Pagina 1 van 3 123 LaatsteLaatste
De resultaten 1 tot 25 van 55 worden weergegeven.

Discussie: Sony Kv28fx66

  1. #1

    Standaard Sony Kv28fx66

    Wat vinde jullie van deze tv?

    SONY
    Breedbeeldtelevisie

    Type: KV 28FX66 WEGA FD TRINITRON

    72 cm vlakke FD Trinitron WEGA beeldbuis

    100 voorkeurzenders

    fast teletekst met 250 pagina's geheugen

    Virtual Dolby + TruSurround (30 Watt)

    Digitale geluids reducering

    Picture in Picture

    Smart/ Zoom/4:3 /Wide/ 14:9

    3 scart-aansluitingen, AV en S-Video

    incl. afstandsbediening +locator functie

    afmetingen(BxHxD): 785x 515 x 525 mm.
    StarTrader

  2. #2

    Standaard

    ja de opvolger van de kv28fx65 en dat was volgens de consumentbond de beste tv van 2000. dit zal dus wel een goede opvolger zijn.

    B.t.w. issie 50 hz of 100?

  3. #3

    Standaard

    [i]
    B.t.w. issie 50 hz of 100?
    de vorige (fx65) was 100hx, dus deze zal het ook wel zijn...
    ik heb zelf de fx65, wereldbak!, dus de fx66 zal niet veel slechter zijn
    Beter dan de Beste!!
    Live Long and Prosper

  4. #4

    Standaard

    Ja super tv ..ik ben nog aant kijken op't moment maar tot nog toe staat deze in m'n top 3!

    Ik hoor er alleen maar goeie dingen over en van wat ik heb gezien is hij heel goed.

  5. #5

    Standaard

    oh ja ik neem wel een 32 inch ...als je dan toch bezig bent...!

  6. #6

    Standaard

    zal er een pot zwarte verf bij moeten kopen, want ik heb alles in
    het zwart....maar voor de rest prima
    boards don't hit back....(bruce lee)

  7. #7

    Standaard

    Grappig trouwens die locator functie..had ik nog nooit gezien..

  8. #8

    Standaard

    Dank jullievoor de snelle reacties

    Die Locator is inderdaad wel grappig




    Deze vraag stelde ik omdat:

    Ik heb 2 maanden terug de Sony KV28LS60 gekocht, waar ik op zich zeer tevreden over was alleen waar ik me bij dit type steeds meer aan begon te irriteren is dat deze bij wilte lijne en ondertitels trilde, wat alleen op te lossen was door het contrast terug te draaien maar dan nog bleef dez trillen, opzich was dit alles wel te doen maar ikzelf irriteerde me daaraan, Ik ben toen rondgaankijken en kwam de Sony KV28FX66 tegen waar mij onmiddelijk bij opviel dat deze absoluut niet trilde maar perfect stil stond ook al stond het contrast helemaal open, Verder heeft dit toestel ook iets meer contrast en is deze nog scherper.
    Daardoor ben ik gaan denken to ruil en dat heb ik na overleg ook kunnen doen gelukkig.

    Gisteren heb ik dus de KV28FX66 besteld en volgende is die als het goed is binnen

    Verdere vind ik een leuke bruibare feature PIP (1 Tuner)
    Kan makkelijk zijn als je bv nog snel een stukje van een DVDtje of videoband wil kijken voor iets anders begint

    Ik heb voor ik de uiteindelijk beslissing nam eerst goed wat getest met Div toestellen nog een keer voor de zekerheid maar ik vond deze er toch echt (in die prijsklasse) her het beste uitkomen


    p.s. hij is 100HZ ja
    StarTrader

  9. #9

    Standaard

    72 cm is een beetje te klein vind ik. Bovendien ken je mijn standpunt wat Sony betreft.

  10. #10

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Edwin V
    72 cm is een beetje te klein vind ik. Bovendien ken je mijn standpunt wat Sony betreft.
    Tja 72 is voor mijn kijkafstand perfect 2.5M

    en je standpunt van Sony ken ik inmiddels, jij de mijne ook he
    StarTrader

  11. #11

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Dave


    Tja 72 is voor mijn kijkafstand perfect 2.5M

    en je standpunt van Sony ken ik inmiddels, jij de mijne ook he
    ik zou idd. voor de 72 cm versie kiezen, want de 83 cm versie heeft een lichte beeldvervorming in de hoeken.
    Live Long and Prosper

  12. #12

    Standaard

    Weet je zeker dat dit bij alle 32" tv's het geval is?
    Want ik wil zelf ook deze tv kopen in 82 cm uitvoering...

    In de winkel was het mij nog niet opgevallen...

  13. #13

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door MOUSE~
    Weet je zeker dat dit bij alle 32" tv's het geval is?
    Want ik wil zelf ook deze tv kopen in 82 cm uitvoering...

    In de winkel was het mij nog niet opgevallen...
    bij heel veel wel, maar je moet wel goed kijken.
    als je een mierenn**ker bent...
    heeft er mee te maken dat het "kanon" niet exact de uiterste hoeken kan raken op dat formaat bij flatscreen tv's, maar de techniek die gaat vooruit.
    vind de beeldkwaliteit altijd nog beter dab een 8x duurdere plasma, alleen het formaat is gaaf (metertjeee)
    Live Long and Prosper

  14. #14

    Standaard

    WOW!
    dat is een lekker ding,

    ik heb hier de sony catalogus waar hij instaat, hij is echt mooi en nog mooie specificaties ook.

    De KV-32FX66 staat trouwens bij Smiths in Arnhem voor €1888,- met meubel.

  15. #15

    Standaard

    En dank jullie weer voor de info en EVO voor de tip
    StarTrader

  16. #16

    Standaard Re: Sony Kv28fx66

    3 scart-aansluitingen, AV en S-Video



    misschien een hele stomme vraag, maar die AV en S-video, wil dat ook zeggen dat ie een frontaansluiting heeft voor mijn camcorder? Niet dat ie er vaak op hoeft, en mijn tvmeubel heeft wieltjes dus ik kan zo bij een scart, maar een front is wel zo makkelijk.
    En als de AV aansluiting idd front is, wil dat ook zeggen dat mijn videokabel van mijn pc ----->televisie ook voorlangs loopt? Of kan ik die weer ergens anders op aansluiten? (voor de drie scart aansluiting heb ik al een bestemming, dus die vallen af).
    Tja, het is wat met al die aansluiting als je het niet precies weet of voor je ziet

  17. #17

    Standaard

    Op de sony site staat dat de av en s-vhs ingangen front zijn...
    Dus ik denk dat ze of achter een klepje zitten (wat niet echt mooi is) of aan de zijkant .

    Mijn gok is aan de zijkant omdat dit bij de ls60 ook zo is en het is mooier.

    Wat betreft je pc dat is s-vhs neem ik aan die kan je dus daar insteken ..of het echt hinderlijk is aan de zijkant weet ik niet maar je zal hem er toch niet altijd in hebben lijkt mij...?

    maar er zit geen andere s-vhs aansluiting aan de achterkant ofzo.

  18. #18

    Standaard

    de s-vhs aansluiting zit aan de zijkant, dmv een uitkomend paneeltje.
    als het net zo'n zooitje is als bij mij...dan valt het niet op alsie open staat, maar in een strak koud desighnmeubel kan het storend zijn.
    voor de incidentele camcorder aansluiting is het ideaal.
    Live Long and Prosper

  19. #19

    Standaard

    Ik heb hem sinds gisteren 18.00 staan

    Heb hem nog niet uitgebredi kunnen testen omdat ik naar een verjaardag moest maar op het eerste gezicht echt een heel strak beeld ook met TV uitzendingen zie ik een grote verbetering

    En die camera aansluitingen zitten inderdaad aan de zijkant ondereen uitkomend klepje zoals EVO al beschreef wat ik zelf wel een nette afwerking vind
    StarTrader

  20. #20

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Dave
    Ik heb hem sinds gisteren 18.00 staan

    Heb hem nog niet uitgebredi kunnen testen omdat ik naar een verjaardag moest maar op het eerste gezicht echt een heel strak beeld ook met TV uitzendingen zie ik een grote verbetering

    En die camera aansluitingen zitten inderdaad aan de zijkant ondereen uitkomend klepje zoals EVO al beschreef wat ik zelf wel een nette afwerking vind
    heej gefeliciteer d met je breedbekbakkie, je zult er geen spijt van krijgen.
    Live Long and Prosper

  21. #21

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door EVO


    heej gefeliciteer d met je breedbekbakkie, je zult er geen spijt van krijgen.
    Dankje en dat lijkt mij ook niet nee
    StarTrader

  22. #22

    Standaard

    Weet iemand wat "rotation coil" is ?

    Dat staat ook in het lijstje met specs.....

  23. #23

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Dave
    Tja 72 is voor mijn kijkafstand perfect 2.5M
    Toch even terug komen op de beeldgrootte. Vaak bemerk je dat er te pas en onpas met beeldgroottes wordt omgegaan veelal bepaald door budget maar ook door persoonlijke voorkeur. Toch bestaat er zoiets als een ideale beeldgrootte voor televisies en deze is eigenlijk vrij makkelijk te bepalen. De ideale kijkafstand voor een tv is 6 tot 8 maal de beeldhoogte (beeldgroottes worden meestal gegeven in een diagonale lijn waardoor de beeldhoogte vaak niet bekend is. Je kunt dit eenvoudig omrekenen door het beelddiagonaal te vermedigvuldigen met 0.49 voor een 16:9 tv).

    Bij een breedbeeld van 72 cm diagonaal is dus de ideale kijkafstand tussen de minimaal 2 en maximaal 2.64M. Voor een 82cm breedbeeld ligt de ideale kijkafstand tussen de minimaal 2.27 en maximaal 3.04M.

    Beeldgrootte bepaald zeer zeker het bioscoopgevoel dus in dit specifieke voorbeeld waarbij de kijkafstand 2.5M is zou ik persoonlijk voor de 82cm breedbeeld gaan (maar de tv is inmiddels al aangeschaft. Veel plezier ermee en als het kan even calibreren met de bekende calibratie-dvd'jes of laten doen).

    Mvrgr

    Patrick

  24. #24

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Patrick vdB


    Toch even terug komen op de beeldgrootte. Vaak bemerk je dat er te pas en onpas met beeldgroottes wordt omgegaan veelal bepaald door budget maar ook door persoonlijke voorkeur. Toch bestaat er zoiets als een ideale beeldgrootte voor televisies en deze is eigenlijk vrij makkelijk te bepalen. De ideale kijkafstand voor een tv is 6 tot 8 maal de beeldhoogte (beeldgroottes worden meestal gegeven in een diagonale lijn waardoor de beeldhoogte vaak niet bekend is. Je kunt dit eenvoudig omrekenen door het beelddiagonaal te vermedigvuldigen met 0.49 voor een 16:9 tv).

    Bij een breedbeeld van 72 cm diagonaal is dus de ideale kijkafstand tussen de minimaal 2 en maximaal 2.64M. Voor een 82cm breedbeeld ligt de ideale kijkafstand tussen de minimaal 2.27 en maximaal 3.04M.

    Beeldgrootte bepaald zeer zeker het bioscoopgevoel dus in dit specifieke voorbeeld waarbij de kijkafstand 2.5M is zou ik persoonlijk voor de 82cm breedbeeld gaan (maar de tv is inmiddels al aangeschaft. Veel plezier ermee en als het kan even calibreren met de bekende calibratie-dvd'jes of laten doen).

    Mvrgr

    Patrick
    Thanx voor de info, die 2.5 is uiterlijk bedoelt ik zit er ongeveer 2.35-2.40 vanaf...

    Verder dat calibreren laat ik indd doen, was ik ook al van plan

    En dankje
    StarTrader

  25. #25

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door MOUSE~
    Op de sony site staat dat de av en s-vhs ingangen front zijn...
    Dus ik denk dat ze of achter een klepje zitten (wat niet echt mooi is) of aan de zijkant .



    Wat betreft je pc dat is s-vhs neem ik aan die kan je dus daar insteken ..of het echt hinderlijk is aan de zijkant weet ik niet maar je zal hem er toch niet altijd in hebben lijkt mij...?

    maar er zit geen andere s-vhs aansluiting aan de achterkant ofzo.
    ik denk dat mijn pc er juist wel voor het grootste deel in zal zitten, omdat ik momenteel nogal veel muziekvideo's van internet pluk, en dat wil ik in goeie kwaliteit zelf van de kabel gaan halen. Veel beter en leuker. En als je dan nog je kabeltje erin moet gaan doen als de clip al bezig is ben je al te laat.

Pagina 1 van 3 123 LaatsteLaatste

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •