Pagina 2 van 3 EersteEerste 123 LaatsteLaatste
De resultaten 26 tot 50 van 53 worden weergegeven.
  1. #26
    Glorious Member
    Registratie datum
    May 2009
    Woonplaats
    The Future's So Bright, I Gotta Wear Shades

    Standaard

    Hė zie 'k daar de welbekende Bento kasten
    Panasonic PX-P65VT60E | Marantz AV7005 | Marantz MM7055 | Marantz MM7025 | Oppo BDP-93 met Pro V2 Mod | Apple TV 4K | Focal Chorus 826V | 800CC | 806V | SR 800 V | BK XXLS 400FF


  2. #27

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door StefaanD Bekijk bericht
    Hė zie 'k daar de welbekende Bento kasten
    Volgens mij heten die welkende kasten Besta... :P Ik vind nergens deftig en goedkope dvd kasten die handig zijn. Ikea verkoop niks dat echt goed is om dvd's en blu-ray in te plaatsen buiten die lompe lange smalle kastje. Waar je nog geen 60 dvd's in kwijtkunt...

  3. #28

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door WaymannDirector Bekijk bericht
    Volgens mij heten die welkende kasten Besta... :P Ik vind nergens deftig en goedkope dvd kasten die handig zijn. Ikea verkoop niks dat echt goed is om dvd's en blu-ray in te plaatsen buiten die lompe lange smalle kastje. Waar je nog geen 60 dvd's in kwijtkunt...
    Deftig...... niet een uitdrukking die we hier voor kasten gebruiken .... maar Ikea heeft heel veel kasten verkocht, en verkoopt nog steeds kasten die bij heel veel mensen voldoen als kasten om hun DVD en BR verzameling in te plaatsen, heb er zelf ook een aantal staan en denk er over om er nog weer een paar bij te kopen, de verzameling vraagt steeds om meer ruimte......... ruimte die Ikea heel betaalbaar en in heel veel kleuren kan leveren die je zelf kan indelen zoals je dat zelf wilt

    Toch eens met je ogen open en je fantasie op aan, door de Ikea lopen
    Have fun and enjoy your collection

  4. #29

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door DVDProfilersFilmgek Bekijk bericht
    Deftig...... niet een uitdrukking die we hier voor kasten gebruiken
    hehe. Met deftig bedoel ik "geschikt" "goed" "netjes gedaan". In West-Vlaanderen zegt men dat wel eens...

  5. #30

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door WaymannDirector Bekijk bericht
    hehe. Met deftig bedoel ik "geschikt" "goed" "netjes gedaan". In West-Vlaanderen zegt men dat wel eens...
    Oke

    Maar toch, zie ook hier:

    http://www.dvd.nl/forum/showthread.php?t=70460

    Kun je hele wanden met kasten van Ikea bouwen die heel erg geschikt zijn om DVD's, BR's etc etc in te plaatsen, sommigen gebruiken de kasten om zelfs 2 rijen achter elkaar te plaatsen, zodat de kast optimaal gebruikt wordt, heb dat zelf ook al op enkele plekken in de kastwand moeten doen ivm met ruimtegebrek al denk ik erover om nog ergens weer wat kasten te plaatsen.

    De kasten zijn er niet enkel in wit en je kan er losse legplanken bij bestellen en hem zodoende naar eigen smaak indelen, zo gebruiken de liefhebbers deze kasten ook om er behalve hun filmcollectie ook hun beeldjes en andere snuisterijen in te plaatsen
    Have fun and enjoy your collection

  6. #31

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door DVDProfilersFilmgek Bekijk bericht
    Oke

    Maar toch, zie ook hier:

    http://www.dvd.nl/forum/showthread.php?t=70460

    Kun je hele wanden met kasten van Ikea bouwen die heel erg geschikt zijn om DVD's, BR's etc etc in te plaatsen, sommigen gebruiken de kasten om zelfs 2 rijen achter elkaar te plaatsen, zodat de kast optimaal gebruikt wordt, heb dat zelf ook al op enkele plekken in de kastwand moeten doen ivm met ruimtegebrek al denk ik erover om nog ergens weer wat kasten te plaatsen.

    De kasten zijn er niet enkel in wit en je kan er losse legplanken bij bestellen en hem zodoende naar eigen smaak indelen, zo gebruiken de liefhebbers deze kasten ook om er behalve hun filmcollectie ook hun beeldjes en andere snuisterijen in te plaatsen
    Die kasten heb ik ook gehad maar ik vond ze nogal diep.

  7. #32
    Glorious Member
    Registratie datum
    May 2009
    Woonplaats
    The Future's So Bright, I Gotta Wear Shades

    Standaard

    Tja als Ikea wil zal het haast niet meer anders kunnen.

    De Besta kasten van 60 cm breed en 20 cm diep worden immers niet meer gemaakt. Alleen de smalle van 30 cm worden nog geproduceerd

    Stond 'k net op het punt nog van die 60 cm brede te gaan halen wegens plaatsgebrek en dan mag 'k naar iets anders uitkijken. Balen.
    Panasonic PX-P65VT60E | Marantz AV7005 | Marantz MM7055 | Marantz MM7025 | Oppo BDP-93 met Pro V2 Mod | Apple TV 4K | Focal Chorus 826V | 800CC | 806V | SR 800 V | BK XXLS 400FF


  8. #33

    Standaard

    Ik werk zelf bij de IKEA en ben het er wel mee eens dat er weinig keus is, hoor het ook vaker van klanten... Ikzelf heb in het midden van mijn kamer een Expedit staan, met aan een kant mijn DVD's en aan de andere kant staan weer fotolijstjes ed. rommel.
    We hebben 1 Besta kast die ik vaak aanraad aan klanten, die is namelijk 20 cm diep; http://www.ikea.com/nl/nl/catalog/products/00102145/ Enige nadeel is dat je maar 2 rijen DVD's boven elkaar kan plaatsen, onderaan is vervolgens te weinig ruimte over. Voordeel is wel dat je hier glazen vitrinedeurtjes op kan plaatsen (BESTA TOMBO), tegen het stof.

  9. #34
    Glorious Member
    Registratie datum
    May 2009
    Woonplaats
    The Future's So Bright, I Gotta Wear Shades

    Standaard

    cspr, zijn er vitrinedeurtjes beschikbaar voor dit model, want heb die nog gezocht
    maar helaas niet gevonden.

    Er hangen er wel aan mijn hoge kasten en staan ook op pootjes, maakt het wat
    gemakkelijker om eronder te kuisen
    Panasonic PX-P65VT60E | Marantz AV7005 | Marantz MM7055 | Marantz MM7025 | Oppo BDP-93 met Pro V2 Mod | Apple TV 4K | Focal Chorus 826V | 800CC | 806V | SR 800 V | BK XXLS 400FF


  10. #35

    Standaard

    Welk model precies? Weet niet of je het nu over de besta of iets anders hebt . De besta hebben we in ieder geval vitrine deurtjes van in de maten 60x38, 60x64 en 30x192. Voor de Billy hebben we ook vitrinedeurtjes, in de maten 40x96 en 40x194. Benno hebben we geen vitrinedeurtjes voor, wat je wel zou kunnen doen is 2 Benno's naast mekaar zetten met 1 billy vitrinedeur ervoor. Theoretisch gezien zou dit moeten passen, heb het nog niet gezien in de praktijk.

  11. #36
    Glorious Member
    Registratie datum
    May 2009
    Woonplaats
    The Future's So Bright, I Gotta Wear Shades

    Standaard

    Haha zie het nu ook, er is een popupmenu voor de deurtjes om een andere maat
    te selecteren, daar keek 'k de vorige keer gewoon over.

    Met BD's kan je in deze uit je link wel drie rijen vullen. Dus eventueel 2 van dergelijke
    kasten op elkaar en 'k kan terug een tijdje voort
    Panasonic PX-P65VT60E | Marantz AV7005 | Marantz MM7055 | Marantz MM7025 | Oppo BDP-93 met Pro V2 Mod | Apple TV 4K | Focal Chorus 826V | 800CC | 806V | SR 800 V | BK XXLS 400FF


  12. #37

    Standaard

    Als je glazen deurtjes in je kast wil kan je daarna nog altijd voor zorgen he, bij de glazenmaker kunt ge altij terecht

  13. #38

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door StefaanD Bekijk bericht
    Tja als Ikea wil zal het haast niet meer anders kunnen.

    De Besta kasten van 60 cm breed en 20 cm diep worden immers niet meer gemaakt. Alleen de smalle van 30 cm worden nog geproduceerd

    Stond 'k net op het punt nog van die 60 cm brede te gaan halen wegens plaatsgebrek en dan mag 'k naar iets anders uitkijken. Balen.


    Ik was van plan dit weekend er ook nog 1 te halen. Buiten het feit dat je vanonder nog een spatie van 15cm hebt, waren dit perfecte blu-raykasten! Echt balen...


  14. #39

    Standaard

    Ik moet morgen werken bij de IKEA, zal eens in het intranet kijken of er tussen de nieuwe producten van augustus nog wat moois zit. Besta wordt namelijk wel vernieuwd, met de UPPLEVA tv's op komst..

  15. #40
    Glorious Member
    Registratie datum
    May 2009
    Woonplaats
    The Future's So Bright, I Gotta Wear Shades

    Standaard

    Bedankt dat je dit wilt doen
    Panasonic PX-P65VT60E | Marantz AV7005 | Marantz MM7055 | Marantz MM7025 | Oppo BDP-93 met Pro V2 Mod | Apple TV 4K | Focal Chorus 826V | 800CC | 806V | SR 800 V | BK XXLS 400FF


  16. #41

    Standaard

    Het wordt voorlopig nog niks.. Wel krijgen we Besta frontjes van 60x16 waar je ab doorheen werkt, met klapscharnieren uiteraard. Maargoed, wie wil al dat moois nu verbergen in een kast

  17. #42

    Standaard

    Vorig jaar ben ik verhuisd, mezelf gaan wonen in een nieuwe redelijk grote woning. Ik ga hier niet m'n "gezinssituatie" uit te doeken doen, heeft niemand zaken mee en daar gaat het hier ook niet over. Komt er dus op neer dat ik redelijk wat plaats heb in de woning. M'n blikken thuisbioscoop kon ik moeilijk verhuizen maar nadat velen me aanspoorden om terug m'n thuisbioscoop in gang te steken zag ik wel een mogelijkheid om in de nieuwe woning het bioscoop zaaltje een nieuw onderdak te geven. Toen bleek dat de geschikte kamer quasi even groot bleek als het gebouwtje dat we bij m'n ouderlijk huis gebouwd hadden was de beslissing snel gemaakt.

    Uiteindelijk heeft het volledig installeren van m'n nieuwe thuisbioscoop maar 6 dagen in beslag genomen! In vergelijking met de 3 maanden opbouw vroeger (natuurlijk moest er toen een constructie gebouwd worden, hier moest enkel een kamer worden ingericht.)
    Plafond werd lichtgrijs geschilderd, spotjes werden overgenomen uit de oude bioscoop, 3 muren werden behangen met donker papier met subtiel motief, projectiemuur is gewoon wit geschilderd, zo kan ik de volledige oppervlakte beprojecteren. Ik zie veel thuisbioscopen met een projectiescherm maar dat beeld ziet er altijd zo klein uit. Ik verkies toch liever gewoon mooie vlak gemaakt muur die een grotere beeldoppervlak oplevert. (Zeker voor 3D geeft dit een Imax gevoel).

    In vergelijking met de vorige thuisbioscoop is bovenaan het scherm redelijk wat ruimte over (dit door de muur die lichtje naar binnen toe krult).

    Grootste werk waren de bioscoopzetel. Deze pasten netjes in de kamer en zo staan er opnieuw 9 stoelen. De stoelen waren vroeger vastgemaakt in de vloer maar hier was dit niet mogelijk dus werd er onder de eerste rij stoelen een klein verhoogje voorzien om deze vast te maken. Het podium erachter werd na de verhuis weer in elkaar gepuzzeld zoals het voordien was.

    Een ander verschil is de open ruimte achter de zetels, Door de scheef lopende muur achteraan geeft dit een leuk effect (zeker met de sfeerverlichting), dus de ruimte achter de zetels afschermen zou de kamer kleiner hebben gemaakt. Ook handig dat je je apparatuur kan bedienen en tegelijk het scherm ziet, iets wat ik vroeger niet kon door de afscheidingswand. Verder nog zwarte lamellen aan de ruit en een tapijt en de ruimte was klaar.

    Ook wat nieuwe apparatuur voorzien:

    Voor de beamer verkies ik nog steeds mijn vaste merk, de Epson EH-TW6600. Is een vergelijkbaar model met mijn vorige beamer EH-TW3200. Grootste upgrade is de 3D die ik nu kan afspelen op een groot scherm. Ik gebruik de 3D brillen van Epson en de goedkope RF brillen van samsung.
    Ik ben niet zo'n audiogeek maar de speakerset Onkyo HT-S3705 doet wat hij moet doen. (Ook het budget was niet meer zo heel groot) Wel heel tevreden over deze set, zeker z'n vele hdmi ingangen zijn een must.
    Als speler gebruik ik nog altijd het liefst een PS4, ook omdat je eender waar in de ruimte kan zitten en de ps4 bedienen. Dit kan niet met een gewone afstandbediening.

    Hieronder wat foto's. (zijn genomen vlak toen we klaar waren, kabels nog niet weggewerkt, speaker nog niet bevestigd.) Er zit ook een"voor" foto bij. (De witte deur zal ook nog zwart behangen worden.) Er komen geen posters aan de muur.
    Afmetingen zal ik later wel eens posten. Ken ik niet vanbuiten.

    Het grote voordeel aan m'n nieuwe thuisbioscoop is dat deze zich binnenshuis bevind. Qua verwarming in de winter is dit een luxe + Internet (voor netflix en films aangekocht via itunes)

    FullSizeRender 3.jpgFullSizeRender 4.jpgIMG_0511 2.jpgIMG_0577.jpgIMG_0579.jpg
    Laatst aangepast door WaymannDirector : 29-07-2017 om 18:50

  18. #43

    Standaard

    Mooi hoor WaymannDirector en lekker snel klaar ook
    DVDPROFILER
    LG OLED 65G36LA; SONY HT-A9; SONY SA-SW5; Pioneer BDP LX58; SONY UBP-X700(Regio A/1 voor BD/DVD); Logitech Harmony Companion; Google Nest Hub's; Nvidia Shield 2019; PS3 60GB

  19. #44

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door peptalk Bekijk bericht
    Mooi hoor WaymannDirector en lekker snel klaar ook
    Idd en veel geld (apparatuur niet meegerekend) heeft dit eigenlijk niet gekost. Zetels hadden we al en veel dingen werden gewoon verhuisd. Enige wat moest worden aangekocht was de verf, tapijt, kastje van ikea en behangpapier. Had al een lange tijd eventjes niet meer gebruik gemaakt van m'n thuisbioscoop maar nu is echt weer geweldig, zoals vroeger. Maar dan nog beter met 3D, Internet en meer comfort.
    Om het nieuwe zaaltje in te wijden zeg maar hebben we een House of Cards seizoen 4 marathon gehouden.
    Laatst aangepast door WaymannDirector : 25-05-2016 om 12:47

  20. #45

  21. #46

    Standaard

    Complimenten

    Ben benieuwd naar je schermafmetingen.

    Het ziet er keurig uit.

    Ik ga hier niet m'n "gezinssituatie" uit te doeken doen, heeft niemand zaken mee en daar gaat het hier ook niet over.

    Grootste werk waren de bioscoopzetel. Deze pasten netjes in de kamer en zo staan er opnieuw 9 stoelen.
    Pa, ma, 7 koters en misschien nog wel 1 onderweg
    Have fun and enjoy your collection

  22. #47

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door DVDProfilersFilmgek Bekijk bericht
    Complimenten

    Ben benieuwd naar je schermafmetingen.

    Het ziet er keurig uit.

    Pa, ma, 7 koters en misschien nog wel 1 onderweg
    Haha, geen kinderen voor mij, dankje.
    En met gezinssituatie bedoelde ik eigenlijk dat ik geen zin heb om uit te leggen hoe komt dat ik zo groot alleen woon op jonge leeftijd en in de mogelijkheid ben zo'n bioscoopzaaltje te installeren.
    Ik heb hier al wel eens op het forum reacties gelezen van hoe betaal je dit allemaal enzo tegenover andere forum leden, dus ik dacht ik vermijd meteen die vragen en discussies want dat is naast de kwestie.
    Ik ben fier op deze ruimte en wil deze hier graag delen en een update geven.
    Laatst aangepast door WaymannDirector : 25-05-2016 om 14:31

  23. #48

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door WaymannDirector Bekijk bericht
    Haha, geen kinderen voor mij, dankje.
    En met gezinssituatie bedoelde ik eigenlijk dat ik geen zin heb om uit te leggen hoe komt dat ik zo groot alleen woon op jonge leeftijd en in de mogelijkheid ben zo'n bioscoopzaaltje te installeren.
    Ik heb hier al wel eens op het forum reacties gelezen van hoe betaal je dit allemaal enzo tegenover andere forum leden, dus ik dacht ik vermijd meteen die vragen en discussies want dat is naast de kwestie.
    Ik ben fier op deze ruimte en wil deze hier graag delen en een update geven.
    Ja.... dat zijn onbeschaamde vragen die niemand wat aangaan.

    Zou er ook nooit op antwoorden of flauwekul verkopen als
    drugsdealer die in zijn vrije tijd bij banken de geldautomaat
    opblaast en van ouwe dametjes hun tasje rooft

    Maakt toch niet uit hoe jantje splinter door de winter komt?

    De mooiste HT ervaringen zijn die van mensen die er met
    enige moeite en tijd steeds iets mooiers van hebben gemaakt.

    Als je iemand een ton geeft dan is het geen wonder als je
    daar iets knaps van neer kan zetten.

    Maar met weinig heel veel weten te bereiken is natuurlijk
    het mooist, ook een inspiratie voor velen om het dan ook
    te gaan proberen en als ze dan eenmaal door het virus zijn
    aangetast wordt het "vanzelf" steeds mooier en uitgebreider.

    Ben zelf ook begonnen met stereo en nu al vele vele vele
    jaren verder...

    Vind het prachtig dat je je ervaringen met ons deelt en vind
    het mooi als de HT's hier hun updates melden, is toch echt
    wel een aardig bezocht onderdeeltje van ons forum.

    Ga zo door
    Have fun and enjoy your collection

  24. #49
    AllesOverFilm Forum Crew Avatar van Claudio Santulli
    Registratie datum
    May 2002
    Woonplaats
    Ja, tenzij de hemel naar beneden valt...

    Standaard

    Zeker een mooie ruimte geworden. Groot scherm, maar ik vind het ook een mooie moderne, maar toch warme ruimte. Goede kleurcombinaties wel. Maar het is vooral het scherm wat imponeert qua omvang. Dat blijft toch de beste manier om een echt bioscoopeffect te creëren.
    Creativity, it's all in the mind!
    So much to do, so little time...

    LG OLED EVO 83G26LA, Denon AVC-X8500HA, OPPO UDP-203, Ziggo Next Mini x3, Logitech Harmony Elite, B&W FPM-series, Cambridge Audio WS30 (7.1.2), SVS SB3000, Xbox Series X, PS5 Spider-man L.E., Samsung Z Fold4, Samsung Galaxy Tab S7

    That's no moon, it's a spacestation!
    We're gonna need a bigger boat!
    www.electricdriver.eu

  25. #50

    Standaard

    Mooie ruimte!!!
    Zoiets zou ik ooit ook nog wel willen maken.... wie weet....
    Marantz SR-7010 / 3 x Marantz MA-700 mono-eindversterkers
    LG 60PB560V PLASMA TV
    Marantz 6100 platenspeler / Pro-Ject Tube Box II phono-voorversterker / HTPC voor alle films en muziek
    Tannoy R3 front / Tannoy RC center / Tannoy R2 rear-back / Tannoy R1 back / 4 Tannoy mR High / Sub: SVS PB-1000
    canare 4s11 luidsprekerkabels / RU Connected interlinks en HDMI's

Pagina 2 van 3 EersteEerste 123 LaatsteLaatste

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •