Pagina 2 van 2 EersteEerste 12
De resultaten 26 tot 43 van 43 worden weergegeven.

Discussie: FC. De Kampioenen

  1. #26

  2. #27

    Standaard

    Dank u
    DVD-pagina - DVD Info - Facebook - SafeTrader
    Ik heb een fantasy-boek geschreven! Lees er alles over hier!

  3. #28

    Standaard

    Toevallig ook nog met andere acteurs op de foto gegaan?

  4. #29

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door DVD Watcher Bekijk bericht
    Toevallig ook nog met andere acteurs op de foto gegaan?
    Nee, maar wel een paar andere foto's genomen. Pol, Bieke, Mark, Pascale, Maurice en iedereens favoriete voddenmarchant, Fernand. Het was een beetje te druk om met alle acteurs op de foto te gaan, maar ik heb er toch mijn favoriete kampioen kunnen uitkiezen.
    DVD-pagina - DVD Info - Facebook - SafeTrader
    Ik heb een fantasy-boek geschreven! Lees er alles over hier!

  5. #30

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Werner Bekijk bericht
    Nee, maar wel een paar andere foto's genomen. Pol, Bieke, Mark, Pascale, Maurice en iedereens favoriete voddenmarchant, Fernand. Het was een beetje te druk om met alle acteurs op de foto te gaan, maar ik heb er toch mijn favoriete kampioen kunnen uitkiezen.
    Aha ok, het is in ieder geval een leuk moment geweest in je leven denk ik om de acteurs te ontmoeten, en nu heb je toch een mooie foto met Balthasar Boma.

    Ik had ze ook graag een keer ontmoet, maar helaas te ver weg voor mij, en sowieso lastig zonder rijbewijs.

    Bewaar de foto's maar goed Werner.

    Laat je de foto met Balthasar trouwens afdrukken en vergroten, zodat je hem kan inlijsten?

  6. #31

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Samba-boy Bekijk bericht
    en vervolgens ook geen Nederlandse vertoning heeft gehad in een bioscoop alhier.
    Een schrale troost: Belgische films vind je in Nederland maar zelden. Zo moesten we van Loft wachten op een (niet echt heel geslaagde) remake, kreeg Het Vonnis een schamele release met Engelse ondertitels, Frits en Frenky met veel Nederlandse acteurs geen en ga zo maar even door.
    Sommige geven daarvan de schuld aan de cultuurverschillen, ik aan desintresse voor bepaald soort films bij publiek en/of distributeurs. Al denk ik dat je hier toch wel van een cultuurverschil kunt spreken: De hit en status die de serie in Belgie heeft, is er in Nederland gewoon niet. Anderzijds, in een paar bioscopen hadden ze 'm wel kunnen vertonen want een fanbase is er wel. Een filmhuis vlak over de grens had 'm moeten kunnen aankopen. Maar wellicht werd dat moeilijk met contracten e.d. of kwam het simpelweg niet bij de betreffende bioscopen op. Jammer, maar niet anders.
    Gelukkig is er dan nu nog een DVD. Geen blu-ray, maar het is tenminste íets. Al lijkt men niet bepaald moeite te doen voor zelfs díe release behalve wat promotie van de immer enthousiaste cast aan wie het niet zal hebben gelegen.

    Overigens: Was het niet dat striptekenaar Hec Leemans de scenaristen bij elkaar had gebracht omdat hij vond dat men een publiek (en inkomsten) liet liggen, dan vraag ik me af of de film er in überhaupt was gekomen.
    Laatst aangepast door deweb : 19-04-2014 om 21:31

  7. #32

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door DVD Watcher Bekijk bericht
    Laat je de foto met Balthasar trouwens afdrukken en vergroten, zodat je hem kan inlijsten?
    Ja, zoals die van Balthazar met Jean-Marie Pfaff, en dan zet ik die op mijn bureau
    DVD-pagina - DVD Info - Facebook - SafeTrader
    Ik heb een fantasy-boek geschreven! Lees er alles over hier!

  8. #33

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door deweb Bekijk bericht
    Overigens: Was het niet dat striptekenaar Hec Leemans de scenaristen bij elkaar had gebracht omdat hij vond dat men een publiek (en inkomsten) liet liggen, dan vraag ik me af of de film er in überhaupt was gekomen.
    Dat dacht ik wel ja, ik meen ook ergens gelezen te hebben dat het vooral de mensen waren die aan de laatste paar seizoenen meewerkten (Johan Gevers, Bart Cooreman, Ann Swartenbroekx) in het project bleven geloven, ondanks de nogal bitse reacties van de VRT in 2008 rond het afvoeren van het tweede filmproject. Jan Matthys was toen aangenomen als regisseur en had zich voor de volle 100% in het project gegooid, zo ver zelfs dat er al concept art in omloop was over het dorp van de Kampioenen (en het voetbalveld aldaar). Ik dacht toen ook als trouwe kijker dat die film er gewoon niet meer zou komen en toen ik reacties van o.a. Marijn Devalck las waarin hij zei dat de film een aaneenrijging was van pis- en kakhumor waarbij hij op een bepaald moment zelf zijn broek moest afsteken was ik eigenlijk zelf opgelucht.

    Maar zie: zet de juiste mensen aan het stuur en je krijgt een volwaardige, sfeervolle film met betere humor dan wat we de laatste jaren van de Kampioenen gewend waren. Het had een nog mooier afscheid geweest als Jacques Vermeire niet zo flauw deed toen ze hem vroegen voor een cameo, maar kom. Het is wat het is en ze hebben toch maar mooi geschiedenis geschreven.
    "Once you eliminate the impossible, whatever remains, no matter how improbable, must be the truth."

  9. #34

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Pieter D Bekijk bericht
    Ik dacht toen ook als trouwe kijker dat die film er gewoon niet meer zou komen en toen ik reacties van o.a. Marijn Devalck las waarin hij zei dat de film een aaneenrijging was van pis- en kakhumor waarbij hij op een bepaald moment zelf zijn broek moest afsteken was ik eigenlijk zelf opgelucht.
    Het had een tweede Collega's-debacle kunnen worden. Dat is het gelukkig niet geworden: de film is trouw gebleven aan de reeks. Met veel pis- en kakhumor zouden nogal wat ouders van de vele jonge kijkers hebben afgehaakt denk ik. Nu is het een mooie film geworden.
    DVD-pagina - DVD Info - Facebook - SafeTrader
    Ik heb een fantasy-boek geschreven! Lees er alles over hier!

  10. #35

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Werner Bekijk bericht
    Ja, zoals die van Balthazar met Jean-Marie Pfaff, en dan zet ik die op mijn bureau
    Dat is wel leuk dan

  11. #36

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Pieter D Bekijk bericht
    Dat dacht ik wel ja, ik meen ook ergens gelezen te hebben dat het vooral de mensen waren die aan de laatste paar seizoenen meewerkten (Johan Gevers, Bart Cooreman, Ann Swartenbroekx) in het project bleven geloven, ondanks de nogal bitse reacties van de VRT in 2008 rond het afvoeren van het tweede filmproject. Jan Matthys was toen aangenomen als regisseur en had zich voor de volle 100% in het project gegooid, zo ver zelfs dat er al concept art in omloop was over het dorp van de Kampioenen (en het voetbalveld aldaar). Ik dacht toen ook als trouwe kijker dat die film er gewoon niet meer zou komen en toen ik reacties van o.a. Marijn Devalck las waarin hij zei dat de film een aaneenrijging was van pis- en kakhumor waarbij hij op een bepaald moment zelf zijn broek moest afsteken was ik eigenlijk zelf opgelucht.

    Maar zie: zet de juiste mensen aan het stuur en je krijgt een volwaardige, sfeervolle film met betere humor dan wat we de laatste jaren van de Kampioenen gewend waren. Het had een nog mooier afscheid geweest als Jacques Vermeire niet zo flauw deed toen ze hem vroegen voor een cameo, maar kom. Het is wat het is en ze hebben toch maar mooi geschiedenis geschreven.
    In dit interview http://www.stripelmagazine.be/het-su...de-kampioenen/ doet Hec Leemans de historie rond zijn rol met de huidige film uit de doeken.
    Overigens kan ik er best inkomen dat de VRT zich na zoveel problemen niet nog een project op de hals heeft willen halen. Anderzijds, er zat wel een goed team achter en dat heeft (zoals is gebleken) tot succes geleid.
    Was dat foute scenario trouwens dat waarin Pascal werd ontvoerd en een beker met een schat en aan het einde o.a. Pico (ofzoiets)? Daarvan was ik persoonlijk best blij dat ze het niet hebben gedaan: Goed voor een strip, maar niet voor een film. Nu hebben ze een basisplotje uit de stripserie gebruikt voor de rest. Dat vind ik toch wel goed eigenlijk.

    Jammer van Vermeire inderdaad. Terwijl hij eerder had gezegd na zijn gastoptreden dat hij het niet erg zou vinden om nog eens op te treden. En eerlijk gezegd denk ik dat hij of een ander oud personage ook nog best had kunnen opduiken in een klein rolletje. Bijvoorbeeld tijdens de afdaling van Marc op de fiets. Maar ach, het succes is er niet minder op geworden. Nu nog hopen dat ik 'm nog eens te zien krijg want hij lijkt me best geinig, al volgde ik de serie al jaren niet meer.

  12. #37

    Standaard

    Zou er nog een vervolg op inzitten? Denk dat veel spelers best nog wel eens een nieuwe film willen.

  13. #38

    Standaard

    Mijn hoed overigens af voor Leemans.
    DVD-pagina - DVD Info - Facebook - SafeTrader
    Ik heb een fantasy-boek geschreven! Lees er alles over hier!

  14. #39

    Standaard

    Als er nog een vervolg komt dan moet het echt snel gebeuren, zoals Werner zei hebben veel acteurs al aangegeven dat het nu wel welletjes geweest is -- de enige gelegenheid waarop ik ze nog wat zie doen is volgend jaar met "25 jaar F.C. De Kampioenen" in de veronderstelling dat de VRT dit niet onopgemerkt voorbij laat gaan. Misschien wel een TV-special of zo?
    "Once you eliminate the impossible, whatever remains, no matter how improbable, must be the truth."

  15. #40

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Pieter D Bekijk bericht
    Als er nog een vervolg komt dan moet het echt snel gebeuren, zoals Werner zei hebben veel acteurs al aangegeven dat het nu wel welletjes geweest is -- de enige gelegenheid waarop ik ze nog wat zie doen is volgend jaar met "25 jaar F.C. De Kampioenen" in de veronderstelling dat de VRT dit niet onopgemerkt voorbij laat gaan. Misschien wel een TV-special of zo?
    Ik wacht er niet op; de decors zijn afgevoerd (het café uit de film is al een replica).

  16. #41

    Standaard

    Betreffende Jacques Vermeire; Ik heb gelezen dat hij de cameo zeker wou doen, maar de geschreven verschijning wel heel erg bij de haren getrokken vond. En ik geef hem daar, indien daadwerkelijk zo, gelijk in. DDT is één van de meest memorabele Vlaamse komische personages allertijden. Een verschijning, gewoon omdat het kan, ik ben daar zo niet voor in dit geval. Er moet dan echt wel een goed insteek zijn. Mochten ze dat ooit voor Oscar vinden, zou ik dat ook bijzonder fijn vinden.

  17. #42

    Standaard

    Walter 'Pico' Michiels eindelijk in therapie



    Hoe zou het nog zijn met Walter Michiels, beter bekend als Pico uit F.C. De Kampioenen. Dat is wat Dag Allemaal zich afvroeg, waarna het weekblad op onderzoek uittrok.
    En wat blijkt? De man is eindelijk in therapie voor zijn verslaving en psychische problemen.


    Walter in het huurappartement.

    Ooit gaf Walter Michiels gestalte aan een van de populairste tv-personages in Vlaanderen. Pico was vier seizoenen lang een vaste waarde in F.C. De Kampioenen, maar daarna liep het fout. Walter kon moeilijk om met de druk die beroemdheid met zich meebrengt en zocht zijn toevlucht in drank en drugs. Na het vierde seizoen werd hij vervangen door Ben 'Pol' Rottiers omdat er naar verluidt geen huis met hem te houden viel.

    Daarna verdween Walter min of meer van de radar. Af en toe dook hij op in het nieuws met steeds erger wordende verhalen. In 2002 werd hij veroordeeld voor het verkopen van drugs aan minderjarigen, en later bleek dat hij in complete armoede in een caravan leefde met ene Sabine, een vrouw waar hij een explosieve relatie mee heeft. In 2015 volgde een triest hoogtepunt: het huurappartement dat hij van het OCMW in Tienen toegewezen kreeg, 'verbouwt' hij op een vreemde manier. Het huis is compleet vernield, maar Michiels houdt vol dat hij aan het 'renoveren' is.

    Eindelijk in therapie
    Intussen lijkt er wel wat vooruitgang te zijn. Walter woont niet meer in het huurappartement, tot grote opluchting van zijn verhuurster. "Walter is al lange tijd in behandeling in de psychiatrische kliniek, hier in Tienen. Bij de Broeders Alexianen. En volgens mij heeft hij het daar zeer goed. Hij heeft alle vrijheid, wordt in de watten gelegd. Hij mag het domein verlaten wanneer hij maar wil." Ze is blij voor hem, maar wacht nog steeds op een schadevergoeding. "Het heeft mij 5.000 euro gekost om het appartement weer in een deftige staat te brengen. Hij zou dat moeten terugbetalen, met minieme maandelijkse stortingen. Maar ik heb nog geen euro gezien."

    Karel Michiels, auteur en neef van Walter, bevestigt dat verhaal. "'Het klopt dat Walter al een hele tijd in behandeling is. Volgens mij mag hij daar eerstdaags zelfs vertrekken. Ik koester de hoop dat mijn neef z'n leven toch weer op het goeie spoor krijgt. En ik ben blij te kunnen zeggen: eindelijk, het gaat weer goed met Walter." Volgens hem is Walter 'helder en rustig'. "Hij schrijft prachtige poëzie op z'n Facebookprofiel. En hij heeft me beloofd dat we deze zomer eens zullen afspreken." De oude wordt Walter nooit meer volgens hem. "Drank en medicijnen hebben daarvoor een te verwoestende impact gehad, vrees ik. Op hemzelf en z'n hele bestaan. Maar ik durf absoluut te hopen dat we een betere versie van hem zullen zien."

    Bron: HLN.be

  18. #43

    Standaard

    Dat werd hoog tijd. Maar helemaal dezelfde zal hij inderdaad nooit meer worden. In ieder geval zal hij op de set van de derde Kampioenenfilm niks te zoeken hebben vrees ik...
    "Once you eliminate the impossible, whatever remains, no matter how improbable, must be the truth."

Pagina 2 van 2 EersteEerste 12

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •