erg bedankt voor de hulp en advies

  22. #22

    Standaard

    Graag gedaan

    Veel plezier met de hernieuwde kennismaking van je setup
    Have fun and enjoy your collection

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •