Pagina 1 van 3 123 LaatsteLaatste
De resultaten 1 tot 25 van 53 worden weergegeven.
  1. #1

    Standaard M'n zelf ingerichte thuisbioscoop. Ingericht met 2de hands Bioscoopzetels.

    Hallo,
    Thuis heb ik zelf een kleine bioscoopzaal ingericht. De grote speakers liggen nu plat op de grond omdat ik recent een HD beamer heb gekocht die de volledige witte muur met beeld kan projecteren. Het scherm meet in de breedte: 3,70 m. Er is geen 5.1 geluidsopstelling maar de twee grote speakers van Telefunken vullen wel mooi en krachtig de ruimte. Als er vragen zijn? Stel gerust. Sorry dat sommige foto's verkeerd gedraaid staan.
    Bijgesloten plaatje(s) Bijgesloten plaatje(s)
    Laatst aangepast door WaymannDirector : 16-02-2012 om 13:32

  2. #2

  3. #3
    Senior Member
    Registratie datum
    Sep 2003
    Woonplaats
    Wetteren, België

    Standaard

    Zeer knap gedaan! Iets meer info over de setup of de opbouw van de kamer is natuurlijk altijd leuk

  4. #4

  5. #5

    Standaard

    Mooie ruimte!
    Nooit in de verleiding geweest om een mooi 5.1 setje neer te zetten

  6. #6

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Karatel Bekijk bericht
    Mooie ruimte!
    Nooit in de verleiding geweest om een mooi 5.1 setje neer te zetten
    Eigenlijk wel maar heb eerst geïnvesteerd in een nieuwe degelijk HD projector. Ik heb in de woonkamer een 5.1 opstelling en wou deze ook in dit zaaltje installeren. Alleen staat de apparatuur achter de bioscoop zetels. En de kabels van de speakers zijn niet lang genoeg om deze vooraan te plaatsen. Ik heb liever niet de apparatuur onderaan het scherm. Ik heb een nieuwe foto's toegevoegd van het gebouwtje zelf. Deze kamer is niet in de woning maar apart in de tuin gebouwd. Sorry dat de foto's op hun zij staan maar weet niet hoe dit te veranderen.

  7. #7

    Standaard

    Op onderstaande foto's kun je een paar momenten zijn tijdens de opbouw. M'n zaaltje bevind zich niet in huis maar in zelf gemaakt "gebouwtje". In de eerste foto's zie je de zware balken die het zaaltje dragen. Deze blaken gebegeven zich 20 cm boven de grond. Om niet in contact te komen met water, modder, ongedierte. Ook kan er nog lucht onder het zaaltje door.
    Om uiteindelijk een volledige vloer te bekomen hebben we grote paletten tussen te balken gelegd. Weliswaar ook boven de grond. De basis vloer kun je zien in foto 3. Het dak zelf is schuin naar één kant. Dit was goedkoper voor de dakbedekking en ook makkelijker om te maken. In foto 2 en 3 is te zien dat andere balken loodrecht werden geplaatst met de vloer om uiteindelijk binnenin een plat plafond te hebben.

    In de vierde foto zie je het gebouwtje vanbuiten. Zoals de zien is in andere foto's zijn de muren opgebouwd in een groot kader. De buitenkant is beslagen met roestvrije aluminium platen. Deze worden gebruikt in een drukkerij om uiteindelijk te printen. Daarna zijn deze onbruikbaar maar wij gebruikten ze als buiten muur in plaats van hout. Leuk uitzicht ook voor een bioscoopzaaltje. Binnenin die kaders hebben we isolatie gestopt. Net zoals in de vloer en plafond. Daarna hebben we binnenin de muren gedicht met houten platen en dan beschilderd. De kabels zitten in de vloer en muur verwerkt.

    De spotjes die bij het scherm hangen geven een soort van regenboog effect maar eigenlijk is dit toevallig. De spotje zijn gewoon rood.

    Ik zal proberen nog wat foto's te plaatsen. De witte muur is 4,10 m. Het projectiebeeld is 3,70 m. De speakers liggen nu plat op de grond.
    Bijgesloten plaatje(s) Bijgesloten plaatje(s)
    Laatst aangepast door WaymannDirector : 16-02-2012 om 13:51

  8. #8

    Standaard Extra Foto's

    Nog wat extra foto's van de opbouw... Niet zo'n hele goeie kwaliteit. Sorry daarvoor.
    Bijgesloten plaatje(s) Bijgesloten plaatje(s)

  9. #9

    Standaard

    Zo'n bioscoop hebben wij ook hier in Arnhem:



    Die heet in de volksmond dan ook 'De Blikken Bioscoop'
    DVDPROFILER
    LG OLED 65G36LA; SONY HT-A9; SONY SA-SW5; Pioneer BDP LX58; SONY UBP-X700(Regio A/1 voor BD/DVD); Logitech Harmony Companion; Google Nest Hub's; Nvidia Shield 2019; PS3 60GB

  10. #10
    Super Member
    Registratie datum
    Feb 2009
    Woonplaats
    Het goede doel zingt erover ;)

    Standaard

    Mooi gedaan! Apart dat je er een extra gebouw voor hebt neergezet.
    Heb je nog iets aan verwarming voor de winter en koeling voor de zomer gedaan?
    CA Electronics • PS Audio • Marantz • ALR/Jordan • Velodyne • inakustik • Furutech • JVC • Stewart

  11. #11

    Standaard

    herkenbaar heb zelf ook een apart gebouw gemaakt buitenshuis,
    is een hele klus maar dan heb je ook wat.
    je hebt het maar mooi voor elkaar

  12. #12

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door HTip Bekijk bericht
    Mooi gedaan! Apart dat je er een extra gebouw voor hebt neergezet.
    Heb je nog iets aan verwarming voor de winter en koeling voor de zomer gedaan?
    De hele ruimte is geïsoleerd en met een simpel verwarmingstoestel is het er binnen 20 minuten warm. Ook de projector zelf geeft redelijk wat warmte. In de zomer valt de warmte best mee.
    Ik ga binnenkort nog eens foto's nemen van hoe het er nu allemaal uitziet. De bovenstaande foto's zijn van 3 jaar geleden.

  13. #13

    Standaard

    heb zelf een stenen gebouw geplaatst met fundering en ook alles geisoleerd,heb hier wel een cv en airco in.
    omdat je geen cv hebt vraag ik mij toch af hoe koud het daar wel niet word,lijkt mij toch niet goed voor de apparatuur als je steeds grote verschillen in temperatuur hebt,met de vorst van de laatste weken kon ik het s nachts bij mij net 15 graden halen, als de termostaat smorgens weer aan ging hield ik de hele dag de 21 graden vast,hoe heb jij dit dan gedaan met een apart gebouw los van het huis zonder cv

  14. #14

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door jamiev Bekijk bericht
    heb zelf een stenen gebouw geplaatst met fundering en ook alles geisoleerd,heb hier wel een cv en airco in.
    omdat je geen cv hebt vraag ik mij toch af hoe koud het daar wel niet word,lijkt mij toch niet goed voor de apparatuur als je steeds grote verschillen in temperatuur hebt,met de vorst van de laatste weken kon ik het s nachts bij mij net 15 graden halen, als de termostaat smorgens weer aan ging hield ik de hele dag de 21 graden vast,hoe heb jij dit dan gedaan met een apart gebouw los van het huis zonder cv
    Ik moet toegeven dat ik minder in het zaaltje zit in de winter. Meestal neem ik de apparatuur even binnen. En verwarm ik de ruimte voor wanneer ik een dagje ga films kijken.

  15. #15

    Standaard

    Heel leuk

    Wie wil zoiets nu niet, lekker de ruimte, voordelig aan het bouwmateriaal komen en een paar handige handen hebben

    Als ik zelf zo de ruimte had, dan ging ik er in wonen, wel natuurlijk met een knappe klimaatbeheersing.

    Kun je met behoorlijke volumes draaien zonder dat de buren last van je hebben?
    Have fun and enjoy your collection

  16. #16

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door DVDProfilersFilmgek Bekijk bericht
    Heel leuk

    Wie wil zoiets nu niet, lekker de ruimte, voordelig aan het bouwmateriaal komen en een paar handige handen hebben

    Als ik zelf zo de ruimte had, dan ging ik er in wonen, wel natuurlijk met een knappe klimaatbeheersing.

    Kun je met behoorlijke volumes draaien zonder dat de buren last van je hebben?
    Wonder boven wonder hoor je bijna niks wanneer je buiten op 3 meter afstand van het zaaltje staat. Maar het zaaltje ligt ook achteraan in de tuin. Niet dichtbij de huizen van de buren.

  17. #17

    Standaard

    Welke hd projector heb je wel niet want 3 meter 70 is normaal gesproken veel te breed ivm de lichtopbrengst. 2 meter 70 is eigenlijk de goden al verzoeken...
    Hoe duur je set ook is, zonder een goede film is het niets waard....

  18. #18

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Albert Kostwinder Bekijk bericht
    Welke hd projector heb je wel niet want 3 meter 70 is normaal gesproken veel te breed ivm de lichtopbrengst. 2 meter 70 is eigenlijk de goden al verzoeken...
    http://www.beamercenter.be/product/1...eh-tw3200.html

    Dit is een link waar alle uitleg op staat en waar ik de projector heb besteld. 3,70 m kan nog net. Je ziet nog geen pixels hoor. Onderaan nog een foto geüpload van de grootte van het scherm. Sorry voor de slechte kwaliteit.
    Bijgesloten plaatje(s) Bijgesloten plaatje(s)

  19. #19

    Standaard

    Leuke info, maar projecteren met de gordijnen open zoals Epson zegt is natuurlijk onzin. Een echt donkere kamer is ten alle tijden een must om het beste uit je projector te halen. Tenminste als je echt het beste beeld wilt zien. Net als die breedte, 2 meter 40 geeft gewoon meer punch dan bijna 4 meter breed. Maar als je tevreden bent, gewoon zo kijken! Je moet tenslotte er zelf tevreden mee zijn. De vraag is alleen als je zo heel breed gaat hoe lang de lamp nog voldoende licht heeft om een degelijk plaatje te laten zien. Tijd zal dat leren natuurlijk...maar stoer kijkt het wel....
    Hoe duur je set ook is, zonder een goede film is het niets waard....

  20. #20

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Albert Kostwinder Bekijk bericht
    Leuke info, maar projecteren met de gordijnen open zoals Epson zegt is natuurlijk onzin. Een echt donkere kamer is ten alle tijden een must om het beste uit je projector te halen. Tenminste als je echt het beste beeld wilt zien. Net als die breedte, 2 meter 40 geeft gewoon meer punch dan bijna 4 meter breed. Maar als je tevreden bent, gewoon zo kijken! Je moet tenslotte er zelf tevreden mee zijn. De vraag is alleen als je zo heel breed gaat hoe lang de lamp nog voldoende licht heeft om een degelijk plaatje te laten zien. Tijd zal dat leren natuurlijk...maar stoer kijkt het wel....
    Er veranderd niks van lichtintensiteit hoor door het grote scherm en de pixels kun je helemaal nog niet tellen bij die grootte. In mijn zaaltje komt natuurlijk geen licht binnen en dus zijn donkere scènes altijd duidelijk. De projector kan een dergelijke breedte aan. Trouwens hoe groter hoe beter. En dit is het maximum wat ik eruit kan halen. De projector kan namelijk niet nog verder achteruit.

  21. #21

    Standaard

    Dat is natuurlijk niet zo. De lichtintensiteit is echt totaal anders of je 1, 2 of 4 meter breed projecteert. Toch logisch?, Als je een 1 meter doek of 4 meter doek moet vullen, dan heb je in het laatste geval veel meer licht nodig. Een projectorlamp neemt na verloop van tijd in lumen af, dit is heel normaal. Dit merk je in eerste instantie niet zo omdat je kijkgedrag zich aan de lamp aanpast. Tussen 200 en 500 uur kijken kan al aardig verlies in lumen zitten, na 1000 zeker. 4 meter kan wel maar je zult normaliter sneller van lamp moeten wisselen. Laat je projector maar eens kalibreren bij meerdere punten. bv 100, 300 en 500 uur. Je zult schrikken hoe snel het afneemt...
    Hoe duur je set ook is, zonder een goede film is het niets waard....

  22. #22

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Albert Kostwinder Bekijk bericht
    Dat is natuurlijk niet zo. De lichtintensiteit is echt totaal anders of je 1, 2 of 4 meter breed projecteert. Toch logisch?, Als je een 1 meter doek of 4 meter doek moet vullen, dan heb je in het laatste geval veel meer licht nodig. Een projectorlamp neemt na verloop van tijd in lumen af, dit is heel normaal. Dit merk je in eerste instantie niet zo omdat je kijkgedrag zich aan de lamp aanpast. Tussen 200 en 500 uur kijken kan al aardig verlies in lumen zitten, na 1000 zeker. 4 meter kan wel maar je zult normaliter sneller van lamp moeten wisselen. Laat je projector maar eens kalibreren bij meerdere punten. bv 100, 300 en 500 uur. Je zult schrikken hoe snel het afneemt...
    Nuja tegen die tijd is het weer tijd voor een nieuwe projector. De technologie staat namelijk niet stil de dag van vandaag. Ik heb liever m'n hele muur vol met scherm dan maar bijvoorbeeld 2/3. Doordat het pikdonker is in de ruimte zal die lichtintensiteit de komende 2 jaar nog prima zijn.

  23. #23
    Super Member
    Registratie datum
    Feb 2009
    Woonplaats
    Het goede doel zingt erover ;)

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Albert Kostwinder Bekijk bericht
    Dat is natuurlijk niet zo. De lichtintensiteit is echt totaal anders of je 1, 2 of 4 meter breed projecteert. Toch logisch?, Als je een 1 meter doek of 4 meter doek moet vullen, dan heb je in het laatste geval veel meer licht nodig. Een projectorlamp neemt na verloop van tijd in lumen af, dit is heel normaal. Dit merk je in eerste instantie niet zo omdat je kijkgedrag zich aan de lamp aanpast. Tussen 200 en 500 uur kijken kan al aardig verlies in lumen zitten, na 1000 zeker. 4 meter kan wel maar je zult normaliter sneller van lamp moeten wisselen. Laat je projector maar eens kalibreren bij meerdere punten. bv 100, 300 en 500 uur. Je zult schrikken hoe snel het afneemt...
    Heel goed omschreven en precies de reden waarom er grenzen zijn aan de grootte van projecteren. Daarom worden er kalibraties uitgevoerd bij 0, 200, 800 en 1200 uur. Op het HTforum meet iemand elke 100 uur de lichtintensiteit van zijn lamp. Als daar interesse voor is zal ik die eens opzoeken.
    CA Electronics • PS Audio • Marantz • ALR/Jordan • Velodyne • inakustik • Furutech • JVC • Stewart

  24. #24

    Standaard

    Natuurlijk heb je ook heel wat films nodig om van deze filmzaal gebruik te maken. Hieronder alvast een video van mijn Blu Ray Collection tot nu toe. (09 Maart 2012)

    http://www.youtube.com/watch?v=nVHRc...7&feature=plcp

    Eentje van de dvd collectie volgt nog...

  25. #25

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door WaymannDirector Bekijk bericht
    Natuurlijk heb je ook heel wat films nodig om van deze filmzaal gebruik te maken. Hieronder alvast een video van mijn Blu Ray Collection tot nu toe. (09 Maart 2012)

    http://www.youtube.com/watch?v=nVHRc...7&feature=plcp

    Eentje van de dvd collectie volgt nog...
    Ben benieuwd, laat maar komen
    Have fun and enjoy your collection

Pagina 1 van 3 123 LaatsteLaatste

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •