Pagina 4 van 8 EersteEerste 12345678 LaatsteLaatste
De resultaten 76 tot 100 van 192 worden weergegeven.

Discussie: Immortals Blu-ray

  1. #76

    Standaard

    Soms denk ik wel eens: koop een plasma-TV. Ik heb het idee dat vaak mensen met LED/LCD's over posterisatie in donkere gedeelten lopen te zeuren omdat dat soort TV's altijd zo veel moeite hebben met de zwartweergave en detaillering in donkere gedeelten. Of niet zo dicht met je neus op je TV gaan zitten zou misschien ook helpen. Misschien een wat ongenuanceerde en waarschijnlijk niet geheel op feiten gebaseerde reactie, maar zo voelt het soms wel. Ik heb in ieder geval op mijn plasma bij geen enkele Blu-ray tot nu toe het gevoel gehad dat er iets aan een Blu-ray mankeerde. Het is iedere keer weer genieten!

    Het lijkt een beetje als wanneer een chef-kok van een sterren-restaurant ergens anders gaat eten en dan nooit gewoon kan genieten omdat hij ieder gerecht zit te keuren op smaak en presentatie en zit te vergelijken hoe hij het zelf (beter) bereid zou hebben. Ik zou daar heel erg moe van worden.

  2. #77

    Standaard

    Waar zit die porterisatie ongeveer in Immortals?

  3. #78

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Marcel Hoeve Bekijk bericht
    Soms denk ik wel eens: koop een plasma-TV. Ik heb het idee dat vaak mensen met LED/LCD's over posterisatie in donkere gedeelten lopen te zeuren omdat dat soort TV's altijd zo veel moeite hebben met de zwartweergave en detaillering in donkere gedeelten. Of niet zo dicht met je neus op je TV gaan zitten zou misschien ook helpen. Misschien een wat ongenuanceerde en waarschijnlijk niet geheel op feiten gebaseerde reactie, maar zo voelt het soms wel. Ik heb in ieder geval op mijn plasma bij geen enkele Blu-ray tot nu toe het gevoel gehad dat er iets aan een Blu-ray mankeerde. Het is iedere keer weer genieten!

    Het lijkt een beetje als wanneer een chef-kok van een sterren-restaurant ergens anders gaat eten en dan nooit gewoon kan genieten omdat hij ieder gerecht zit te keuren op smaak en presentatie en zit te vergelijken hoe hij het zelf (beter) bereid zou hebben. Ik zou daar heel erg moe van worden.

    Normaal met andere heb ik geen probleem zoals de US release versie is zeer goed. Mijn monitor en TV geeft zeer goede schaduwdetails en zwartweergaves.
    En heb heel veel blu-rays waarvan ik het probleem ook niet heb. Maar lees dit maar eens even.
    Wat is posterisatie vraagt men misschien af. Hier even in het kort uitgelegd.

    Posterisatie is duidelijk zichtbaarals lelijke strepen of slechte overgangen van kleuren en schaduw en macroblocking. Op de afbeelding 1 vallen er gaten in het histogram. Posterisatie kan komen door compressie of door een onderbelichte beeld kunstmatig te verhogen. (maar ook door een slechte encoderprofiel te gebruiken) Blu-ray heeft maar 8 bit kleurenuitvoer. Een 8 bits bestand heeft onvoldoende kleurnuances om deze bewerking straffeloos uit te voeren.NL releases hebben er nog wel eens een handje van. Nu met de opkomst van 3D zeker , de 2D movie wordt aangestuurd door een SSIF bestand, waardoor het een 3D beeld wordt aangemaakt. SSIF bestand is eigenlijk helemaal geen stream maar alleen maar een interleaving index (verwijzing) naar de linkeroog/rechteroog AVC/MVC m2ts 2D stream) Dus alleen de 2D stream wordt gebruikt voor het 3D beeld en de 2D beeld weergave. Helaas in veel gevallen verhogen NL Distributeurs de helderheid van het 2D beeld, omdat anders het 3D beeld weergave te donker wordt door de 3D bril. De 2D kijkers moeten het dan bezuren ,omdat de posterisatie meer zichtbaar is in de 2D weergave .
    Zie Rencentie met The Three Musketeers http://www.dvd.nl/reviews.php?reviewid=4655 daarom krijgt de 3D een hogere waardering en de 2D een lagerewaardering.






    Afbeelding 1 met Posterisatie-------------------- Afbeelding 2 zonder posterisatie
    Laatst aangepast door De_Hollander : 14-04-2012 om 12:33

  4. #79

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Marcel Hoeve Bekijk bericht
    Soms denk ik wel eens: koop een plasma-TV. Ik heb het idee dat vaak mensen met LED/LCD's over posterisatie in donkere gedeelten lopen te zeuren omdat dat soort TV's altijd zo veel moeite hebben met de zwartweergave en detaillering in donkere gedeelten. Of niet zo dicht met je neus op je TV gaan zitten zou misschien ook helpen. Misschien een wat ongenuanceerde en waarschijnlijk niet geheel op feiten gebaseerde reactie, maar zo voelt het soms wel. Ik heb in ieder geval op mijn plasma bij geen enkele Blu-ray tot nu toe het gevoel gehad dat er iets aan een Blu-ray mankeerde. Het is iedere keer weer genieten!
    Ik denk ook dat het een combinatie van factoren is en niet alleen hoe de film op de disc staat, maar ook welke TV, welke instellingen, hoeveelheid lichtinval, welke speler of ander apparaat wat aangesloten is en eventueel wat met het beeld doet. En dan niet te vergeten het waarnemend vermogen van de kijker. Ik ga iig niet de hele tijd in het zwart zitten kijken, ik heb wel wat beters te doen en dat is o.a. het letten op wat de acteurs aan het doen zijn...
    DVDPROFILER
    LG OLED 65G36LA; SONY HT-A9; SONY SA-SW5; Pioneer BDP LX58; SONY UBP-X700(Regio A/1 voor BD/DVD); Logitech Harmony Companion; Google Nest Hub's; Nvidia Shield 2019; PS3 60GB

  5. #80

    Standaard

    Ja klopt als je veel lichtinval op je tv hebt staan dan zie je al zeker minder details in het donker gedeelte. Ook als je TV settings op lage settings hebt staan zie je ook weinig details. En dan valt het minder op.

  6. #81

    Standaard

    Allereerst ben ik geen video techneut, ik deel gewoon mijn bevindingen.

    Okay ik heb nu net dus de beginscene waarin Hyperion een pijl afschiet op de kooi, de enorme lichtflits die daar op volgt en dan Phaedra die ontwaakt een aantal keren opnieuw bekeken.
    Ik heb de NL 2D, NL 3D en US 3D versie tegelijk laten draaien (2 Blu-ray spelers en een PS3) en gepauzeerd op hetzelfde moment (02:14 minuten).

    NL 2D versie: vooral als de lichtflits naar boven gaat zie je heel veel macroblocking en horizontale strepen links en rechts van de standbeelden. Wanneer Phaedra ontwaakt zie je ook veel blokjes en horizontale streepjes op de donkere gedeeltens van haar gewaad en links op de muur achter haar. De donkere gedeeltens van haar gewaad zijn op sommige plaatsen ook veel te licht. Wanneer de camera uitzoomt zie je op de rechterkant van haar gewaad echt de blokjes "bewegen".

    NL 3D versie: is dit ook duidelijk aanwezig, zelfs met actieve shutterbril op.

    US 3D versie: hier is dus helemaal niks van terug te zien, het beeld is mooi "schoon" op de plekken waar de NL versie fouten vertoont zelfs zonder actieve shutter bril.
    Heb de US 2D versie niet dus kan die niet testen maar ik ga er vanuit dat die dezelfde kwaliteit (of misschien wel beter) heeft als de US 2D.

    Eerlijk is eerlijk ik zit dus wel als het ware met mijn neus tegen het scherm, zo kijk je natuurlijk geen film maar feit blijft dat er dus wel degelijk een verschil is.
    Ben benieuwd of je dit van een afstand ziet in een donkere kamer, later vanavond maar even testen de Paashaas wacht met het eten...

    Ook al vind ik het een goede uitgave van A-film het kan puur beeldtechnisch gezien dus toch beter, het onderste is bij deze uitgave klaarblijkelijk niet uit de kan gehaald.

    Alleen mijn 2D Blu-ray speler is regiovrij, heb door deze film dus besloten om mijn 3D Blu-ray speler ook regiovrij te maken om zo voortaan indien nodig ook 3D Blu-ray Discs te kunnen importeren.

    Voor de rest ga ik er niet al teveel over zeuren, dat is straks dan ook niet meer nodig wanneer ik niet meer hoef te kijken naar de regiocodering van een bepaalde 3D film.
    Laatst aangepast door DJR : 08-04-2012 om 15:48
    3D is as much a gimmick as seeing three dimensions with two human eyes is a gimmick. The only gimmick is having to wear glasses. For the moment...

    Full HD 1080/24p active 3D


  7. #82

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door De_Hollander Bekijk bericht
    Ja klopt als je veel lichtinval op je tv hebt staan dan zie je al zeker minder details in het donker gedeelte. Ook als je TV settings op lage settings hebt staan zie je ook weinig details. En dan valt het minder op.
    Welke tv heb je eigenlijk De_Hollander, ik ben wel nieuwsgierig?
    En welke monitor?

  8. #83

    Standaard

    Gekalibreerde tv Samsung 55 inc 55D8000 en kijk in gamemode.Dat is de beste mode voor deze Tv, alle beeldverbeteraars zijn daar uitgeschakeld. Zou ik ik normale/enz mode kijken dan krijg je toch dat er ongewild beeldverbeteraars aanstaan zoals ruisreductie (ook al staat het uit) ook smoothing zou dan aanstaan. ook heb ik de Philips LED van de 9000 pro serie.
    Ik heb 3 monitors, 2 IPS schermen speciaal voor video- en fotobewerking. 1 daarvan is een HP LP2475w en een HP zr24w

  9. #84

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Marcel Hoeve Bekijk bericht
    Soms denk ik wel eens: koop een plasma-TV. Ik heb het idee dat vaak mensen met LED/LCD's over posterisatie in donkere gedeelten lopen te zeuren omdat dat soort TV's altijd zo veel moeite hebben met de zwartweergave en detaillering in donkere gedeelten. Of niet zo dicht met je neus op je TV gaan zitten zou misschien ook helpen. Misschien een wat ongenuanceerde en waarschijnlijk niet geheel op feiten gebaseerde reactie, maar zo voelt het soms wel. Ik heb in ieder geval op mijn plasma bij geen enkele Blu-ray tot nu toe het gevoel gehad dat er iets aan een Blu-ray mankeerde. Het is iedere keer weer genieten!
    wat een onzin, alsof bij een plasma geen posterisatie aanwezig kan zijn en posterisatie heeft niks te maken met het niet goed kunnen weergeven van zwartwaarden of de detaillering in zwarte gedeeltes, kan bij elke kleur gebeuren.

    Ben toch benieuwd naar je apparatuur, en hoeveel BR's heb je, kan nooit veel zijn...

    heb zelf een panasonic 50VT20 en kom regelmatig posterisatie tegen
    When I die I don't want no part of heaven
    I would not do heaven's work well
    I pray the devil comes and takes me
    To stand in the fiery furnaces of hell

    from "Youngstown" by Bruce Springsteen

    mijn collectie mijn verkoop topic

  10. #85

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door DJR Bekijk bericht
    Allereerst ben ik geen video techneut, ik deel gewoon mijn bevindingen.

    Okay ik heb nu net dus de beginscene waarin Hyperion een pijl afschiet op de kooi, de enorme lichtflits die daar op volgt en dan Phaedra die ontwaakt een aantal keren opnieuw bekeken.
    Ik heb de NL 2D, NL 3D en US 3D versie tegelijk laten draaien (2 Blu-ray spelers en een PS3) en gepauzeerd op hetzelfde moment (02:14 minuten).

    NL 2D versie: vooral als de lichtflits naar boven gaat zie je heel veel macroblocking en horizontale strepen links en rechts van de standbeelden. Wanneer Phaedra ontwaakt zie je ook veel blokjes en horizontale streepjes op de donkere gedeeltens van haar gewaad en links op de muur achter haar. De donkere gedeeltens van haar gewaad zijn op sommige plaatsen ook veel te licht. Wanneer de camera uitzoomt zie je op de rechterkant van haar gewaad echt de blokjes "bewegen".

    NL 3D versie: is dit ook duidelijk aanwezig, zelfs met actieve shutterbril op.

    US 3D versie: hier is dus helemaal niks van terug te zien, het beeld is mooi "schoon" op de plekken waar de NL versie fouten vertoont zelfs zonder actieve shutter bril.
    Heb de US 2D versie niet dus kan die niet testen maar ik ga er vanuit dat die dezelfde kwaliteit (of misschien wel beter) heeft als de US 2D.

    Eerlijk is eerlijk ik zit dus wel als het ware met mijn neus tegen het scherm, zo kijk je natuurlijk geen film maar feit blijft dat er dus wel degelijk een verschil is.
    Ben benieuwd of je dit van een afstand ziet in een donkere kamer, later vanavond maar even testen de Paashaas wacht met het eten...

    Ook al vind ik het een goede uitgave van A-film het kan puur beeldtechnisch gezien dus toch beter, het onderste is bij deze uitgave klaarblijkelijk niet uit de kan gehaald.

    Alleen mijn 2D Blu-ray speler is regiovrij, heb door deze film dus besloten om mijn 3D Blu-ray speler ook regiovrij te maken om zo voortaan indien nodig ook 3D Blu-ray Discs te kunnen importeren.

    Voor de rest ga ik er niet al teveel over zeuren, dat is straks dan ook niet meer nodig wanneer ik niet meer hoef te kijken naar de regiocodering van een bepaalde 3D film.
    Ja ik denk wel zeker mijn versie te annuleren, ik heb al NL rotzooi zat gekocht waarvan ik spijt heb.Immidels heb ik van andere meer klachten over de slechte kwaliteit gekregen. Hier een screenshot macroblocking http://img849.imageshack.us/img849/4...0430217623.jpg
    Laatst aangepast door De_Hollander : 08-04-2012 om 18:17

  11. #86

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Peter van santbrink Bekijk bericht
    wat een onzin, alsof bij een plasma geen posterisatie aanwezig kan zijn en posterisatie heeft niks te maken met het niet goed kunnen weergeven van zwartwaarden of de detaillering in zwarte gedeeltes, kan bij elke kleur gebeuren.

    Ben toch benieuwd naar je apparatuur, en hoeveel BR's heb je, kan nooit veel zijn...
    Ik kijk op een 37-inch Panasonic plasma, de destijds unaniem als zeer goed beoordeelde TH-37PV70 uit 2008 (eentje nog die goede oude tijd zonder al die problemen van tegenwoordig).
    Ik bezit op dit moment nog maar 833 Blu-rays. Dat is inderdaad niet zo veel. .
    Mijn TV is niet gecalibeerd (zoals bij de meesten niet), maar ik heb hem wel altijd in de CINEMA-stand staan (en dat zou De_Hollander op zijn Samsumg LED TV ook eens moeten proberen. Is voor film kijken de ultieme stand met de beste kleurtemperatuur, de natuurlijkste kleuren en het beste contrast). Alle beeldverbeteraars staan uit (ik kan dit op mijn plasma onafhankelijk van welke beeldmodus in- of uitzetten) en het contrast en zwartwaarden zijn in mijn belevenis zeer goed.
    Mijn kijkafstand is 2,5 - 3 meter, dus ik zit er niet met mijn neus op. Ik kijk vrijwel altijd 's avonds laat in een half verduisterde kamer met alleen licht van achteren, de optimale setting voor mij om films te kijken. Alleen let ik, zoals Pepijn ook zegt, meer op het totale plaatje en de film zelf, dan dat ik zit te pixelpeepen. Natuurlijk ziet de ene Blu-ray er beter uit dan de andere. Maar dat heeft meer met het bronmateriaal of de stilistische bewerkingen te maken dan met mijn TV of Blu-ray-speler (Oppo BDP-83).

    Overigens dank aan De_Hollander voor de uitleg en het plaatje over posterisatie. Ik herken dit inderdaad niet.

  12. #87

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Marcel Hoeve Bekijk bericht
    Ik kijk op een 37-inch Panasonic plasma, de destijds unaniem als zeer goed beoordeelde TH-37PV70 uit 2008 (eentje nog die goede oude tijd zonder al die problemen van tegenwoordig).
    Ik bezit op dit moment nog maar 833 Blu-rays. Dat is inderdaad niet zo veel. .
    Mijn TV is niet gecalibeerd (zoals bij de meesten niet), maar ik heb hem wel altijd in de CINEMA-stand staan (en dat zou De_Hollander op zijn Samsumg LED TV ook eens moeten proberen. Is voor film kijken de ultieme stand met de beste kleurtemperatuur, de natuurlijkste kleuren en het beste contrast). Alle beeldverbeteraars staan uit (ik kan dit op mijn plasma onafhankelijk van welke beeldmodus in- of uitzetten) en het contrast en zwartwaarden zijn in mijn belevenis zeer goed.
    Mijn kijkafstand is 2,5 - 3 meter, dus ik zit er niet met mijn neus op. Ik kijk vrijwel altijd 's avonds laat in een half verduisterde kamer met alleen licht van achteren, de optimale setting voor mij om films te kijken. Alleen let ik, zoals Pepijn ook zegt, meer op het totale plaatje en de film zelf, dan dat ik zit te pixelpeepen. Natuurlijk ziet de ene Blu-ray er beter uit dan de andere. Maar dat heeft meer met het bronmateriaal of de stilistische bewerkingen te maken dan met mijn TV of Blu-ray-speler (Oppo BDP-83).

    Overigens dank aan De_Hollander voor de uitleg en het plaatje over posterisatie. Ik herken dit inderdaad niet.
    kijk, dit is al wat genuanceerder, dacht even dat je de perfecte TV had; kijk zelf toch wat kritischer, misschien niet zo extreem als De Hollander maar vooral posterisatie/banding vind ik heel storend en die macroblocking, dat vind ik dus niet kunnen bij BR.
    When I die I don't want no part of heaven
    I would not do heaven's work well
    I pray the devil comes and takes me
    To stand in the fiery furnaces of hell

    from "Youngstown" by Bruce Springsteen

    mijn collectie mijn verkoop topic

  13. #88

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Marcel Hoeve Bekijk bericht
    Ik kijk op een 37-inch Panasonic plasma, de destijds unaniem als zeer goed beoordeelde TH-37PV70 uit 2008 (eentje nog die goede oude tijd zonder al die problemen van tegenwoordig).
    Ik bezit op dit moment nog maar 833 Blu-rays. Dat is inderdaad niet zo veel. .
    Mijn TV is niet gecalibeerd (zoals bij de meesten niet), maar ik heb hem wel altijd in de CINEMA-stand staan (en dat zou De_Hollander op zijn Samsumg LED TV ook eens moeten proberen. Is voor film kijken de ultieme stand met de beste kleurtemperatuur, de natuurlijkste kleuren en het beste contrast). Alle beeldverbeteraars staan uit (ik kan dit op mijn plasma onafhankelijk van welke beeldmodus in- of uitzetten) en het contrast en zwartwaarden zijn in mijn belevenis zeer goed.
    Mijn kijkafstand is 2,5 - 3 meter, dus ik zit er niet met mijn neus op. Ik kijk vrijwel altijd 's avonds laat in een half verduisterde kamer met alleen licht van achteren, de optimale setting voor mij om films te kijken. Alleen let ik, zoals Pepijn ook zegt, meer op het totale plaatje en de film zelf, dan dat ik zit te pixelpeepen. Natuurlijk ziet de ene Blu-ray er beter uit dan de andere. Maar dat heeft meer met het bronmateriaal of de stilistische bewerkingen te maken dan met mijn TV of Blu-ray-speler (Oppo BDP-83).

    Overigens dank aan De_Hollander voor de uitleg en het plaatje over posterisatie. Ik herken dit inderdaad niet.
    Nee chinema-stand geeft bij deze TV juist geen goede natuurlijkste kleuren en het beste contrast. Op het avc forum geven ze ook een recentie over mijn TV en geven ze aan dat het beste is op gamemode te zetten. Jou TV is technisch niet hetzelfde als mijn TV. Het nadeel van de samsung TV's na 2010 dat ook al zet je ruisreductie uit, dat het toch aan blijft staan, ook hebben ze in de TV standen smoothing aan staan. beeldverbeteraars zijn pas uit als je naar Gamemode gaat, daar wordt het overgeschakeld naar een andere chip. de details zijn meteen beter zichtbaar omdat smoothing en DNR dan ook echt uitgeschakeld zijn.

  14. #89

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door De_Hollander Bekijk bericht
    Beeldverbeteraars zijn pas uit als je naar Gamemode gaat, daar wordt het overgeschakeld naar een andere chip. de details zijn meteen beter zichtbaar omdat smoothing en DNR dan ook echt uitgeschakeld zijn.
    Daar kan ik me iets bij voorstellen want daar heb je met het spelen van spelletjes niet zo veel aan. Maar tegelijkertijd krijg je daar waarschijnlijk wel een overdreven contrast en scherpte voor terug, met opgepimpte kleuren, en dat wil je echt niet als je naar een film zit te kijken. Overigens: het beste contrast is niet die met zeer sterke overgangen tussen (heel) donker en (heel) licht, zoals men wel eens abusievelijk meent, maar juiste een zeer geleidelijk overgang, die zowel de helderste als de donkerste delen goed weergeeft. Daardoor krijg je een zeer evenwichtig plaatje, en niet zo'n hard beeld als veel LED/LCD-TV's vaak laten zien. Dat ziet er dan wel erg poppy uit, maar is niet natuurlijk.

  15. #90

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Marcel Hoeve Bekijk bericht
    Daar kan ik me iets bij voorstellen want daar heb je met het spelen van spelletjes niet zo veel aan. Maar tegelijkertijd krijg je daar waarschijnlijk wel een overdreven contrast en scherpte voor terug, met opgepimpte kleuren, en dat wil je echt niet als je naar een film zit te kijken. Overigens: het beste contrast is niet die met zeer sterke overgangen tussen (heel) donker en (heel) licht, zoals men wel eens abusievelijk meent, maar juiste een zeer geleidelijk overgang, die zowel de helderste als de donkerste delen goed weergeeft. Daardoor krijg je een zeer evenwichtig plaatje, en niet zo'n hard beeld als veel LED/LCD-TV's vaak laten zien. Dat ziet er dan wel erg poppy uit, maar is niet natuurlijk.
    Nee hoor je krijg perfect beeld zonder overdreven contrast en scherpte of opgepimpte kleuren.Deze gamemode is niet te vergelijken als met andere TV's gamemode.Of vorige samsung modellen.
    Citaat Oorspronkelijk gepost door Marcel Hoeve Bekijk bericht
    Ik kijk op een 37-inch Panasonic plasma, de destijds unaniem als zeer goed beoordeelde TH-37PV70 uit 2008 (eentje nog die goede oude tijd zonder al die problemen van tegenwoordig).
    Ik bezit op dit moment nog maar 833 Blu-rays. Dat is inderdaad niet zo veel. .
    Mijn TV is niet gecalibeerd (zoals bij de meesten niet), maar ik heb hem wel altijd in de CINEMA-stand staan (en dat zou De_Hollander op zijn Samsumg LED TV ook eens moeten proberen. Is voor film kijken de ultieme stand met de beste kleurtemperatuur, de natuurlijkste kleuren en het beste contrast). Alle beeldverbeteraars staan uit (ik kan dit op mijn plasma onafhankelijk van welke beeldmodus in- of uitzetten) en het contrast en zwartwaarden zijn in mijn belevenis zeer goed.
    Mijn kijkafstand is 2,5 - 3 meter, dus ik zit er niet met mijn neus op. Ik kijk vrijwel altijd 's avonds laat in een half verduisterde kamer met alleen licht van achteren, de optimale setting voor mij om films te kijken. Alleen let ik, zoals Pepijn ook zegt, meer op het totale plaatje en de film zelf, dan dat ik zit te pixelpeepen. Natuurlijk ziet de ene Blu-ray er beter uit dan de andere. Maar dat heeft meer met het bronmateriaal of de stilistische bewerkingen te maken dan met mijn TV of Blu-ray-speler (Oppo BDP-83).
    .

    Het hoeven geen strepen te zijn zoals er beschreven staat maar ook slechte schaduwovergangen en kleurnuances.Dat is ook posterisatie
    Maar zoals er meerdere mensen zoals DJR geven dus ook al aan dit gezien te hebben

    "NL 2D versie: vooral als de lichtflits naar boven gaat zie je heel veel macroblocking en horizontale strepen links en rechts van de standbeelden. Wanneer Phaedra ontwaakt zie je ook veel blokjes en horizontale streepjes op de donkere gedeeltens van haar gewaad en links op de muur achter haar. De donkere gedeeltens van haar gewaad zijn op sommige plaatsen ook veel te licht. Wanneer de camera uitzoomt zie je op de rechterkant van haar gewaad echt de blokjes "bewegen".
    "
    Laatst aangepast door De_Hollander : 09-04-2012 om 13:32

  16. #91

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door De_Hollander Bekijk bericht
    Nee chinema-stand geeft bij deze TV juist geen goede natuurlijkste kleuren en het beste contrast. Op het avc forum geven ze ook een recentie over mijn TV en geven ze aan dat het beste is op gamemode te zetten. Jou TV is technisch niet hetzelfde als mijn TV. Het nadeel van de samsung TV's na 2010 dat ook al zet je ruisreductie uit, dat het toch aan blijft staan, ook hebben ze in de TV standen smoothing aan staan. beeldverbeteraars zijn pas uit als je naar Gamemode gaat, daar wordt het overgeschakeld naar een andere chip. de details zijn meteen beter zichtbaar omdat smoothing en DNR dan ook echt uitgeschakeld zijn.
    Is dit echt zo? Ik kan me dit namelijk niet voorstellen, meestal zijn alle presets nog individueel te veranderen. Het kan toch niet zo zijn dat als je cinema mode kiest en je zet de beeldverbeteraars allemaal uit dat er dan toch enkele aan blijven staan ook zegt het menu dat ze uit zijn.
    3D is as much a gimmick as seeing three dimensions with two human eyes is a gimmick. The only gimmick is having to wear glasses. For the moment...

    Full HD 1080/24p active 3D


  17. #92

    Standaard

    kijk hier maar http://turn-smoothing-off.blogspot.com/ ook al zet je het uit het menu meld uit maar toch staat het aan.

    http://turn-smoothing-off.blogspot.com/ en op de hdtv recentie zeggen ze ook Lastly, we had to enable “Game Mode” to avoid the natural film grain of some Blu-ray Disc movies being removed by the UE55D8000′s video processing
    Laatst aangepast door De_Hollander : 09-04-2012 om 15:04

  18. #93

    Standaard

    Hier even wat screenshots bekijk de screenshost zonder dat er licht op je lcd weerkaatst voor een betere inzicht.
    Je ziet dat de helderheid opgepomt is, en dat je dan een posterisatie en macroblocking probleem krijgt. Zoals eerder bovengemeld je kan 8 bit videomatraiaal niet strafloos helderheid omhoog draaien.



    Kontje http://img198.imageshack.us/img198/8893/ci77254094430217811.jpg Posterisatie is duidelijk zichtbaar als lelijke strepen of slechte overgangen

    liefde http://img3.imageshack.us/img3/9272/...shot005747.jpg


    Jurk

    http://imageshack.us/f/714/ci102098068830217802.jpg/

    Goudemasker http://img831.imageshack.us/img831/1152/ci106417259230217623.jpg

    donkere halhttp://img854.imageshack.us/img854/5200/ci155709470430217623.jpg en http://img189.imageshack.us/img189/8...0430217623.jpg

    Manhttp://img528.imageshack.us/img528/4322/ci13687470430217623.jpg

    Meerdere mannen http://img855.imageshack.us/img855/9275/ci141397528030217804.jpg

    kussen http://img27.imageshack.us/img27/6303/ci49885257630217805.jpg


    Schild op de grond http://img18.imageshack.us/img18/8898/ci124212201630217804.jpg

    Wil je ze ingepakt downloaden http://www.2shared.com/file/TX1UFsHN/inpakken.html
    Laatst aangepast door De_Hollander : 09-04-2012 om 15:50

  19. #94

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door De_Hollander Bekijk bericht
    kijk hier maar http://turn-smoothing-off.blogspot.com/ ook al zet je het uit het menu meld uit maar toch staat het aan.

    http://turn-smoothing-off.blogspot.com/ en op de hdtv recentie zeggen ze ook Lastly, we had to enable “Game Mode” to avoid the natural film grain of some Blu-ray Disc movies being removed by the UE55D8000′s video processing
    Hhm das balen... Heb je die petitie ook getekend?
    3D is as much a gimmick as seeing three dimensions with two human eyes is a gimmick. The only gimmick is having to wear glasses. For the moment...

    Full HD 1080/24p active 3D


  20. #95

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door De_Hollander Bekijk bericht
    Hier even wat screenshots bekijk de screenshost zonder dat er licht op je lcd weerkaatst voor een betere inzicht.
    Je ziet dat de helderheid opgepomt is, en dat je dan een posterisatie en macroblocking probleem krijgt. Zoals eerder bovengemeld je kan 8 bit videomatraiaal niet strafloos helderheid omhoog draaien.

    Jurk

    http://imageshack.us/f/714/ci102098068830217802.jpg/

    Goudemasker http://img831.imageshack.us/img831/1152/ci106417259230217623.jpg

    donkere halhttp://img854.imageshack.us/img854/5200/ci155709470430217623.jpg

    Manhttp://img528.imageshack.us/img528/4322/ci13687470430217623.jpg

    Meerdere mannen http://img855.imageshack.us/img855/9275/ci141397528030217804.jpg

    kussen http://img27.imageshack.us/img27/6303/ci49885257630217805.jpg


    Schild op de grond http://img18.imageshack.us/img18/8898/ci124212201630217804.jpg

    Wil je ze ingepakt downloaden http://www.2shared.com/file/CmEhWy3l/Immortal.html
    Screenshot 1 van die jurk is precies wat ik beschreef over de NL 2D en 3D versie!
    3D is as much a gimmick as seeing three dimensions with two human eyes is a gimmick. The only gimmick is having to wear glasses. For the moment...

    Full HD 1080/24p active 3D


  21. #96

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door De_Hollander Bekijk bericht
    Hier even wat screenshots bekijk de screenshost zonder dat er licht op je lcd weerkaatst voor een betere inzicht.
    Je ziet dat de helderheid opgepomt is, en dat je dan een posterisatie en macroblocking probleem krijgt. Zoals eerder bovengemeld je kan 8 bit videomatraiaal niet strafloos helderheid omhoog draaien.
    IMHO weer zwaar overrated die tekortkomingen dus. De posterisatie is lang niet zo erg als in het voorbeeld dat jij hebt geplaatst. Laat staan dat je het vanaf 3 meter afstand op normale afspeelsnelheid echt merkt.

    En verder zien de meeste van de screenshots er gewoon oké uit. Hier en daar wat motion-blur maar de posterisatie is echt niet zo erg dat het niet om aan te zien is.*

    *Davidshadow gelooft dat het best iets erger kan zijn aangezien hij de screenshots bekijkt op een crappy TN monitor
    Sony KD-55X8505C 4K HDR | Philips BDP7500 (B) | Philips BDP3000 (A)|NAD T748 v2| 2x Dali Zensor 5 | 1x Dali Zensor Volkal | 2x Dali Zensor 1 | SVS PB-1000


  22. #97

    Standaard

    Ik ben blij dat ik dit al heel moeilijk waarneem op een screenshot, laat staan als het beeld beweegt en ik luister, ondertiteling lees en eventueel naar de acteurs aan het kijken ben. Wat mij dan wel weer snel opvalt is als het geluid niet synchroon loopt met het beeld. Ik heb wat vrienden met IP TV van KPN en dan vooral de HD zenders, geluid loopt vaak niet synchroon en daar zie ik de posterisatie en andere artefacten wel HEEL goed
    DVDPROFILER
    LG OLED 65G36LA; SONY HT-A9; SONY SA-SW5; Pioneer BDP LX58; SONY UBP-X700(Regio A/1 voor BD/DVD); Logitech Harmony Companion; Google Nest Hub's; Nvidia Shield 2019; PS3 60GB

  23. #98

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Davidshadow13 Bekijk bericht
    IMHO weer zwaar overrated die tekortkomingen dus. De posterisatie is lang niet zo erg als in het voorbeeld dat jij hebt geplaatst. Laat staan dat je het vanaf 3 meter afstand op normale afspeelsnelheid echt merkt.

    En verder zien de meeste van de screenshots er gewoon oké uit. Hier en daar wat motion-blur maar de posterisatie is echt niet zo erg dat het niet om aan te zien is.*

    *Davidshadow gelooft dat het best iets erger kan zijn aangezien hij de screenshots bekijkt op een crappy TN monitor
    pardon dit is niet om aan te zien joh. Als je wat goede monitor hebt kan je het goed zien dat dit niet mag zo'n slechte beelden. Maar zoals je al zegt *Davidshadow gelooft dat het best iets erger kan zijn aangezien hij de screenshots bekijkt op een crappy TN monitor als je op deze link klikt http://img198.imageshack.us/img198/8...4430217811.jpg moet je nog een keer klikken voor de juiste grote van het plaatje, je ziet dan dat het lichaam van de man totaal verdwijnd door de slechte schaduwdetails en posterisatie, ook op het kontje zie je lelijke banding door de posterisatie.
    Citaat Oorspronkelijk gepost door peptalk Bekijk bericht
    Ik ben blij dat ik dit al heel moeilijk waarneem op een screenshot, laat staan als het beeld beweegt en ik luister, ondertiteling lees en eventueel naar de acteurs aan het kijken ben. Wat mij dan wel weer snel opvalt is als het geluid niet synchroon loopt met het beeld. Ik heb wat vrienden met IP TV van KPN en dan vooral de HD zenders, geluid loopt vaak niet synchroon en daar zie ik de posterisatie en andere artefacten wel HEEL goed
    Je melde ook al eerder dat je geen goede monitor hebt en dat je TV op zeer lage settings hebt staan. Heb je normale instellingen en een goede monitor dan zie je dat het best erg is met de macroblocking en posterisatie.
    Laatst aangepast door De_Hollander : 09-04-2012 om 18:05

  24. #99

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door DJR Bekijk bericht
    Hhm das balen... Heb je die petitie ook getekend?
    Jep al een tijdje geleden al gedaan.

  25. #100

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door De_Hollander Bekijk bericht

    Je melde ook al eerder dat je geen goede monitor hebt en dat je TV op zeer lage settings hebt staan. Heb je normale instellingen en een goede monitor dan zie je dat het best erg is met de macroblocking en posterisatie.
    Die ik thuis heb is wel een stuk beter, maar die hier op het werk niet.
    Ik kom op die lage instellingen uit door een test BD en ik heb ook iemands gecalibreerde instellingen op een ander forum gevonden en die zijn ook vrij laag.
    DVDPROFILER
    LG OLED 65G36LA; SONY HT-A9; SONY SA-SW5; Pioneer BDP LX58; SONY UBP-X700(Regio A/1 voor BD/DVD); Logitech Harmony Companion; Google Nest Hub's; Nvidia Shield 2019; PS3 60GB

Pagina 4 van 8 EersteEerste 12345678 LaatsteLaatste

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •