De resultaten 1 tot 9 van 9 worden weergegeven.
  1. #1

    Standaard Medium-overschijdende topics

    Ik zie de laatste tijd een "probleem" waarvan ik al tijden het plan had om het eens onder de aandacht te brengen (en nu doe). Het betreft de (zoals ik ze noem) "medium-overschrijdende topics": topics waarin zowel DVD's als Blu-ray's worden besproken. Voorbeelden daarvan zijn bijv. de topics over uitgaves van Criterion of Masters of cinema, maar ook het kijkachterstand-topic is een voorbeeld. Het probleem is dat het lastig en ook helemaal niet handig is om de discussies in die topics af te bakenen op het medium: e.a. loopt dusdanig door elkaar heen dat er heel makkelijk geschakelt wordt tussen discussies over DVD's en Blu-ray's. De topics zijn ook vaak dusdanig actief en interessant dat het eigenlijk ook helaal niet fijn is om er een scheiding in aan te gaan brengen.

    Mijn vraag is dus eigenlijk: wat doen we met dit soort topics? Ik heb vaak het idee dat het handig zou zijn als er een speciaal subforum zou bestaan waarin discussies kunnen plaatsvinden zonder dat daar een specifieke scheiding van die media wordt gehanteerd. Of misschien zou de scheiding van DVD en Blu-ray forum-breed compleet losgelaten moeten worden? Daar zou ik me nog wel iets bij kunnen voorstellen.

    Zijn er (andere) ideeen? Is het mogelijk om voor dit probleem oplossingen, afspraken of regels vast te stellen?

  2. #2

    Standaard

    Persoonlijk zou ik zeggen; laat de topics staan waar ze staan. Als iedereen er duidelijk in vermeld waar het om gaat (DVD of Blu-ray) blijft het topic overzichtelijk en, belangrijkste van alle, is het topic op de plaats waar diegene die het willen bekijken terug kunnen vinden.

  3. #3
    Glorious Member
    Registratie datum
    Mar 2002
    Woonplaats
    somewhere in time

    Standaard

    Er zijn nog steeds mensen die enkel een DVD-speler hebben. Zelf heb ik ook geen HD TV of BR-speler en zie daar binnenkort ook geen verandering in komen. Zou de scheiding tussen de media wegvallen in de verschillende discussie's, zoals nu al regelmatig gebeurt, dan komt er een hoop 'vervuiling' tussen te staan voor diegenen die weinig aan die BR informatie hebben. Juist de scheiding tussen die verschillende media maakt het zo overzichtelijk op het forum. Daarnaast is het ook veel makkelijker om specifieke informatie terug te vinden.
    "Fred, it's not quite dark enough, I can still see something"


  4. #4

    Standaard

    De topics zoals van de Criterion of Masters of Cinema vind ik eigenlijk best dat dat in 1 topic kan. Vaak worden in beide topics dezelfde dingen besproken. En de (meeste) mensen die in bv. Criterions geinteresseerd zijn hebben denk ik toch al wel `n blu-ray speler. Als dat niet `t geval is dan is `t nog geen probleem om `t specifiek over of dvd`s of blu-ray`s te hebben.Wat mij betreft dus gewoon de nieuwere topics samenvoegen met de oude topics (en die oudere dan open houden)
    New: The Last Warning - MoC LE, Vampyr - MoC LE
    Coming ASAP: -

  5. #5

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door TheGodfather Bekijk bericht
    De topics zoals van de Criterion of Masters of Cinema vind ik eigenlijk best dat dat in 1 topic kan. Vaak worden in beide topics dezelfde dingen besproken. En de (meeste) mensen die in bv. Criterions geinteresseerd zijn hebben denk ik toch al wel `n blu-ray speler. Als dat niet `t geval is dan is `t nog geen probleem om `t specifiek over of dvd`s of blu-ray`s te hebben.
    Da's dus ook mijn gedachte. Bij dit soort topics ligt er geen echte scheidslijn tussen discussies over DVD's en discussies over Blu-ray's. Sterker nog: MoC brengt tegenwoordig vrijwel alleen maar dual-format uitgaves uit. Daar kun je dus eigenlijk al geen scheiding meer aanbrengen.

    Ik vind het verder ook geen probleem om de huidige situatie te handhaven. Echte problemen levert het ook eigenlijk niet echt op, dus misschien dat dit topic wat voorbarig was.

  6. #6
    Glorious Member
    Registratie datum
    Mar 2002
    Woonplaats
    somewhere in time

    Standaard

    Wat ik bedoelde met 'vervuiling', is dat berichten en/of links naar BR recensie's en zaken over de specifieke beeld- en geluidskwaliteit van de BR's wat mij betreft beter in de Criterion discussie op de BluRay afdeling kunnen staan. Lijkt mij veel overzichtelijker en ook makkelijker terug te vinden. Als dat niet gebeurt en straks acht van de tien berichten in de discussie's op de dvd-afdeling specifiek over BR's en hun beeld- en geluidskwaliteit gaan, dan wordt het voor mensen die enkel beschikken over dvd een stuk minder interessant om het nog te blijven volgen.

    Als het over inhoudelijke zaken van de films gaat, maakt het natuurlijk niet uit.
    "Fred, it's not quite dark enough, I can still see something"


  7. #7

    Standaard

    Ik begrijp wat e bedoelt Eddy, maar geloof me dan gaat er in dit topic helemaal niets meer gebeuren en verplaatst de discussie zich gewoon naar het BD gedeelte.
    DVDPROFILER
    LG OLED 65G36LA; SONY HT-A9; SONY SA-SW5; Pioneer BDP LX58; SONY UBP-X700(Regio A/1 voor BD/DVD); Logitech Harmony Companion; Google Nest Hub's; Nvidia Shield 2019; PS3 60GB

  8. #8
    Glorious Member
    Registratie datum
    Mar 2002
    Woonplaats
    somewhere in time

    Standaard

    Ik kan me voorstellen dat het inderdaad die kant op zou kunnen gaan. Maar misschien is het wel een betere optie om het daar voort te zetten. Waarom zou je blijven posten in de dvd-afdelingen, als je helemaal bent overgestapt op BR. Het hele forum zal zich toch gaan verschuiven van dvd-afdelingen naar BR afdelingen. En zo moet het ook natuurlijk.

    Maar net zoals er ook nog steeds een HD DVD afdeling is waar enkel over HD DVD wordt gepraat, lijkt het mij prettig om ook de DVD afdelingen daar voor te houden waar ze voor bedoeld zijn, namelijk DVD. Dan blijft het ook voor die mensen die 'halsstarrig' vasthouden aan de ouderwetse dvd overzichtelijk. Dat het dan daar erg rustig wordt, is toch niet erg?
    "Fred, it's not quite dark enough, I can still see something"


  9. #9

    Standaard

    Dat is idd helemaal niet erg.
    DVDPROFILER
    LG OLED 65G36LA; SONY HT-A9; SONY SA-SW5; Pioneer BDP LX58; SONY UBP-X700(Regio A/1 voor BD/DVD); Logitech Harmony Companion; Google Nest Hub's; Nvidia Shield 2019; PS3 60GB

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •