Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste
De resultaten 1 tot 25 van 43 worden weergegeven.

Discussie: FC. De Kampioenen

  1. #1

    Standaard FC. De Kampioenen

    FC. De Kampioenen

    Ik ben momenteel voor de zoveelste keer deze fantastische serie aan het bekijken.

    Er was nog geen Topic over deze serie, en daarom heb ik er een topic voor gemaakt.

    Vind het jammer dat de serie gestopt is, maar gelukkig hebben we de dvd's nog, en komt er een film aan.

    Bijna elke acteur is wel bezig met wat anders, alleen de acteur Walter Michiels die Pico Coppens vertolkte, is wel erg afgezakt zeg.

    Zo herkennen we Pico uit de serie :



    En dit is Pico Coppens (alias Walter Michiels) anno nu :



    Meer info over Walter Michiels bv vind je hier :
    http://www.clint.be/entertainment/vr...michiels-stort

    Maar terugkomend op de serie, Ik vind hem erg leuk, zijn er hier meer liefhebbers van deze serie?

  2. #2

    Standaard

    Het is niet echt politiek correct om het toe te geven, maar ik ben zelf toch altijd wel een beetje fan geweest van dit volkse maar leuke vermaak. Er zit meer sarcasme in de reeks dan wat je zou verwachten, bijvoorbeeld de running gags over de lamentabele kwaliteit van de vleesproducten die bij de NV Boma worden geproduceerd; je vraagt je toch na 20 seizoenen af waar de man nog zijn geld blijft halen nadat er zoveel partijen worsten zijn afgekeurd door de voedselinspectie en nadat elke keer de mensen spontaan beginnen over te geven na het consumeren van de Boma Light.
    DVD-pagina - DVD Info - Facebook - SafeTrader
    Ik heb een fantasy-boek geschreven! Lees er alles over hier!

  3. #3

    Standaard

    Idem hier. Altijd al een zwak gehad voor de serie, al was er de laatste jaren soms wel een sterk verschil in kwaliteit van aflevering tot aflevering. Maar het blijft de enige Vlaamse serie die ik zonder schroom durf te (her)bekijken. Er is trouwens onlangs een applicatie op de markt gegooid waarin je alle afleveringen + extra's kunt bekijken op de iPhone/iPad.

    Tsja, dat geval van Walter Michiels... Jammer, maar misschien best dat hij op tijd en stond uit de serie geweerd is, wie weet wat voor onheil hij daar misschien wel zou hebben aangericht. Welke geruchten er trouwens ook rondgaan over de cast: geloof er niks van. Ik heb ze allemaal ontmoet (Jacques Vermeire incluus) en 't zijn zeer warme mensen die altijd het beste met de serie (en filmprojecten) voorgehad hebben.

    Laat die film maar komen trouwens. Als het script goed is dan hoop ik dat het enigszins een beter afsluiter wordt dan 'De Mooiste Dag'.
    "Once you eliminate the impossible, whatever remains, no matter how improbable, must be the truth."

  4. #4

    Standaard

    Blijf toch ook wel fan van deze schitterende serie waar programma's zoals "De Kotmadam" toch veel kunnen van leren.
    BD (1243) What i Watch

  5. #5

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Pieter D Bekijk bericht
    Tsja, dat geval van Walter Michiels... Jammer, maar misschien best dat hij op tijd en stond uit de serie geweerd is, wie weet wat voor onheil hij daar misschien wel zou hebben aangericht.
    Hier http://www.youtube.com/watch?v=Tm_s6Ub5_rM deel 1 van een reportage van Jambers over Walter Michiels & hier http://www.youtube.com/watch?v=18HRm...feature=relmfu deel 2 van de reportage.

  6. #6

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door freaky Bekijk bericht
    Blijf toch ook wel fan van deze schitterende serie waar programma's zoals "De Kotmadam" toch veel kunnen van leren.
    F.C. De Kampioenen heeft de fout gemaakt om van al hun personages karikaturen te maken na het vertrek van D.D.T..
    Resultaat is dat de serie dan vooral geliefd werd bij kinderen, maar voor volwassenen de scenario's en dialogen net té kinds werden...

    De Kotmadam heeft die fout niet gemaakt... de karakters zijn misschien van origine wat meer karikaturaal, maar ik blijf het geloven... In de personages van Jef en Odilon zit meer geloofwaardigheid dan in alle recente Kampioenen samen...

  7. #7

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Sylver Bekijk bericht
    F.C. De Kampioenen heeft de fout gemaakt om van al hun personages karikaturen te maken na het vertrek van D.D.T..
    Quoted for truth. Het is absoluut waar, de serie werd een schim van wat het ooit was. De eerste 4 reeksen waren pure dramedy, een dramaserie gecombineerd met hilarische comedy... De latere seizoenen hadden veel meer een hoge slapstick-factor, waar iedere aflevering draaide om de meest belachelijke misverstanden of verkeerde opvattingen.

  8. #8

    Standaard

    Opnames film "F.C. De Kampioenen" starten in april


    In april starten Eén en Skyline met de opnames van de bioscoopfilm van "F.C. De Kampioenen". In de film zullen alle acteurs van het laatste seizoen meespelen.
    Voor de opnames van de film trekken de acteurs in april naar het zuiden van Frankrijk. In juni worden de opnames voortgezet in België.

    De film krijgt geen steun van het Vlaams Audiovisueel Fonds, maar Eén en Skyline hebben er vertrouwen in dat de lopende onderhandelingen met potentiële partners en sponsors de nodige middelen zullen genereren.

    Vier schrijvers hebben samengewerkt aan het scenario: Hec Leemans, de auteur van de stripreeks van "F.C. De Kampioenen", An Swartenbroekx, die de rol van Bieke speelt, Bart Cooreman, een vaste scenarist van het televisieprogramma en Johan Gevers, die de film ook zal regisseren. De film komt in december in de zalen.

    http://www.deredactie.be/cm/vrtnieuw...lmFCkampioenen

    Ik ben serieus benieuwd! Ik ga het geweldig vinden als deze het record van Loft verbreekt...
    "Once you eliminate the impossible, whatever remains, no matter how improbable, must be the truth."

  9. #9

    Standaard

    Spoiler alert:

    - Zover ik begrepen heb speelt Jacques Vermeire wegens problemen met de planning niet mee

  10. #10

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Samba-boy Bekijk bericht
    Spoiler alert:
    Carry Goossens en om de evidente reden Walter Michiels ook niet. Niet erg, als de volledige cast van het einde van de reeks (Fernand etc.) maar meedoet!
    DVD-pagina - DVD Info - Facebook - SafeTrader
    Ik heb een fantasy-boek geschreven! Lees er alles over hier!

  11. #11

    Standaard

    Persberichtje van Skyline Entertainment:

    Kampioen zijn blijft plezant!

    Balthasar Boma, voorzitter van FC De Kampioenen, wil stoppen met de ploeg en zich met z’n jonge eega in de Provence vestigen op een wijnkasteel. Om de pil te vergulden, nodigt hij de hele ploeg uit in de Provence voor een vriendenmatch tegen ST. Tintin. Het wordt een zeer bewogen busreis.

    De opnames van de film zijn voorzien vanaf april 2013.
    "Once you eliminate the impossible, whatever remains, no matter how improbable, must be the truth."

  12. #12

    Standaard

    Ben trouwens benieuwd of de FC de Kampioenen film hier in de bios gaat draaien in Nederland.

  13. #13

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door DVD Watcher Bekijk bericht
    Ben trouwens benieuwd of de FC de Kampioenen film hier in de bios gaat draaien in Nederland.
    Zou me héél erg verwonderen als dat niet het geval zou zijn.

  14. #14

    Standaard

    'Kampioen zijn blijft plezant' heeft nu ook een filmaffiche!



    De voorbije maanden werd in Frankrijk, in Belgisch Luxemburg en in Vilvoorde de langverwachte langspeelfilm gedraaid van de Kampioenen, Kampioen zijn blijft plezant. De regisseur die de recentste seizoenen van de serie draaide, en mee het scenario had helpen schrijven, Johan Gevers, had intussen plaats moeten ruimen voor Eric Wirix, producent van de serie die eerder verschillende afleveringen van de serie Aspe had gedraaid.

    De film komt uit op 18 december en neemt de bekendste Vlaamse voetbalploeg mee naar Frankrijk, waar ze een vriendenmatch gaan spelen tegen een gelijkaardig ploegje dat in handen is van een rijke vriend van Balthasar Boma. Dat achter die grote snor van hem een onbetrouwbaar sujet schuilgaat, wisten we al lang. En hier bevestigt hij weer zijn slechte faam. Hij wil zijn ploeg nogmaals verkopen. Dat is het verhaal van Boma, maar zo hebben alle bekende personages hun verhaallijn: Carmen geraakt niet makkelijk ter plekke, Fernand heeft voor vervoer gezorgd en voor een extra passagier... Het is nu al duidelijk dat ze heel wat zullen beleven.

    Op een trailer is het nog wachten, maar de affiche is klaar. En die verklapt ons onder meer dat Ian Mariën de muziek voor zijn rekening neemt en dat Jan Goossen de montage doet. U ziet er ook de namen van de hele cast. Ook de mensen die niet staan afgebeeld op de affiche: Mike Verdrengh, Joyce Beullens, Amid Chakir en Mourade Zeguendi.

    Bron : Dekampioenen.be

  15. #15

  16. #16

    Standaard

    Dat word genieten...

  17. #17

    Standaard

    Voor wie het mocht interesseren: nu zaterdag 19 april signeert een deel van de cast van FC De Kampioenen in de Mediamarkt van Wilrijk. Aanwezig zijn: Marijn Devalck (Boma), An Swartenbroeckx (Bieke), Herman Verbruggen (Markske), Ben Rottiers (Pol), Danni Heylen (Pascale), Tuur Deweerdt (Maurice) en iedereens favoriete voddenmarchant Jaak Van Assche (Fernand).
    DVD-pagina - DVD Info - Facebook - SafeTrader
    Ik heb een fantasy-boek geschreven! Lees er alles over hier!

  18. #18

    Standaard

    Ik blijf erbij dat het werkelijk belachelijk is dat ze geen Blu ray uitbrengen van deze film.

    Maar ja, zo blijven ze daar wel achterlopen.

    Het is 2014, en geen jaren 90 ofzo.

    Ga met je tijd mee, en breng het gewoon uit op het beste formaat.

  19. #19

    Standaard

    Film? Film? Welke film?

    Ooooh, dat is waar ook. De Vlaamse film van de reeks die eerst volledig door de VRT is tegengewerkt door de decors eerst op een expositie te zetten waar toeschouwers vanalles konden jatten en slopen (het café van Pascale waar de foto van Boma en Pfaff gestolen is, de papieren op het bureau van Boma en zelfs één van Boma's PAKKEN!) en daarna zelfs volledig bij het grof vuil te zetten omdat ze "niet meer om aan te zien waren na die expositie(!!! Vind je het gek!), geen enkele financiële bijdrage heeft gehad van die omroep en vervolgens ook geen Nederlandse vertoning heeft gehad in een bioscoop alhier.

    Abominabel, dat is het. Ik weet ook intussen niet of die film al uit is op Blu-ray of sorry, pardon, DVD. Ja, dat wist ik nog niet eens.

  20. #20

    Standaard

    Onbegrijpelijk,...meer dan 750.000 bezoekers in de bioscoop maar de film vervolgens niet uitbrengen op Blu-ray.

    Ze zullen vast wel met de gedachte lopen dat de Blu-ray doelgroep ze nu toch wel zal kopen op DVD.
    UHD Blu-ray's: 244Blu-ray's: 1129DVD's: 226

  21. #21

    Standaard

    Misschien moeten we met z'n allen naar Media Mart Wilrijk en ze eens gaan zeggen dat we misnoegd zijn met het feit dat er enkel een dvd is!!!

  22. #22

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door WaymannDirector Bekijk bericht
    Misschien moeten we met z'n allen naar Media Mart Wilrijk en ze eens gaan zeggen dat we misnoegd zijn met het feit dat er enkel een dvd is!!!
    Ik denk dat de cast daar geen fluit over te zeggen heeft...
    DVD-pagina - DVD Info - Facebook - SafeTrader
    Ik heb een fantasy-boek geschreven! Lees er alles over hier!

  23. #23

    Standaard

    En of ze daar nu wakker van zullen liggen???

  24. #24

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door DVD Watcher Bekijk bericht
    En of ze daar nu wakker van zullen liggen???
    Achja veel kunnen we er toch niet aan veranderen.

  25. #25

    Standaard

    Mijn gedacht! Samen op de foto met de voorzitter...

    DVD-pagina - DVD Info - Facebook - SafeTrader
    Ik heb een fantasy-boek geschreven! Lees er alles over hier!

Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •