Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste
De resultaten 1 tot 25 van 40 worden weergegeven.

Discussie: American Pie !!!

  1. #1

    Standaard American Pie !!!

    Ik vraag me eigenlijk af wanneer American Pie ( deel 1 t/m 3 ) op blu-ray verschijnen.

    Vorige week zou aangezien de release lijst deel 1 t/m 3 verschijnen ( 14-03-2012 ) maar ik zie ze nog nergens in de winkels liggen. Ik heb eergisteren bij MM Eindhoven na gevraagd als ze al verkrijgbaar zijn, ik kreeg als antwoord dat alleen deel 3 te krijgen was en die moest nog besteld worden en dan als het goed is deze week nog in de winkel liggen. Hij ging het in ieder geval aangeven.

    Iemand enige idee waar ze te verkrijgen zijn ( geen import ) of bestelbaar zijn ? + NL subs.

  2. #2

    Standaard

    De releasedatum is 28 maart. Volgende week dus. Alleen deel 2 en 3 zullen worden uitgebracht. Dit heeft te maken met de verdeling van de rechten. Die liggen bij deel 1 in Nederland via Independent Films bij Universal. Je zult in het buitenland ook geen uitgave vinden van American Pie voorzien van Nederlandse ondertitels, terwijl dat bij American Pie 2 en American Pie: The Wedding wel het geval is.

  3. #3

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Frank Bekijk bericht
    De releasedatum is 28 maart. Volgende week dus. Alleen deel 2 en 3 zullen worden uitgebracht. Dit heeft te maken met de verdeling van de rechten. Die liggen bij deel 1 in Nederland via Independent Films bij Universal. Je zult in het buitenland ook geen uitgave vinden van American Pie voorzien van Nederlandse ondertitels, terwijl dat bij American Pie 2 en American Pie: The Wedding wel het geval is.
    Dan kopen ze die rechten toch gewoon, dat verdienen ze makkelijk terug. Universal maakt zich hier echt zeer gemakkelijk van af!

    Deel 1 is ook de enige film die de moeite is om te kopen, 2 en 3 zijn stukken minder. Hopelijk komt de vierde film wel in de buurt van deel 1.

  4. #4

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door wimv Bekijk bericht
    Dan kopen ze die rechten toch gewoon, dat verdienen ze makkelijk terug. Universal maakt zich hier echt zeer gemakkelijk van af!
    Zo simpel is dat niet. Als Universal nou de wereldwijde rechten van deel 1 zou hebben gehad, dan zou het makkelijker zijn geweest. Dat hebben ze echter niet.

  5. #5

    Standaard

    Met z'n allen Universal Benelux & Independent Films mailen hierover!

  6. #6

    Standaard

    Universal en Independent Films hebben hier al een reactie over gegeven:

    http://www.dvd.nl/forum/showpost.php...postcount=1546

  7. #7

    Standaard

    http://www.blu-ray.com/movies/Americ...Blu-ray/41643/

    Zou het kunnen dat Universal in Nederland ook nog komt met een 100th anniversary edition?

    Heb onlangs de American Reunion gezien, en vond die wederom ontzettend grappig. Maar om de overstap te maken naar blu-ray zonder een deel 1 met NL ondertitels, dat gaat niet gebeuren.

    Hetzelfde geldt wat mij betreft nog steeds voor Austin Powers.

    Waarom de rechten in Nederland altijd zo anders moeten liggen dan in omringende landen blijft voor mij een raadsel. En al helemaal een raadsel is het dat bedrijven deze rechten hebben maar er vervolgens dan niets mee doen. Waarom koop je die rechten dan?
    "One Ring to bring them all and in darkness bind them"

  8. #8

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door nlamste3 Bekijk bericht
    Zou het kunnen dat Universal in Nederland ook nog komt met een 100th anniversary edition?
    maar met alle respect hoor : je hebt toppers als To kill a Mockingbird, Out of Africa, Jaws, Schindler's List bv die in die lijst zitten, en dan kom je aan met American Pie????

    het is een leuke film, maar die kan je toch niet op dezelfde hoogte zetten als deze toppers?

  9. #9

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door DVD Watcher Bekijk bericht
    maar met alle respect hoor : je hebt toppers als To kill a Mockingbird, Out of Africa, Jaws, Schindler's List bv die in die lijst zitten, en dan kom je aan met American Pie????

    het is een leuke film, maar die kan je toch niet op dezelfde hoogte zetten als deze toppers?
    Maar kwa boxoffice zit American Pie wel hoog. Van 35 mil (ex marketing) naar 102 mil domestic/235 mil internationaal. Universal kijkt niet alleen naar "klassiekers", maar ook naar hun grote zeer populaire blockbusters.
    Sommige Uni films zoals Jaws en E.T. valleen onder beide.
    Lijkt mij niet meer dan logisch dat hun 100e viering catalogus daarop baseren.

    Om in een andere perspectief te bekijken. Een film zoals Land of the Lost zal zeker niet in die 100th reeks komen. Niet alleen was deze film een flop, grote baas van Universal vond deze film zelfs slecht.

  10. #10

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door crocs Bekijk bericht
    Om in een andere perspectief te bekijken. Een film zoals Land of the Lost zal zeker niet in die 100th reeks komen. Niet alleen was deze film een flop, grote baas van Universal vond deze film zelfs slecht.
    haha, inderdaad. Ik heb 'm wel gekocht omdat ie zo slecht was. Die dino scenes zijn fantastisch.

    American Pie heb ik zelf in de states besteld vanwege die 3 1/2 uur durende documentaire. Helaas is deze nog niet aangekomen

  11. #11

    Standaard

    Ik wacht eerlijk gezegd ook op American Pie 1 op blu-ray voor ik 2 & 3 ga aankopen...

  12. #12

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door DVD Watcher Bekijk bericht
    maar met alle respect hoor : je hebt toppers als To kill a Mockingbird, Out of Africa, Jaws, Schindler's List bv die in die lijst zitten, en dan kom je aan met American Pie????

    het is een leuke film, maar die kan je toch niet op dezelfde hoogte zetten als deze toppers?
    Als jij je te goed vind voor American Pie waarom open je dan deze post? Of dacht je informatie te vinden over To Kill a Mockingbird, Out of Africa, Jaws of Schindler's list?
    "One Ring to bring them all and in darkness bind them"

  13. #13

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Kev Bekijk bericht
    Ik wacht eerlijk gezegd ook op American Pie 1 op blu-ray voor ik 2 & 3 ga aankopen...
    Idem.

    Anders is het voor mijn gevoel niet compleet.

  14. #14

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door nlamste3 Bekijk bericht
    Als jij je te goed vind voor American Pie waarom open je dan deze post? Of dacht je informatie te vinden over To Kill a Mockingbird, Out of Africa, Jaws of Schindler's list?
    Ik vind me niet te goed voor de films, want ik heb ze allemaal thuis, alleen vind ik ze niet in de zelfde pikorde staan als de door mij genoemde.

    Ik reageerde gewoon op een stukje uitspraak, mag toch?.

  15. #15

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door DVD Watcher Bekijk bericht
    Ik vind me niet te goed voor de films, want ik heb ze allemaal thuis, alleen vind ik ze niet in de zelfde pikorde staan als de door mij genoemde.

    Ik reageerde gewoon op een stukje uitspraak, mag toch?.
    Uiteraard mag je dat, maar ga je dan op iedere post van films die je minder acht dan de klassiekers reageren dat ze niet zo goed zijn als die klassiekers?

    En ik weet niet goed waar je op reageert, want ik voeg een link in over de 100th anniversary uitgave van American Pie in de post die over American Pie gaat, en dan begin je erover dat er betere 100th anniversary edities zijn.

    En als je mijn post leest gaat het er meer over dat ik niet goed snap dat filmmaatschappijen zo nodig rechten willen hebben van een film terwijl ze die dan vervolgens niet gaan uitbrengen. Kopen ze die rechten dan alleen maar om een film te bannen?
    "One Ring to bring them all and in darkness bind them"

  16. #16

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door nlamste3 Bekijk bericht
    En ik weet niet goed waar je op reageert, want ik voeg een link in over de 100th anniversary uitgave van American Pie in de post die over American Pie gaat, en dan begin je erover dat er betere 100th anniversary edities zijn.
    Universal bestaat 100 jaar en daarom hebben ze onder andere die 100th anniversary serie.

    Volgens mij gaat het daar met die serie om grote films uit hun verleden uit te brengen in een luxe uitgave.

    Jij vroeg of ze hier in nederland ook met een 100th aniversary versie komen van American Pie.

    Ik reageer daarop met bovengenoemde voorbeelden om mijn inziens aan te geven dat American Pie niet in verhouding staat met de door mij genoemde titels.

    Het is een leuke film, maar om die nou zo te eren met deze luxe uitgave series uitgave? dat gaat me te ver, maar goed, da's mijn mening.

    Maar ik ga en wil hier geen ruzie maken of krijgen, maar ik vind American Pie het niet waard om opgenomen te worden tussen deze toppers.

    Dat is puur een gevoelskwestie, al hoop ik wel dat ie uitgebracht gaat worden.

    En wat mij betreft alle films, dus ook die presents films op Blu ray, al is het alleen al om de serie compleet te krijgen van American Pie.

    Want alhoewel die bij lange na niet het niveau halen van de originele films, zitten er wel leuke stukken in.

  17. #17

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door DVD Watcher Bekijk bericht
    Universal bestaat 100 jaar en daarom hebben ze onder andere die 100th anniversary serie.

    Volgens mij gaat het daar met die serie om grote films uit hun verleden uit te brengen in een luxe uitgave.

    Jij vroeg of ze hier in nederland ook met een 100th aniversary versie komen van American Pie.

    Ik reageer daarop met bovengenoemde voorbeelden om mijn inziens aan te geven dat American Pie niet in verhouding staat met de door mij genoemde titels.

    Het is een leuke film, maar om die nou zo te eren met deze luxe uitgave series uitgave? dat gaat me te ver, maar goed, da's mijn mening.

    Maar ik ga en wil hier geen ruzie maken of krijgen, maar ik vind American Pie het niet waard om opgenomen te worden tussen deze toppers.

    Dat is puur een gevoelskwestie, al hoop ik wel dat ie uitgebracht gaat worden.

    En wat mij betreft alle films, dus ook die presents films op Blu ray, al is het alleen al om de serie compleet te krijgen van American Pie.

    Want alhoewel die bij lange na niet het niveau halen van de originele films, zitten er wel leuke stukken in.
    Het gaat mij niet om een discussie of deze film al dan niet geëerd dient te worden met een luxe 100th anniversary edition. Mockingbird en Western Front staan namelijk reeds in mijn collectie.

    Maar aangezien we in Nederland American Pie deel 1 ontberen gaf het blu-ray.com bericht over de US 100th edition mij hoop dat deze er in Nederland (zij het wellicht dan een 100th anniversary edition) alsnog zou komen. Aangezien ik ook of alle delen op blu-ray wil of geen één.

    Vandaar dat ik ook nog eens doorging op het feit dat maatschappijen blijkbaar per se de rechten willen hebben van films terwijl ze er helemaal niets mee doen.

    The End...
    "One Ring to bring them all and in darkness bind them"

  18. #18

    Standaard

    American Reunion BD staat gepland voor 29/08/2012 maar nog steeds geen woord over de eerste film op blu-ray...

  19. #19

    Standaard

    bij de meeste engelse site's kkan je een bx kopen met de eerste drie delen op het eeste deel zit geen nederlandse ondertiteling maar 2 en 3 weer wel.

  20. #20

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Richardv Bekijk bericht
    bij de meeste engelse site's kkan je een bx kopen met de eerste drie delen op het eeste deel zit geen nederlandse ondertiteling maar 2 en 3 weer wel.
    grote kans dat deel 1 onderhevig is aan censuur...

    http://www.movie-censorship.com/report.php?ID=1434

  21. #21

    Standaard

    Op de UK BD versie van American Pie staat de Unrated versie.
    Three-Star Trader
    "We are now up against live, hostile targets. So, if Little Red Riding Hood should show up with a bazooka and a bad attitude, I expect you to chin the bitch!"
    My DVD Collection


  22. #22

    Standaard

    Gewoon de Amerikaanse kopen.
    Je hebt geen Nederlandse ondertiteling, maar wel een flinke lading aan extras en beide versies van de film.

  23. #23

    Standaard

    Nog steeds geen nieuws ivm een NL release zeker van deze? Zonet American Reunion gaan zien & wil de volledige voorgaande trilogy toch wel op blu met NL subs.

  24. #24

    Standaard

    Nee, er is helemaal niets bekend over een eventuele Nederlandse uitgave.

  25. #25

    Standaard

    Antwoord gehad van Independent Films dat Universal de rechten heeft in Benelux voor uitbrengen DVD/Blu-ray.

    Via Universal Press volgend antwoord bekomen

    Ik zie ‘m nog niet op de planning staan, maar die gaat pas tot net na de zomer. Het zou me, onder voorbehoud, totaal niet verwonderen dat hij in het laatste kwartaal op BD uitkomt. Nog even geduld
    Er is dus nog hoop!

Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •