Pagina 6 van 28 EersteEerste ... 234567891016 ... LaatsteLaatste
De resultaten 126 tot 150 van 679 worden weergegeven.
  1. #126

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door langejan Bekijk bericht
    Ik had laatst ook bestelling gedaan bij BOL.COM, kreeg het pakketje thuis gestuurd maar wat bleek, dat de inhoud beschadigd was. Had retourmelding aangevraagd, en je kon het pakketje terugsturen.
    Dus weer terug in de brievenbus gedaan, en opeens kreeg ik een betalingsherinnering. Toen ik contact had opgenomen met BOL.COM bleek dat het pakketje nooit bij BOL.COM is aangekomen.
    Maar volgens BOL.COM moest ik dan maar voortaan via track & trace versturen om meerdere problemen te voorkomen. Eind goed, al goed.
    Maar het is zeker niet normaal meer, ook bijv. voor 22.30 uur bestellen, volgende dag in huis.
    Dat kunnen o.a. BOL.COM niet meer garanderen omdat TNTPost hier toch al 48 uur erover doet.
    Waardeloos bedrijf.
    Gelukkig si het dan nog bol.com die hebben van zich zelf een goede service. Heb ik ook een keer gehad een product in de post verdwenen toen ik hem retour stuurde. kreeg gewoon netjes mijn geld terug.
    En die keer dat het product stuk was en ik retour stuurde een nieuwe wilde bestellen het gelijk 4euro duurder was. ik een voucher kreeg voor de juist prijs dat ik hem toen had besteld.
    Bol.com zelf is een prima service en alleen postnl is een verschikking

  2. #127

    Standaard

    Daar kan ik zeker over mee praten, alleen vind ik dat bedrijven als DVD OUTLET, BOL.COM E.A. toch eens iets moeten gaan doen aan het feit, dat POSTNL EN/OF TNT...niet kunnen garanderen dat post cq paketten niet op tijd geleverd kunnen worden.

    Ik heb dit al diverse keren meegemaakt dat post en/of pakket niet op tijd geleverd is, bijvoorbeeld vrijdagsmiddag 17.00 besteld bij BOL.COM maar kreeg pas dinsdags de blu ray pas geleverd.

    Vaak word dit gezien als de blu ray maar binnenkomt, maar de bedrijven vinden dit niet echt belangrijk, althans dat is mijn idee.

  3. #128

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door langejan Bekijk bericht
    Daar kan ik zeker over mee praten, alleen vind ik dat bedrijven als DVD OUTLET, BOL.COM E.A. toch eens iets moeten gaan doen aan het feit, dat POSTNL EN/OF TNT...niet kunnen garanderen dat post cq paketten niet op tijd geleverd kunnen worden.

    Ik heb dit al diverse keren meegemaakt dat post en/of pakket niet op tijd geleverd is, bijvoorbeeld vrijdagsmiddag 17.00 besteld bij BOL.COM maar kreeg pas dinsdags de blu ray pas geleverd.

    Vaak word dit gezien als de blu ray maar binnenkomt, maar de bedrijven vinden dit niet echt belangrijk, althans dat is mijn idee.
    Geloof me er is echt constant overleg met PostNL/TnT voor verbeteringen op logistiek gebied.

    Maar uiteindelijk is het de postbezorger die het pakje bij jou afgeeft. Maar als de man met zijn busje het om 18.00 voor gezien houd en hij heeft niet alles bezorgd gaat alles mooi mee terug en bieden ze het de volgende dag opnieuw aan.

    Bij grote releases (o.a FIFA13, COD) dan is er altijd contact tussen webwinkels en postnl.
    Als dit niet gebeurd kunnen ze het helemaal niet meer handelen als er op releasedag x ineens 200.000 extra postpakketten worden verstuurd.

    Meer dan 95% van alle pakjes komen wel gewoon netjes de dag na verzending aan.

    Vraag me af wie je in NL als partij dan wel alles wil laten verzenden. In NL is er geen betere partij op logistiek gebied die ook de middelen hebben dan postnl helaas.

    DHL duurt gemiddeld 3/4dagen, selectvracht is helemaal crap, DPD bakt er ook weinig van met hun onfatsoenlijke chauffeurs en gammele busjes en UPS is gewoon weg te duur en hebben ook de resources niet.

  4. #129

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door theregiment Bekijk bericht
    Geloof me er is echt constant overleg met PostNL/TnT voor verbeteringen op logistiek gebied.

    Maar uiteindelijk is het de postbezorger die het pakje bij jou afgeeft. Maar als de man met zijn busje het om 18.00 voor gezien houd en hij heeft niet alles bezorgd gaat alles mooi mee terug en bieden ze het de volgende dag opnieuw aan.

    Bij grote releases (o.a FIFA13, COD) dan is er altijd contact tussen webwinkels en postnl.
    Als dit niet gebeurd kunnen ze het helemaal niet meer handelen als er op releasedag x ineens 200.000 extra postpakketten worden verstuurd.

    Meer dan 95% van alle pakjes komen wel gewoon netjes de dag na verzending aan.

    Vraag me af wie je in NL als partij dan wel alles wil laten verzenden. In NL is er geen betere partij op logistiek gebied die ook de middelen hebben dan postnl helaas.

    DHL duurt gemiddeld 3/4dagen, selectvracht is helemaal crap, DPD bakt er ook weinig van met hun onfatsoenlijke chauffeurs en gammele busjes en UPS is gewoon weg te duur en hebben ook de resources niet.
    Daar zit ook wel wat in, maar ben toch benieuwd hoe het kan dat mijn pakketje in een ander pakketje kan zitten.

    Dan moeten ze het op het sorteercentrum toch opengemaakt hebben, en is dat niet schending van briefgeheim of zoiets?.

    Ik blijf erbij dat ze met hun fikken van andermans spullen moeten afblijven.

    Er verdwijnen niet voor niks zoveel pakketten, zal me niks verbazen als sommige medewerkers van Postnl gratis winkelen .

    En dan nog durven zeggen : Het pakket ligt daar en daar, gaat u het daar ff halen?

    Hoe durven ze dat, te brutaal voor woorden.
    Laatst aangepast door DVD Watcher : 07-02-2013 om 12:44

  5. #130

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door theregiment Bekijk bericht
    Geloof me er is echt constant overleg met PostNL/TnT voor verbeteringen op logistiek gebied.

    Maar uiteindelijk is het de postbezorger die het pakje bij jou afgeeft. Maar als de man met zijn busje het om 18.00 voor gezien houd en hij heeft niet alles bezorgd gaat alles mooi mee terug en bieden ze het de volgende dag opnieuw aan.

    Bij grote releases (o.a FIFA13, COD) dan is er altijd contact tussen webwinkels en postnl.
    Als dit niet gebeurd kunnen ze het helemaal niet meer handelen als er op releasedag x ineens 200.000 extra postpakketten worden verstuurd.

    Meer dan 95% van alle pakjes komen wel gewoon netjes de dag na verzending aan.

    Vraag me af wie je in NL als partij dan wel alles wil laten verzenden. In NL is er geen betere partij op logistiek gebied die ook de middelen hebben dan postnl helaas.

    DHL duurt gemiddeld 3/4dagen, selectvracht is helemaal crap, DPD bakt er ook weinig van met hun onfatsoenlijke chauffeurs en gammele busjes en UPS is gewoon weg te duur en hebben ook de resources niet.
    Leuk verhaal en ik geloof je ook wel, maar als Bol.com garantie geeft dat iets binnen 1 dag geleverd is en het gebeurt niet, moeten ze eigenlijk de verzendkosten terugbetalen (en evt verhalen op post.nl)

    Nu is de klant de dupe, want die kan iets wel nodig hebben (het wordt hem in elk geval aangeboden door Bol.com)

  6. #131

    Standaard

    De fout ligt in de gehele keten.

    Bol wil van PostNL zo goedkoop mogelijke tarieven dat PostNL zijn werkingskosten moet verlagen om er winst uit te halen, op hun beurt verhalen zij dat op de bezorgers en dan krijg je zulke situaties.

  7. #132

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door kristofke Bekijk bericht
    De fout ligt in de gehele keten.

    Bol wil van PostNL zo goedkoop mogelijke tarieven dat PostNL zijn werkingskosten moet verlagen om er winst uit te halen, op hun beurt verhalen zij dat op de bezorgers en dan krijg je zulke situaties.
    Vrgeet de klant ook niet, want wij als consumenten willen ook weinig betalen. Dus dan moeten we niet altijd verwachten dat we voor een dubbeltje op de eerste rang zitten. Je betaalt € 1,99 aan verzendskosten en soms wel eens niks. Die lage prijzen moeten natuurlijk ten koste gaan van iets, en dat is vaak kwaliteit. Niet dat ik het daarmee goedpraat.

  8. #133

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door TylerDurden Bekijk bericht
    Vrgeet de klant ook niet, want wij als consumenten willen ook weinig betalen. Dus dan moeten we niet altijd verwachten dat we voor een dubbeltje op de eerste rang zitten. Je betaalt € 1,99 aan verzendskosten en soms wel eens niks. Die lage prijzen moeten natuurlijk ten koste gaan van iets, en dat is vaak kwaliteit. Niet dat ik het daarmee goedpraat.
    Volgens mij kan Bol er weinig aan doen dat TNT zijn goede werknemers wegstuurt en alleen maar part time postbodes vna mindere kwaliteit aanneemt. En de consument nog minder, de meeste willen liever de oude situatie.

  9. #134

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Macca728 Bekijk bericht
    Volgens mij kan Bol er weinig aan doen dat TNT zijn goede werknemers wegstuurt en alleen maar part time postbodes vna mindere kwaliteit aanneemt. En de consument nog minder, de meeste willen liever de oude situatie.
    Dan alsnog, als consumenten hebben wij ook de teloorgang van de Post enigszins meegeholpen door minder brieven te gaan sturen. Ik vind het altijd maar erg makkelijk door achterover te leunen en met een vingertje naar iemand anders te wijzen, zonder je eigen verantwoordelijkheid in de hele kwestie te (h)erkennen. Daarnaast is Pakketservice een apart onderdeel van PostNL en heeft niks met de reorganisatie van postbodes te maken. Pakketservice heeft een eigen "efficiencyslag" willen slaan door de vaste medewerkers te vervangen door ZZP-ers, met alle gevolgen van dien.
    De consument willen allemaal terug naar de oude situatie; maar e-mail (grotendeels) vervangen door post? En standaard 6,75 willen betalen voor je pakket, ook bij een webshop? Dat wil je toch niet? Dan moet je ook accepteren dat een bedrijf als PostNL nu in moeilijkheden zit en dat niet alle pakketjes van Bol.com 100% goed gaat. Maar volgens mij zitten ze voor ronde de 90% aan goed bezorgde pakketten. Dus zo'n drama is het ook allemaal weer niet. Ik baal ook soms van de Post, maar dit is wel de situatie zoals het is, ook deels veroorzaakt door ons zelf. De privatisering is een drama geweest en is weinigs goed uit gekomen. Maar geen elk bedrijf zou een dusdanige terugval in handel kunnen opvangen zonder interne strubbelingen met de inzet van personeel. Dus je kan klagen wat je wilt, maar de beste stuurlui.....juist.

  10. #135

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door TylerDurden Bekijk bericht
    Dan alsnog, als consumenten hebben wij ook de teloorgang van de Post enigszins meegeholpen door minder brieven te gaan sturen. Ik vind het altijd maar erg makkelijk door achterover te leunen en met een vingertje naar iemand anders te wijzen, zonder je eigen verantwoordelijkheid in de hele kwestie te (h)erkennen. Daarnaast is Pakketservice een apart onderdeel van PostNL en heeft niks met de reorganisatie van postbodes te maken. Pakketservice heeft een eigen "efficiencyslag" willen slaan door de vaste medewerkers te vervangen door ZZP-ers, met alle gevolgen van dien.
    De consument willen allemaal terug naar de oude situatie; maar e-mail (grotendeels) vervangen door post? En standaard 6,75 willen betalen voor je pakket, ook bij een webshop? Dat wil je toch niet? Dan moet je ook accepteren dat een bedrijf als PostNL nu in moeilijkheden zit en dat niet alle pakketjes van Bol.com 100% goed gaat. Maar volgens mij zitten ze voor ronde de 90% aan goed bezorgde pakketten. Dus zo'n drama is het ook allemaal weer niet. Ik baal ook soms van de Post, maar dit is wel de situatie zoals het is, ook deels veroorzaakt door ons zelf. De privatisering is een drama geweest en is weinigs goed uit gekomen. Maar geen elk bedrijf zou een dusdanige terugval in handel kunnen opvangen zonder interne strubbelingen met de inzet van personeel. Dus je kan klagen wat je wilt, maar de beste stuurlui.....juist.
    Welke terugval in handel bedoel je dan ? De pakketpost is nooit zo groot geweest als in dit tijdperkjuist dankzij internet.

    De pakketpost heeft ook veel goede werknemers vervangen, wat jij zegt en veel pakjes van Bol gaan ook nog via de gewone bievenpost toch ?

    Als de pakketpost en Post NL gewoon goede werknemers hadden gehouden had je dezelfde kwaliteit gehad als 10-15 jaar geleden, wel met minder personeel ja. Maar als jjij bij jouw bedrij al je vakbekwaam personeel VERVANGT door mensen die de post als bijbaantje zien, dan krijg je moeilijkheden.

    Dat is niet de schuld van de consument, dat is de schuld van de hoge bazen die liever meer winst (= meer bonus) dan tevreden klanten willen.

  11. #136

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Macca728 Bekijk bericht
    Welke terugval in handel bedoel je dan ? De pakketpost is nooit zo groot geweest als in dit tijdperkjuist dankzij internet.

    De pakketpost heeft ook veel goede werknemers vervangen, wat jij zegt en veel pakjes van Bol gaan ook nog via de gewone bievenpost toch ?

    Als de pakketpost en Post NL gewoon goede werknemers hadden gehouden had je dezelfde kwaliteit gehad als 10-15 jaar geleden, wel met minder personeel ja. Maar als jjij bij jouw bedrij al je vakbekwaam personeel VERVANGT door mensen die de post als bijbaantje zien, dan krijg je moeilijkheden.

    Dat is niet de schuld van de consument, dat is de schuld van de hoge bazen die liever meer winst (= meer bonus) dan tevreden klanten willen.
    Ik bedoel de terugval in handel vwb brievenbuspost. Dit is voor PostNL en de postbodes. Dat staat LOS van Pakketservice en de pakketpost. Veel pakjes van Bol.com gaat idd via de brievenbus, maar over het algemeen is dit maar een klein aandeel in de brievenbuspost en zeker niet genoeg om de terugval van de laatste jaren op te vangen.
    Webshops doen het inderdaad nu goed, maar denk je niet dat de marge daar onder druk staat? Grote webshops als Bol en Zalando hebben echt wurgcontracten hoor, dus denk niet dat een koerier daar echt een dikke boterham aan heeft. Zelfs Wehkamp werkt nog samen met één van de slechtste koeriers van Nederland: Selektvracht. En dat doen ze echt niet omdat de kwaliteit zo goed is....

    Het is allemaal niet zo makkelijk als jij denkt. 10 jaar geleden heb ik ook voor 7 jaar bij de post gewerkt en de economie was toen ook wel even anders als de laatste jaren. Bedrijven floreerden en verstuurden veel via de post. Dat is nu wel anders. Daarnaast zijn concurrerende bedrijven veel gegroeid en moet Pakketservice het voornamelijk het van de NL markt hebben. Internationale koeriers als UPS en FedEx kunnen door hun internationale scope veel lagere prijzen aanbieden. Pakketservice kan dan kiezen tussen meegaan of ondergaan. Dan is de keuze snel gemaakt.

    Maar denk je nu echt dat Pakketservice en PostNL de goede medewerkers niet wilden houden? Ze waren echter gewoon te duur. Het is een erfenis uit de staatsperiode: je kreeg direct een vast contract voor een goed salaris. Prima natuurlijk, maar als je in een snel gedaalde markt zit waarbij je concurrenten mensen in dienst nemen tegen een bezorgers-CAO (waar folderbezorgers ook in zitten) dan moet je wel meegaan of anders gaat het bedrijf al helemaal ten onder.
    Niemand heeft dit leuk gevonden. En het is ook niet zomaar de schuld van de consument. Maar iedereen heeft een aandeel gehad in de situatie van nu.
    Je moet dit in zijn geheel zien en niet zwart/wit de schuld ergens neerleggen en je handen ervan af trekken. Dat vind ik echt een simplistische instelling met oogkleppen op....
    Laatst aangepast door Rogier Burghout : 12-02-2013 om 10:59

  12. #137

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door TylerDurden Bekijk bericht
    Ik bedoel de terugval in handel vwb brievenbuspost. Dit is voor PostNL en de postbodes. Dat staat LOS van Pakketservice en de pakketpost. Veel pakjes van Bol.com gaat idd via de brievenbus, maar over het algemeen is dit maar een klein aandeel in de brievenbuspost en zeker niet genoeg om de terugval van de laatste jaren op te vangen.
    Webshops doen het inderdaad nu goed, maar denk je niet dat de marge daar onder druk staat? Grote webshops als Bol en Zalando hebben echt wurgcontracten hoor, dus denk niet dat een koerier daar echt een dikke boterham aan heeft. Zelfs Wehkamp werkt nog samen met één van de slechtste koeriers van Nederland: Selektvracht. En dat doen ze echt niet omdat de kwaliteit zo goed is....

    Het is allemaal niet zo makkelijk als jij denkt. 10 jaar geleden heb ik ook voor 7 jaar bij de post gewerkt en de economie was toen ook wel even anders als de laatste jaren. Bedrijven floreerden en verstuurden veel via de post. Dat is nu wel anders. Daarnaast zijn concurrerende bedrijven veel gegroeid en moet Pakketservice het voornamelijk het van de NL markt hebben. Internationale koeriers als UPS en FedEx kunnen door hun internationale scope veel lagere prijzen aanbieden. Pakketservice kan dan kiezen tussen meegaan of ondergaan. Dan is de keuze snel gemaakt.

    Maar denk je nu echt dat Pakketservice en PostNL de goede medewerkers niet wilden houden? Ze waren echter gewoon te duur. Het is een erfenis uit de staatsperiode: je kreeg direct een vast contract voor een goed salaris. Prima natuurlijk, maar als je in een snel gedaalde markt zit waarbij je concurrenten mensen in dienst nemen tegen een bezorgers-CAO (waar folderbezorgers ook in zitten) dan moet je wel meegaan of anders gaat het bedrijf al helemaal ten onder.
    Niemand heeft dit leuk gevonden. En het is ook niet zomaar de schuld van de consument. Maar iedereen heeft een aandeel gehad in de situatie van nu.
    Je moet dit in zijn geheel zien en niet zwart/wit de schuld ergens neerleggen en je handen ervan af trekken. Dat vind ik echt een simplistische instelling met oogkleppen op....
    Ik denk dat jij eerder oogkleppen op hebt, want Post NL/TNT heeft geen enkele intentie om goede medewerkers te houden, ze hebben minder aanbod, mee eens, dus minder medewerkers nodig, maar om dan ALLE vaste medewerkers te ontslaan en te vervangen door medewerkers op oproepbasis is kiezen voor minder kwaliteit ten gunste van de winst en de bonus.

    Wat ook een hoofdreden voor veel mensen is om een andere pakketdienst te kiezen, die inderdaad goedkoper is en dezelfde "slechte" kwaliteit levert.

    Waatom meer betalen voor dezelfde of slechtere kwaliteit ?
    Je kan denken aan de juweliersbranche die hun leden adviseert geen pakketten meer via Post.nl of TNT te versturen. Mijn bedrijf overweegt ook een ander postbedrijf te nemen, niet vanwege de prijs, maar vanwege de flink verminderde kwaliteit.

  13. #138

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Macca728 Bekijk bericht
    Ik denk dat jij eerder oogkleppen op hebt, want Post NL/TNT heeft geen enkele intentie om goede medewerkers te houden, ze hebben minder aanbod, mee eens, dus minder medewerkers nodig, maar om dan ALLE vaste medewerkers te ontslaan en te vervangen door medewerkers op oproepbasis is kiezen voor minder kwaliteit ten gunste van de winst en de bonus.

    Wat ook een hoofdreden voor veel mensen is om een andere pakketdienst te kiezen, die inderdaad goedkoper is en dezelfde "slechte" kwaliteit levert.

    Waatom meer betalen voor dezelfde of slechtere kwaliteit ?
    Je kan denken aan de juweliersbranche die hun leden adviseert geen pakketten meer via Post.nl of TNT te versturen. Mijn bedrijf overweegt ook een ander postbedrijf te nemen, niet vanwege de prijs, maar vanwege de flink verminderde kwaliteit.
    Wat is je bron dat PostNL ALLE vaste medewerkers ontslaat? Daar geloof ik namelijk niks van. Tuurlijk moeten er kosten gesneden worden ten gunste van de winst. Heb jij wel eens een bedrijf gezien die verlies wilt maken zodat ze maar de lonen konden blijven betalen? Dat is een beetje de omgekeerde wereld. Maar die oude garde van postbodes hadden het helemaal niet zo slecht niet, dus je moet ze niet zien als een zielig hoopje mensen. Ik ken VELE gevallen van postbodes die hun dienst kregen uitbetaald tot 16.00 smiddags en al om 12.00/13.00 al thuis zaten en hun werk al hadden gedaan en in de baas zn tijd extra zwart werk deden of soms erbij werkte als taxi chauffeur. En dat niet 1 dagje in de week maar structureel he....
    Het is voor de publieke opinie dat het allemaal maar zielig was dat vele mensen hun baan verloorden en dat was ook zo; voor de goeden die onder de slechten hebben gelden. Want die hebben flink kunnen verdienen hoor. Dus niet zo'n medelijden hebben en alles over 1 kam scheren; want het zit een stuk ingewikkelder in elkaar....
    Daarnaast is kiezen voor oproepbasis niet persé kiezen voor minder kwaliteit, dat is onzin. Waar men voor gekozen heeft, onder andere dankzij de leuke groep die tijdens dienst lekker bijbeunden, is om de dienstroosters eens flink onder de loep te nemen. De diensten zijn een stuk verkort, waardoor de vaste groep ineens meer werk moest doen in minder tijd, en dus ook de oproepkrachten moest inwerken. En dat heeft tijd nodig om te wennen. Daarnaast betaalt PostNL inderdaad schandelig slecht, dat klopt. Maar dat is niet omdat het bedrijf alleen maar aan winst en bonus denkt. Tuurlijk denken ze daaraan, maar het is nu eenmaal een bedrijf wat moet overleven en door kosten te drukken proberen ze dezelfde kwaliteit te leveren. En dat lukt nu niet. Wie weet in de toekomst wel, als ze de oproepmedewekers ook beter inwerken met gedegen kennis. Maar om maar alleen met een vingertje te wijzen naar de directie is allemaal wel erg makkelijk....
    De juweliers hebben ook lekker makkelijk de media opgezocht, want de kwaliteit en PostNL is nu een makkelijke stok om mee te slaan. Maar ik ben benieuwd welke "dappere" juwelier er overstapt naar een andere koerier....
    Maar ik zou zeggen; kies eens voor een andere koerier. Kijk en vergelijk de prijzen en kwaliteit eens en probeer eens een ander uit. Ik ben dan benieuwd tot welke conclusie je komt. Maar om alleen maar te schelden op PostNL/TNT en de ander op te hemelen terwijl je die nog nooit gebruikt hebt valt bij mij in de categorie: bij de buren is het gras altijd groener....

  14. #139

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door TylerDurden Bekijk bericht
    Dan alsnog, als consumenten hebben wij ook de teloorgang van de Post enigszins meegeholpen door minder brieven te gaan sturen. Ik vind het altijd maar erg makkelijk door achterover te leunen en met een vingertje naar iemand anders te wijzen, zonder je eigen verantwoordelijkheid in de hele kwestie te (h)erkennen. Daarnaast is Pakketservice een apart onderdeel van PostNL en heeft niks met de reorganisatie van postbodes te maken. Pakketservice heeft een eigen "efficiencyslag" willen slaan door de vaste medewerkers te vervangen door ZZP-ers, met alle gevolgen van dien.
    De consument willen allemaal terug naar de oude situatie; maar e-mail (grotendeels) vervangen door post? En standaard 6,75 willen betalen voor je pakket, ook bij een webshop? Dat wil je toch niet? Dan moet je ook accepteren dat een bedrijf als PostNL nu in moeilijkheden zit en dat niet alle pakketjes van Bol.com 100% goed gaat. Maar volgens mij zitten ze voor ronde de 90% aan goed bezorgde pakketten. Dus zo'n drama is het ook allemaal weer niet. Ik baal ook soms van de Post, maar dit is wel de situatie zoals het is, ook deels veroorzaakt door ons zelf. De privatisering is een drama geweest en is weinigs goed uit gekomen. Maar geen elk bedrijf zou een dusdanige terugval in handel kunnen opvangen zonder interne strubbelingen met de inzet van personeel. Dus je kan klagen wat je wilt, maar de beste stuurlui.....juist.
    lijkt goed, 90 % maar volgens mij worden er jaarlijks miljoenen pakketten vervoerd en dan is het natuurlijk belachelijk dat, voor zoiets simpels als een pakket van A naar B vervoeren, er zoveel paketten "verdwijnen"

    ik denk trouwens zelf dat het in de sorteercentra fout gaat en niet echt bij de postbodes/pakketbezorgers zelf. Mijn pakketbezorger is er 1 van de oude garde maar toch raak ik regelmatig pakketjes/post kwijt. Hoewel ik niet kan uitsluiten, daar mijn meeste pakketjes uit het buitenland komen, dat het in het land van herkomst al fout gaat.
    When I die I don't want no part of heaven
    I would not do heaven's work well
    I pray the devil comes and takes me
    To stand in the fiery furnaces of hell

    from "Youngstown" by Bruce Springsteen

    mijn collectie mijn verkoop topic

  15. #140

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Peter van santbrink Bekijk bericht
    lijkt goed, 90 % maar volgens mij worden er jaarlijks miljoenen pakketten vervoerd en dan is het natuurlijk belachelijk dat, voor zoiets simpels als een pakket van A naar B vervoeren, er zoveel paketten "verdwijnen"

    ik denk trouwens zelf dat het in de sorteercentra fout gaat en niet echt bij de postbodes/pakketbezorgers zelf. Mijn pakketbezorger is er 1 van de oude garde maar toch raak ik regelmatig pakketjes/post kwijt. Hoewel ik niet kan uitsluiten, daar mijn meeste pakketjes uit het buitenland komen, dat het in het land van herkomst al fout gaat.
    Ik denk niet dat het zo simpel is.....ogenschijnlijk misschien, maar er gaat een hoop meer in om dat we denken....

    Tweede gedeelte ben ik overigens wel met je eens. Ik geloof zelfs dat er binnen de centra een florerende handel in gejatte (Bol) pakketten afspeelt...

  16. #141

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Peter van santbrink Bekijk bericht
    lijkt goed, 90 % maar volgens mij worden er jaarlijks miljoenen pakketten vervoerd en dan is het natuurlijk belachelijk dat, voor zoiets simpels als een pakket van A naar B vervoeren, er zoveel paketten "verdwijnen"
    Die 90% gaat over pakketten die de volgende dag juist bezorgd zijn volgens mij, er verdwijnt dus niet 10% want dat zou natuurlijk van het zotte zijn.
    Ja 1 pakket van a naar b vervoeren is niet moeilijk, maar meerdere vergt toch echt wat anders, dan heb je aan de 26 letters van het alfabet echt niet genoeg
    DVDPROFILER
    LG OLED 65G36LA; SONY HT-A9; SONY SA-SW5; Pioneer BDP LX58; SONY UBP-X700(Regio A/1 voor BD/DVD); Logitech Harmony Companion; Google Nest Hub's; Nvidia Shield 2019; PS3 60GB

  17. #142

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door peptalk Bekijk bericht
    Die 90% gaat over pakketten die de volgende dag juist bezorgd zijn volgens mij, er verdwijnt dus niet 10% want dat zou natuurlijk van het zotte zijn.
    Ja 1 pakket van a naar b vervoeren is niet moeilijk, maar meerdere vergt toch echt wat anders, dan heb je aan de 26 letters van het alfabet echt niet genoeg
    dat zou logischer zijn inderdaad, schrok al... Ben toch wel benieuwd naar het aantal pakketten dat jaarlijks z'n einddoel niet bereikt
    When I die I don't want no part of heaven
    I would not do heaven's work well
    I pray the devil comes and takes me
    To stand in the fiery furnaces of hell

    from "Youngstown" by Bruce Springsteen

    mijn collectie mijn verkoop topic

  18. #143

    Standaard

    Ik verwees inderdaad naar de pakketten van Bol.com (e.a.) die de volgende dag bezorgd zouden moeten zijn.

  19. #144

    Standaard

    Inmiddels blu ray besteld bij DVD OUTLET word vandaag verzonden, maar er staat bij voor 12.00 uur volgende dag in huis. Maar ik kan er nu vanuit gaan dat deze blu ray pas donderdag geleverd gaat worden.

  20. #145

    Standaard

    1156
    Vragen van de leden
    Mei Li Vos, Hamer en Kerstens (allen PvdA) aan de
    ministers van Economische Zaken en van Sociale Zaken en Werkgelegenheid
    over
    het onderzoek naar de arbeidsomstandigheden in de Nederlandse
    pakketdienstensector
    (ingezonden 19 december 2012).
    Mededeling van minister
    Asscher (Sociale Zaken en Werkgelegenheid)
    (ontvangen 15 januari 2013).
    Vraag 1
    Bent u bekend met de berichtgeving over en het onderzoek naar de arbeidsomstandigheden
    in de Nederlandse pakketdienstensector?
    1

    Vraag 2
    Volgens het onderzoek worden veel pakketbezorgers onderbetaald door de
    systematiek van stukloon, ervaren zij veel werkdruk, rijden zij daardoor soms
    te hard, nemen zij weinig pauzes en vormen zij daardoor voor zichzelf en
    anderen een gevaar. Deelt u de mening dat dat dit een onwenselijke situatie
    is? Zo nee, waarom niet?
    Vraag 3
    Zal het voornemen van de regering van 30 november 2012 om mensen die
    werken op een Overeenkomst Van Opdracht onder het wettelijk minimumloon
    te laten vallen voor alle pakketbezorgers gelden, ook voor hen die onder
    andere voorwaarden of met andere contracten pakketten bezorgen?
    Vraag 4
    Wat is de reden dat pakketbezorgers bij PostNL geen Verklaring Arbeidsrelatie
    (VAR) te hoeven hebben als zij als onderaannemer pakketten gaan bezorgen?
    2

    1
    «Pakketbedrijven vragen te veel van bezorgers», in: De Volkskrant, 15 december 2012 en Status:
    Bezorgd. Arbeidsomstandigheden in de Nederlandse pakketdienstensector, SOMO, december
    2012

    2
    Zie http://www.subconet.nl/nl/subconet/k...ag-en-antwoord het antwoord bij
    de derde vraag

    ah-tk-
    Vraag 5
    Deelt u de analyse dat een bijzondere behandeling van PostNL leidt tot een
    voordeel ten opzichte van andere pakketbedrijven en dat een dergelijk
    voordeel slecht is voor de concurrentieverhoudingen en heeft geleid tot een
    scherpe concurrentie op arbeidsvoorwaarden? Zo nee, waarom niet?
    Vraag 6
    Hoe kan het zijn dat pakketbezorgers die voor slechts één pakketbedrijf
    werken en niet zelf hun tarieven kunnen bepalen toch worden aangemerkt als
    zelfstandig ondernemer? Hoe vaak controleert de Belastingdienst in de
    pakketdienstensector of er sprake is van zelfstandig ondernemerschap zoals
    bedoeld indien er een VAR winst uit onderneming (VAR-wuo) wordt verstrekt?
    Vraag 7
    Bent u het eens met de vragenstellers dat schijnzelfstandigheid in de
    pakketdienstensector voorkomen en beëindigd moet worden?
    Vraag 8
    Bent u van plan om in de pakketdienstensector de Inspectie Leefomgeving en
    Transport te laten controleren op het naleven van de Wet wegvervoer
    goederen (WWG) en de Arbeidsinspectie op het naleven van de arbeidsomstandigheden?
    Zo nee, waarom niet?
    Vraag 9
    Bent u bereid om de Autoriteit Consument en Markt te vragen onderzoek te
    doen naar de concurrentieverhoudingen op de pakketdienstenmarkt, inclusief
    de vraag of de onderhandelingsmacht van onderaannemers sterk genoeg is?
    Zo nee, waarom niet?
    Mededeling
    Hierbij deel ik u mede dat de beantwoording van de Kamervragen van de
    leden Vos, Hamer en Kerstens (allen PvdA) over «het onderzoek naar de
    arbeidsomstandigheden in de Nederlandse pakketdienstensector» niet binnen
    de gestelde termijn van drie weken mogelijk is. Uw Kamer heeft tevens
    verzocht om uiterlijk 24 januari a.s. mijn reactie te mogen ontvangen op het
    zogenoemde «SOMO-rapport», waarnaar in de Kamervragen wordt verwezen
    (verzoek van 20 december 2012, kenmerk 2012Z22138/2012D48828). Ik zal
    mijn reactie op het rapport betrekken bij de beantwoording van de Kamervragen.

  21. #146

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door langejan Bekijk bericht
    Inmiddels blu ray besteld bij DVD OUTLET word vandaag verzonden, maar er staat bij voor 12.00 uur volgende dag in huis. Maar ik kan er nu vanuit gaan dat deze blu ray pas donderdag geleverd gaat worden.
    Ik had gisteren mijn bestelling wel binnengekregen, maar helaas was de zwakkere ELITE hoes toch beschadigd tijdens postverzending.

    Het blijft tobben met die post...

  22. #147

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door DVD Watcher
    Inmiddels al een week verder, en nog steeds niks binnen.

    Takke bedrijf dat het is
    Inmiddels 2 weken geleden dat ik dat belletje kreeg dat mijn pakketje gevonden was bij iemand anders in Veghel.

    Ze zijn daar zo snel met ophalen en uitzoeken, en opnieuw verzenden, dat ik nu na 2 weken nog steeds niks binnen heb.

    Ze stelen daar gewoon de post van andere mensen.

    En nu maar zien of ik mijn spullen nog wel krijg
    Laatst aangepast door DVD Watcher : 20-02-2013 om 16:26

  23. #148

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door DVD Watcher Bekijk bericht
    Inmiddels 2 weken geleden dat ik dat belletje kreeg dat mijn pakketje gevonden was bij iemand anders in Veghel.

    Ze zijn daar zo snel met ophalen en uitzoeken, en opnieuw verzenden, dat ik nu na 2 weken nog steeds niks binnen heb.

    Ze stelen daar gewoon de post van andere mensen.

    En nu maar zien of ik mijn spullen nog wel krijg
    Inmiddels 4 weken verder en nog steeds mijn pakketje niet binnen.

    Wat een K.t bedrijf zeg, dat uitzoeken en goed bezorgen hoeft toch niet zolang te duren?.

  24. #149

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door DVD Watcher Bekijk bericht
    Inmiddels 4 weken verder en nog steeds mijn pakketje niet binnen.

    Wat een K.t bedrijf zeg, dat uitzoeken en goed bezorgen hoeft toch niet zolang te duren?.
    Waarom wachten op Post.nl ? Ik zal klagen bij de leverancier, laat die het maar uitzoeken verder. Die is verantwoordelijk voor het verzenden.

  25. #150

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Macca728 Bekijk bericht
    Waarom wachten op Post.nl ? Ik zal klagen bij de leverancier, laat die het maar uitzoeken verder. Die is verantwoordelijk voor het verzenden.
    Dat is allang gebeurd, alleen waarom bellen ze (Postnl) mij dan 4 weken geleden op dat een persoon in haar pakket mijn pakket gevonden heeft.

    Ze zeggen tegen mij dat ik het daar kon ophalen, vervolgens zeg ik dat ik dat niet doe, want het is de zorg van Postnl, en die zeggen dat ze het op gaan halen, opnieuw sorteren in Postsorteercentrum, en dan bij me bezorgen.

    Dat hoeft toch geen 4 weken te duren, en dan is het nog niet gebeurd.

    Maar feit blijft dat Postnl pakketten open maakt, wat uberhaupt niet mag, want hoe kan anders mijn pakket in een ander pakket komen??

    Nu zei mijn postbode straks overigens dat ze op Woensdag en Vrijdag ook geen post meer willen gaan bezorgen (Wanneer dan nog wel ).

    Overigens krijg ik op woensdag altijd mijn VI binnen, en die is niet bezorgd vandaag.

    Ik heb kontakt opgenomen met VI, en die zeiden mij dat dat niet kon, want VI heeft een overeenkomst met Postnl waarin staat, dat ze het blad op woensdag dienen te bezorgen.

    Dus die gaan ook een gesprek aan met Postnl over deze plannen.

    Feit blijft wel dat Postnl een bedrijf van lekmevestje is geworden

Pagina 6 van 28 EersteEerste ... 234567891016 ... LaatsteLaatste

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •