Pagina 5 van 8 EersteEerste 12345678 LaatsteLaatste
De resultaten 101 tot 125 van 192 worden weergegeven.

Discussie: Immortals Blu-ray

  1. #101

    Standaard

    Ja je hebt zoveel verschillende instellingen voor een type tv, maar wat voor die persoon goed is, wil niet zeggen dat het ook goed is voor een andere persoon. Zo wil iemand wat meer wit zien dan een gele waas, of net wat meer scherpte of contrast. En de andere weer niet. Ik kijk ook altijd op hdtv forum, en daar wordt toch ook nogal gestruikeld over settings van de een en andere persoon. als ik de instellingen neem van een van dat forum heeft het witte kleur een pis kleur, en is de blu-ray net zo wazig en onscherp als een dvd. En als je dan een dvd afspeeld is het helemaal wazig. Dus ja pas het aan naar je eigen smaak. En niet van een andere. Ik heb ook een dvd voor calibratie, dan kan je precies de goede waarde voor helderheid kleur enz instellen.Gradatie balkjes van spierwit naar pikzwart. is trouwens een pik zwart ?
    Laatst aangepast door De_Hollander : 09-04-2012 om 18:59

  2. #102

    Standaard

    @De_Hollander ik heb het plaatje nog een keer bestudeerd en nu je het zegt je hebt weldegelijk gelijk. Het is best erg. Erger dan bijvoorbeeld met The Three Musketeers. Maar dan nog blijft het een afweging om 2x zoveel te betalen voor een US uitgave terwijl de NL maar 12 euro is.

    Op zich geef ik pep groot gelijk dat hij ze tv zo instelt. Want ik neem aan dat iedere filmliefhebber zijn TV zo instelt dat hij het beste filmische beeld krijgt. Ik mag toch hopen dat niemand zijn TV zo instelt dat hij beeldfouten zo goed mogelijk te zien krijgt, die probeer je toch altijd te verdoezelen?!
    Sony KD-55X8505C 4K HDR | Philips BDP7500 (B) | Philips BDP3000 (A)|NAD T748 v2| 2x Dali Zensor 5 | 1x Dali Zensor Volkal | 2x Dali Zensor 1 | SVS PB-1000


  3. #103

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Davidshadow13 Bekijk bericht
    @De_Hollander ik heb het plaatje nog een keer bestudeerd en nu je het zegt je hebt weldegelijk gelijk. Het is best erg. Erger dan bijvoorbeeld met The Three Musketeers. Maar dan nog blijft het een afweging om 2x zoveel te betalen voor een US uitgave terwijl de NL maar 12 euro is.

    Op zich geef ik pep groot gelijk dat hij ze tv zo instelt. Want ik neem aan dat iedere filmliefhebber zijn TV zo instelt dat hij het beste filmische beeld krijgt. Ik mag toch hopen dat niemand zijn TV zo instelt dat hij beeldfouten zo goed mogelijk te zien krijgt, die probeer je toch altijd te verdoezelen?!
    De NL uitgave kost hier toch een stuk meer dan €12, ik moest er €17 voor betalen.En bij de FRS kost het nog meer.
    En ja Immortals is erger in slechte kwaliteit dan The Three Musketeers. ik betaal liever meer voor kwaliteit dan weinig geld voor slechte kwaliteit.

  4. #104

    Standaard

    Ik snap wat De Hollander bedoelt, maar de screenshots leiden erg onder de JPG compressie.
    Als je de film kijkt dan zie je amper blokken.
    Wat wel misschien opvalt is inderdaad de het ontbreken van de juist kleurovergang. Dat 8bit gebeuren.
    Maar dat heb ik bij meer films. Op een gegeven moment dan is er gewoon geen kleur meer over. Dan zit je alleen maar tegen zwart en donkergrijs aan te kijken.
    Ik ben erg benieuwd naar de US screenshots

  5. #105

    Standaard

    als ik png maak van de screens, zie ik hetzelfde, dus dat maakt niets uit. Maar met stilstaandbeeld dan pas zie je de macroblocking, en met lopend beeld minder, dat is normaal. De blokjes bewegen dan op en neer. zoals DJR ook meld.
    Hier dan wat screenshots in PNG formaat http://www.2shared.com/file/K4s4PKdk/Pictures.html


    hier 1 ervan
    http://img534.imageshack.us/img534/984/immortals2d.png
    Laatst aangepast door De_Hollander : 09-04-2012 om 20:12

  6. #106

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door De_Hollander Bekijk bericht
    als ik png maak van de screens, zie ik hetzelfde, dus dat maakt niets uit. Maar met stilstaandbeeld dan pas zie je de macroblocking, en met lopend beeld minder, dat is normaal. De blokjes bewegen dan op en neer. zoals DJR ook meld.
    Als ik het beeld stil zet zie ik beter beeld dan wat jij hebt gepost

  7. #107

    Standaard

    De screenshot die ik heb gepost is altijd zonder beeldverbeteraars, en je monitor heeft ook geen ruisreductie of beeldverbeteraars, dus je ziet puur zoals het is.
    Bekijk je de blu-ray op je Monitor of TV?

  8. #108

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door De_Hollander Bekijk bericht
    Gradatie balkjes van spierwit naar pikzwart. is trouwens een pik zwart ?
    Pikzwart is een verbastering van pekzwart

  9. #109

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door De_Hollander Bekijk bericht
    Hier even wat screenshots bekijk de screenshost zonder dat er licht op je lcd weerkaatst voor een betere inzicht.
    Je ziet dat de helderheid opgepomt is, en dat je dan een posterisatie en macroblocking probleem krijgt. Zoals eerder bovengemeld je kan 8 bit videomatraiaal niet strafloos helderheid omhoog draaien.

    Kontje
    liefde
    Jurk
    Goudemasker
    donkere hal
    Man
    Meerdere mannen
    kussen
    Schild op de grond
    Ik heb al je voorbeelden op het IPS-panel van mijn iMac bekeken, maar kan daar werkelijk niets bijzonders aan ontdekken, anders dan dat ik ze voor het grootste deel erg donker vind met weinig detaillering in de donkere vlakken. Kennelijk ben ik dus immuun voor posterisatie en macroblocking .

  10. #110

    Standaard

    Ja idd vreemd want bijna iedereen ziet het wel. je kan het beste met weinig licht in je kamer op je LCD bekijken, en de screenshot tot zijn origineel formaat bekijken dus fullscreen bekijken.Als je de link aanklikt dan moet je nog een keer op klikken. Of download ze even die ik geupload heb in winrar verpakt.

    http://www.2shared.com/file/K4s4PKdk/Pictures.html

    http://www.2shared.com/file/TX1UFsHN/inpakken.html
    Laatst aangepast door De_Hollander : 09-04-2012 om 22:15

  11. #111

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door De_Hollander Bekijk bericht
    De screenshot die ik heb gepost is altijd zonder beeldverbeteraars, en je monitor heeft ook geen ruisreductie of beeldverbeteraars, dus je ziet puur zoals het is.
    Bekijk je de blu-ray op je Monitor of TV?
    Dan zou ik als ik jou was een nieuwe speler kopen.

    Zie hier mijn blu-ray screenshots. Ik heb er niks aangedaan.
    Je kan im01 en im02 downloaden en achter elkaar bewegen voor het verschil.
    Ik heb ook een screenshot gemaakt van elk naast elkaar en dan nog die van mij los.
    Nogmaals, ik snap jouw punt, maar kom dan met betere screenshots.
    Op mijn screenshots is het allemaal niet zo erg namelijk.

    Mijn screenshot
    http://img705.imageshack.us/img705/679/imsnapshot.png

    Jouw screenshot
    http://img3.imageshack.us/img3/9272/...shot005747.jpg

    Hier een uitsnede van het beeld
    Links die van jou, rechts die van mij
    http://img38.imageshack.us/img38/8102/verschil.png

    Hier beide bestanden los. Download ze en blader heen en weer (het plaatje openen met een programma die een zwarte achtergrond heeft geeft meer zicht. Wit geeft tegenlicht)

    Mijn uitsnede
    Socko

    Jouw uitsnede
    De Hollander

  12. #112

    Standaard

    Waarmee heb je de screenshots gemaakt>?
    Ik zelf heb de screenshots deze keer niet gemaakt, maar mijn maat. Normaal maak ik ze zelf. Maar omdat ik de blu-ray zelf niet heb kan ik het zelf maken.
    Deze heb ik met behulp van hulp op afstand wel zelf gemaakt.

    http://www.2shared.com/file/K4s4PKdk/Pictures.html



    Het probleem is met deze blu-ray dat iedere kleine frame al verschild met de volgende frame, en daar kan al veel verschil tussen zitten.


    Deze dan ook even gemaakt NL versie http://img534.imageshack.us/img534/984/immortals2d.png
    US versie http://imageshack.us/f/855/25794693.png/


    En hier het kontje van de US versie http://img832.imageshack.us/img832/7964/kontje.png

    Bij de US versie zie je nog zelfs grain in het beeld *wat een goede zaak is teken van details), en goede schaduw details. En in de NL versie mis je dat allemaal.
    Laatst aangepast door De_Hollander : 11-04-2012 om 12:31

  13. #113

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door socko Bekijk bericht
    Dan zou ik als ik jou was een nieuwe speler kopen.

    Zie hier mijn blu-ray screenshots. Ik heb er niks aangedaan.
    Je kan im01 en im02 downloaden en achter elkaar bewegen voor het verschil.
    Ik heb ook een screenshot gemaakt van elk naast elkaar en dan nog die van mij los.
    Nogmaals, ik snap jouw punt, maar kom dan met betere screenshots.
    Op mijn screenshots is het allemaal niet zo erg namelijk.

    Mijn screenshot
    http://img705.imageshack.us/img705/679/imsnapshot.png

    Jouw screenshot
    http://img3.imageshack.us/img3/9272/...shot005747.jpg



    Hier een uitsnede van het beeld
    Links die van jou, rechts die van mij
    http://img38.imageshack.us/img38/8102/verschil.png

    [/URL]
    kijk ook naar de arm van de dame, daar zie je bij beide screenshots duidelijk posterisatie (ik noem het ook wel colour banding, je ziet een licht paarse verticale band, Panasonic plasma's hadden hier soms extreem last van en issue kreeg de term "purple snake", kunt wel raden waarom...
    When I die I don't want no part of heaven
    I would not do heaven's work well
    I pray the devil comes and takes me
    To stand in the fiery furnaces of hell

    from "Youngstown" by Bruce Springsteen

    mijn collectie mijn verkoop topic

  14. #114

    Standaard

    Ik heb de blu-ray geanuleerd, ik heb genoeg vernomen van andere mensen dat dit een zeer slechte uitgave is. Ik had dit toch niet echt verwacht van A-Film maar was er wel bang voor.

  15. #115

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door De_Hollander Bekijk bericht
    Ik heb de blu-ray geanuleerd, ik heb genoeg vernomen van andere mensen dat dit een zeer slechte uitgave is. Ik had dit toch niet echt verwacht van A-Film maar was er wel bang voor.
    Jammer, ik had hem graag gratis van je overgenomen inclusief alle voor mij niet zichtbare posterisatie én macroblocking én edge enhancement én enz....

  16. #116

    Standaard

    Dan had je um door kunnen verkopen ja

  17. #117

    Standaard

    is er nu wel iemand die wel positief over deze film is?

  18. #118

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door edwinvb Bekijk bericht
    is er nu wel iemand die wel positief over deze film is?
    Jawel hoor vind het nog steeds een super film!

    De NL uitgave ziet er goed uit en klinkt ook goed echter als je echt goed gaat kijken en vergelijken met de US versie zie je toch wat verschil, of dat verschil een reden is om deze release links te laten liggen zal per persoon hier verschillen.
    3D is as much a gimmick as seeing three dimensions with two human eyes is a gimmick. The only gimmick is having to wear glasses. For the moment...

    Full HD 1080/24p active 3D


  19. #119

    Standaard

    Film zelf is wel mooi ja, alleen kwaliteit uitgave niet. Ik ga alleen geld uitgeven voor goede uitgaves. Als alle mensen dat zouden doen zoals mij, dan zullen de uitgevers toch wel even achter hun oor krabben en betere uitgaves releasen. Zolang mensen geld blijven uitgeven voor slechte releases dan blijven de distributeurs op deze voet door gaan. Zelfs 1 van de dvd.nl forum redactie heb ik gesproken in een pm, en hij heeft ook deze uitgave, hij melde dat het ook een trieste uitgave is. En als hij in mijn schoenen zou staan de blu-ray te annuleren.
    Laatst aangepast door De_Hollander : 10-04-2012 om 13:35

  20. #120

    Standaard

    De vraag van wat is een slechte uitgave? Is natuurlijk subjectief. A-Film heeft een knappe uitgave met voldoende extra's geleverd die op een BD-50 staat. Dat de transfer zelf niet foutloos is betekent niet meteen dat je beter af bent met de dvd Dat is heel erg overdreven.

    De_Hollander zegt het net zelf het kan van frame tot frame verschillen of er wel of geen posterisatie te zien is. 1 frame is precies 0,041 seconden in beeld, oftewel 41 miliseconden. Als je knippert met je oog dan zie het het al niet want dat kost 400 miliseconden dus mis je 10 frames. Zelfs als is de posterisatie dus in meer dan 1 frame zichtbaar dan is het bijna niet waarneembaar op normale kijkafstand als je gewoon film kijkt.

    Ik denk dat als je iemand "off guard" verrast met bijvoorbeeld door in de pauze de transfer te verwisselen deze persoon dat niet alleen opvalt. Kijk alleen omdat jij weet dat het er zit, omdat er mensen sceenshots van maken ga je het zien.
    Sony KD-55X8505C 4K HDR | Philips BDP7500 (B) | Philips BDP3000 (A)|NAD T748 v2| 2x Dali Zensor 5 | 1x Dali Zensor Volkal | 2x Dali Zensor 1 | SVS PB-1000


  21. #121

    Standaard

    Ik snap niet dat mensen nog de discussie aangaan met meneer De Hollander. Op zijn screenshots is nauwelijks posterisatie te zien, alleen wat macro-blocking. Voor zover ik kan zien is de uitgave van A-Film prima in orde. Het mag inmiddels bekend zijn dat hij flink overdrijft en zaken lijkt te zoeken.
    Op persoonlijke titel moet ik zeggen dat het me flink begint te storen altijd maar dat afkraken. Koop gewoon lekker zelf alleen maar US uitgaven als die zo goed zijn en val de rest er niet mee lastig. Erger is namelijk nog dat er mensen hier zijn die hem lijken te geloven en dus uitgaven links laten liggen. Er zijn genoeg sites die uitgaven bespreken op een goede manier en een juist en objectief advies geven in plaats van alles maar af te kraken. Fouten zoeken in milliseconden bij stilstaand beeld is iets wat altijd wel iets oplevert. Kan me niet voorstellen dat je op die manier van een film kan genieten.

  22. #122

    Standaard

    Er is wel zeer duidelijk posterisatie te zien, praat maar eens met uw collega
    Rene Cloosterman
    DVD.nl RedactieHij zegt zelf tegen mij in een pm dat hij de blu-ray heeft gezien "Zojuist bekeken, en ik moet zeggen dat ik nog nooit zoveel irritante posterisatie heb gezien, zelfs niet op een DVD.

    Dit doet me denken aan de VIDEO-CD

    Zelfs op de green-screen in de extra's is het zichtbaar. De compressie moet enorm zijn.

    Als je em nog kunt annuleren, dan zeker doen !
    . En heb meerdere leden van dit forum en andere forums de melding gekregen dat het zeer veel posteratie in zit. En nu zeg jij dat ik overdrijf kom op zeg. Ik denk dat je te veel licht op je lcd monitor weerkaatst. Je moet de screenshots maar eens downloaden en dan als diavoorstelling met zwarte achtergrond bekijken. want wit erom geen steekt erg af.Als er uitgaves zijn die goed zijn dan loof ik er ook over, zoals van eOne( Abduction) en DFW (Colombiana) En wat niet goed is dan zeg ik mijn mening. Toen ik deze topic opende wist ik niet of immortals een goede kwaliteit had of niet, en opende het topic niet om het af te kraken. Maar over te vragen wie hem al gezien had. Daarna pas kreeg ik de negatieve reacties te horen via deze forum, en andere forums en kennisen. Dus niet alleen van mij. En ik kan geen US versie aanschaffen omdat ik geen a regio kan afspelen.

    Hier nog screenshots waar je toch duidelijk posteratie kan zien http://img191.imageshack.us/img191/7536/immortals5.png

    http://img100.imageshack.us/img100/2465/immortals8.png Posteratie zijn niet alleen lelijke strepen maar slechte schaduw en kleuren overgangen. Dus ze stoppen aprupt, waardoor je ook blokjes krijgt. http://img534.imageshack.us/img534/984/immortals2d.png
    Laatst aangepast door De_Hollander : 11-04-2012 om 12:34

  23. #123

    Standaard

    de hollander....

    welke forums en welke recencies...
    aangezien hij nog moet verschijnen ben ik erg benieuwd...

  24. #124

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Marcel den Haan Bekijk bericht
    Ik snap niet dat mensen nog de discussie aangaan met meneer De Hollander. Op zijn screenshots is nauwelijks posterisatie te zien, alleen wat macro-blocking. Voor zover ik kan zien is de uitgave van A-Film prima in orde. Het mag inmiddels bekend zijn dat hij flink overdrijft en zaken lijkt te zoeken.
    Op persoonlijke titel moet ik zeggen dat het me flink begint te storen altijd maar dat afkraken. Koop gewoon lekker zelf alleen maar US uitgaven als die zo goed zijn en val de rest er niet mee lastig. Erger is namelijk nog dat er mensen hier zijn die hem lijken te geloven en dus uitgaven links laten liggen. Er zijn genoeg sites die uitgaven bespreken op een goede manier en een juist en objectief advies geven in plaats van alles maar af te kraken. Fouten zoeken in milliseconden bij stilstaand beeld is iets wat altijd wel iets oplevert. Kan me niet voorstellen dat je op die manier van een film kan genieten.
    Dat mag allemaal wel zo zijn maar waar het mij hier om gaat is dat er toch wel degelijk een verschil zit tussen de US en NL versie, en ik baseer dit niet op screenschots van derden maar op mijn eigen bevindingen dwz bewegende beelden van allebei de versies die ik zelf in handen heb.

    Of dit verschil menig persoon iets zal uitmaken en een rechtvaardiging is om de NL versie niet aan te schaffen is natuurlijk puur persoonlijk echter waarom is er een verschil? Hoe kan het zijn dat de US uitgave pixel perfect is om het zo maar even te zeggen en dat de NL uitgave op dat punt toch weer wat achter blijft? Heeft het dan toch met de wat lagere bitrate van de NL versie te maken, zo ja waarom hebben we niet gewoon dezelfde versie als die in de US?

    Het feit blijft gewoon dat er verschil is tussen deze twee versies en dat is waar ik mij aan stoor.
    Waarom kunnen wij gewoon niet het maximale krijgen waar je als consument zijnde recht op hebt? Ik heb er een hekel aan als zaken maar half/half gebeuren of wanneer men niet voor de maximale kwaliteit gaat maar ondertussen spendeer ik daar wel mijn hard earned cash aan.
    Ik zeg eerlijk dat ik de US versie op een BD-R heb staan, dit om mij zoet te houden tot de officiele NL release die ik meteen gekocht heb, ik steun dus de branche maar het is wel zuur wanneer je er achter moet komen dat datgene wat je hebt aangeschaft toch niet helemaal is wat het had moeten zijn.
    Nogmaals het is een mooie uitgave, mooi 3 schijfjes, toch stiekem wel een mooie steelbook (waar ik normaal niks mee heb), mooi beeld en geluid maar... het had beter kunnen/moeten zijn en dat vind ik dan zo jammer en vervelend!

    Meneer Hollander draaft af en toe misschien wel wat door en lijkt soms ook wel een personal vendetta te hebben tegen bepaalde NL distributeurs maar terugkijkend op de wisselende kwaliteit van de releases van deze mensen is dat soms misschien ook wel een klein beetje begrijpelijk.
    3D is as much a gimmick as seeing three dimensions with two human eyes is a gimmick. The only gimmick is having to wear glasses. For the moment...

    Full HD 1080/24p active 3D


  25. #125

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door edwinvb Bekijk bericht
    de hollander....

    welke forums en welke recencies...
    aangezien hij nog moet verschijnen ben ik erg benieuwd...

    Recenties? er zijn nog geen recenties.Hij is al een week te koop. Ik heb de negatiever reacties in deze topic gelezen, en andere forums van personen die deze blu-ray al hebben.
    Citaat Oorspronkelijk gepost door Davidshadow13 Bekijk bericht
    De vraag van wat is een slechte uitgave? Is natuurlijk subjectief. A-Film heeft een knappe uitgave met voldoende extra's geleverd die op een BD-50 staat. Dat de transfer zelf niet foutloos is betekent niet meteen dat je beter af bent met de dvd Dat is heel erg overdreven.

    De_Hollander zegt het net zelf het kan van frame tot frame verschillen of er wel of geen posterisatie te zien is. 1 frame is precies 0,041 seconden in beeld, oftewel 41 miliseconden. Als je knippert met je oog dan zie het het al niet want dat kost 400 miliseconden dus mis je 10 frames. Zelfs als is de posterisatie dus in meer dan 1 frame zichtbaar dan is het bijna niet waarneembaar op normale kijkafstand als je gewoon film kijkt.

    Ik denk dat als je iemand "off guard" verrast met bijvoorbeeld door in de pauze de transfer te verwisselen deze persoon dat niet alleen opvalt. Kijk alleen omdat jij weet dat het er zit, omdat er mensen sceenshots van maken ga je het zien.
    Juist is er met bewegend beeld meer te zien van de posteratie, en macroblocking. Dus niet alleen te zien met stilstaande beelden. Sterker nog met gewoon film kijken is het erger te zien. En ik zeg niet dat je beter af bent met een dvd. Dat zeker helemaal niet, tegenovergestelde.
    Laatst aangepast door De_Hollander : 10-04-2012 om 16:38

Pagina 5 van 8 EersteEerste 12345678 LaatsteLaatste

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •