Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste
De resultaten 1 tot 25 van 30 worden weergegeven.
  1. #1

    Standaard John Cassavetes blu-rays

    Okay, ik kom zojuist officieel klaar. Na het eerdere nieuws dat BFI zowel 'Shadows als 'Faces' gaat uitbrengen, blijkt nu dus dat ze ook de rest van de Cassavetes box op blu-ray gaan uitbrengen dit jaar. Dus ook nog:

    A Woman under the Influence
    The Killing of a Chinese Bookie
    Opening Night

    En van Olive komt op 22 mei de vroege 'Too Late Blues', met Bobby Darin. Vond dat een zeer matige film, maar de beeldkwaliteit was maar belabberd, dus die krijgt zeker een herkansing.


    The only mature I care about is Victor Mature - The Boys in the Band

    Filmblog | DVD's/Blu-ray's | Filmlijstje | Last.fm

  2. #2

    Standaard

    Leuk nieuws, ware het niet dat de box nog onbekeken in seal in m'n kijkachterstand-bak ligt. Dan lijkt het me een beetje vroeg om nu al te gaan double-dippen.

    Maar evengoed goed nieuws.

  3. #3

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Brakhage Bekijk bericht
    Okay, ik kom zojuist officieel klaar. Na het eerdere nieuws dat BFI zowel 'Shadows als 'Faces' gaat uitbrengen, blijkt nu dus dat ze ook de rest van de Cassavetes box op blu-ray gaan uitbrengen dit jaar.
    Citaat Oorspronkelijk gepost door Benjamin Hendriks Bekijk bericht
    Geweldig nieuws inderdaad.
    Slaat jouw quote op de eerste of tweede zin van de eerste post Benjamin ?

  4. #4

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Benjamin Hendriks Bekijk bericht
    Dan zou ik die box maar eens snel gaan bekijken! Cassavetes is (naar mijn mening) verreweg één van de meest interessante cineasten die er is.
    Ik ken z'n films nog niet maar wel z'n reputatie. Vandaar dat ik de box ook gekocht heb.

    Schandalig genoeg ligt de box al wel bijna een jaar te wachten om bekeken te worden. Een slachtoffer van mijn enorme kijkachterstand.

  5. #5
    Glorious Member
    Registratie datum
    May 2009
    Woonplaats
    The Future's So Bright, I Gotta Wear Shades

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Richard B. Bekijk bericht
    Schandalig genoeg ligt de box al wel bijna een jaar te wachten om bekeken te worden. Een slachtoffer van mijn enorme kijkachterstand.
    Prijs je gelukkig je bent niet alleen Heb hier ook de box ( rood ) liggen en nog
    altijd onaangeroerd. Tja en nu komt dus alles uit die box ook gewoon op BD uit,
    dat wordt dus zowaar double-dippen

    Als we Mikael mogen geloven gewoon fenomenale films
    Panasonic PX-P65VT60E | Marantz AV7005 | Marantz MM7055 | Marantz MM7025 | Oppo BDP-93 met Pro V2 Mod | Apple TV 4K | Focal Chorus 826V | 800CC | 806V | SR 800 V | BK XXLS 400FF


  6. #6

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door StefaanD Bekijk bericht
    Als we Mikael mogen geloven gewoon fenomenale films
    Hoho, ik ben gewoon Nederlands hoor en niet Scandinavisch

    Maar goed, moet zeggen dat ik me er niet van bewust was dat er nog mensen op deze aarde rondliepen die nog nooit een Cassavetes film gezien hebben. Foei!



    Nu maar hopen dat Gena Rowlands snel het tijdelijke voor het eeuwige verwisselt, zodat Criterion eindelijk 'Love Streams' kan uitbrengen
    The only mature I care about is Victor Mature - The Boys in the Band

    Filmblog | DVD's/Blu-ray's | Filmlijstje | Last.fm

  7. #7

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Benjamin Hendriks Bekijk bericht
    Begrijp me niet verkeerd; juich het alleen maar toe als je Cassavetes op BD koopt, maar vind het apart te horen om films te double-dippen die je nog nooit gezien hebt.
    Met films als deze kun je niet mis slaan lijkt me en aangezien Cassavetes zo sterk leunt op textuur een 'aanwezigheid' in plaats van plot lijkt het me dat de blu-rays een vrij groot verschil gaan maken, dus waarom dan niet direct de film kijken zoals ze bedoeld zijn?

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Benjamin Hendriks Bekijk bericht
    Nog verontrustender; er zijn genoeg 'filmliefhebbers' die er zelfs nog nooit van gehoord hebben...
    Niet in mijn wereld
    The only mature I care about is Victor Mature - The Boys in the Band

    Filmblog | DVD's/Blu-ray's | Filmlijstje | Last.fm

  8. #8
    Glorious Member
    Registratie datum
    May 2009
    Woonplaats
    The Future's So Bright, I Gotta Wear Shades

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Brakhage Bekijk bericht
    Met films als deze kun je niet mis slaan lijkt me en aangezien Cassavetes zo sterk leunt op textuur een 'aanwezigheid' in plaats van plot lijkt het me dat de blu-rays een vrij groot verschil gaan maken, dus waarom dan niet direct de film kijken zoals ze bedoeld zijn?
    Amen

    Oh er ligt nog zoveel moois op de plank, maar denk dat dit voor velen extreem herkenbaar is.
    Panasonic PX-P65VT60E | Marantz AV7005 | Marantz MM7055 | Marantz MM7025 | Oppo BDP-93 met Pro V2 Mod | Apple TV 4K | Focal Chorus 826V | 800CC | 806V | SR 800 V | BK XXLS 400FF


  9. #9

    Standaard

    de dubbele box kan je aan mij slijten voor een leuk prijsje.

    zeker wel filmliefhebber,en nog nooit iets van deze regisseur gezien!

    stuur maar een pm...

    niels
    T2: I'll Be Back!

  10. #10

    Standaard

    Hier heb ik dus lang op gewacht! En vooral A Woman under the Influence ben ik zeer benieuwd naar.
    Whatiwatch iCheckMovies Letterboxd

    LG Oled 55e6v | Yamaha Aventage RX-A2070 A/V Receiver | Blu-ray: Oppo 103-BDP (regiovrij) | 4K-speler: Panasonic DP-UB824EG
    Dali Suite center- & rearspekers | Hepta Menhir frontspeakers | Mirage subwoofer


    Ben ik in de picture?

  11. #11

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Benjamin Hendriks Bekijk bericht
    Zoals ze bedoeld zijn is voor mij altijd nog in de bioscoop.
    Ja, maar mits de omstandigheden perfect zijn en dat is lang niet altijd het geval. Heb 'Faces' in de bioscoop gezien, althans het eerste half uur, want het was een DVD, dus toen heb ik mijn geld maar teruggevraagd. Maar goed, buiten dit soort mallote situaties is de bioscoop nog altijd het beste mits de print in hele goede conditie is en dat laatste is niet altijd het geval. Daarom is een goede blu-ray op mijn scherm kijken in veel gevallen echt beter dan de bioscoop.
    The only mature I care about is Victor Mature - The Boys in the Band

    Filmblog | DVD's/Blu-ray's | Filmlijstje | Last.fm

  12. #12

    Standaard

    Eerste reviews:

    http://www.dvdbeaver.com/film/dvdcompare5/shadows.htm

    http://www.dvdbeaver.com/film/dvdrev...dvd_review.htm

    Ziet er zeer veelbelovend uit! Ben vooral zeer blij dat ze bij Faces niet alle overmatige grain hebben weggepoetst, zoals bij die Vlaamse DVD uitgave.
    The only mature I care about is Victor Mature - The Boys in the Band

    Filmblog | DVD's/Blu-ray's | Filmlijstje | Last.fm

  13. #13

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door BigLebowski Bekijk bericht
    Hier heb ik dus lang op gewacht! En vooral A Woman under the Influence ben ik zeer benieuwd naar.
    +1
    Heb een ouwe dvd met matig beeld van deze prima film , dus een bd zou mooi zijn...

  14. #14

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Brakhage Bekijk bericht
    Eerste reviews:

    http://www.dvdbeaver.com/film/dvdcompare5/shadows.htm

    http://www.dvdbeaver.com/film/dvdrev...dvd_review.htm

    Ziet er zeer veelbelovend uit! Ben vooral zeer blij dat ze bij Faces niet alle overmatige grain hebben weggepoetst, zoals bij die Vlaamse DVD uitgave.
    Looking good laat maar komen
    New: The Last Warning - MoC LE, Vampyr - MoC LE
    Coming ASAP: -

  15. #15

    Standaard

    Vandaag Shadows en Faces ontvangen van Amazon UK.
    Mooie verzorgde uitgaves maar wat me wel opviel toen ik ze opende was dat de dvd bovenop, in de eerste tray, zat en de blu-ray als tweede
    New: The Last Warning - MoC LE, Vampyr - MoC LE
    Coming ASAP: -

  16. #16

    Standaard

    Heb ze zojuist allebei gezien en ze zien er allebei imposant uit. DVD's hebben natuurlijk altijd moeite met het goed weergeven van de filmkorrel en dat is nu dus de grootste winst, waardoor de textuur van de films veel beter tot zijn recht komt. Heb de Criterion DVD van 'Shadows' er even ingedaan ter vergelijking en die voelt veel meer digitaal aan en volgens mij is het contrast op de BD ook een stuk mooier. 'Shadows' zal vermoedelijk nooit mijn favoriete Cassavetes worden, maar vond hem nu mooier dan ooit tevoren eigenlijk. 'Faces' blijft natuurlijk een van de grootste meesterwerken van de 20e eeuw. Hulde voor BFI!
    The only mature I care about is Victor Mature - The Boys in the Band

    Filmblog | DVD's/Blu-ray's | Filmlijstje | Last.fm

  17. #17

    Standaard

    639. Too Late Blues (John Cassavetes, 1961) :: 8.0

    Vond deze film de eerste keer helemaal niet zo leuk, maar dat kwam ook minstens deels doordat de film toen nog nooit uitgegeven was en ik me moest behelpen met een derderangs VHS rip. Ben blij dat ik de film nu een tweede kans heb gegeven, want het blijkt ineens op alle fronten een zeer sterke film te zijn. Opmerkelijk is dat het zowel een mainstream Hollywoodfilm als ook een echte Cassavetes film is en die kruising (waarbij Cassavetes duidelijk op zoek is naar zijn latere stijl) maakt 'Too Late Blues' een fascinerend geheel. Er is vaak gezegd dat de films van Cassavetes zo veel op jazz lijken, omdat er vaak hele perioden lang weinig lijkt te gebeuren, maar er dan zo uit het niets een hartverscheurende solo langs komt die al het voorgaande plots in een geheel ander licht zet. Misschien komt het doordat jazzmuziek de setting van de film is, maar 'Too Late Blues' is qua tempo misschien wel de meest jazzy van alle Cassavetes films, misschien nog wel meer dan 'Shadows'. Ultiem typisch voor Cassavetes en veruit het sterkte aan de film is de onevenredige nadruk op die verder nietszeggende interactie tussen de muzikanten die de film een oprechtheid en naturalisme geeft die veel Hollywoodfilms uit de periode niet hebben en dit is precies waar de blu-ray het verschil maakt ten opzichte van de VHS: als er verder weinig gebeurt in dramatisch opzicht dan moet de textuur van de film wel heel prettig zijn om naar te kijken om het interessant te houden en dat is nu gelukkig het geval. Van al zijn films is dit ook degene die er het meest uitziet als een Hollywoodfilm, niet geheel onlogisch omdat dit een van zijn weinige Studio films is en de klassieke, gepolijste look van 'Too Late Blues' mag wellicht a-typisch zijn voor Cassavetes, hij is van zichzelf mooi genoeg om te boeien en bovendien weet de regisseur meer dan genoeg van zijn idiosyncratische trekjes er in te verweven om het 'Cassavetes' te maken. Wat dat betreft kan ik er nog steeds niet over uit hoe mooi de Olive blu-ray transfer er uitziet, want dit is zonder twijfel Criterion kwaliteit - absolute topklasse. Hulde voor Olive!


    Ander nieuws: 'Husbands' gaat in een gerestaureerde versie in de bioscoop draaien, wat een goede voorbode lijkt voor een eventuele blu-ray release. Of het de Gena Rowlands gecensureerde versie is of het origineel weet ik niet.

    En 'The Killing of a Chinese Bookie' en 'Opening Night' hebben eindelijk een datum: 22 oktober. 'Opening Night' is visueel zijn mooiste film dus dat wordt een feest, maar veel minder prettig is dat BFI van 'Bookie' enkel de korte versie op BD lijkt te gaan zetten en de in mijn ogen extreem veel betere langere cut naar een DVD lijkt te degraderen. Afgrijslijk idiote keuze, hoop dat ze dat nog gaan terug draaien.
    The only mature I care about is Victor Mature - The Boys in the Band

    Filmblog | DVD's/Blu-ray's | Filmlijstje | Last.fm

  18. #18

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Brakhage Bekijk bericht
    639. Too Late Blues (John Cassavetes, 1961) :: 8.0

    Vond deze film de eerste keer helemaal niet zo leuk, maar dat kwam ook minstens deels doordat de film toen nog nooit uitgegeven was en ik me moest behelpen met een derderangs VHS rip. Ben blij dat ik de film nu een tweede kans heb gegeven, want het blijkt ineens op alle fronten een zeer sterke film te zijn. Opmerkelijk is dat het zowel een mainstream Hollywoodfilm als ook een echte Cassavetes film is en die kruising (waarbij Cassavetes duidelijk op zoek is naar zijn latere stijl) maakt 'Too Late Blues' een fascinerend geheel. Er is vaak gezegd dat de films van Cassavetes zo veel op jazz lijken, omdat er vaak hele perioden lang weinig lijkt te gebeuren, maar er dan zo uit het niets een hartverscheurende solo langs komt die al het voorgaande plots in een geheel ander licht zet. Misschien komt het doordat jazzmuziek de setting van de film is, maar 'Too Late Blues' is qua tempo misschien wel de meest jazzy van alle Cassavetes films, misschien nog wel meer dan 'Shadows'. Ultiem typisch voor Cassavetes en veruit het sterkte aan de film is de onevenredige nadruk op die verder nietszeggende interactie tussen de muzikanten die de film een oprechtheid en naturalisme geeft die veel Hollywoodfilms uit de periode niet hebben en dit is precies waar de blu-ray het verschil maakt ten opzichte van de VHS: als er verder weinig gebeurt in dramatisch opzicht dan moet de textuur van de film wel heel prettig zijn om naar te kijken om het interessant te houden en dat is nu gelukkig het geval. Van al zijn films is dit ook degene die er het meest uitziet als een Hollywoodfilm, niet geheel onlogisch omdat dit een van zijn weinige Studio films is en de klassieke, gepolijste look van 'Too Late Blues' mag wellicht a-typisch zijn voor Cassavetes, hij is van zichzelf mooi genoeg om te boeien en bovendien weet de regisseur meer dan genoeg van zijn idiosyncratische trekjes er in te verweven om het 'Cassavetes' te maken. Wat dat betreft kan ik er nog steeds niet over uit hoe mooi de Olive blu-ray transfer er uitziet, want dit is zonder twijfel Criterion kwaliteit - absolute topklasse. Hulde voor Olive!

    Thanks voor de review, die gaat besteld worden. Dus nu gelukkig wel een goede Olive uitgave

    Ander nieuws: 'Husbands' gaat in een gerestaureerde versie in de bioscoop draaien, wat een goede voorbode lijkt voor een eventuele blu-ray release. Of het de Gena Rowlands gecensureerde versie is of het origineel weet ik niet.
    Goed nieuws! laten we hopen op `t origineel. Heb de film op dvd maar heb `m nog steeds niet gekeken...


    En 'The Killing of a Chinese Bookie' en 'Opening Night' hebben eindelijk een datum: 22 oktober. 'Opening Night' is visueel zijn mooiste film dus dat wordt een feest, maar veel minder prettig is dat BFI van 'Bookie' enkel de korte versie op BD lijkt te gaan zetten en de in mijn ogen extreem veel betere langere cut naar een DVD lijkt te degraderen. Afgrijslijk idiote keuze, hoop dat ze dat nog gaan terug draaien.
    Opening Night op blu-ray wordt vast en zeker geweldig maar het is wel triest dat alleen de kortere versie van Bookie op BD uitkomt. Wat zou daar de reden van kunnen zijn?
    New: The Last Warning - MoC LE, Vampyr - MoC LE
    Coming ASAP: -

  19. #19

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door TheGodfather Bekijk bericht
    Opening Night op blu-ray wordt vast en zeker geweldig maar het is wel triest dat alleen de kortere versie van Bookie op BD uitkomt. Wat zou daar de reden van kunnen zijn?
    Ik heb werkelijk geen idee. Het zal ongetwijfeld goedkoper zijn om slechts een versie voor blu te hoeven masteren, maar dat mag eigenlijk geen excuus zijn. Dit is bijna reden om de release te boycotten.
    The only mature I care about is Victor Mature - The Boys in the Band

    Filmblog | DVD's/Blu-ray's | Filmlijstje | Last.fm

  20. #20

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Brakhage Bekijk bericht
    Ik heb werkelijk geen idee. Het zal ongetwijfeld goedkoper zijn om slechts een versie voor blu te hoeven masteren, maar dat mag eigenlijk geen excuus zijn. Dit is bijna reden om de release te boycotten.
    Als dat ook zo blijft dan gaat ie er ook idd. niet inkomen. Dan houd ik `t gewoon bij m`n Criterion dvd`s
    New: The Last Warning - MoC LE, Vampyr - MoC LE
    Coming ASAP: -

  21. #21

    Standaard

    A woman under the influence (prachtige film) staat al een poosje bij Amazon UK op het Saved For Later lijstje...
    Hopelijk gaat de pond gauw weer zakken...

  22. #22

    Standaard

    Zowel 'Opening Night' als 'Killing of a Chinese Bookie' staat op blu-ray.com nu al een tijdje ineens op releasedatum 'spring 2013'. Amazon geeft nog steeds 22 oktober, maar er moet toch een reden zijn lijkt me dat blu-ray.com zo maar ineens die datum verandert - Cria Cuervos is ook bijna een jaar uitgesteld. Laten we hopen dat ze bij BFI ingezien hebben dat van 'Bookie' toch ook echt de lange cut op blu-ray moet verschijnen en ze hun idiote fout nu gaan herstellen.
    The only mature I care about is Victor Mature - The Boys in the Band

    Filmblog | DVD's/Blu-ray's | Filmlijstje | Last.fm

  23. #23
    New: The Last Warning - MoC LE, Vampyr - MoC LE
    Coming ASAP: -

  24. #24

    Standaard

    Ja, het is toch wat dat er nu ineens UCLA restauraties van alle films blijken te zijn die niet voor de blu-rays gebruikt worden. Zul je zien dat Criterion dat wel gaat doen voor hun releases, die ongetwijfeld ooit zullen komen en moet je alles weer opnieuw kopen. Het is dat Cassavetes een van mijn favoriete filmmakers is, dus ben ik daar best bereid toe - merkwaardig is het wel.
    The only mature I care about is Victor Mature - The Boys in the Band

    Filmblog | DVD's/Blu-ray's | Filmlijstje | Last.fm

  25. #25

    Standaard

    Ook Amazon geeft nu toch echt een datum van 13 mei 2013 voor Chinese Bookie, dus dat biedt zeer goede hoop dat ze bij BFI hun idiote beslissing hebben toegegeven. Opening Night staat nog wel gewoon voor 22 oktokber.
    The only mature I care about is Victor Mature - The Boys in the Band

    Filmblog | DVD's/Blu-ray's | Filmlijstje | Last.fm

Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •