Pagina 1 van 5 12345 LaatsteLaatste
De resultaten 1 tot 25 van 121 worden weergegeven.
  1. #1

    Standaard Hero (Blu-Ray DFW) beeldkwaliteit?

    Is er al iemand die iets kan zeggen over de beeldkwaliteit van de Blu-Ray van Hero? Ik wil deze film graag aanschaffen in HighDef maar ben een beetje huiverig voor DFW-releases geworden...
    ...One of them was a Slytherin and he was probably the bravest man I ever knew...
    --
    Blu-Ray: 350

  2. #2

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door jeanreno Bekijk bericht
    Is er al iemand die iets kan zeggen over de beeldkwaliteit van de Blu-Ray van Hero? Ik wil deze film graag aanschaffen in HighDef maar ben een beetje huiverig voor DFW-releases geworden...
    Staat wat in de net gekocht topic. Hij schijnt tegen te vallen kwa beeld. Maar als je de film nog niet hebt is hij wel ok voor €15...

  3. #3

    Standaard

    Bevat redelijk wat grain op zich. Maar niets storends. Lichtelijk trillend beeld. Voor de prijs geen miskoop in mijn ogen.
    Five-Star Trader (778+) | Gold Trader (156+) | eBay (ex-lid) (191+)

  4. #4
    Senior Member
    Registratie datum
    Jul 2005
    Woonplaats
    Berkel en Rodenrijs

    Standaard

    Vandaag zijn The Good Shepherd en Hero aangekomen. Ik kan ze nu helaas niet checken, aangezien mijn beamer momenteel gerepareerd wordt, maar de verhalen klinken niet al te positief.

    Wat ik wel jammer vindt is dat ze niet in een thinpak doosje zitten, maar in "normale" Blu-Ray doosjes. Ik vind de dunne doosjes handiger....

  5. #5

    Standaard

    Klinkt idd niet best. Weer een gemiste kans van DFW...
    ...One of them was a Slytherin and he was probably the bravest man I ever knew...
    --
    Blu-Ray: 350

  6. #6

    Standaard

    Ik heb haast de indruk dat gewoon rechtstreeks de Duitse release van Hero is overgenomen. Die schijnt namelijk ook verre van optimaal geweest te zijn.

    Ik heb de HD DVD gisteren gekocht en die ga ik vandaag of morgen weer terugbrengen. Heel jammer.

  7. #7

    Standaard

    Volgens reviews heeft de amerikaanse versie van `House of Flying Daggers` ook een slechte beeldkwaliteit maar komt dat door de orginele transfer, wellicht dat dit hier ook het geval is omdat beide films van dezelfde regiseur zijn (dacht ik).....
    Panasonic TH-42PY FullHD - Denon A1SR - 1 x B&W HTM - 2 x B&W 804 - 2 x B&W 805 - Rel Storm subw. - ps3 - HK HD760


  8. #8

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door windoweyez Bekijk bericht
    Volgens reviews heeft de amerikaanse versie van `House of Flying Daggers` ook een slechte beeldkwaliteit maar komt dat door de orginele transfer, wellicht dat dit hier ook het geval is omdat beide films van dezelfde regiseur zijn (dacht ik).....
    De Japanse DVD uitgave is beter op een paar punten:
    - Realistischer kleurenpalet (niet zo overdreven fel).
    - Minder beeldruis (die met name in de donkere stukken erg goed zichtbaar is bij de blu-ray alswel de NL DVD).
    - Geen beeldwiebel. Maakt daardoor een veel stabielere indruk.

    De blu-ray is vergelijkbaar met de Nederlandse DVD. Er zit slechts een heel klein beetje meer detail in maar dat zie je eigenlijk alleen als je de film pauzeert. Ook is er op blu-ray bij de sterke contrastovergangen minder contourfouten (edge-enhancement).

    Alleen kopen als je de film nog niet op DVD hebt is mijn advies. (en daar heb ik mezelf dus niet aan gehouden in de hoop op beter).
    DVDProfiler Movie Collector
    LG OLED65C8PLA, Oppo UDP-203, Panasonic DP-UB824,Pioneer BDP LX88, Toshiba HD-XE1, Onkyo TX NR 5010, Velodyne DD15, Canton Vento 890, Q-Acoustics i7000, XBox360
    "Penguins mate for life. That doesn't surprise me much because they all look alike. It's not like they're going to meet a really new, great looking penguin someday."

  9. #9

    Standaard

    Heb em vandaag ontvangen, zit nog in seal, aangezien ik nu wel twijfel of ik em terug moet sturen. Wil ook nogmaals wijzen op opmerking over de verpakking. Bij mijn weten is dit de eerste keer dat een NL release niet in de slimcase zit, maar in een keepcase. Heeeeel irri aangezien ik net had gezorgd dat mij UK versies in slimcases terecht kwamen...

  10. #10

    Standaard

    Voor 15 euro kon ik het niet laten maar gezien de berichten gaat het gesealed terug. Ligt dit aan DFW of aan bronmateriaal?

  11. #11

    Standaard

    Ik heb net dus even een stukje gekeken en ik vind de beeldkwaliteit echt erbarmelijk!
    Het lijkt wel of je een videoband van een film uit de jaren 50 zit te kijken. Zelfs als het een dvd was dan was de kwaliteit ver onder de maat geweest.

    Helaas heb ik de dvd uitvoering weggegeven nadat ik deze film had gepre-ordered, maar in mijn herinnering zag deze er ge-upscaled stukken beter uit dan deze blu-ray uitgave. Vooral de hoeveelheid grain op zowel de voor als achtergrond is volstrekt onacceptabel.

    Ik krijg gewoon de indruk dat ik hier met een misprint heb te maken, zo slecht.
    Ik denk er sterk over om hem terug te sturen, zoiets hoef ik niet in mijn verzameling te hebben.....
    Panasonic TH-42PY FullHD - Denon A1SR - 1 x B&W HTM - 2 x B&W 804 - 2 x B&W 805 - Rel Storm subw. - ps3 - HK HD760


  12. #12

    Standaard

    Ik heb m\n order maar gecancelled voor Hero.... gelukkig nog niet verzonden. Had hoop gekregen na de release van 1408, maar helaas ....

  13. #13

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door windoweyez Bekijk bericht
    Ik heb net dus even een stukje gekeken en ik vind de beeldkwaliteit echt erbarmelijk!
    Het lijkt wel of je een videoband van een film uit de jaren 50 zit te kijken. Zelfs als het een dvd was dan was de kwaliteit ver onder de maat geweest.

    Helaas heb ik de dvd uitvoering weggegeven nadat ik deze film had gepre-ordered, maar in mijn herinnering zag deze er ge-upscaled stukken beter uit dan deze blu-ray uitgave. Vooral de hoeveelheid grain op zowel de voor als achtergrond is volstrekt onacceptabel.

    Ik krijg gewoon de indruk dat ik hier met een misprint heb te maken, zo slecht.
    Ik denk er sterk over om hem terug te sturen, zoiets hoef ik niet in mijn verzameling te hebben.....
    "videoband van een film uit de jaren 50" klinkt wel heel dramatisch. Overdrijf je niet een beetje?

    Het is me in ieder geval duidelijk dat het een goeie keuze was om deze terug te brengen. Ik heb deze al 2x eerder op dvd gekocht en om hem met weinig of geen significante verbetering van het beeld weer opnieuw aan te schaffen zou een beetje onzin zijn.

  14. #14

    Standaard

    Damn, dus die lullo's bij DFW hebben weer een in potentie mooie release weten te verprutsen. Ik denk dat ik hem ook maar ga annuleren, helaas want dit was juist een release waar ik erg naar uitkeek.

  15. #15
    Senior Member
    Registratie datum
    Jul 2005
    Woonplaats
    Berkel en Rodenrijs

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door diederik Bekijk bericht
    Ik heb m\n order maar gecancelled voor Hero.... gelukkig nog niet verzonden. Had hoop gekregen na de release van 1408, maar helaas ....
    Rescue Dawn schijnt dus wel ok te zijn... en 1408 dus ook. Waarschijnlijk ligt het dus dan gewoon aan het source materiaal dat DFW voorhanden heeft.

    Nu heb ik Hero al 6 keer in mijn verzameling, ik weet niet zeker of ik deze ook bewaar of terug breng/verkoop.

  16. #16

    Standaard

    Het wordt allemaal wel gigantisch opgeblazen als je het mij vraagt. Voor die €13,50 die je ervoor betaald kan je het denk ik zelf beter beoordelen...
    Five-Star Trader (778+) | Gold Trader (156+) | eBay (ex-lid) (191+)

  17. #17

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Dai Bekijk bericht
    Voor 15 euro kon ik het niet laten maar gezien de berichten gaat het gesealed terug. Ligt dit aan DFW of aan bronmateriaal?
    Ik denk aan beiden. De bron zal ook niet al te best zijn (maar kan dus wel beter zoals de Japanse DVD bewijst). maar eigenlijk moet DFW dergelijke kwaliteit niet op HD zetten. Ze hebben in mijn optiek niets verprutst dit keer (kan moeilijk van ze verwachten dat ze een complete film gaan remasteren) maar voor HD biedt het gewoon te weinig beeldkwaliteit.
    Rescue Dawn is wel goed.
    DVDProfiler Movie Collector
    LG OLED65C8PLA, Oppo UDP-203, Panasonic DP-UB824,Pioneer BDP LX88, Toshiba HD-XE1, Onkyo TX NR 5010, Velodyne DD15, Canton Vento 890, Q-Acoustics i7000, XBox360
    "Penguins mate for life. That doesn't surprise me much because they all look alike. It's not like they're going to meet a really new, great looking penguin someday."

  18. #18

    Standaard

    Ik heb de HD-DVD. Beeld is niet super, maar naar mijn mening toch een verbetering t.o.z. van de dvd. DTS-HD geluid is echt fantastisch.

  19. #19

    Standaard

    Heb vandaag ook Hero even bekeken en er zit behoorlijk wat grain in het beeld.
    Dat DFW er niks aan kan doen kan ik geloven maar had er persoonlijk meer van verwacht.
    De DTS-HD track klinkt idd wel erg goed.

    Ook The Messengers, Rescue Dawn en Tristan & Isolde binnen gekregen en deze zien er allen goed uit met Tristan iets wat grain maar niet storend.
    HT Gear : Samsung 75Q90R / Denon AVC-X6500R / Panasonic DP-UB9004 / AppleTV 4K 64GB

  20. #20

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Asphyxion Bekijk bericht
    Wat ik wel jammer vindt is dat ze niet in een thinpak doosje zitten, maar in "normale" Blu-Ray doosjes. Ik vind de dunne doosjes handiger....
    Klote is dat ja... ik heb nou al 3 verschillende doosjes en pas 6 films... 1 dikke, 1 dunne met bluray erop gedrukt, en 1 dunnen met bluray in reliëf...

    Goof Shepherd vind ik erg goed getransferd. alleen jammer dat de film 1080i is en geen p...
    Never argue with a fool. People might not be able to tell the difference.
    If you absolutely must, keep as serene as is possible. Do not let them provoke you. Ever. Being really, really, really sarcastic in a calm tone of voice is a good way. See The Matrix. Remember when Neo fights the agent with one hand? Look like that. Let them get worked up. Have fun.

  21. #21

    Standaard

    Na wikken en wegen heb ik gisteravond de DVD van Hero (2 disc SCE, ook van DFW) die ik al had nog eens bekeken. Tja, dat was dus echt lelijke beeldkwaliteit, ook grainy en onscherp. Ik heb dus toch maar mijn blu-ray versie opengemaakt en bekeken, en het is toch wel een hele verbetering.
    Zeker niet zo goed als andere transfers helaas, maar zeker wel acceptabel als verbetering ten opzichte van de DVD imo.

  22. #22

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door windoweyez Bekijk bericht
    Ik heb net dus even een stukje gekeken en ik vind de beeldkwaliteit echt erbarmelijk!
    Het lijkt wel of je een videoband van een film uit de jaren 50 zit te kijken. Zelfs als het een dvd was dan was de kwaliteit ver onder de maat geweest.

    Helaas heb ik de dvd uitvoering weggegeven nadat ik deze film had gepre-ordered, maar in mijn herinnering zag deze er ge-upscaled stukken beter uit dan deze blu-ray uitgave. Vooral de hoeveelheid grain op zowel de voor als achtergrond is volstrekt onacceptabel.

    Ik krijg gewoon de indruk dat ik hier met een misprint heb te maken, zo slecht.
    Ik denk er sterk over om hem terug te sturen, zoiets hoef ik niet in mijn verzameling te hebben.....
    Ik ben het helemaal eens met je! Gisteren heb ik ook gebeld en gemailed met DFW over de schandalige beeldqualiteit.

    Dit is de brief:
    Geachte heer Hengevelb,

    Naar aanleiding van ons telefoongesprek op donderdag 17 april 2008 stuur ik u hierbij een link met screenshots van de film Hero op Blu-ray disc die DFW heeft uitgebracht.
    http://cid-79ebfcc5fa7f2c7a.skydrive.live.com/browse.aspx/Hero%20Blu-ray%20|5dutch%20import|6%20DutchFilmWorks

    De screenshots zijn genomen met een hoge resolutie digitale spiegelreflex camera. Als u op de fotos klikt zult u de foto op ware grootte kunnen zien. Ter vergelijking heb ik ook een foto geplaatst van een screenshot van de Blu-ray titel Ratatouille die met dezelfde camera is genomen.

    Tijdens het afspelen van de film zult u merken dat er permanent horizontale strepen door het beeld lopen. Ook de ruis is extreem hoog en we hebben het niet over ruis als "film grain" die vaak bij de film hoort. Als de film op pauze wordt gezet zie je vaak ook zichtbare digitale ruis in het beeld die een beetje weggemoffeld wordt door het beeld te versoften.
    De kwaliteit is nog slechter dan de Standaard DVD versie van de film die ik ook in mijn bezit heb. Sterker nog, de kwaliteit is nog slechter dan een analoge kabeltelevisieuitzending.
    Opvallend is dat de ondertiteling wel scherp wordt weergegeven.

    Mijn installatie bestaat uit een 46inch 1080p Samsung LCD scherm, een playstation3 en een maranz receiver die met hoogwaardige HDMI kabels met elkaar verbonden zijn. Tevens ben ik in het bezit van ruim 30 Blu-ray titels die ik met dezelfde installatie en instellingen afspeel. Ik ben in iedergeval geen leek op het gebied van audio /video hardware en software.

    Dat ik diep teleurgesteld ben van de beeldkwaliteit zou een understatement zijn. Aanvankelijk dacht ik dat het kon liggen aan mijn exemplaar van de Blu-ray disc. Maar na een beetje surfen op de forums op internet kwam ik erachter dat meerdere mensen mijn klachten ondervonden. De beeldkwaliteit van deze Blu-ray titel is dermate slecht dat het in mijn oogpunt in deze staat niet verkocht mag worden. Zeker niet aangezien het feit dat jullie adverteren met "Maximum Quality" en "1080P".

    Graag zou ik van jullie een reactie ontvangen over de kwaliteit van deze Blu-ray disc.

    Met vriendelijke groet,

  23. #23

    Standaard

    Wat een ophef van sommigen. De Hero bd kan beter, maar ik heb desondanks genoten. Duidelijk beter dan de dvd.
    Laatst aangepast door Albert Kostwinder : 18-04-2008 om 16:24
    Hoe duur je set ook is, zonder een goede film is het niets waard....

  24. #24

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door yuyuyu98 Bekijk bericht
    Sterker nog, de kwaliteit is nog slechter dan een analoge kabeltelevisieuitzending.
    Als je dit soort dingen gaat roepen zullen ze je bij DFW niet echt serieus nemen denk ik. En terecht in mijn ogen, want hoewel de BD van Hero zeker niet perfect is, is hij zeker wel beter als de DVD en al helemaal in vergelijking met een televisie uitzending.

  25. #25

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Marcel den Haan Bekijk bericht
    Als je dit soort dingen gaat roepen zullen ze je bij DFW niet echt serieus nemen denk ik. En terecht in mijn ogen, want hoewel de BD van Hero zeker niet perfect is, is hij zeker wel beter als de DVD en al helemaal in vergelijking met een televisie uitzending.
    Sorry beste Marcel, maar jij trekt nu meteen de conclusie dat mijn exemplaar dezelfde beeld geeft als jouw exemplaar. Ik sluit niet uit dat mijn exemplaar een misdruk is.

    Ik weet trouwens niet welke DVD versie jij het beeld vegreleken hebt. Ik had het in ieder geval vergeleken met de uitgave van EDKO Video Ltd. regio 3 DVD (volgens dvdbeaver.com één van de betere DVD uitgaves) geupscaled met mijn Denon 1930 DVD speler. En in dit geval is de beeldkwaliteit echt veel beter. De DVD heeft in ieder geval niet permanent horizontale strepen door het beeld lopen. Strepen horen zelfs niet thuis op kabeltelevisie laat staan DVD en Blu-ray.

    Hoezo zullen zij me niet serieus nemen? Ik heb toch gegronde redenen en zelfs screenshots als bewijsstukken meegeleverd? Ik heb zelfs contact genomen met de Stichting Blu-ray Benelux en zij namen mijn klacht serieus.

    Ik vind het erg jammer dat bijna niemand contact opneemt met de uitgevers over onacceptabele beeldkwaliteit. Je hoort ze vaak op hun luie kont te jammeren op forums maar niemand maakt er echt werk van. De onwetende consument wordt hierdoor echt genaaid.

    DFW geeft wel vaker van die dubieuze DVD versies uit. Vaak met minder extra's en mindere beeldkwaliteit. Dan kan je wel met het argument komen dat 15 euro niet duur is, maar voor datzelfde geld heb je een veel beter import versie, maar dat mag weer dus niet van de nederlandse filmuitgevers. En in mijn ogen is zelf 1 euro teveel voor de Blu-ray exemplaar van Hero die ik heb.

Pagina 1 van 5 12345 LaatsteLaatste

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •