De resultaten 1 tot 3 van 3 worden weergegeven.
  1. #1

    Standaard Opstelling Home Cinema Slaapkamer

    Hallo,

    Ik ben van plan om een Home Cinema Set te kopen voor op de kamer, 5.1 wel te verstaan. Nu is het zo dat mijn kamer nogal vage vormen aanneemt en beschikt over enkele kasten en een groot bureau. Ik heb niet echt een 'open ruimte', waardoor het een beetje lastig is om de juiste posities te bepalen. Een film zelf kijken doe ik vanuit bed, maar wanneer er anderen over de vloer komen wil ik die uiteraard niet allemaal op het bed hebben. In die situatie worden er stoelen bij gepakt aangezien de televisie aan een muurbeugel bevestigd is, waardoor de TV meerdere posities aan kan nemen.

    Een plattegrond wordt hieronder weergeven met enkele vragen erbij. Ik open dit topic dan ook zodat jullie er antwoord op kunnen geven. Kortom, zou dit een ideale positie zijn en benut ik de Home Cinema Set zo goed?



    Alvast bedankt! Tips, ideeën en andere opmerkingen zijn welkom!
    Laatst aangepast door Hdde : 16-03-2012 om 17:07 Reden: Plaatje verkleind

  2. #2

    Standaard

    De plaats van de TV is eigenlijk niet de meest optimale voor jouw situatie. Jouw TV is nl. geplaatst aan de zijkant van het geluidsbeeld i.p.v. de voorkant. Daar komt bij dat geluidsbeeld niet mee kan draaien met de TV.

    Ik denk dat je beter de TV een andere plaats kan geven of de surround-opstelling zo moet maken dat je deze alleen voor situatie #2 kunt gebruiken, want "digitaal switchen" tussen de opstellingen is niet mogelijk. Als het mogelijk is om de TV rechts van de subwoofer te plaatsen of daar tegenover, sla je twee vliegen in één klap. Je kunt de opstelling dan voor beide situaties gebruiken. De luidsprekers kunnen dan vrij stralen en het geluidsbeeld is dan ook meer symmetrisch. Op deze manier heb je ook een mooier geluidsbeeld en een betere weergave.

    Voor wat betreft de hoogte van de luidsprekers:
    Een klein verschil tussen links en rechts is niet erg en tussen voor en achter mag best wat hoogte verschil zijn. Vaak worden de luidsprekers aan de achterkant wat hoger geplaatst om er voor te zorgen dat deze niet te dicht bij de oren zijn geplaatst en het geluid wat ruimtelijker kan klinken.
    Laatst aangepast door Gerco Stuivenberg : 22-03-2012 om 15:00
    Geef geluid de ruimte.
    Mijn HT

  3. #3

    Standaard

    Wat je wil is (nu) niet mogelijk. Bij het veranderen van opstelling blijft altijd het probleem dat de boxen in de andere opstelling ook een andere functie krijgen, dus gebruik moeten maken van een andere ingang op de reciever. Dat is digitaal niet aan te passen (doch zou die optie wel gemaakt kunnen worden, maar niemand heeft daar volgens mij tot nu toe aan gedacht. Immers maakte het in theorie qua ingang eigenlijk niets uit, het gaat om de aansturing van die ingangen en dat moet wel in de software aanpasbaar kunnen worden gemaakt).
    SONY KDL40z5500 | SONY UBPX700B | Onkyo TX-SR577 | Energy Take Classic 5.1

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •