De resultaten 1 tot 16 van 16 worden weergegeven.
  1. #1

    Standaard Super 8 [Blu-ray Disc]

    Super 8

    Een zombie-film maken op 8mm film is nog niet zo eenvoudig.

    Lees dit artikel

  2. #2

    Standaard

    Een recensie waar ik me helemaal in kan vinden; geen hosanna-verhaal wat de film torenhoog de hemel inprijst maar een complimenterende recensie met de IMO juiste kritische noot. Ikzelf vind de kinderen erg irritant qua houding en dat heeft veel afbreuk gedaan aan mijn kijkplezier. en dat vind ik erg jammer; want ik ben een grote fan van de actie/spektakel/thriller films van de jaren 70/80. Maar helaas komt deze er dus niet naast te staan...

  3. #3

    Standaard

    Een erg vermakelijke film, die weer doet denken aan de Spielberg films uit de jaren '80. Het enige wat mij tegenstond was het soms érg geforceerde moralistische ondertoontje (drugs are bad! echt vreselijk zo er tussen geplakt).
    Voor de rest niets dan lof voor deze erg mooi gemaakte film
    Mijn thuisbios: LG OLED65C7V tv, LG UP970 4K blu-ray player, Denon AVR-2313 receiver, Klipsch RF-62 (fronts), Klipsch RC-62 (center), Klipsch RB-51 (rears), Klipsch Ksw-10 (sub)

  4. #4

    Standaard

    Meesterwerk? Nee. Onderhoudend en pakkend? Zeker weten.

    Vond dit een erg prettige verrassing tussen alle zomerfilms. J.J. Abrahams is er een kei in om oude en bekende elementen op verrassende wijze te combineren. Deze kruising tussen Close Encounters, The Goonies en The Thing kijkt zeer prettig weg en ik vond de jonge acteurs zeker niet irritant.

    Ook de muziek vond ik erg sfeerverhogend, deze deed mij erg vaak denken aan de muziek van de Medal of Honour game-serie (ook van Michael Giaccino trouwens).

    En het wellicht wat zwaar aangezette einde wordt mooi uitgebalanceerd met de werkelijk hilarische end-credits compilatie. Ik liep uiteindelijk met een dikke grijns de bios uit.

    8,0/10
    Mom? If you were in a German Scheiße movie, you'd... you'd tell me, right? - Eric Cartman
    You are entering a world of pain, my friend - Walter Sobchak

  5. #5

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Roy Langeveld Bekijk bericht
    .... de werkelijk hilarische end-credits compilatie.
    IMO het beste gedeelte van de film, want daar zie je de lol van het low budget filmmaken pas echt terug...

  6. #6

    Exclamation

    1080 beeldlijnen progressief met 1920*1080 beeldpunten
    In feite klopt dat niet en is ook tamelijk nietszeggend voor een moderne BD. Hier zijn namelijk de zwarte balken meegeteld die niet bij het "beeld" horen. Het is in werkelijkheid zoiets als 1920*800.

  7. #7

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Ge_Someone Bekijk bericht
    In feite klopt dat niet en is ook tamelijk nietszeggend voor een moderne BD. Hier zijn namelijk de zwarte balken meegeteld die niet bij het "beeld" horen. Het is in werkelijkheid zoiets als 1920*800.
    Jawel hoor, daarom staan er 2 dingen:
    Beeldformaat:2.39:1 niet anamorf
    Resolutie:1920 x 1080p
    DVDPROFILER
    LG OLED 65G36LA; SONY HT-A9; SONY SA-SW5; Pioneer BDP LX58; SONY UBP-X700(Regio A/1 voor BD/DVD); Logitech Harmony Companion; Google Nest Hub's; Nvidia Shield 2019; PS3 60GB

  8. #8

    Standaard

    Beste film van 2011 dit
    Royal O'Reilly Tenenbaum (1932-2001) Died Tragically Rescuing His Family From The Remains Of A Destroyed Sinking Battleship.

    My Dvd's & Blu Rays | WhatIWatch

  9. #9

    Standaard

    Staat bij mij voorlopig op nr. 3 in m'n top 10 van 2011, heerlijke film!
    Jammer dat de blu-ray hier in België zo duur is.

  10. #10

    Standaard

    Ook ik heb me goed geamuseerd met deze film. Ik heb me wel mateloos geërgerd aan het overmatige gebruik van 'flair', zoals Ludo dat noemt. Deed echt afbreuk aan het beeld. Dacht eerst dat het aan mijn TV of Blu-ray speler of aan de schijf lag. Heb zelfs nog overwogen om met het schijfje terug naar de winkel te gaan, totdat ik in diverse buitenlandse reviews over dit 'handelsmerk' van de heer Abrams las. Het komt namelijk in alle reviews van Super 8 terug.

  11. #11

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Marcel Hoeve Bekijk bericht
    Ook ik heb me goed geamuseerd met deze film. Ik heb me wel mateloos geërgerd aan het overmatige gebruik van 'flair', zoals Ludo dat noemt. Deed echt afbreuk aan het beeld. Dacht eerst dat het aan mijn TV of Blu-ray speler of aan de schijf lag. Heb zelfs nog overwogen om met het schijfje terug naar de winkel te gaan, totdat ik in diverse buitenlandse reviews over dit 'handelsmerk' van de heer Abrams las. Het komt namelijk in alle reviews van Super 8 terug.
    Dat is gewoon een film stijl... een cameraeffect. Abrams wil hiermee ode brengen aan de science fiction films van Spielberg. Haha. Dacht je nu echt dat dat een fout was? Vond dat onwijs gaaf die lens flare. Paste bij de film!

  12. #12

    Standaard

    Sappig detail: vroeger werden cameramannen in Hollywood ook getraind om dingen als lensflare te voorkomen. Licht direct in de camera schijnen was dan ook uit den boze.

    Totdat er wat mensen mee gingen experimenteren en het uiteindelijk geen reden meer was om een take over te doen, maar juist als stijl-element werd gezien.

    Over smaak valt niet te twisten en iedere kijker van JJ Abrams' werk weet inderdaad dat het een beetje een stijl-kenmerk van de beste man is geworden. Net als de snelle cuts van Tony Scott, of de tempowisselingen van Zack Snyder... you either love it, or hate it.

    Zo, het is leuk om hier weer eens rond te kijken. Moet ik vaker doen.

  13. #13

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Nathan Strik Bekijk bericht
    Over smaak valt niet te twisten en iedere kijker van JJ Abrams' werk weet inderdaad dat het een beetje een stijl-kenmerk van de beste man is geworden. Net als de snelle cuts van Tony Scott, of de tempowisselingen van Zack Snyder... you either love it, or hate it.

    Zo, het is leuk om hier weer eens rond te kijken. Moet ik vaker doen.
    En zo ziet elke film er anders uit en gelukkig maar. Alhoewel de ene al beter dan de andere.

  14. #14

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Coen P. Bekijk bericht
    Beste film van 2011 dit
    Is ook één van mijn favoriete films van het jaar!
    I Love My Sci-Fi

  15. #15

    Standaard

    Prima beeld kwaliteit en een leuke film.

  16. #16

    Standaard

    Ik heb me prima vermaakt met deze film .

    En vond de extras zeerb onderhoudend ( J.J. Abrams en de andere makers die vertellen dat ze zelf op die leeftijd 8mm filmpjes maakten net als hun grote voorbeeld dat ook deed toen hij jong was , Mr. Steven Spielberg ... en op basis van 1 van die filmpjes werd Abrams op 14-jarige leeftijd benaderd door Spielberg ..... deze film is dus letterlijk een hommage aan hun eigen jeugd !! )

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •