Pagina 10 van 28 EersteEerste ... 6789101112131420 ... LaatsteLaatste
De resultaten 226 tot 250 van 679 worden weergegeven.
  1. #226

    Standaard

    Het is en blijft te zot voor woorden dat je als toerist vanuit de Verenigde Staten tot 430 euro belastingvrij goederen mag invoeren, maar als je dat per post laat komen dat ze dan opeens die belachelijk lage grens van 22 euro hanteren. Je zou bijna toeristen gaan ronselen om tegen een kleine vergoeding wat spullen uit de VS mee te nemen...
    TV: Samsung UE55F8000 (3D) / Samsung UE49KS8000 (4K) | Blu-rayspeler: Oppo UDP-203 (4K/3D, regiovrij) / Panasonic DP-UB9004EG (4K/3D) | AV-receiver: Yamaha RX-A2080 Aventage / Yamaha RX-A880 Aventage | Luidsprekers: KEF KHT3005SE 5.1 / Dali Ikon 5 Mk2 | Surround koptelefoon: Sony MDR-HW700DS | Draadloze koptelefoon: Apple AirPods Max

  2. #227

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Marcel Hoeve Bekijk bericht
    Het is en blijft te zot voor woorden dat je als toerist vanuit de Verenigde Staten tot 430 euro belastingvrij goederen mag invoeren, maar als je dat per post laat komen dat ze dan opeens die belachelijk lage grens van 22 euro hanteren. Je zou bijna toeristen gaan ronselen om tegen een kleine vergoeding wat spullen uit de VS mee te nemen...
    Zou dat komen omdat anders iedereen spontaan alles in de VS gaat bestellen de BTW inkomsten hier als een achterlijke omlaag gaan en dat het begrotingstekort nog harder oploopt...
    DVDPROFILER
    LG OLED 65G36LA; SONY HT-A9; SONY SA-SW5; Pioneer BDP LX58; SONY UBP-X700(Regio A/1 voor BD/DVD); Logitech Harmony Companion; Google Nest Hub's; Nvidia Shield 2019; PS3 60GB

  3. #228

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door peptalk Bekijk bericht
    Zou dat komen omdat anders iedereen spontaan alles in de VS gaat bestellen de BTW inkomsten hier als een achterlijke omlaag gaan en dat het begrotingstekort nog harder oploopt...
    Of dat er nog meer Nederlandse bedrijven dicht moeten omdat lokaal geproduceerde goederen het moeten afleggen tegen uit de VS (of China) geïmporteerd spul
    Wees blij dat we met de EU een gezamenlijke markt hebben, vroeger moest je al importheffing betalen als je iets uit Duitsland liet komen.

    Het is al vaker gezegd, een hoop gemopper op die belastingdruk hier in Europa, maar heb je de wegen in de VS wel eens gezien om nog maar te zwijgen van de publieke scholen en ziekenhuizen? Daar betaal ik graag wat btw voor. Als je dat niet wilt moet je VVD stemmen maar ook de consequenties dragen.
    Laatst aangepast door Oakey : 06-08-2014 om 21:42

  4. #229

    Standaard

    Het ging mij erom dat er nu een onlogische discrepantie bestaat in het toegestane vrije bedrag wanneer je de spullen zelf vanuit de VS meeneemt of via de post laat komen. Dat zou gelijk moeten zijn: of 430 euro of 22 euro. Of bijv. 200 euro als gulden middenweg.
    TV: Samsung UE55F8000 (3D) / Samsung UE49KS8000 (4K) | Blu-rayspeler: Oppo UDP-203 (4K/3D, regiovrij) / Panasonic DP-UB9004EG (4K/3D) | AV-receiver: Yamaha RX-A2080 Aventage / Yamaha RX-A880 Aventage | Luidsprekers: KEF KHT3005SE 5.1 / Dali Ikon 5 Mk2 | Surround koptelefoon: Sony MDR-HW700DS | Draadloze koptelefoon: Apple AirPods Max

  5. #230

    Standaard

    Is toch totaal NIET onlogisch, anders bestelt iedereen alles in de VS, vind je dat nou echt zo moeilijk om te begrijpen??
    DVDPROFILER
    LG OLED 65G36LA; SONY HT-A9; SONY SA-SW5; Pioneer BDP LX58; SONY UBP-X700(Regio A/1 voor BD/DVD); Logitech Harmony Companion; Google Nest Hub's; Nvidia Shield 2019; PS3 60GB

  6. #231

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door peptalk Bekijk bericht
    Is toch totaal NIET onlogisch, anders bestelt iedereen alles in de VS, vind je dat nou echt zo moeilijk om te begrijpen??
    Precies, de drempel voor toeristen ligt hoger, omdat anders iedere toerist die uit de VS terug komt al bij een gekocht t-shirt van $30 btw moet bijbetalen. En via personen importeren natuurlijk een natuurlijke drempel is vanwege de hoge reiskosten (i.t.t. bij online import).

  7. #232

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Oakey Bekijk bericht
    Precies, de drempel voor toeristen ligt hoger, omdat anders iedere toerist die uit de VS terug komt al bij een gekocht t-shirt van $30 btw moet bijbetalen. En via personen importeren natuurlijk een natuurlijke drempel is vanwege de hoge reiskosten (i.t.t. bij online import).
    Inderdaad. Is gewoon gekeken vanaf welk bedrag het geld oplevert. Als je al vanaf $ 22 gaat kijken, kost het meer dan dat het oplevert. Die importdrempel bij van op afstand bestellen kan je lager houden, aangezien dit mensen eerder zal afschrikken wat te kopen en zo levert het indirect weer meer op, dan wanneer je daar ook een hoge drempel zou gaan hanteren.

  8. #233

    Standaard

    Vandaag voor een pakketje met 2 CD's uit Amerika moeten bijbetalen, de tweede keer dat ik dit moest doen in al die jaren dat ik in het buitenland bestel. Ik snap echter niet hoe ze bij PostNL aan de douanewaarde van € 30,- zijn gekomen waardoor ik € 19,30 heb moeten bijbetalen (€ 6,30 BTW plus € 13,00 inklaringskosten). Op het pakketje staat een waarde van $ 20,00. De daadwerkelijke waarde is $ 27,98 + $ 15,50 verzendkosten = $ 43,48. Omgerekend heb ik er € 32,79 voor betaald (plus nu dus € 19,30). Had PostNL niet moeten uitgaan van een waarde van $ 20,00 (omgerekend zo'n € 15,00)?

  9. #234

    Standaard

    Zonder verzendkosten moet het onder de 22 euro zijn om niet te hoeven betalen. Misschien hebben ze bij jou het pakketje opengemaakt en de waarde van de CD's opgezocht en is het volgens hen wel meer dan 22 euro zonder verzendkosten. In principe is het ook fraude om $20 op het pakket te zetten waar jij zelf verantwoordelijk voor bent volgens de wet en ook totaal onnodig omdat de waarde $27,98 was en dat is minder dan de 22 euro. Berekening gaat trouwens altijd over de waarde en de verzendkosten.
    Je zou met de originele factuur nog kunnen proberen het bedrag terug te krijgen.
    DVDPROFILER
    LG OLED 65G36LA; SONY HT-A9; SONY SA-SW5; Pioneer BDP LX58; SONY UBP-X700(Regio A/1 voor BD/DVD); Logitech Harmony Companion; Google Nest Hub's; Nvidia Shield 2019; PS3 60GB

  10. #235

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door peptalk Bekijk bericht
    In principe is het ook fraude om $20 op het pakket te zetten waar jij zelf verantwoordelijk voor bent volgens de wet en ook totaal onnodig omdat de waarde $27,98 was en dat is minder dan de 22 euro.
    Ik denk ook dat ronde bedragen als $20 en $15 eerder argwaan bij de douane zullen opwekken dan een bedrag als $27,98
    Laatst aangepast door Oakey : 12-08-2014 om 20:05

  11. #236

    Standaard

    Ik lees hier verhalen over aan de deur bijbetalen. Geldt dat alleen voor de winkels? ( zoals amazon ed?) Ik wil een stripboek kopen op EBAY van een particuliere verkoper ( uit USA ). En het bedrag is iets van 23.5 euro met 29.5 euro verzendkosten.

    Is er enige kans dat ik aan de deur bij moet betalen?

  12. #237

    Standaard

    Kan iemand vertellen of deze wijze van verzenden nadelig voor mij kan uitpakken? USPS First Class Mail Intl / First Class Package Intl Service

  13. #238

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Loader Bekijk bericht
    Ik lees hier verhalen over aan de deur bijbetalen. Geldt dat alleen voor de winkels? ( zoals amazon ed?) Ik wil een stripboek kopen op EBAY van een particuliere verkoper ( uit USA ). En het bedrag is iets van 23.5 euro met 29.5 euro verzendkosten.

    Is er enige kans dat ik aan de deur bij moet betalen?
    Citaat Oorspronkelijk gepost door Loader Bekijk bericht
    Kan iemand vertellen of deze wijze van verzenden nadelig voor mij kan uitpakken? USPS First Class Mail Intl / First Class Package Intl Service
    €23,50 is meer dan €22, dus de kans bestaat dat je aan de deur moet betalen. De wijze van verzenden doet er niet toe en het maakt ook niet uit of het een bedrijf is. Het gaat om het groene douaneformuliertje dat moet worden ingevuld door de verzender, die geeft bij USPS aan wat de waarde is en wat voor goederen het betreft. Als je pech hebt dan moet je dus iets van €25 BTW aan inklaringskosten betalen (21% BTW over het hele bedrag incl. verzenden plus iets van €13 voor de inklaring zelf). Maar je kunt geluk hebben en dan fiets je er doorheen.

    USPS First Class International Mail klinkt heel mooi, maar daar zijn Amerikanen goed in. Het is gewoon de goedkoopste verzendmanier van USPS. Reken op een verzendduur van 7-21 dagen exclusief de douane-afhandeling. Overigens is €29.50 ook wel aan de prijs voor deze manier van verzenden, een stripboek zal toch niet meer dan 12 ounces wegen (340 gram) en kan gewoon met bubbeltjesenvelop, dat kost de verzender aan porto $10.72 bij USPS. Tel er nog wat bij voor verpakking en benzine, dan is dat nog ver verwijderd van de $40 die hij blijkbaar rekent. Is het wel een betrouwbare verkoper?
    Laatst aangepast door Oakey : 19-08-2014 om 08:46

  14. #239

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Oakey Bekijk bericht
    €23,50 is meer dan €22, dus de kans bestaat dat je aan de deur moet betalen. De wijze van verzenden doet er niet toe en het maakt ook niet uit of het een bedrijf is. Het gaat om het groene douaneformuliertje dat moet worden ingevuld door de verzender, die geeft bij USPS aan wat de waarde is en wat voor goederen het betreft. Als je pech hebt dan moet je dus iets van €25 BTW aan inklaringskosten betalen (21% BTW over het hele bedrag incl. verzenden plus iets van €13 voor de inklaring zelf). Maar je kunt geluk hebben en dan fiets je er doorheen.

    USPS First Class International Mail klinkt heel mooi, maar daar zijn Amerikanen goed in. Het is gewoon de goedkoopste verzendmanier van USPS. Reken op een verzendduur van 7-21 dagen exclusief de douane-afhandeling. Overigens is €29.50 ook wel aan de prijs voor deze manier van verzenden, een stripboek zal toch niet meer dan 12 ounces wegen (340 gram) en kan gewoon met bubbeltjesenvelop, dat kost de verzender aan porto $10.72 bij USPS. Tel er nog wat bij voor verpakking en benzine, dan is dat nog ver verwijderd van de $40 die hij blijkbaar rekent. Is het wel een betrouwbare verkoper?

    Bedankt voor je antwoord. Die stripboek is een hardcover versie met 230 bladzijden. Zal iets minder dan 500 gram wegen denk ik. Vanwege de 'collector item' factor zal het als pakket worden verzonden ( denk ik )
    ( ik heb hem al gekocht, moest ook wel, is namelijk een veiling en deze stripboek is zowat nergens te krijgen. )

    Die verkoper heeft al meer dan 18000 x verkocht en een score van 100%.

    Oh ja. Ik denk dat ik ipv 21 maar 6 % hoeft te betalen want ik had gelezen bij de douane, voor films, muziek en dvd's betaal je 21 %. Maar voor boeken ligt dat op 6 %.

    Ben benieuwd hoe het gaat. Eerste keer dat ik wat koop buiten Nederland.

  15. #240

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Loader Bekijk bericht
    Bedankt voor je antwoord. Die stripboek is een hardcover versie met 230 bladzijden. Zal iets minder dan 500 gram wegen denk ik. Vanwege de 'collector item' factor zal het als pakket worden verzonden ( denk ik )
    ( ik heb hem al gekocht, moest ook wel, is namelijk een veiling en deze stripboek is zowat nergens te krijgen. )

    Die verkoper heeft al meer dan 18000 x verkocht en een score van 100%.

    Oh ja. Ik denk dat ik ipv 21 maar 6 % hoeft te betalen want ik had gelezen bij de douane, voor films, muziek en dvd's betaal je 21 %. Maar voor boeken ligt dat op 6 %.

    Ben benieuwd hoe het gaat. Eerste keer dat ik wat koop buiten Nederland.
    Klinkt wel betrouwbaar idd. Je hebt natuurlijk gelijk met 6% BTW. Laat de verkoper dan wel Book op het groene formuliertje zetten. Bij een collector's item zou ik de gok ook wagen en zorgen dat het goed verpakt wordt verzonden voor die $40, dat kun je de verkoper nog wel vragen als je hem betaalt

  16. #241

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Oakey Bekijk bericht
    Klinkt wel betrouwbaar idd. Je hebt natuurlijk gelijk met 6% BTW. Laat de verkoper dan wel Book op het groene formuliertje zetten. Bij een collector's item zou ik de gok ook wagen en zorgen dat het goed verpakt wordt verzonden voor die $40, dat kun je de verkoper nog wel vragen als je hem betaalt


    Ik moet hem nu nog betalen. Ik heb het gekocht via Ebay. Moet ik dan de verkoper een bericht sturen of kan ik gelijk een bericht sturen als ik hem betaal ( in 1 of andere schermpje als opmerkingen )?
    Wat gebeurt er als er geen BOOK opstaat? Ik bedoel: als het eruit gepikt wordt door de douane, dan kunnen ze ook wel zien dat het een boek is.

  17. #242

    Standaard

    cn22.jpg
    Het gaat om dit groene stickertje dat op het pakket geplakt wordt. Duidelijker kan bijna niet en een ervaren Ebay-verkoper zal best wel weten wat van hem verwacht wordt. Overigens, als hij een kruisje bij gift (geschenk) zet, gelden er weer enigszins andere (gunstigere) regels, zie: http://www.belastingdienst.nl/wps/wc..._particulieren

  18. #243

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Loader Bekijk bericht
    Ik moet hem nu nog betalen. Ik heb het gekocht via Ebay. Moet ik dan de verkoper een bericht sturen of kan ik gelijk een bericht sturen als ik hem betaal ( in 1 of andere schermpje als opmerkingen )?
    Wat gebeurt er als er geen BOOK opstaat? Ik bedoel: als het eruit gepikt wordt door de douane, dan kunnen ze ook wel zien dat het een boek is.
    Precies, maar dat levert weer onnodig vertraging op. Maar ik zou me niet al te druk maken, kijk wel of je het pakket op de een of andere manier kunt tracen, dat is altijd plezierig voor je gemoedsrust.

  19. #244

    Standaard

    Qzyn en Oakey, allebei bedankt. Heb betaald en gevraagd of hij BOOK op het formulier wilde zetten. Dat zou hij doen. Hij zou later nog even de track code meesturen. Nu nog 4 weken wachten.

  20. #245

    Standaard

    Weet iemand hoe je een tracking van buitenland kan controleren?

    Zoals hierboven te lezen is, heb ik wat besteld uit Amerika. En ik heb een tracking gekregen, begint met LCxxxxxxxxxUS. . Verzonden met USPS. Maar als ik naar hun pagina ga en dit invul krijg ik dit:

    Tracking for this product is only available to Canada. For future shipments, tracking is available for this country through Priority Mail International with some exclusions, Priority Mail Express International or Global Express Guaranteed® services.

    Het is verzonden uit Michigan, dus wat Canada ermee te maken heeft?

    Ik weet dat je de tracking kwijt kan zijn als het pakket over de grenzen gaat. Maar dan zou je ergens toch moeten kunnen zijn hoe het in Amerika vervoerd wordt? Of heb ik het nu mis?

  21. #246

    Standaard

    Heeft iemand hier ervaring mee?

    Krijg vandaag tot mijn verbazing een brief van PostNL dat ik nog kosten moet betaling voor een pakketje uit juli!!! Reden is omdat in hun administratie geen betalings ontvangst geregistreerd staat. Ik moet nu bewijzen dat ik wel degelijk heb betaald zoniet moet ik alnog binnen 14 werkdagen betalen.

    Feit is dat ik niet eens meer weet of ik betaald heb (krijg wel vaker pakketten , laat staan dat ik nog een betalingsbewijs heb..Wat ik wel zeker weet is dat als er betaald moet worden ik wel degelijk heb betaald, want anders kan ik het pakket toch niet in ontvangst hebben gekregen?...

    Vervelend natuurlijk ook dat er aan de deur altijd contant betaald moet worden, dus een bankregistratie van de betaling heb ik ook niet...

    Ik hoor graag jullie ervaringen/ tips

  22. #247

    Standaard

    Weet iemand misschien hoe je het 'programma voor wereldwijde verzending' op ebay kan negeren? Ik wil iets uit de USA bestellen, maar Ebay vraagt mij op voorhand al de volledige Duane kosten af te rekenen, terwijl ik het liever als gift laat markeren of het risico wil nemen... Als ik nu iets op Ebay wil kopen MOET ik het meteen afrekenen....

    Deze video verklaart een hoop: https://www.youtube.com/watch?v=ijmdVlQ36-w
    Laatst aangepast door Vampire75 : 29-10-2014 om 11:02

  23. #248

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Alex T Bekijk bericht
    Heeft iemand hier ervaring mee?

    Krijg vandaag tot mijn verbazing een brief van PostNL dat ik nog kosten moet betaling voor een pakketje uit juli!!! Reden is omdat in hun administratie geen betalings ontvangst geregistreerd staat. Ik moet nu bewijzen dat ik wel degelijk heb betaald zoniet moet ik alnog binnen 14 werkdagen betalen.

    Feit is dat ik niet eens meer weet of ik betaald heb (krijg wel vaker pakketten , laat staan dat ik nog een betalingsbewijs heb..Wat ik wel zeker weet is dat als er betaald moet worden ik wel degelijk heb betaald, want anders kan ik het pakket toch niet in ontvangst hebben gekregen?...

    Vervelend natuurlijk ook dat er aan de deur altijd contant betaald moet worden, dus een bankregistratie van de betaling heb ik ook niet...

    Ik hoor graag jullie ervaringen/ tips
    bizar, maar ik zal nooit betalen, zoals je zelf aangeeft krijg je het pakket alleen als je betaald hebt (ik neem aan dat het om inklaringskosten en BTW kosten gaat); is het wel een echt van post.nl of zit hier een criminele organisatie achter die gegevens van post.nl heeft gehacked, zou me niet verbazen
    When I die I don't want no part of heaven
    I would not do heaven's work well
    I pray the devil comes and takes me
    To stand in the fiery furnaces of hell

    from "Youngstown" by Bruce Springsteen

    mijn collectie mijn verkoop topic

  24. #249

    Standaard

    Gewoon negeren, misschien heeft de postbode het geld in zijn eigen zak gestoken, of de ontvangst ervan niet goed ingegeven in de systemen, maar dat is PostNL hun probleem. Leuk voor hen om het eens te proberen bij u, maar ik zou ze mooi wandelen sturen.

  25. #250

    Standaard

    Volgens mij wordt een pakket waarvoor je moet betalen nooit afgegeven door Postnl als je niet meteen betaalt (douaneheffing, rembours etc...). Dus maanden later een rekening ontvangen kan volgens mij niet kloppen. Als ik jou was zou ik PostNL even een e-mail sturen via hun site om informatie te vragen.
    Denk eerder aan een nieuwe methode van oplichting!

Pagina 10 van 28 EersteEerste ... 6789101112131420 ... LaatsteLaatste

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •