Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste
De resultaten 1 tot 25 van 29 worden weergegeven.

Discussie: Advies gevraagd

  1. #1

    Standaard Advies gevraagd

    Geachte forumleden,

    Graag zou ik advies willen ontvangen over de aanschaf van apparatuur voor het afspelen van .....

    Mijn situatie is:
    Computer met NAS en een UPC modem (50 Mb internetaansluiting).
    en een
    Bose V25 systeem.

    Ik wil graag via het NAS dat ik wil aansluiten aan het UPC modem bestanden (muziek en film) kunnen afspelen op de TV en dan het geluid kunnen horen via de Bose.

    Ook wil ik graag de mogelijkheid hebben om een muziek CD (fysieke schijf) af te spelen en het geluid via Bose te kunnen horen.
    Ook wil ik voor de toekomst de mogelijkheid hebben om 3D / Blue Ray schijven, nou ja noem maar op, af te spelen (hoewel de TV daar nu nog niet geschikt voor is) afspelen evenals een gehuurde DVD-film.

    Ook wil ik naast het aanwezige settop box van UPC de mogelijkheid hebben om internetradio te krijgen.


    Kortom, bestanden via op de computer (NAS) en ook fysieke schijven afspelen.

    Wat heb ik nog nodig?

    Graag jullie advies.

    Met vriendelijke groet,
    Dirk

  2. #2

    Standaard

    Hallo Dirk

    Je zult denk ik het beste af zijn met een mediaplayer die ook een blu ray speler ingebouwd heeft.
    Je kunt dan alle bestanden vanaf je pc of harde schijf (extern of je mediaplayer's schijf) afspelen op je tv.
    Ik heb zelf de popcorn c200 en die beschikt ook over verschillende apps,waaronder internet radio en een blu ray speler.
    Anders effe googlelen naar maediaplayers met blu ray drives.
    Als je de nas en in dit geval de pc200 aan het netwerk hebt aangesloten kun je alles afspelen!
    Succes!
    Groetjes Peter
    this is my boomstick!!!

  3. #3

    Standaard

    Als het goed is heeft de V25 voldoende ingangen om een speler voor de fysieke schijven (CD's DVD's en BD's) en een mediaspeler aan te sluiten met bij voorkeur een ingebouwde HDD. Je kunt dan alle soorten media afspelen die jij in huis hebt en met de V25 schakelen tussen de bronnen.

    Wil je ook TV kijken zonder iedere keer de V25 te moeten gebruiken, dan kun je de (HD-)mediabox beter rechtstreeks op de TV aansluiten en het geluid via een aparte verbinding naar de V25 laten sturen.
    Geef geluid de ruimte.
    Mijn HT

  4. #4

    Standaard

    Peter en Gerco,

    Allereerst hartelijk dank voor jullie reacties.

    Mijn NAS is een Synology DS211j met 2 schijven. Na formattering nog 912 GB over.
    Het is mijn bedoeling dat deze NAS een mediaspeler moet voeden met signaal voor beeld en/of geluid.
    Mijn "oude" DVD/CD speler heb ik inmiddels op de TV/V25 aangesloten en dit werkt.

    Blijft alleen de vraag over welke mediaspeler daarvoor het meest geschikt is.
    Kan ik t.z.t. wel eens kijken naar 3D spelers. (wordt inmiddels aardig kostbaar om steeds weer een paar honderd hiervoor en dan daarvoor te betalen. Kun je beter in een keer doen, denk je er minder bij na....). Dus voorlopig het DVD/CD probleem opgelost.

    Nu alleen nog de koppeling tussen computernetwerk (NAS) en tv/V25.
    Ik begrijp dat er bij de Popcorn Hour 200 nog zelf een hot swappeble disk bij moet. Dat is opnieuw een 150 euro schat ik.

    Is er ook een simpeler oplossing?
    Een NAS heb ik al en ik hoop dat er eigenlijk ook een oplossing is waarbij een mediaspeler gebruikt kan worden waar geen HDD in zit of hoeft.

    Kunnen jullie mij daarover "bijpraten"??

    Alvast dank daarvoor.

    Met vriendelijke groet,
    Dirk

  5. #5

    Standaard

    Hallo Dirk,

    Ik heb zelf ook een popcorn c200 en een synology nas ds411j
    De popcorn heb ik bekabeld aan mijn netwerk gekoppeld,evenals de nas.
    De pc is uiteraard ook bekabeld aan het netwerk gekoppeld.
    Zo kan ik al mijn mediabestanden bekijken via de popcorn en kan ik ook alle media rechtstreeks naar mijn nas kopieren.
    Mijn popcorn heeft ook een 1tb harde schijf maar dat is geloof ik niet nodig om dit mogelijk te maken!
    3-d weet ik niet of de popcorn c200 dit aankan,anders misschien de opvolger c300.....?
    Succes en veel plezier met het opzetten!
    Peter
    this is my boomstick!!!

  6. #6

    Standaard

    Voor het streamen kun te ook BD speler gebruiken die DLNA-gecertificeerd is, maar dat gaat bij streaming van HD-content niet altijd probleemloos. Vandaar dat de meesten daarvoor een aparte media-speler gebruiken. Het maakt daarbij niet uit van welk merk deze is. De meesten kiezen vaak voor een model van A.C. Ryan, Mede8er of het door peter smits genoemde Popcorn Hour, omdat deze door de mogelijkheid voor/door het inbouwen van een HDD vaak meer stand-alone (kunnen) zijn.
    Geef geluid de ruimte.
    Mijn HT

  7. #7

    Standaard

    Exact Gerco,

    Misschien overbodig maar toch:
    Als je HD films wilt streamen,doe het dan bekabeld want draadloos is (meestal) niet te doen zonder haperingen in beeld/geluid!
    this is my boomstick!!!

  8. #8

    Standaard

    Peter en Gerco,


    Wederom dank voor jullie info.

    Ik ga een mediaspeler inderdaad bekabelen.
    Daarvoor ben ik gisteren al bezig geweest om vanuit de meterkast een UTP kabel naar de kamer te brengen.
    Ging niet echt makkelijk want de buis was bedoeld voor de telefoonaansluiting die daar al jaar en dag in zit. Laatst is er een coaxiaalkabel voor de TV bij getrokken en nu kon ik er niet meer in komen met de trekveer.
    Dus alles eruit en met wat afwasmiddel er nu drie draden in getrokken.
    Daarna alles weer aansluiten en dus werken de TV en de telefoon inmiddels weer.
    Voor de netwerkaansluiting in de kamer heb ik een opbouw in huis.
    En stekkertjes genoeg om deze UTP kabel in de meterkast in het modem te doen.

    Wat de speler betreft, bij de winkel in het dorp raadden ze mij de AC Ryan speler aan. Weliswaar zonder HDD. Maar ik hoop dat de Synology snel genoeg is (is dat zo), ik meende gelezen te hebben gemiddeld 89MB/sec, om het signaal bij de TV te ontvangen zonder haperingen.

    Nu nog even nadenken over de keus die ik ga maken en dan eentje kopen.

    Met vriendelijke groet,
    Dirk

  9. #9

    Standaard

    Hoi,
    ik doe het zelf niet, maar de AC Ryan HD2 kan 3D afspelen. Niet zelf geprobeerd, maar is natuurlijk geen blu ray speler.
    Formerleewarmer (Five StarTrader) en (SafeTrader)

    LG OLED77G36LA, Marantz SR7015, OPPO 203 UHD, speakers: Xanadu, Apple TV 4K

  10. #10

    Standaard

    Wat bedoel je met de synology snel genoeg Dirk?
    Ik kan er in ieder geval 1080p films mee bekijken met de popcorn hour.
    De dataaanvoer naar de mediaplayer is in ieder geval bekabeld meer dan genoeg!
    Goed van je dat je het allemaal bekabeld gaat doen,is wel wat meer werk maar de resultaten zijn gewoon beter (en je hoeft geen beveiligingscodes in te gaan voeren/onthouden).
    Ik zou in ieder geval een mediaplayer nemen die alle voorkomende formaten goed af kan spelen,en zover ik de ac ryan kan beoordelen is dit een zeer goede speler voor een mooie prijs.
    Ik heb toen voor de popcorn gekozen omdat deze toen bekend stond dat deze alles afspeelde.
    Vandaag de dag kun je voor veel minder geld zeer bekwame mediaplayers kopen.
    Succes ermee,laat je ons nog weten hoe het verder afloopt?
    Groetjes,Peter
    this is my boomstick!!!

  11. #11

    Standaard

    Allereerst een ieder die reageert hartelijk dank daarvoor.

    Ik ben gisteren en vandaag bezig geweest om eerst de schijven opnieuw te formatteren.
    Ik wilde geen mirroring waardoor ik maar de helft van de schijfruimte overhield.

    Dus nu geformatteerd volgens JBOD (Just a Buch Of Disks) van Synology.
    Voordeel is dat als er 1 schijf kapot gaat de andere nu nog intact is met alles wat er op staat. En maar hopen dat je PC de andere helft nog heeft of anderrsom....

    Daarna ben ik bezig geweest om data (muziek en foto's) te redden.
    Ik had geen backup van het geheel en nu dus wel.
    Dat is alvast een pak van mijn hart.

    Nu de rest van mijn harde schijf eens wat uitzoeken en naar de NAS overzetten. Want een deel van mijn werk staat ook zonder back-up op de HDD van mijn computer.
    Tussendoor stukken van mijn werk gelezen en geprobeerd de kop erbij te houden voor de NAS.

    Nog even eten koken voor de thuiskomers.

    Vraagje, schiet me net te binnen, hoe veel kost een apparaatje en hoe heet zo'n apparaatje dat de draadjes van een UTP kabel vast kan zetten op/aan het wandcontactdoosje waar de RJ stekker in moet voor de aansluiting van de UTP kabel van de NAS?

    En na het eten snel naar de NAS om nog meer gegevens over te zetten totdat ik een melding kreeg dat een file-naam te lang was.

    Daarna maar uitzoeken waar 'm dat aan kon lioggen. Ik heb geen missers ontdekt dus zal het wel goed zijn.
    Veruit de meeste foto's hebben een naam bestaande uit een paar letters en een stuk of wat cijfers.
    Enkele foto's heb ik zelf een naam gegeven en hoewel ik aanklikte "skip" is het blijkbaar toch goed op het NAS gekomen.

    Morgen eerst maar weer verder met gegevens overzetten. Dat zal wel een hele klus worden, voornamelijk om je data weer eens over te zetten.
    Sommige zaken zijn in de loop van de jaren niet geheel logisch meer weggezet....


    Met vriendelijke groet,
    Dirk

  12. #12

    Standaard

    Ik denk dat je een UTP wandcontactdoos bedoelt of Muurdoos. Google is je vriend
    DVDPROFILER
    LG OLED 65G36LA; SONY HT-A9; SONY SA-SW5; Pioneer BDP LX58; SONY UBP-X700(Regio A/1 voor BD/DVD); Logitech Harmony Companion; Google Nest Hub's; Nvidia Shield 2019; PS3 60GB

  13. #13

    Standaard

    UTP wandcontactdoos, daar ga ik even op zoeken.

    Groeten,
    Dirk

  14. #14

    Standaard

    Volgens mij bedoeld hij een tang waarmee hij de aders in de klemmen van de aansluiting kan drukken zoals deze:

    http://www.serverkast.com/lsa-punch-...ar-dogger.html
    Geef geluid de ruimte.
    Mijn HT

  15. #15

    Standaard

    Ja, klopt.
    De tang die ik zoek heet een punch down tool of dogger.
    Kosten ergens tussen de 10 en 20 euries.

    Groet,
    Dirk

  16. #16

    Standaard

    Vandaag ettelijke winkels langsgeweest om een tang.
    Bij een van de grotere winkels werd ik verwezen naar de bouwmarkt.......
    De tweede wist niet wat het was..... en tenslotte....de tang lag in de service auto. En die stond thuis bij de monteur.
    Toch geslaagd bij de derde winkel en enkele euro's parkeergeld verder.

    Daarna thuis direct het gereedschap gepakt en de contactdoos gemonteerd en de draadjes vastgezet met deze tang.
    Daarna naar de meterkast en een stekkertje aan de kabel geknepen om vervolgens gelukkig te worden omdat de aansluiting direct bleek te werken.
    Dit bericht komt dan ook via de nieuwste (maar nog niet de laatste) aansluiting in huis.

    Ik ben ook nog langs de winkel geweest waar ik mijn Synology kocht.
    Die meneer vroeg zich af ofik een mediaspeler nodig had.
    Hij had ergens in zijn gedachten zitten dat via de synology de netwerkkabel rechtstreeks zou kunnen worden aangesloten op de bose v25.

    Zijn er mensen die mij verder kunnen helpen met deze opmerking ?

    Met vriendelijke groet,
    Dirk
    Laatst aangepast door Harolddick : 14-04-2012 om 20:28

  17. #17

    Standaard

    Voor zover ik weet, heeft de V25 geen mogelijkheid om media van een NAS af te spelen. Het centrum van dit systeem is nl. bedoeld om te schakelen tussen de bronnen en de verwerking van beeld en geluid.

    Bij losse receivers die wel beschikken over een dergelijke mogelijkheid, kun je deze vaak alleen voor audio-bestanden en foto's gebruiken gebruiken. Voor video-bestanden heb je dan dus een aparte mediaspeler nodig.
    Geef geluid de ruimte.
    Mijn HT

  18. #18

    Standaard

    Ik heb intussen ook mijn bose aan de achterzijde bekeken. Daar zit beslist niet een netwerkaansluiting op. Dus via de bose kan ik het wel vergeten.
    Betekent gewoon een mediaspeler halen?

    Dus er is een computernetwerk met NAS, een bose v25 en een cd/dvd speler en een UPC kastje.
    De TV heeft 3 HDMI aansluitingen en eentulpaansluiting.
    Ik mag nu wel oppassen dat ik geen aansluitingen tekort kom. Of ik moet een mediaspeler kopen inclusief een CD/DVD apparaat. En mogelijkheid tot 3D.

    Heeft iemand nog een goeie tip?

    Met vriendelijke groet,
    Dirk

  19. #19

    Standaard

    Een collega van me raadde me een squeezebox (schrijf ik dit goed) aan.
    Is dit beter dan een mediaspeler?
    Wat is het verschil?

    Alvast dank voor de reacties.

    Groet,
    Dirk

  20. #20

    Standaard

    Een Squeezebox is een mediaspeler die bedoeld is voor het streamen van audio. Het apparaat is makkelijk te bedienen en heeft een ingebouwd display wat o.a. kan laten zien wat er afgespeeld wordt. Verder heeft dit standaard WiFi en kun je dus makkelijk overal in huis plaatsen.

    Zoek je een mediaspeler die ook voor video geschikt is, dan kun je beter voor één van de eerder genoemde kiezen.
    Geef geluid de ruimte.
    Mijn HT

  21. #21

    Standaard

    Ja Gerco, eigenlijk wil ik ook vanaf mijn NAS video kunnen afspelen.
    Blijft toch weer lastig als je alles wilt hebben he....

    Dank voor je reactie.

    Groet,
    Dirk

  22. #22

    Standaard

    Hebben "gewone" mediaspelers ook een display waar je op kunt zien wat er wordt afgespeeld?

    Groeten,
    Dirk

  23. #23

    Standaard

    Hallo Dirk,

    Mijn popcorn c200 heeft een display maar de kwaliteit van het display vind ik tegenvallen.
    Je moet er echt recht voor gaan staan/zitten om goed te kunnen zien wat er op het display staat.
    De opvolger van de pch c200,de pch c300 heeft ook een display en volgens mij is de kwaliteit daar wel beter van.
    Zover ik weet zijn dat de enige mediaplayers met een display,maar ik kan het mis hebben....
    Je vraagt dit zeker omdat je niet altijd de tv aan wilt zetten om bv.muziek af te spelen nietwaar?
    Dat was voor mij ook een reden om een mediaplayer met display te kopen.
    Groetjes,Peter
    this is my boomstick!!!

  24. #24

    Standaard

    Hallo Gerco,

    Eigenlijk wil ik dus ook nog internetradio erbij hebben. Dan is 't maar compleet zogezegd. Nu ben ik afhankelijk van wat UPC mij biedt. Niet dat ik ontevreden ben of zo of dat ik wel wat tijd over heb om het hele internet v.w.b. radio eens uitgebreid te verkennen maar het leek me wel een heel aardige aanvulling.

    Met vriendelijke groet,
    Dirk

  25. #25

    Standaard

    Dirk,

    Er zijn ook mediaplayers met internetradio als aplicatie.....
    Ik luister ook geregeld naar internetradio met mijn mediaplayer die aangesloten is op mijn versterker....
    this is my boomstick!!!

Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •