De resultaten 1 tot 11 van 11 worden weergegeven.
  1. #1

    Standaard Philips Soundbar HTS9140 subwooferkabel te kort

    Hallo allemaal!

    Ik ben nieuw op dit forum en ben hier verzeild geraakt op zoek naar een oplossing voor een onhandigheidje van Philips.

    Ik zou graag de Philips Soundbar HTS9140 kopen, maar probleem is dat de kabel die naar de subwoofer loopt te kort is voor waar ik 'm wil zetten. Er is écht geen mogelijkheid om de subwoofer vlakbij de tv te zetten, dus wilde ik een kabeltje leggen naar de andere kant van de living om daar de subwoofer te installeren.

    Dat gaat dus niet, gezien de kabel aan de kant van de subwoofer vast hangt en aan de kant van de soundbar hangt een "Philips" connector. Ik kan dus geen 'verlengkabel' maken (gezien het Philips-eigen connectorstukje) en bij de klantendienst van Philips wisten ze me ook te vertellen dat er ook geen eigen verlengkabels bestaan.

    Weet iemand hier raad mee?
    Kan ik de kabel van de subwoofer doorknippen en er een extra stuk luidsprekerkabel tussensteken?
    Ik vermoed dat dat problemen gaat geven met garantie, maar zo geraak ik er ook niet...

    Heb al rondgeneus in draadloze soundbars, maar vind daar zo m'n ding niet in...

    Alvast bedankt!!!
    Wim.

  2. #2

    Standaard

    Welkom op dit forum Wim.

    Zoals vaak in gebruiksaanwijzingen geadviseerd wordt, is ook volgens ons nog steeds het beste om de sub in de buurt van de front-luidspreker(s) te plaatsen. In jouw geval zal dit dus betekenen in de buurt van de soundbar. Geef je de subwoofer een plaats die verder weg is, dan heb je kans dat het geluidsbeeld niet zo mooi zal. Daar komt bij dat dit soort toestellen, vanwege de beperkte mogelijkheden en het feit dat je het surround-effekt vaak alleen ervaart als je er recht voor zit, meer geschikt zijn voor een slaapkamer.

    Het doorknippen en verlengen van een dergelijke kabel kan niet alleen zorgen voor problemen met de garantie, maar ook voor signaal-verlies en evt. bijgeluiden als brom of ruis. Is de kabel te vergelijken met een gewone 2-aderige luidspreker kabel, dan zal het probleem wat minder groot zijn.

    Bij deze zou ik jou daarom aan willen raden om de TV en de soundbar een plaats te geven, de huidige plaats aan te passen zodat het wel mogelijk is of te kiezen voor een ander soort set zoals één die bestaat uit losse delen. In het laatste geval heb je de mogelijkheid om de subwoofer wat verder weg te plaatsen en dus een wat langere kabel nemen.
    Geef geluid de ruimte.
    Mijn HT

  3. #3

    Standaard

    Hi Gerco! Bedankt voor de informatie.
    Ik had al zo'n vermoeden dat de kabel doorknippen geen zo'n goed idee was. Vooral bij een apparaat van om en bij de 1000 euro. Stel dat er aan de blu ray speler ofzo iets verkeerd is (los van een al of niet doorgeknipte subwooferkabel) gaan ze me denk ik niet graag zien komen met die kabel door... geen optie dus.

    Ik zou graag een echt 5.1 systeem opzetten, maar het kan jammer genoeg echt niet op een elegante en optimale manier om daar dan ook weer het meeste (of toch genoeg) uit te halen. Ik ga toch nóg eens rondneuzen tussen de soundbars als er geen bestaan met langere kabels of een draadloos systeem.

    Bedankt voor de uitleg!!
    Groetjes, Wim.

  4. #4

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Wimmm Bekijk bericht
    Hi Gerco! Bedankt voor de informatie.
    Ik had al zo'n vermoeden dat de kabel doorknippen geen zo'n goed idee was. Vooral bij een apparaat van om en bij de 1000 euro. Stel dat er aan de blu ray speler ofzo iets verkeerd is (los van een al of niet doorgeknipte subwooferkabel) gaan ze me denk ik niet graag zien komen met die kabel door... geen optie dus.

    Ik zou graag een echt 5.1 systeem opzetten, maar het kan jammer genoeg echt niet op een elegante en optimale manier om daar dan ook weer het meeste (of toch genoeg) uit te halen. Ik ga toch nóg eens rondneuzen tussen de soundbars als er geen bestaan met langere kabels of een draadloos systeem.

    Bedankt voor de uitleg!!
    Groetjes, Wim.
    Geweldige oplossing zo'n soundbar, nog erger dan een alles in 1x weggooi set, maar wel erg handig, nu flikker je ook de speakers in 1 beweging weg

    Elegant..... zal wel iets te maken hebben met gemakzucht
    Have fun and enjoy your collection

  5. #5

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Wimmm Bekijk bericht
    Ik zou graag een echt 5.1 systeem opzetten, maar het kan jammer genoeg echt niet op een elegante en optimale manier om daar dan ook weer het meeste (of toch genoeg) uit te halen. Ik ga toch nóg eens rondneuzen tussen de soundbars als er geen bestaan met langere kabels of een draadloos systeem.

    Bedankt voor de uitleg!!
    Groetjes, Wim.
    Bij de meesten van ons is dat niet mogelijk. Een set die uit losse delen bestaat, heeft nl. veel kabels en veel ruimte nodig om en goed en mooi geluidsbeeld neer te kunnen zetten met voldoende overtuiging. Iets wat met een soundbar of ander alles-in-één apparaat niet zal lukken.

    Kies je voor een set die bestaat uit losse delen, dan heb je ook altijd de mogelijkheid om een ander soort opstelling te maken, zoals zonder 'surrounds' of 'centre'. Je bent dan dus niet verplicht om een 5.1 of 7.1 te maken of kabels door de hele kamer te leggen.
    Geef geluid de ruimte.
    Mijn HT

  6. #6

    Thumbs down Te korte dual cable Philips soundbar HSB2313

    Tja een oudje zou je zeggen. Maar pas 1 jaar oud. Na een verbouwing van onze slaapkamer moest de subwoofer verhuizen naar een andere plek.

    Tja en je begrijpt het al, de 1.20 mtr dualcable, voeding en speakeraansturing wordt vanuit de subwoofer geregeld, was te kort.

    Het oplossen van dit probleem heeft mij meer tijd gekost dan de hele verbouwing zelf. In een woord hopeloos dus. Heb een halve dag met Philips afdelingen helpdesken, service, parts etc. aan de telefoon gezeten. De helft van de medewerkers weet niet eens waar je het over hebt, de watte....Philips Soundbar HSB2313??? van Philips??? nee die staat niet meer in het systeem, en zetten je maar gauw door naar een andere afdeling. Ook die denken dat water kan branden.

    Tja mijnheer dit type is AL LANG uit onze lijn verdwenen en dan kunnen wij op zijn hoogst nog ca. 3 maanden reserve parts leveren.

    Goed dan maar zelf aan de slag, niet geheel ondeskundig op dit gebied op zoek naar de juiste kabelsoorten. 1 x 2 aderig 1 x 0,15 mm en 1 x shielded 0,25 mm. Daarnaast nog 3 x 0,15 mm shielded. Nergens, niemand niks niet, om over de gebruikte pluggen nog maar te zwijgen. Niets is standaard. Dus via, via, via naar een bedrijf dat schakelkasten maakt en.... ja hoor eindelijk na 1 1/2 dag zoeken, gevonden.

    8 mtr van beiden én aan de slag. Eerst doormeten, want er zit bij Philips nooit ergens een aansluitschema bij. Wel altijd een "fast start" uitleg van 2 pagina's. Zoeken op de Philips site naar techn. informatie. Never nergens te vinden.

    Uiteindelijk na veel zwoegen, solderen en pijn in mijn hoofd is het gelukt de hele toestand aan het werken te krijgen behalve.... de subwoofer. Nou zijn de bassen op deze soundbar al niet of nauwelijks in te stellen en dreunt het plafond bijna naar beneden, dus na het verhelpen van een draadverwisseling kunnen nu ook de buren weer meegenieten van onze subwoofer.

    PHILIPS staat voor mij nog steeds voor Philips Hopeloos Iedere Lamp Is Praktisch Stuk. Het gaat ook niet zo goed met ze, zou het komen dat zij uitvinden wat wij goed moeten vinden of luisteren zij ook naar wat de Consument wil en van hen vindt.

    Jammer maar wij hebben besloten om definitief afscheid te nemen van al onze Philips apparaten. De eerste Samsung is binnen, snel, betrouwbaar en zelfs via mijn Galaxy tel. te bedienen en draadloos netwerk. Dat is nog eens inovatie.

    Advies let op en kijk naar ALLE mogelijkheden maar vooral de onmogelijkheden voordat je beslist.

    Groet
    Driverseat02
    Peter

  7. #7

    Standaard

    Wimmm, Denk aan het spreekwoord; bezin eer ge begint. Spul van Philips is (te) duur en kwalitatief zijn er betere merken met meer mogelijkheden, betere presaties tegen lagere kosten. De markt is niet meer zo dat de leverancier bepaald wat de klant wil. Er zijn slimmere systemen.

    Kijk bijv. eens naar een dongeltje voor draadloos iNet bij een Ph TV. ca. € 75,-. Bij de meeste merken zit deze er al std in. Beeldresolutie, 400 Hz etc. Ook een Ph Soundbar is duur v.w. prijs presatatie. Kijk in deze prijsklasse eens naar Harman & Kardon, Samsung en Sony. Zelfs Bose komt binnen handbereik. En... ga luisteren en laat je goed voorlichten door een speciaalzaak die kennis van zaken heeft. Je wilt straks uiteindelijk een tijd lang GENIETEN van je muziek.

  8. #8

    Standaard

    Ik weet niet hoor maar mijn meer dan 2 jaar oude Philips TV had al wifi ingebouwd toen je bij andere merken nog een dongle moest kopen.

    Dat je Philips nu loopt te bashen omdat je zelf de keuze voor een zgn alles in 1 setje hebt gemaakt waar niets standaard is is wel erg makkelijk want dat hebben alle merken.
    Had je een set met losse onderdelen gekocht dan had je gewoon een langere SW kabel gekocht en klaar. En dan nog steeds van dit soort setjes aanbevelen inclusief Bose, tsja...
    DVDPROFILER
    LG OLED 65G36LA; SONY HT-A9; SONY SA-SW5; Pioneer BDP LX58; SONY UBP-X700(Regio A/1 voor BD/DVD); Logitech Harmony Companion; Google Nest Hub's; Nvidia Shield 2019; PS3 60GB

  9. #9

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door peptalk Bekijk bericht
    Ik weet niet hoor maar mijn meer dan 2 jaar oude Philips TV had al wifi ingebouwd toen je bij andere merken nog een dongle moest kopen.

    Dat je Philips nu loopt te bashen omdat je zelf de keuze voor een zgn alles in 1 setje hebt gemaakt waar niets standaard is is wel erg makkelijk want dat hebben alle merken.
    Had je een set met losse onderdelen gekocht dan had je gewoon een langere SW kabel gekocht en klaar. En dan nog steeds van dit soort setjes aanbevelen inclusief Bose, tsja...
    Inderdaad..... hier op het forum zijn we dan ook niet bepaald voorstanders van die alles in 1x weggooi apparaten.

    En dan ook nog eens lid worden van dit forum om te melden dat je zelf ook niet zo slim geweest bent om dit te kopen

    Maar ja, je kunt een mens niet vaak genoeg waarschuwen en ze weten hier op het forum nu wel zo'n beetje dat het merk op zo'n alles in 1 geval niet uitmaakt.... gewoon helemaal niet doen
    Have fun and enjoy your collection

  10. #10

    Standaard

    Vriendelijkheid is soms (helaas) ver te zoeken op dit forum.

  11. #11

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door sonsan Bekijk bericht
    Vriendelijkheid is soms (helaas) ver te zoeken op dit forum.
    Je moet het natuurlijk ook wel een beetje verdienen..... de liefde kan niet altijd van 1 kant komen
    Have fun and enjoy your collection

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •