Pagina 3 van 4 EersteEerste 1234 LaatsteLaatste
De resultaten 51 tot 75 van 82 worden weergegeven.
  1. #51

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Brakhage Bekijk bericht
    ik heb niets gezien dat ik nooit eerder heb gezien en vermoed dat het meer een marketing truc is dan iets anders. Of misschien dat de print voor de MGM DVD altijd al volledig uncut geweest is.
    Weet niet hoe de MGM DVD was, maar met uncut bedoelen ze de scene rond minuut 67 (als Eef achtervolgt in de, in aanbouw zijnde, metrohalte). Ik garandeer je: In de TROS uitzending op VHS heb ik die nooit zo gezien.

    Vandaag gekeken en deze Bluray gaat mijn collectie nooit meer verlaten. Ben 31, heb de film voor het eerst gezien toen ik ongeveer 11/12 was. In totaal keer of 6 gezien, laatst 4 jaar geleden. Toen ik voor eerst zag was het niet te plaatsen, nu wel; Een sprookje rond opportunisme. Kan goed begrijpen dat mensen indertijd over de film vielen (de hoofdrolspeelster is eigenlijk de kerel van het verhaal, ipv de damsel in distress, een nogal brute ontdekking voor een personage ipv liefdevolle omslag etc.), maar dat maakt de film wel nog altijd wel (deels) actueel. Los daarvan is Spetters vooral Hans van Tongeren. Toen ik de film voor het eerst zag, had ik gezien (of gehoord) over Rutger Hauer, Jeroen Krabbé, Monique van de Ven, Renee Soutendijk, Rijk de Gooijer, Rudy Falkenhagen. Hans van Tongeren kende ik niet en was indertijd verbaasd dat hij maar 27 is geworden. Daar ben ik nog altijd verbaasd over. Ontzettend goede 'presence' in zijn scenes en had graag meer van hem gezien. In bepaalde (onderdrukte) karaktereigenschappen vond ik hem zelfs wat hebben van een Hans Teeuwen . Groot talent, veel te vroeg gegaan.

    Spetters: 9,0
    Bluray: Kwaliteit prima, had de disc maar de docu van Andere Tijden erop gehad.

  2. #52

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door gompier Bekijk bericht
    Weet niet hoe de MGM DVD was, maar met uncut bedoelen ze de scene rond minuut 67 (als Eef achtervolgt in de, in aanbouw zijnde, metrohalte). Ik garandeer je: In de TROS uitzending op VHS heb ik die nooit zo gezien.
    Dat kan zijn, maar op de MGM DVD is dat altijd al te zien geweest. Op zich opmerkelijk omdat Amerika vaak preutser is dan Nederland.
    The only mature I care about is Victor Mature - The Boys in the Band

    Filmblog | DVD's/Blu-ray's | Filmlijstje | Last.fm

  3. #53
    Glorious Member
    Registratie datum
    May 2009
    Woonplaats
    The Future's So Bright, I Gotta Wear Shades

    Standaard

    Geheel en compleet off-topic maarre proficiat Maikel
    Panasonic PX-P65VT60E | Marantz AV7005 | Marantz MM7055 | Marantz MM7025 | Oppo BDP-93 met Pro V2 Mod | Apple TV 4K | Focal Chorus 826V | 800CC | 806V | SR 800 V | BK XXLS 400FF


  4. #54

    Standaard

    Vandaag de blu-ray gekocht bij de MM
    New: The Last Warning - MoC LE, Vampyr - MoC LE
    Coming ASAP: -

  5. #55

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door StefaanD Bekijk bericht
    Geheel en compleet off-topic maarre proficiat Maikel
    Thanks!
    The only mature I care about is Victor Mature - The Boys in the Band

    Filmblog | DVD's/Blu-ray's | Filmlijstje | Last.fm

  6. #56

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door gompier Bekijk bericht
    Weet niet hoe de MGM DVD was, maar met uncut bedoelen ze de scene rond minuut 67 (als Eef achtervolgt in de, in aanbouw zijnde, metrohalte). Ik garandeer je: In de TROS uitzending op VHS heb ik die nooit zo gezien.
    Een paar jaar geleden werd de film op RTL7 uitgezonden en daar zat de complete scène al gewoon in, zover ik me kan herinneren.

  7. #57

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Brakhage Bekijk bericht
    476. Spetters (Paul Verhoeven, 1980) :: 9.5

    Ben gisteren bij de première van de gerestaureerde versie van Spetters geweest in het nieuwe Eye Filmmuseum, met vele mensen van cast en crew aanwezig, waaronder Paul Verhoeven, Gerard Soeteman en Renee Soutendijk - Joop van den Ende zat letterlijk twee stoelen voor me. Het was de eerste keer dat ik in Eye was en ik moet zeggen dat het scherm in de grote zaal wat kleiner was dan ik verwacht had. Het is duidelijk groter dan in het oude gebouw, maar het is duidelijk geen Pathe scherm of zo - in het filmmuseum van Berlijn is dat bijvoorbeeld wel anders. Het geluid was werkelijk het slechtste wat ik ooit in een bioscoop gehoord had: het kwam enkel uit twee boxen naast het scherm en moest daardoor zo hard gezet worden om in de gehele zaal hoorbaar te zijn dat het aan alle kanten begon te vervormen. Gelukkig was Verhoeven wel zo direct om daarna afloop nog een opmerking over te maken toen er naar complimentjes gevist werd over de restauratie: 'de kleuren zagen er inderdaad erg goed uit, maar het geluid - daar zou ik nog wel eens naar willen kijken'. Kwam de officiële verklaring dat het geluidssysteem blijkbaar 'state of the art' was, maar niet berekend op een mono soundtrack. Ik kan zulke dingen dus echt niet geloven; wordt er zo'n enorme smak met geld tegenaan gegooid en dat is ook te zien in de aankleding, maar vergeet men om datgene waar het uiteindelijk toch allemaal om draait ook in orde te maken - alsof je een flatgebouw zonder fundament bouwt. Bij een Pathe zou ik me nog kunnen voorstellen dat ze niet berekend zijn om mono soundtracks, maar een instituut als het Filmmuseum gaat toch volledig op zijn bek met zoiets. Echt onacceptabel.

    Maar goed, afgezien van dat probleem (wat vrij aanzienlijk was omdat 'Spetters' nou niet bepaald een rustige soundtrack heeft, dat geluid van die motoren ging door merg en been) is de restauratie van het beeld duidelijk een groot succes. Ik ken de film enkel van de Amerikaanse MGM DVD en je hoeft geen expert te zijn om te zien dat die voor verbetering vatbaar was, maar dat 'Spetters' er zou goed uit zou kunnen zien had ik niet verwacht. Het was altijd een nogal groezelige film die niet direct visueel aantrekkelijk was, maar dat is nu wel anders. Vooral de nacht sequenties zijn een genot, zoals de seksscène in het begin in het verlaten flatgebouw - dat heeft een helderheid en transparantie waar op de DVD totaal geen sprake van was. 'Spetters' blijkt ineens altijd een visuele imposante film geweest te zijn. Van de teruggezette scenes heb ik totaal niets gemerkt, ik heb niets gezien dat ik nooit eerder heb gezien en vermoed dat het meer een marketing truc is dan iets anders. Of misschien dat de print voor de MGM DVD altijd al volledig uncut geweest is.

    Weet dus niet hoe de blu-ray er uit ziet, maar het geluidsprobleem zal daar geen rol spelen en als men er met de digitale klauwen vanaf gebleven is, zal het een fenomenale blu-ray zijn. Het bronmateriaal is er voor in ieder geval. Nu de rest van de Verhoeven films nog!

    Ha, sta zelfs nog op een foto blijkbaar!
    ik had dit ook met the good the bad and the ugly in het eye, dat was niet om aan te horen, sommige stukken dialoog vielen gewoon weg, erg zonde dat ze zoiets niet op orde kunnen brengen

  8. #58

    Standaard

    Is het iemand anders opgevallen dat er even een review op dvd-home.nl heeft gestaan, maar dat deze weer is verdwenen?

  9. #59

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Johan1967 Bekijk bericht
    Is het iemand anders opgevallen dat er even een review op dvd-home.nl heeft gestaan, maar dat deze weer is verdwenen?
    Ik kijk al jaaaaren niet meer op DVD-home.

  10. #60

    Standaard

    DVD is ZÓÓÓÓ 2008...

  11. #61

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door TylerDurden Bekijk bericht
    DVD is ZÓÓÓÓ 2008...
    Concurrent DVD Home besteedt niet alleen aandacht aan DVD's, maar ook al heel lang aan Blu-ray en HD DVD. Kijk maar eens bij de Review-sectie.
    De naam DVD.nl dekt de lading natuurlijk ook al lang niet meer.

    P.S. Ik heb geen belangen in DVD Home!

  12. #62

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Johan1967 Bekijk bericht
    Is het iemand anders opgevallen dat er even een review op dvd-home.nl heeft gestaan, maar dat deze weer is verdwenen?
    Hebben ze er inderdaad van af gehaald. Was overigens geen review, maar een preview.

    En Marcel een Blu ray wordt nog steeds een dvd schijfje genoemd.
    Move to Movie
    UE55JS8000L 55 Samsung TV


    PANASONIC 4K PLAYER

  13. #63

    Standaard

    als aangegeven door Marcel, missen jullie dus ook BD

  14. #64

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door pjblack Bekijk bericht
    En Marcel een Blu ray wordt nog steeds een dvd schijfje genoemd.
    Vind je het erg als ik daar wel een duidelijk verschil tussen zie? Niet zo zeer aan de buitenkant, want in dat opzicht lijkt een DVD ook op een CD. Maar mij verkopen ze geen knollen (DVD's) voor citroenen (Blu-rays), hoor!

  15. #65

    Standaard

    Ik weet het Marcel, maar bij Bol.com hebben ze het daar nooit over. Dan moet je steeds weer uitleggen dat het om een BD gaat. Die nieuwe benaming schijnt voor sommige mensen erg lastig te zijn.
    Move to Movie
    UE55JS8000L 55 Samsung TV


    PANASONIC 4K PLAYER

  16. #66

    Standaard

    Zo had dan wel deze topic gestart, maar tot op heden nog niet gezien. Nou ja ergens jaren 80 wel, maar toen was ik nog een broekie. De film heeft mij na zoveel jaren positief verrast. Het plot zit heel goed in elkaar en ook de uitwerking is heel behoorlijk. We weten wat er uiteindelijk met Hans van Tongeren is gebeurd, maar hoe zit dat met Toon Agterberg? Na 1996 nooit meer iets van gehoord.

    De bd kwaliteit vind ik heel behoorlijk. Ben zeker niet teleurgesteld. Kleur, detail en scherpte zijn dik in orde. Er is wel wat ruis aan het begin en het eind bij de aftiteling, maar daar kan ik mee leven. Ook wel met het monogeluid al is het vreemd dat hij na een uur ineens een stuk harder wordt. Daar is ineens wat onbalans. Lijkt wel of het budget op was. Vond de bijgeluiden daarintegen wel weer heel goed. Vast en zeker later ingemonteerd. Al met al een dikke voldoende!

    Film 4
    Beeld 4
    Geluid 3
    Ondertiteling 4
    Extra's 0 (jammer totaal geen extra's)
    Move to Movie
    UE55JS8000L 55 Samsung TV


    PANASONIC 4K PLAYER

  17. #67

    Standaard

    Spetters wordt op 19 juni in Amerika op Blu-ray uitgebracht door Kino Lorber met een nieuwe 4K remaster en een audiocommentaar door Paul Verhoeven.

    Kino Lorber have detailed their upcoming Blu-ray release of Paul Verhoeven's film Spetters (1980), starring Renee Soutendijk, Rutger Hauer, Jeroen Krabbé, Maarten Spanjer, and Toon Agterberg. The release, which will be sourced from a new 4K remaster of the film, will be available for purchase on June 19.

    Synopsis: From notorious filmmaker Paul Verhoeven (RoboCop, Showgirls) and writer Gerard Soeteman comes this director's cut of an "explosive, fast paced" (Boxoffice) coming of age drama. Raw, intense and unabashedly sexual, Spetters is a wild ride that "will knock the unsuspecting for a loop" (The Hollywood Reporter)!

    Rien, Eef and Hans are three young working-class guys stuck in an industrial town on the outskirts of Rotterdam. They couldn't be more different except for one thing: their shared passion for motorcycle racing, which each sees as his ticket to a better life. But a deeper passion will soon rule each of their lives, when a sexy, ambitious blonde comes between them and provokes unforeseen events that will rock their worlds.

    Special Features and Technical Specs:
    • NEW 4K REMASTER OF THE FILM
    • Audio Commentary by Director Paul Verhoeven
    • Animated Image Gallery
    • Trailers for Spetters and Flesh + Blood
    • Lossless Dutch audio track with optional English subtitles

  18. #68

    Standaard

    Om een of andere reden vond ik onze cover toch spectaculairder. Gaat deze uitgave regiovrij zijn?

  19. #69

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door jurgen42u Bekijk bericht
    Om een of andere reden vond ik onze cover toch spectaculairder. Gaat deze uitgave regiovrij zijn?
    De hoesafbeelding is inderdaad een misser.
    TV: Samsung UE55F8000 (3D) / Samsung UE49KS8000 (4K) | Blu-rayspeler: Oppo UDP-203 (4K/3D, regiovrij) / Panasonic DP-UB9004EG (4K/3D) | AV-receiver: Yamaha RX-A2080 Aventage / Yamaha RX-A880 Aventage | Luidsprekers: KEF KHT3005SE 5.1 / Dali Ikon 5 Mk2 | Surround koptelefoon: Sony MDR-HW700DS | Draadloze koptelefoon: Apple AirPods Max

  20. #70

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door jurgen42u Bekijk bericht
    Gaat deze uitgave regiovrij zijn?
    Die kans is klein. Voor zover ik kan zien zijn alle uitgaves van Kino Lorber tot op heden alleen regio A gecodeerd.

  21. #71

    Standaard

    Ik hou het bij de NL uitgave, wat een vreselijke hoes zeg. Nu lijkt het net een of andere thriller/actie achtige film.

  22. #72

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door DVD Watcher Bekijk bericht
    Ik hou het bij de NL uitgave, wat een vreselijke hoes zeg. Nu lijkt het net een of andere thriller/actie achtige film.
    Bij mij zou de beeldkwaliteit (nieuwe 4k remaster) toch zwaarder wegen dan de hoes....

  23. #73

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door rogue Bekijk bericht
    Bij mij zou de beeldkwaliteit (nieuwe 4k remaster) toch zwaarder wegen dan de hoes....
    Ik vond die NL uitgave kwa beeld ook niet slecht, en wat ook zwaar zou wegen: Een NL film kijk je op een NL speler. Een NL film die niet regiovrij te bekijken is is wel raar en jammer vind ik.

  24. #74

    Standaard

    Het is inderdaad vreemd, dat ben ik met je eens.

  25. #75

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door DVD Watcher Bekijk bericht
    Ik vond die NL uitgave kwa beeld ook niet slecht, en wat ook zwaar zou wegen: Een NL film kijk je op een NL speler. Een NL film die niet regiovrij te bekijken is is wel raar en jammer vind ik.
    Ik heb jarenlang gezworen bij alles wat in Nederland wordt uitgebracht, maar inmiddels is voor mij die droom wel over; betere uitgaven vind je gewoon vaak in het buitenland. Of ben je de lachwekkende Dick Maas-uitgaven van DFW nu al vergeten? Zoveel gezeik met de masters van Amsterdamned, waarna Underground in de US een door Dick Maas-goedgekeurde Blu Ray uitbracht, TJOKVOL bonusmateriaal en de film definitief in een deftige kwaliteit voor het nageslacht bewaard. "Als het daar wel kan, waarom hier dan niet?" Geen idee, maar het gebeurt.

    De Eye-restauratie van Spetters is héél erg een mixed bag, dat vind ik al jaren. Bij tijden was die restauratie er vooral op uit om complimentjes voor het beeld te vangen (tot bij de première in EYE aan toe!), terwijl het geluid gewoon een armetierig zielige 1.0 monotrack van en 16mm-filmprint was.

    En dan nog de cover. Ik vond 'onze' cover van de remaster tof, maar tegelijk vond ik dat Soutendijk er daar echt te hoerig opstond (wat heel wat zegt, gezien haar rol in de film notabene), terwijl ze nooit zó heftig was opgemaakt in de hele film. Deze heeft heel erg invloeden van de Underground-Amsterdamned cover lijkt het, maar het past zeker wel bij de film.
    "Nu lijkt het net een thriller-actie achtige film". Spetters ÍS actie! ...Ik vind het alleen jammer dat ze in Amerika maar één foto lijken te hebben van Renee Soutendijk, want de oude MGM-cover had ook al diezelfde foto van Renee, maar dan de originele foto (met een totaal andere outfit aan).
    Laatst aangepast door Samba-boy : 10-04-2018 om 17:38

Pagina 3 van 4 EersteEerste 1234 LaatsteLaatste

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •