De resultaten 1 tot 9 van 9 worden weergegeven.
  1. #1

    Standaard Arc, soms wel soms niet?

    Beste medeforumers,

    Misschien dat iemand van jullie mij verder kan helpen.
    Heb niet zo`n heel groot probleem maar toch begin ik me er aan te ergeren.

    Hardware:
    Philips Led Tv 42PFL7606
    Pioneer fs515 Home Cinema set 2.1
    Aangesloten met HDMI 1.4 kabel
    Beide geschikt voor ARC

    Deze 2 heb ik op elkaar aan gesloten d.m.v. Audio return channel.
    En met Philips Easy link, wat goed werkt want de home cinema set gaat tegelijk aan en uit met de tv zonder problemen.

    Nu heb ik het volgende,
    Als ik de tv aanzet springt ook de HCS aan, alleen de ene keer heb ik meteen geluid over de HCS en de andere keer hoor ik niks en moet ik eerst naar het kanaal van de HCS (HDMI 1) om in het menu opnieuw ARC te selecteren? Aangezien hij al automatisch op ARC springt als de tv word aangezet vind ik het vreemd dat ik hem dan toch opnieuw moet selecteren.
    Iemand enig idee waarom soms wel en soms niet??

    Alvast bedankt.

  2. #2

    Standaard

    Welkom op dit forum Erisermaar1.

    Het kan zijn dat de Easy link daarvoor zorgt, dat is nl. een vorm van CEC die alleen Philips gebruikt. Een andere oorzaak kan zijn dat de FS515 de laatst gekozen bron gebruikt en deze gebruikt wanneer je de set inschakelt.

    Wat de werkelijk oorzaak is, kan je het beste zelf beoordelen door te experimenteren.
    Geef geluid de ruimte.
    Mijn HT

  3. #3

    Standaard

    Probeer ook eens een vaste volgorde van in- en uitschakelen voor gewoonte te nemen.

    Zoals Gerco ook al vermeld, even een beetje experimenteren kan helpen om de beste manier te vinden, HDMI is in bepaalde gevallen nog steeds niet een echte zegen
    Have fun and enjoy your collection

  4. #4

    Standaard

    Bedankt voor jullie reacties.
    Had al een vermoeden dat het aan easylink lag icm met pioneer, en zal ook is kijken of ik iets kan bereiken met de volgorde van aanzetten.
    Kan easylink natuurlijk ook nog uitzetten maar dan zit ik weer met 2 afstandsbedieningen wat ik eigenlijk ook niet zie zitten.
    Meer tips zijn natuurlijk altijd welkom.

  5. #5

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Erisermaar1 Bekijk bericht
    Bedankt voor jullie reacties.
    Had al een vermoeden dat het aan easylink lag icm met pioneer, en zal ook is kijken of ik iets kan bereiken met de volgorde van aanzetten.
    Kan easylink natuurlijk ook nog uitzetten maar dan zit ik weer met 2 afstandsbedieningen wat ik eigenlijk ook niet zie zitten.
    Meer tips zijn natuurlijk altijd welkom.
    Het mooist zou een set zijn die je gedachte kan lezen

    Ach, wie weet komt het ooit eens zover
    Have fun and enjoy your collection

  6. #6

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Erisermaar1 Bekijk bericht
    Kan easylink natuurlijk ook nog uitzetten maar dan zit ik weer met 2 afstandsbedieningen wat ik eigenlijk ook niet zie zitten.
    Meer tips zijn natuurlijk altijd welkom.
    Wat dacht je van een programmeerbare universele afstandsbediening?

    Als je een goede hebt kun je alles met één handeling op de juist manier instellen en alle knoppen van de originele afstandsbedieningen over nemen.
    Geef geluid de ruimte.
    Mijn HT

  7. #7

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Gerco Stuivenberg Bekijk bericht
    Wat dacht je van een programmeerbare universele afstandsbediening?

    Als je een goede hebt kun je alles met één handeling op de juist manier instellen en alle knoppen van de originele afstandsbedieningen over nemen.
    Dat is natuurlijk ook nog een optie, maar wat versta je onder een goeie?
    Tips zijn welkom.

  8. #8

    Standaard

    Dat antwoord staat eigenlijk al in de rest van die zin.

    Bij universele afstandsbedieningen zijn er meerdere soorten zoals de voorgeprogrammeerde, de eenvoudig programmeerbare (zoals de Harmony 300) en de uitgebreid programmeerbare (zoals de Harmony One). Met de laatste kun je alle IR-opdrachten van de orignele afstandsbedieningen overnemen en met de tweede soort alleen de meest gebruikte. Ook moet je bij de tweede soort onthouden welke opdracht onder de functietoetsen geprogrammeerd hebt, omdat deze dat niet een display kan laten zien. Veel mensen kiezen daarom voor modellen als de Harmony One, omdat deze het meest universeel zijn.

    Met de voorgeprogrammeerde kun je alleen de meest gebruikte opdrachten overnemen. Daar komt bij dat je mag hopen dat deze ook de opdrachten kent van de toestellen die jij gebruikt. De bediening is meestal ook ingewikkeld, omdat je de toetsen niet logisch ik kan delen. Zo kun je wanneer je bvb TV kijkt met geluid via de receiver niet de cijfertoetsen gebruiken voor de kanalen van de TV en de toetsen voor de geluidssterkte voor de regeling van de receiver.

    Het beste kun je in ieder geval dus een model nemen met een display en bij voorkeur een accu. Het display is dan voor de minder gebruikte opdrachten en het starten van de activiteiten ('macro's').

    Je kunt hier een demonstatie bekijken van wat een Harmony allemaal kan:
    http://www.logitech.com/nl-nl/remotes
    Geef geluid de ruimte.
    Mijn HT

  9. #9

    Standaard

    Bedankt voor je moeite!
    Zal me er is in gaan verdiepen, want het ziet er wel zeer aantrekkelijk uit.

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •