Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste
De resultaten 1 tot 25 van 48 worden weergegeven.
  1. #1

    Standaard Legend [Blu-ray Disc]

    Legend

    HD-versie van het visueel indrukwekkende sprookje van Ridley Scott uit 1985.

    Lees dit artikel

  2. #2

    Standaard

    Oh, 't is me toch niet helemaal duidelijk, dus toch even voor de zekerheid nog 's vragen: De Europese blu-ray van Legend bevat dus voor geen van beide versies de score van Tangerine Dream? En als ik 't goed heb begrepen, heeft de US versie wel dié score (onder de theatrale versie), dan wordt de keuze makkelijk, want heb de Tangerine Dream versie als eerste gezien ooit en was meteen verkocht...

    Dank voor de leuke recensie! Blijft één van de leukste fantasy films voor me...

    Misschien toch goed om de aan-/afwezigheid van de Tangerine Dream score bij de conclusie te vermelden, dan is 't wat helderder.
    Laatst aangepast door Marko Heins : 23-03-2012 om 08:12

  3. #3

    Standaard

    Wat mij betreft dik ondergewaardeerd, het is echt geen kinderfilm en 3 en halve ster is derhalve veel te weinig voor de film...foei!
    Hoe duur je set ook is, zonder een goede film is het niets waard....

  4. #4

    Standaard

    misschien wel leuk om dit te bekijken, het verschil tussen de US en de Euro versie

    http://caps-a-holic.com/hd_vergleich...mage=0#auswahl

  5. #5

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door De_Hollander Bekijk bericht
    misschien wel leuk om dit te bekijken, het verschil tussen de US en de Euro versie

    http://caps-a-holic.com/hd_vergleich...mage=0#auswahl
    Dat is een vergelijk tussen de Europeese theatrical cut op de Franse BD en de Director's Cut op de US BD.
    Op de zelfde site is ook een vergelijk te vinden tussen Directors Cut op de US BD en de US Theatrical Cut op de US BD, en een vergelijk tussen de Directors Cut op de US BD en de Directors Cut op de Franse BD.
    Op die manier kun je enigszins alle versies van de film die op BD verkrijgbaar is vergelijken.

    Er zijn dus 3 versies uitgebracht van Legend op BD:
    -US theatrical cut (met de Tangerine Dream muziek)
    -European theatrical cut (met muziek van Jerry Goldsmith)
    -Directors cut (die afgeleid is van de European cut)

    Op de US BD staan de US Theatrical Cut en de Directors Cut van de film.
    Op de Europeese BD staan de European Theatrical Cut en de Directors Cut.

    De versie met de Tangerine Dream muziek staat dus aleen op de US BD.
    Laatst aangepast door Frenkel : 23-03-2012 om 15:35
    UHD Blu-ray's: 244Blu-ray's: 1129DVD's: 226

  6. #6

    Standaard

    Jammer dat de DC versie alleen maar ac3 448 geluidspoor heeft en de Euro DTS HD
    Maar de US versie is wel beter in kwaliteit, de bitrate is ook hoger. De NL versie heeft soms macroblocking af en toe.
    Laatst aangepast door De_Hollander : 23-03-2012 om 15:49

  7. #7

    Standaard

    Frenkel en De_Hollander, dank jullie wel voor de aanvullende info!

    En Albert, ik vind de film persoonlijk ook meer waard hoor, op z'n minst vier, zo niet vier en 'n halve ster! Veel meer kan je van 'n fantasy film niet verwachten, prachtige fotografie, mooie score(s), leuke acteurs, bloedmooie vormgeving en alles tot in de puntjes verzorgd, zo heb je 'r niet veel van...

    Voor mij dus de US blu-ray, da's duidelijk...

  8. #8

    Standaard

    bij de US heb ik geen enkele macroblocking en posterisatie gezien, bij de Euro wel.
    Laatst aangepast door De_Hollander : 24-03-2012 om 13:24

  9. #9

    Standaard

    De hoofdrolspeelster heet toch echt Mia Sara! Niet Mia Saraf!

    Leuke film van Scott, persoonlijk prefereer ik de goldsmith versie, dus de Directors Cut.
    Zo worden ze inderdaad niet meer gemaakt met echte decors, nu is alles cgi.

    Indien mogelijk geef dan ook even aan welke versie je prefereert. Ik ben echt benieuwd welke versie de meeste stemmen krijgt.
    Laatst aangepast door hstadman : 23-03-2012 om 20:20

  10. #10

    Standaard

    Bravo, Albert!
    Citaat Oorspronkelijk gepost door Albert Kostwinder Bekijk bericht
    Wat mij betreft dik ondergewaardeerd, het is echt geen kinderfilm en 3 en halve ster is derhalve veel te weinig voor de film...foei!

  11. #11

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door De_Hollander Bekijk bericht
    Jammer dat de DC versie alleen maar ac3 448 geluidspoor heeft en de Euro DTS HD
    Maar de US versie is wel beter in kwaliteit, de bitrate is ook hoger. De NL versie heeft soms macroblocking af en toe.
    In één van de vergelijkingen vindt een gebruiker op capsaholic de EU versie beter van beeldkwaliteit...
    DVDPROFILER
    LG OLED 65G36LA; SONY HT-A9; SONY SA-SW5; Pioneer BDP LX58; SONY UBP-X700(Regio A/1 voor BD/DVD); Logitech Harmony Companion; Google Nest Hub's; Nvidia Shield 2019; PS3 60GB

  12. #12

    Standaard

    ik heb ze allebij, de US is gewoon echt beter. Ook met de kleuren enz
    Laatst aangepast door De_Hollander : 24-03-2012 om 13:26

  13. #13

    Standaard

    Dank u, weet ik ook weer welke ik moet hebben.
    Citaat Oorspronkelijk gepost door De_Hollander Bekijk bericht
    ik heb ze allebij, de US is gewoon echt beter. Ook met de kleuren enz

  14. #14

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door De_Hollander Bekijk bericht
    ik heb ze allebij, de US is gewoon echt beter. Ook met de kleuren enz
    je hebt de werkelijke BR's of gedownload ? US versie is VC1, NL versie AVC MPEG-4, meende me te herinneren dat in principe de laatste codec beter is ?

    heb je je vb van de macroblocking (tijdspunten)

    toch weer vreemd dat de EU versie geen HD audiospoor heeft voor de DC.....
    When I die I don't want no part of heaven
    I would not do heaven's work well
    I pray the devil comes and takes me
    To stand in the fiery furnaces of hell

    from "Youngstown" by Bruce Springsteen

    mijn collectie mijn verkoop topic

  15. #15

    Standaard

    jammer er zitten fouten in het beeld van de us versie

    rond de 1 uur 18
    hiervan screenshots http://img813.imageshack.us/img813/1...6030214634.jpg
    http://img694.imageshack.us/img694/3...5630214635.jpg

    maar met vlc en mp clasic krijg ik dit niet zo te zien allen maar met powerdvd en arcsoft totallmedia theater
    Laatst aangepast door De_Hollander : 24-03-2012 om 18:57

  16. #16

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door De_Hollander Bekijk bericht
    jammer er zitten fouten in het beeld van de us versie

    rond de 1 uur 18
    hiervan screenshots http://img813.imageshack.us/img813/1...6030214634.jpg
    http://img694.imageshack.us/img694/3...5630214635.jpg

    Ik heb dit toch niet opgemerkt. Misschien heb je een slecht kopie.

  17. #17

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door jurgen42u Bekijk bericht
    Ik heb dit toch niet opgemerkt. Misschien heb je een slecht kopie.
    Als het om een enkele frame gaat kan het zijn dat je speler de betreffende frame overslaat, bij één van de Matrix films zit ook een fout en mijn PS3 slaat die frames dan over zodat het nauwelijks opvalt (als je het niet weet valt het al helemaal niet op), mi n Panasonic Speler liet de foute frames wel zien maar mijn huidige Oppo slaat net als de PS3 de frames weer over.
    Dan is er ook nog de vraag bij welke versie die fout voorkomt, de DC of de Theatrical Cut.

    Als ik op de vergelijking van Caps-A-Holic moet afgaan is de US theatrical cut het beste qua beeld en de Director Cuts het minst, Volgens mij wordt dat ook bij de intro van Ridley Scott op de US BD ook aangegeven. De European Theatrical Cut zit daar tussen in.

    Vanwege de prijs heb ik voor de UK versie gekozen omdat de DC mijn voorkeur heeft en die is nu maar 6 Pond bij Amazon.co.uk
    UHD Blu-ray's: 244Blu-ray's: 1129DVD's: 226

  18. #18

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Frenkel Bekijk bericht
    Als het om een enkele frame gaat kan het zijn dat je speler de betreffende frame overslaat, bij één van de Matrix films zit ook een fout en mijn PS3 slaat die frames dan over zodat het nauwelijks opvalt (als je het niet weet valt het al helemaal niet op), mi n Panasonic Speler liet de foute frames wel zien maar mijn huidige Oppo slaat net als de PS3 de frames weer over.
    Dan is er ook nog de vraag bij welke versie die fout voorkomt, de DC of de Theatrical Cut.

    Als ik op de vergelijking van Caps-A-Holic moet afgaan is de US theatrical cut het beste qua beeld en de Director Cuts het minst, Volgens mij wordt dat ook bij de intro van Ridley Scott op de US BD ook aangegeven. De European Theatrical Cut zit daar tussen in.

    Dus dat probleem met die frames kunnen te wijten zijn aan de slechte master die ze hebben gebruikt en zijn dus geen digitale storingen (compressiestoringen)?

  19. #19

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door jurgen42u Bekijk bericht
    Dus dat probleem met die frames kunnen te wijten zijn aan de slechte master die ze hebben gebruikt en zijn dus geen digitale storingen (compressiestoringen)?
    het is duidelijk een digitale storing en dat zal in de BD zitten en niet een fout in de master.
    UHD Blu-ray's: 244Blu-ray's: 1129DVD's: 226

  20. #20

    Standaard

    Het kan ook een persfout zijn, waardoor er enkel een frame of een paar frames er last van hebben. Kan ook zijn dat het dynamisch bereik te groot is, dus teveel verschillen in kleuren tussen wit en zwart en er door compressie macroblocking optreedt.

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Frenkel Bekijk bericht
    het is duidelijk een digitale storing en dat zal in de BD zitten en niet een fout in de master.

  21. #21

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door hstadman Bekijk bericht
    Het kan ook een persfout zijn, waardoor er enkel een frame of een paar frames er last van hebben. Kan ook zijn dat het dynamisch bereik te groot is, dus teveel verschillen in kleuren tussen wit en zwart en er door compressie macroblocking optreedt.
    Maar De_Hollander heeft nog niet geschreven of het nu om de blu-ray gaat of om een rip van de blu-ray. Hij hanteert wel eens vaker de term blu-ray voor een rip, omdat deze een 1 op 1 rip zou zijn van een blu-ray.
    Mijn ht-opstelling: LG Oled 65e6v, Onkyo TX-RZ1100, OPPO UDP-203 UHD Blu-ray Discspeler, Sony UBP-X800 4k Blu-ray speler, Panasonic DP-UB824, Marantz HD-CD-1, Ziggo Next, Mordaunt Short boxen 4 x MS908 Front, 1 x MS905 Centre, 2 x MS905 Bipolair Surround, 1 x avant 309i Subwoofer, Onkyo SKH-410 speakers, Sonos Play 5, Sonos Play 5 (2e generatie), Sonos sub.
    (2e generatie), Beyerdynamic T-1 koptelefoon

    Wat ik gezien heb

    Mijn collectie

  22. #22

    Standaard

    Ik zei al dat als ik het met VLC of mediaplayer clasic afspeel dat ik er geen probleem met het beeld heb.
    Alleen problemen met powerdvd en arcsoft totallmedia theater. ook de DC op dezelfde punten.
    Met de NL versie Bioscoop en Dc geen problemen.
    Laatst aangepast door De_Hollander : 25-03-2012 om 12:55

  23. #23

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door De_Hollander Bekijk bericht
    Ik zei al dat als ik het met VLC of mediaplayer clasic afspeel dat ik er geen probleem met het beeld heb.
    Alleen problemen met powerdvd en arcsoft totallmedia theater. ook de DC op dezelfde punten.
    Met de NL versie geen problemen.
    En als je de Blu-ray nu eens op een echte Blu-ray speler afspeelt (zo'n zwart langwerpig doosje met een lade die verbonden is met je AV-receiver of direct met de televisie)? Mijn ervaring is dat een losstaande Blu-ray speler vaak kwalitatief een stuk beter is dan die welke in je PC ingebouwd is. Om nog maar te zwijgen van de software die voor het afspelen wordt gebruikt. Want hoe zit dat bijv. met de foutcorrectie? Ik heb zowel een Panasonic als een Oppo stand-alone Blu-ray speler en daarmee heb ik nooit afspeelproblemen in de zin van haperingen of stukken overslaan of stoppen bij een laagwisseling. Met de Blu-ray speler van het onbekende merk in mijn PC gaat dat lang niet altijd goed.

  24. #24

    Standaard

    ik geef het jullie op een briefje mee: er zijn geen artefacts op die Blu-ray.
    Hadden die er geweest hadden we daar al lang iets van gehoord op het US forum. Heb gisteren de disc nog getest mets VSO Inspector en die is 100% in orde, heb daarna de films nog eens gechecked op tv en heb niets gezien.
    Lijkt me eerder gewoon een bug in het software programma waarmee De_Hollander zijn BD's mee bekijkt en lijkt me een aloud bekend probleem.

  25. #25

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Marcel Hoeve Bekijk bericht
    En als je de Blu-ray nu eens op een echte Blu-ray speler afspeelt (zo'n zwart langwerpig doosje met een lade die verbonden is met je AV-receiver of direct met de televisie)? Mijn ervaring is dat een losstaande Blu-ray speler vaak kwalitatief een stuk beter is dan die welke in je PC ingebouwd is. Om nog maar te zwijgen van de software die voor het afspelen wordt gebruikt. Want hoe zit dat bijv. met de foutcorrectie? Ik heb zowel een Panasonic als een Oppo stand-alone Blu-ray speler en daarmee heb ik nooit afspeelproblemen in de zin van haperingen of stukken overslaan of stoppen bij een laagwisseling. Met de Blu-ray speler van het onbekende merk in mijn PC gaat dat lang niet altijd goed.
    staat op hardeschijf, heeft niks met blu-ray speler te maken. Maar heeft met mediaspeler te maken zoals Arcsoft en powerdvd. Want met vlc en mpc geen probleem.
    Daarom zeg ik dat dit best wel raar is, heb dit nooit eerder meegemaakt.

Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •