De resultaten 1 tot 3 van 3 worden weergegeven.
  1. #1

    Question Online gamers in tvseries

    Hey!

    Voor mijn bachelorpaper ga ik de beeldvorming van virtuele gamers na in audiovisuele media. Hiervoor ga ik afleveringen van televisieseries analyseren waarin online gamers voorkomen. Ik ben echter nog op zoek naar afleveringen waar niet-stereotiepe gamers in voorkomen. (Dus waarin het personage dat gamet GEEN stereotiepe 'dikke lelijke nerd' is)

    Kennen jullie toevallig een aflevering (of hele serie) waarin een doorsnee of populair personage (jongen of meisje) soms al gamend in beeld komt?

    Jullie zouden me er enorm mee helpen!

  2. #2

    Standaard

    De aflevering van South Park is natuurlijk een heerlijke parodie op het sterotype 'dikke lelijke nerd': http://www.southpark.nl/episodes/1008/

  3. #3

    Standaard

    Het is altijd stereotype geval.

    Stargate Universe - Eli Wallace
    Big Bang Theory - uhm iedereen al is het meer een hoog nerd gehalte dan game gehalte
    The Office UK - niet zo zeer gamers
    Wargames
    Sanctuary - Henry Foss, wordt zo heel af en toe genoemd maar nooit te zien dat ie gamed.

    Het punt is dat games in TV shows worden vermeden, omdat games heel erg rage gericht is en dus een show heel snel gedateerd aan doet voelen. Daarnaast heb je natuurlijk met rechten te maken.
    Artificial Intelligence is no match for natural stupidity | Mijn collectie

Tags voor deze thread

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •