Pagina 7 van 8 EersteEerste ... 345678 LaatsteLaatste
De resultaten 151 tot 175 van 192 worden weergegeven.

Discussie: Immortals Blu-ray

  1. #151

    Standaard

    Alleen de NL versie heeft dat probleem, de US en de Fransen hebben dat niet.

    Franse versie heeft dat probleem niet kijk maar http://img51.imageshack.us/img51/232...shot000215.png

    Dat probleem wat je melde heeft de NL versie wel omdat:
    Posterisatie is duidelijk zichtbaar als lelijke strepen of slechte overgangen van kleuren en schaduw en macroblocking. Op de afbeelding 1 vallen er gaten in het histogram. Posterisatie kan komen door compressie of door een onderbelichte beeld kunstmatig te verhogen. (maar ook door een slechte encoderprofiel te gebruiken) Blu-ray heeft maar 8 bit kleurenuitvoer. Een 8 bits bestand heeft onvoldoende kleurnuances om deze bewerking straffeloos uit te voeren.NL releases hebben er nog wel eens een handje van. Nu met de opkomst van 3D worden de 2D movie aangestuurd door een SSIF bestand, waardoor het een 3D beeld wordt aangemaakt. SSIF bestand is eigenlijk helemaal geen stream maar alleen maar een interleaving index (verwijzing) naar de linkeroog/rechteroog AVC/MVC m2ts ) Dus alleen de 2D stream wordt gebruikt voor het 3D beeld en de 2D beeld weergave. Helaas in veel gevallen verhogen NL Distributeurs de helderheid van het 2D beeld, omdat anders het 3D beeld te donker wordt. De 2D kijkers moeten het dan bezuren ,omdat de posterisatie meer zichtbaar is in de 2D weergave .
    Zie Rencentie met The Three Musketeers http://www.dvd.nl/reviews.php?reviewid=4655 daarom krijgt de 3D een hogere waardering en de 2D een lagerewaardering.





    Afbeelding 1 met Posterisatie-------------------- Afbeelding 2 zonder posterisatie
    Laatst aangepast door De_Hollander : 16-04-2012 om 19:03

  2. #152

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door De_Hollander Bekijk bericht
    Alleen de NL versie heeft dat probleem, de US en de Fransen hebben dat niet.
    Hmm ga toch liever voor de US versie dan, heb het niet zo op Franse tekst op de hoes...
    3D is as much a gimmick as seeing three dimensions with two human eyes is a gimmick. The only gimmick is having to wear glasses. For the moment...

    Full HD 1080/24p active 3D


  3. #153

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door DJR Bekijk bericht
    Hmm ga toch liever voor de US versie dan, heb het niet zo op Franse tekst op de hoes...
    Maar voor de mensen die geen regiovrije speler hebben, zijn dan het beste uit met de Franse.

  4. #154

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door De_Hollander Bekijk bericht
    Alleen de NL versie heeft dat probleem, de US en de Fransen hebben dat niet.

    Franse versie heeft dat probleem niet kijk maar http://img51.imageshack.us/img51/232...shot000215.png

    Dat probleem wat je melde heeft de NL versie wel omdat:
    Posterisatie is duidelijk zichtbaar als lelijke strepen of slechte overgangen van kleuren en schaduw en macroblocking. Op de afbeelding 1 vallen er gaten in het histogram. Posterisatie kan komen door compressie of door een onderbelichte beeld kunstmatig te verhogen. (maar ook door een slechte encoderprofiel te gebruiken) Blu-ray heeft maar 8 bit kleurenuitvoer. Een 8 bits bestand heeft onvoldoende kleurnuances om deze bewerking straffeloos uit te voeren.NL releases hebben er nog wel eens een handje van. Nu met de opkomst van 3D worden de 2D movie aangestuurd door een SSIF bestand, waardoor het een 3D beeld wordt aangemaakt. SSIF bestand is eigenlijk helemaal geen stream maar alleen maar een interleaving index (verwijzing) naar de linkeroog/rechteroog AVC/MVC m2ts ) Dus alleen de 2D stream wordt gebruikt voor het 3D beeld en de 2D beeld weergave. Helaas in veel gevallen verhogen NL Distributeurs de helderheid van het 2D beeld, omdat anders het 3D beeld te donker wordt. De 2D kijkers moeten het dan bezuren ,omdat de posterisatie meer zichtbaar is in de 2D weergave .
    Zie Rencentie met The Three Musketeers http://www.dvd.nl/reviews.php?reviewid=4655 daarom krijgt de 3D een hogere waardering en de 2D een lagerewaardering.





    Afbeelding 1 met Posterisatie-------------------- Afbeelding 2 zonder posterisatie
    BD is 24 bits (3x 8 bits)
    De problemen die jij beschrijft komt door de 4:2:0 i.p.v. 4:4:4 Chroma subsampling
    http://en.wikipedia.org/wiki/Chroma_subsampling
    http://en.wikipedia.org/wiki/Blu-ray_Disc

  5. #155

    Standaard

    Blu-ray content is currently color encoded at 8 bits per channel maximum, There are no commercial media available in deep color. Blu-Ray media is currently encoded at 8-bit only.
    Laatst aangepast door De_Hollander : 17-04-2012 om 14:06

  6. #156

    Standaard

    Wat heb je veel verschillende verpakkingen van uitgaves Immortals.

    2 verschillende stealbooks en een gewone doosje met een hologram.

    Wat waar te koop:

    Bart smit, Wehkamp, bol.com :3D = 2D in gewone doosje met hologram





    ===============FRS=========================== Mediamarkt Steelbook======
    Laatst aangepast door De_Hollander : 18-04-2012 om 17:14

  7. #157

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door De_Hollander Bekijk bericht
    Wat heb je veel verschillende verpakkingen van uitgaves Immortals.

    2 verschillende stealbooks en een gewone doosje met een hologram.

    Wat waar te koop:

    Bart smit, Wehkamp, bol.com :3D = 2D in gewone doosje met hologram




    ===============FRS=========================== Mediamarkt Steelbook======
    Goh, ben ik blij dat ik én geen verzamelaar ben én dit een ongelofelijke flutfilm vind. Scheelt een hoop geld!

  8. #158

    Standaard

    Ik kan je een voorbeeld laten zien dat de helderheid van de 3D vaak hoger is. Nu zie hier ook met Underworld: Awakening (2012) 2D vs 3D
    U ziet dat de mastermvie helderheid opgehoogt is voor de 3D.

    Met de muis op het plaatje, krijg je de 3D master te zien, muis niet op het plaatje is de 2D. Zo is het ook met Immortals,
    A-film heeft waarschijnlijk de 3d master gebruikt voor de 2D blu-ray.

    http://screenshotcomparison.com/comparison.php?id=120435

    http://screenshotcomparison.com/comparison.php?id=120433

    http://screenshotcomparison.com/comparison.php?id=120432
    Laatst aangepast door De_Hollander : 25-04-2012 om 18:37

  9. #159

    Standaard

    Even wat aanpassen om het duidelijker uit te leggen:
    Ik kan je een voorbeeld laten zien dat de helderheid van de 3D vaak hoger is. Nu zie hier ook met Underworld: Awakening (2012) 2D vs 3D
    U ziet dat de mastermovie helderheid opgehoogt is voor de 3D.

    Met de muis op het plaatje, krijg je de 3D master te zien, muis niet op het plaatje is de 2D. Zo is het ook met Immortals,
    Zo hebben sommige NL distributeurs waarschijnlijk de 3D mastermovie ook gebruikt voor de 2D, of de 2D mastermovie helderheid opgeschroefd en gebruikt voor de 3D en de 2D(zoals A-film met de blu-ray Immortals) NL versie Immortals 2D helderheid was te hoog, vergeleken met de 2D US versie.

    http://screenshotcomparison.com/comparison.php?id=120435

    http://screenshotcomparison.com/comparison.php?id=120433

    http://screenshotcomparison.com/comparison.php?id=120432
    Laatst aangepast door De_Hollander : 25-04-2012 om 19:18

  10. #160

    Standaard

    ^^ Wat Underworld Awakening 3D betreft vergeet je er bij te vermelden dat die screenshots niet vande US versie komen, kan (hopelijk) dus altijd nog zo zijn dat er nog een andere versie is.

    Ik heb deze versie waar de screenshots van komen ook en idd, de helderheid is veel te hoog maar dit is zelf zeer goed bij te stellen maar dat is natuurlijk niet ideaal.

    Bluray.com (ja ik weet het) zijn juist uitermate te spreken over de beeldkwaliteit van de 3D versie dus ik hoop dat de US versie en de onze toch anders is...
    Het kan echter wel goed gedaan worden, Priest (ook van Sony) bijvoorbeeld is ook een donkere film maar deze behoudt nog steeds mooie zwartwaardens in 3D.
    Maar goed we zullen zien...

    http://www.blu-ray.com/movies/Underw.../33103/#Review
    3D is as much a gimmick as seeing three dimensions with two human eyes is a gimmick. The only gimmick is having to wear glasses. For the moment...

    Full HD 1080/24p active 3D


  11. #161

    Standaard

    Nog steeds mooie zwartwaardes met of zonder 3D bril op? maar het is niet alleen de zwartwaardes die niet meer goed zijn maar ook de kleuren zijn anders. Met de 3D kleurenovergang zie je rode banden http://screenshotcomparison.com/comp....php?id=120433 dat zie je ook met immortals 2D, daarom is het zeer waarschijnlijk dat ze de 3D master Immortals ook voor de 2D blu-ray Immortals hebben gebruikt.

  12. #162

    Standaard

    Als de screenhot van de Underworld Aw 3D alleen maar wordt gebruikt voor de 3D is het niet erg, want zet maar een 3D bril op dan zie je dat alles normaal is. Maar ze moeten hem dan ook niet gebruiken voor 2D.(zoals in het geval met Immortals) en (The Three Musketeers seamless branching ) Ik weet wel dat de US Underworld Awakening 2D een apparte disc is. En die ziet er dus uit zoals op de 2D screensot te zien is.
    Laatst aangepast door De_Hollander : 26-04-2012 om 22:54

  13. #163

    Standaard

    De versie die ik nu heb van Underworld Awakening 3D is zelfs met 3D bril op nog veel te licht.
    3D is as much a gimmick as seeing three dimensions with two human eyes is a gimmick. The only gimmick is having to wear glasses. For the moment...

    Full HD 1080/24p active 3D


  14. #164

    Standaard

    ow jee dat is dan alweer een stomme fout van de distributeur. Dat 3D gebeuren maakt het er allemaal niet beter op.

  15. #165

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door DJR Bekijk bericht
    De versie die ik nu heb van Underworld Awakening 3D is zelfs met 3D bril op nog veel te licht.
    Download???
    Mijn ht-opstelling: LG Oled 65e6v, Onkyo TX-RZ1100, OPPO UDP-203 UHD Blu-ray Discspeler, Sony UBP-X800 4k Blu-ray speler, Panasonic DP-UB824, Marantz HD-CD-1, Ziggo Next, Mordaunt Short boxen 4 x MS908 Front, 1 x MS905 Centre, 2 x MS905 Bipolair Surround, 1 x avant 309i Subwoofer, Onkyo SKH-410 speakers, Sonos Play 5, Sonos Play 5 (2e generatie), Sonos sub.
    (2e generatie), Beyerdynamic T-1 koptelefoon

    Wat ik gezien heb

    Mijn collectie

  16. #166

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Pieter Kleine Bekijk bericht
    Download???
    1:1 kopie op een BD50.

    Echter deze versie heeft geen DTS HD 7.1 maar 5.1 dus het is niet de US versie.
    3D is as much a gimmick as seeing three dimensions with two human eyes is a gimmick. The only gimmick is having to wear glasses. For the moment...

    Full HD 1080/24p active 3D


  17. #167

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door DJR Bekijk bericht
    1:1 kopie op een BD50.

    Echter deze versie heeft geen DTS HD 7.1 maar 5.1 dus het is niet de US versie.
    Jij hebt de Central Eastern Europe versie.
    Laatst aangepast door De_Hollander : 27-04-2012 om 19:11

  18. #168

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door DJR Bekijk bericht
    1:1 kopie op een BD50.

    Echter deze versie heeft geen DTS HD 7.1 maar 5.1 dus het is niet de US versie.
    Ben toch benieuwd waar de originele versie vandaan komt. Kan hem nergens - bij de bekende buitenlandse en binnenlandse winkels - nog online kopen. Overigens gaat het hier over blu-rays met films en niet downloads.
    Laatst aangepast door Pieter Kleine : 27-04-2012 om 19:12
    Mijn ht-opstelling: LG Oled 65e6v, Onkyo TX-RZ1100, OPPO UDP-203 UHD Blu-ray Discspeler, Sony UBP-X800 4k Blu-ray speler, Panasonic DP-UB824, Marantz HD-CD-1, Ziggo Next, Mordaunt Short boxen 4 x MS908 Front, 1 x MS905 Centre, 2 x MS905 Bipolair Surround, 1 x avant 309i Subwoofer, Onkyo SKH-410 speakers, Sonos Play 5, Sonos Play 5 (2e generatie), Sonos sub.
    (2e generatie), Beyerdynamic T-1 koptelefoon

    Wat ik gezien heb

    Mijn collectie

  19. #169

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Pieter Kleine Bekijk bericht
    Ben toch benieuwd waar de originele versie vandaan komt. Kan hem nergens - bij de bekende buitenlandse en binnenlandse winkels - nog online kopen. Overigens gaat het hier over blu-rays met films en niet downloads.
    Central Eastern Europe, en het gaat over het beeld van de blu-ray, dan maakt het niet uit of het nu gedownload is of niet. kwaliteit is hetzelfde. Maar eigenlijk zouden we niet verder berichten over Underworld Awakening in deze immortals topic berichten moeten plaatsen, maar in de topic Underworld Awakening.
    Laatst aangepast door De_Hollander : 27-04-2012 om 19:25

  20. #170

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Pieter Kleine Bekijk bericht
    Ben toch benieuwd waar de originele versie vandaan komt. Kan hem nergens - bij de bekende buitenlandse en binnenlandse winkels - nog online kopen. Overigens gaat het hier over blu-rays met films en niet downloads.
    We hebben het hier over de beeldkwaliteit. Dit is een exacte 1:1 kopie die dus als referentie kader te gebruiken is.
    3D is as much a gimmick as seeing three dimensions with two human eyes is a gimmick. The only gimmick is having to wear glasses. For the moment...

    Full HD 1080/24p active 3D


  21. #171

    Standaard

    @ De Hollander... Jij bent wel een enorme fan zeg van deze film :P

  22. #172

    Standaard

    Ik hou zeer van Underworld, maar deze laatste is toch wel de minst goede.
    Er komt een apparte NL 2D Blu-ray uit, los van de 3D. Dat is toch al een geluk.
    Of bedoel je immortals?
    Laatst aangepast door De_Hollander : 27-04-2012 om 23:07

  23. #173

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door De_Hollander Bekijk bericht
    Ik hou zeer van Underworld, maar deze laatste is toch wel de minst goede.
    Er komt een apparte NL 2D Blu-ray uit, los van de 3D. Dat is toch al een geluk.
    Of bedoel je immortals?
    Hij bedoelde het sarcastisch...

    Maar om even terug te komen op Immortals:

    Ik denk niet dat de NL versies van Immortals zijn "opgehelderd" zoals jij beweerd, overigens heeft die persoon van A-film dit ook benadrukt in die mail dat dat niet het geval is. Kan dit zelf overigens ook helemaal niet constateren. Wat ik wel kan zien is dat de US versie groter is en een hogere bitrate heeft dan de NL versie, dus als er enig verschil is in kwaliteit dan zal dat waarschijnlijk wel daardoor komen.
    Laatst aangepast door DJR : 28-04-2012 om 08:51
    3D is as much a gimmick as seeing three dimensions with two human eyes is a gimmick. The only gimmick is having to wear glasses. For the moment...

    Full HD 1080/24p active 3D


  24. #174

    Standaard

    Zoals ik eerder al aangaf voor Immortals, is de 3d master ook gebruikt, voor de 2D blu-ray. dat komt op hetzelfde neer, alleen heeft A-Film de film dan niet zelf opgehelderd. De opheldering had al plaatsgevonden op de 3D master. Ik heb contact met de dvd.nl redactie waarvan Immortals recensie behandeld wordt. Hun denken ook wat ik beweer, en ikzelf heb mijn vermoede (dat ze dan de 3D master hebben gebruikt voor de 2D) ook naar A-film gemailt met de duidelijke screenshots, (dat de US en de Franse 2D helderheid niet zo hoog is dan de NL 2D versie. Sindsdien heeft dvd.nl redactie en ik geen antwoord meer gekregen van A-film. Ikzelf heb een reencode gezien van een US bd50 naar bd25 gezien, deze bd25 is in data dan net zo groot als de NL versie. Maar de reencode ziet er net zo goed uit als de BD50 van de US. En heeft totaal geen last van posterisatie en macroblocking. Ik denk dat het een combinatie van slechte reecoding profiel is, en dat A-film de 3D master voor de 2D blu-ray heeft gebruikt. Ik heb wat experts van uit mijn vak naar laten kijken en ze melde ook, dat dat de 3D master is gebruikt voor de 2D blu-ray uitgave. En mede door geen goede profile gebruikt is voor een reencodering van mastermovie naar blu-ray transferis er een lagere bitrate en macroblocking zichtbaar.. Jij zelf hebt trouwens ook gemeld dat de 2D veelste helder was zoals de jurk.


    Hieronder kun je de screenshots downloaden daar zie je de US , Franse en NL immortals
    Download ze en blader heen en weer (het plaatje openen met een programma wat een zwarte achtergrond heeft geeft meer zicht.bv met diavoorstelling. Wit geeft tegenlicht)
    Zorg dat er niet te veel licht van buiten op uw monitor weerkaatst, deze belemmerd een goede weergave.

    http://www.2shared.com/file/PW87KuZi/screenshots.html

    Ik heb nu zelf de blu-rays dus kan ze heel goed vergelijken, de helderheid van de NL is echt een stuk hoger omdat waarschijnlijk de 3D mastermovie is gebruikt voor de 2D, daarom krijg je lelijke strepen, posterisatie, en macroblocking. macroblocking ook door de verkeerde reecoderings profile.
    Laatst aangepast door De_Hollander : 29-04-2012 om 14:18

  25. #175

    Standaard

    Ik zou zeggen leg je bevindingen nogmaals voor aan die persoon van A-film, ik ben echt benieuwd naar hun reactie.
    Laatst aangepast door Jordy van Buel : 28-04-2012 om 17:12
    3D is as much a gimmick as seeing three dimensions with two human eyes is a gimmick. The only gimmick is having to wear glasses. For the moment...

    Full HD 1080/24p active 3D


Pagina 7 van 8 EersteEerste ... 345678 LaatsteLaatste

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •