Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste
De resultaten 1 tot 25 van 29 worden weergegeven.
  1. #1

    Standaard The Tree of Life [DVD]

    The Tree of Life

    Met The Tree of Life levert Malick een modern meditatief meesterwerk af.

    Lees dit artikel

  2. #2

    Standaard

    Het niet uitbrengen van een Blu-ray is een onbegrijpelijke misser van Warner. Alles wordt tegenwoordig op Blu-ray uitgebracht: waarom deze titel (een van de weinige hedendaagse titels die wel mijn aandacht heeft) nu toevallig niet? Ik snap er niks van.

    Voor de zoveelste keer wordt ik gedwongen om weer te gaan importeren.

  3. #3

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Richard B. Bekijk bericht
    Het niet uitbrengen van een Blu-ray is een onbegrijpelijke misser van Warner. Alles wordt tegenwoordig op Blu-ray uitgebracht: waarom deze titel (een van de weinige hedendaagse titels die wel mijn aandacht heeft) nu toevallig niet? Ik snap er niks van.

    Voor de zoveelste keer wordt ik gedwongen om weer te gaan importeren.
    Das niet het enige waar ze flink de mist mee zijn ingegaan bij deze film. Hoe kun je nu in vredesnaam een dergelijke film met deze kwaliteit niet of nauwelijks aanbieden aan het grote publiek qua bioscooprelease? Ik heb dit in een filmhuis moeten zien op relatief klein scherm terwijl ik hem nergens in een gewone bios kon zien met lekker groot scherm etc. Ze moeten toch ook weten dat maar een select gezelschap een filmhuis bezoekt? Wil je het grote publiek bereiken dan moet je de Pathe's van deze wereld er van zien te overtuigen de film op te nemen in de programmering. En dan niet voor 2 weken ofzo.
    En dan wordt het geringe bezoekersaantal natuurlijk als reden gebruikt om hem maar niet op BR uit te brengen hier, want dat slaat niet aan ofzo.

  4. #4

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Pieter Rijkers Bekijk bericht
    Wil je het grote publiek bereiken dan moet je de Pathe's van deze wereld er van zien te overtuigen de film op te nemen in de programmering. En dan niet voor 2 weken ofzo.
    En dan wordt het geringe bezoekersaantal natuurlijk als reden gebruikt om hem maar niet op BR uit te brengen hier, want dat slaat niet aan ofzo.
    Je weet wat er gebeurt was met Malick zijn vorige film The New World toen die in Amerika en hier in de bioscopen uitgebracht werd?

  5. #5

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Verhoeven Bekijk bericht
    Je weet wat er gebeurt was met Malick zijn vorige film The New World toen die in Amerika en hier in de bioscopen uitgebracht werd?
    Geen idee. Ik geloof dat ie niet zo goed ontvangen was ofzo? Maar goed: mijn punt is dat alles zo op commercie gebaseerd is. Das is echt sonde. Want zodoende worden prachtfilms uit de bios gehouden en krijgt het grote publiek de kans niet om positief verrast te worden en misschien meer van dit soort films te gaan willen zien.
    Eerder zei ik al in een ander topic: (film)cultuur moet worden gevoed. Een kind moet ook eerst dingen voorgeschoteld krijgen voor het leert iets mooi te vinden (of niet mooi).
    Nu krijg je soms van die taferelen van bijv. iemand (pas nog gezien) die denkt dat Ma Vlast van Smetvana (muziek die wordt gebruikt in Tree of life) muziek is van degenen die de Lord of the RIngs muziek gemaakt heeft. Ik vindt het gewoon sonde dat mensen steeds minder geleerd krijgen qua cultuur. T is allemaal wel gemakkelijk geld verdienen die blockbusters, maar durf eens geld te steken in de echte kwaliteitsfilms en laat je niet altijd maar leiden door kassuccessen.

  6. #6

    Standaard

    Let op dat het niet Warner is die dit beslist, zij zijn niet de rechthebbende in NL, dat is namelijk Independent Films/Belga. Ik ben er van overtuigd dat Warner deze titel zeker op BD had uitgebracht als zij de rechthebbende waren geweest.
    DVDPROFILER
    LG OLED 65G36LA; SONY HT-A9; SONY SA-SW5; Pioneer BDP LX58; SONY UBP-X700(Regio A/1 voor BD/DVD); Logitech Harmony Companion; Google Nest Hub's; Nvidia Shield 2019; PS3 60GB

  7. #7

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door peptalk Bekijk bericht
    Let op dat het niet Warner is die dit beslist, zij zijn niet de rechthebbende in NL, dat is namelijk Independent Films/Belga. Ik ben er van overtuigd dat Warner deze titel zeker op BD had uitgebracht als zij de rechthebbende waren geweest.
    Snap je punt. Maar ik heb het niet alleen over Warner, maar over het algemeen. Het is gewoon sonde dat sommige prachtfilms gewoon geen kans krijgen.

  8. #8

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Pieter Rijkers Bekijk bericht
    Ik vindt het gewoon sonde dat mensen steeds minder geleerd krijgen qua cultuur. T is allemaal wel gemakkelijk geld verdienen die blockbusters, maar durf eens geld te steken in de echte kwaliteitsfilms en laat je niet altijd maar leiden door kassuccessen.
    Filmmaatschappijen en bioscopen zijn geen culturele instellingen. Het is niet hun taak (en over het algemeen ook niet het doel) om mensen cultureel op te voeden.

    Als voor dergelijke films een groot publiek zou zijn (en dat is er doorgaans niet), dan zouden deze films meer ruimte in bioscopen in plaats van filmhuizen krijgen. Het is een illusie om ervan uit te gaan dat deze films commercieel succesvol zouden zijn als ze maar in veel bioscopen draaien. Het filmhuis is de niche waarvoor je voor deze films terecht kunt. Of bioscopen die een 'bijprogramma' hebben waarin af en toe ook kleinere films aan bod komen.
    Laatst aangepast door mark t : 28-12-2011 om 16:26
    "It is intriguing and useful to listen to the sacred rhetoric of the cinema groups and intellectual critics, but very little of it gets up on the screen in the next picture." -Jerry Lewis

  9. #9

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door mark t Bekijk bericht
    Filmmaatschappijen en bioscopen zijn geen culturele instellingen. Het is niet hun taak (en over het algemeen ook niet het doel) om mensen cultureel op te voeden.

    Als voor dergelijke films een groot publiek zou zijn (en dat is er doorgaans niet), dan zouden deze films meer ruimte in bioscopen in plaats van filmhuizen krijgen. Het is een illusie om ervan uit te gaan dat deze films commercieel succesvol zouden zijn als ze maar in veel bioscopen draaien. Het filmhuis is de niche waarvoor je voor deze films terecht kunt. Of bioscopen die een 'bijprogramma' hebben waarin af en toe ook kleinere films aan bod komen.
    Weet ik ook wel dat het in principe niet hun taak is om culturele dingen te doen. Maar het is ook de hele manier waarop men tegen iets aankijkt.

    Ik zeg trouwens ook nergens dat deze films commercieel succesvol moeten worden gemaakt. Ik vind alleen dat als men iets niet aanbiedt het grote publiek het ook niet leert te waarderen.

    Het is maar hoe je tegen het begrip bioscoop aankijkt.
    Voorbeeld: hier in de buurt heb je een servicebioscoop en verderop een gewone. Bij beide kun je dezelfde films zien. Het verschil is dat bij de servicebios je een tafeltje hebt met een knop: druk je daarop, komt er iemand je bestelling opnemen van koffie tot een broodje, van pringles tot blokjes kaas of een satehtje. Ik ken mensen die voorheen in de gewone bios kwamen maar sinds ze 1 keer naar de ander gingen, dit idee zo relaxed vonden dat ze voortaan daarheen gingen. Een principe van wat de boer niet kent eet ie niet.
    De eigenaar van die servicebios heeft zn klanten moeten overtuigen van het feit dat dit zo'n leuk concept is dat ze bij hem film moeten komen kijken. En dat is hem gelukt.
    Zo zie ik dat ook met zeg maar meer arthouse-achtige films. Ik zou het toejuichen als meer bioscopen niet alleen maar die commerciele films (want daar heb je gewoon veel te veel van) draaien, maar zich zouden onderscheiden door meer te bieden.
    Het is misschien wel je TAAK niet, maar er is niets mis mee als je de onbekendere films ook de kans geeft en zo je klanten iets verrassends voorschotelt.

  10. #10

    Standaard

    Met alle respect, maar eten en drinken kunnen bestellen tijdens een film is bijzaak. Het zal geen noemenswaardige rol spelen bij de keuze voor een film, hoogstens waar je die film gaat zien. Daarom gaat die vergelijking niet op.

    Bioscopen zijn geen ideële instellingen. Het zijn commerciële organisaties. Als een arthousefilm veel publiek zou trekken, dan zouden ze die wel in hun programma opnemen. Simpelweg omdat ze er geld mee kunnen verdienen. Maar zolang de filmhuizen niet overvol zitten, zijn dergelijke films gewoon niet interessant genoeg voor de meeste bioscopen. Je kunt je als bioscoop dan wel willen onderscheiden, maar als de zaal nagenoeg leeg blijft, dan schiet je daar weinig mee op. Bioscopen houden vaak minder van de kassaopbrengst over dan je denkt, dus ze zullen liever op zeker spelen.

    Het blijft een ordinaire kwestie van vraag en aanbod. En niet omgekeerd. Het is gewoon niet zo dat meer beschikbaarheid van arthousefilms tot noemenswaardig meer commercieel succes of een leerproces leidt. Mensen kiezen de film die ze willen zien en dat is nu eenmaal in de meeste gevallen de publieksfilm.
    Het voorbeeld van Verhoeven spreekt voor zich. The New World draaide wel degelijk in de bioscoop en was geen kaskraker. Dat heeft waarschijnlijk een rol gespeeld bij de keuze van veel bioscopen om de volgende van Malick maar over te slaan.

    Het enige wat zou helpen om mensen te bewegen ietwat avontuurlijk te kiezen is een flinke marketingcampagne om de kleinere films onder de aandacht te brengen. Zo creëer je vraag naar dergelijke films. Maar aangezien dit behoorlijk duur is, kiezen filmmaatschappijen (want dit is hun taak, niet die van de bioscopen) ervoor hun geld te investeren waar de opbrengst zekerder is.
    "It is intriguing and useful to listen to the sacred rhetoric of the cinema groups and intellectual critics, but very little of it gets up on the screen in the next picture." -Jerry Lewis

  11. #11

    Standaard

    De The New World was een ramp in de Amerikaanse bioscopen. Malick heeft de film wel tot drie keer toe uit de roulatie moeten nemen en teruggebracht naar 135 minuten. De uiteindelijke versie die bij ons in de bioscopen heeft gedraaid en waar menigeen uitliep of in slaap viel.

    The Tree of Life ging bijna hetzelfde lot tegemoet. Iets minder dan 50% van de totale bezoekers liep bij het Filmhuis 'Lumiere' te Maastricht eruit. Kun je dat voorstellen? Dus volle zalen en dan eindigen met een handvol bezoekers. En dan ook nog bezoekers die al voorbij de 50 zijn. Bij ons in het Filmhuis 'De Spiegel' te Heerlen liep op één avond van de ongeveer 60 / 70 bezoekers ook 30 mensen weg. Mensen weten helemaal niet waar ze aan beginnen en gaan puur op de naam van de regisseur en de Gouden Palm af.

    Gelukkig nog niet zo erg als de Gouden Palmwinnaar van vorig jaar. Uncle Boonmee Who Can Recall His Past Lives heeft zelfs in de kleinere Filmhuizen niet gedraaid.

    Had je dit bericht al gelezen?

  12. #12

    Standaard

    In Nijmegen waar ik de film heb gezien gebeurde hetzelfde; 10 van de 25 aanwezigen liepen halverwege weg. Achteraf had ik dat beter ook kunnen doen, want de film blijft de grootste teleurstelling van dit jaar voor me helaas.

  13. #13

    Standaard

    Ik weet nog steeds niet of ik de film geweldig, geniaal of matig en saai moet vinden. Bijzonder, uniek en fascinerend is hij zeer zeker.
    Hoe duur je set ook is, zonder een goede film is het niets waard....

  14. #14

    Standaard

    Een titel die schreeuwt om HD. Jammer dat we opnieuw in de kou gelaten worden.

  15. #15

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door mark t Bekijk bericht
    Met alle respect, maar eten en drinken kunnen bestellen tijdens een film is bijzaak. Het zal geen noemenswaardige rol spelen bij de keuze voor een film, hoogstens waar je die film gaat zien. Daarom gaat die vergelijking niet op.

    Bioscopen zijn geen ideële instellingen. Het zijn commerciële organisaties. Als een arthousefilm veel publiek zou trekken, dan zouden ze die wel in hun programma opnemen. Simpelweg omdat ze er geld mee kunnen verdienen. Maar zolang de filmhuizen niet overvol zitten, zijn dergelijke films gewoon niet interessant genoeg voor de meeste bioscopen. Je kunt je als bioscoop dan wel willen onderscheiden, maar als de zaal nagenoeg leeg blijft, dan schiet je daar weinig mee op. Bioscopen houden vaak minder van de kassaopbrengst over dan je denkt, dus ze zullen liever op zeker spelen.

    Het blijft een ordinaire kwestie van vraag en aanbod. En niet omgekeerd. Het is gewoon niet zo dat meer beschikbaarheid van arthousefilms tot noemenswaardig meer commercieel succes of een leerproces leidt. Mensen kiezen de film die ze willen zien en dat is nu eenmaal in de meeste gevallen de publieksfilm.
    Het voorbeeld van Verhoeven spreekt voor zich. The New World draaide wel degelijk in de bioscoop en was geen kaskraker. Dat heeft waarschijnlijk een rol gespeeld bij de keuze van veel bioscopen om de volgende van Malick maar over te slaan.

    Het enige wat zou helpen om mensen te bewegen ietwat avontuurlijk te kiezen is een flinke marketingcampagne om de kleinere films onder de aandacht te brengen. Zo creëer je vraag naar dergelijke films. Maar aangezien dit behoorlijk duur is, kiezen filmmaatschappijen (want dit is hun taak, niet die van de bioscopen) ervoor hun geld te investeren waar de opbrengst zekerder is.
    Het is ook maar een VOORBEELD van dat iets aangeboden moet worden voor het aanslaat bij een groter publiek.
    Verder zit er natuurlijk veel in je reactie. Ik weet ook wel dat het draait om vraag en aanbod. Maar als je niet weet dat iets er is kun je er ook niet voor kiezen. Ik wist niet eens dat Tree of life er was tot het moment dat in de krant een recensie verscheen. Bij tig andere films hoor je al maanden van te voren dat ie er aankomt.
    Hoe danook. Het is gewoon jammer dat sommige films de kans niet krijgen, hoe plausibel de reden ook is.
    Pluspunten zijn dan wel weer bijvoorbeeld Black Swan en The Kings speach, beiden ook niet echt commercieel.
    Maar goed: we houden er maar over op. Veel kun je er toch niet aan doen, behalve misschien als je de gelegenheid hebt je voorkeur uitspreken naar de bioscopen toe. Ik heb zo'n idee dat er binnenkort wel weer een enquete komt van Pathe (zit in een klantenpanel).

  16. #16

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Esteban Bekijk bericht
    Een titel die schreeuwt om HD. Jammer dat we opnieuw in de kou gelaten worden.
    Hier wel, maar in de us en uk gewoon voor aan schappelijke prijs verkrijgbaar. Maar mijn vermoeden is dat je nl subs wilt.
    Hoe duur je set ook is, zonder een goede film is het niets waard....

  17. #17

    Standaard

    Inderdaad. Zeker bij Malick, waarbij ik poëtisch verwoorde voice-overs verwacht die net iets te diepzinnig klinken om in een andere taal volledig te vatten.

  18. #18

    Standaard

    Als groot fan van Malick zal ik Tree of Life zeker niet aanschaffen. Ik vond het een uitermate vervelende, pretentieuze film die bij vlagen een parodie was op zijn eerdere werk.
    Sometimes nothin' can be a real cool hand.

  19. #19

    Standaard

    In de recensie wordt opgemerkt dat er weinig extra's zijn. Dat lijkt mij wel verklaarbaar bij een film van 2 uur en een kwartier. Dat zou namelijk nog meer ten koste van de beeldkwaliteit gaan. Ik zou wel heel verbaasd zijn als hier uiteindelijk geen BD (in Nederland) van zou komen.

  20. #20

    Standaard

    Extra's hoeven uiteraard niet altijd op dezelfde disc te staan. Veel films krijgen bv. een uitgave die meerdere discs beslaat, waarbij alle extra's op een aparte disc staan. Ook zou je mooie essays of interviews kunnen toevoegen in vorm van een fysiek boekje, alhoewel dat in Nederland zelden gebeurt.
    Laatst aangepast door Ben H. : 02-01-2012 om 14:20

  21. #21

    Standaard

    Voor mij is dit met afstand de meest overschatte film van het jaar... Ik heb een erg brede filmsmaak, en kan ook genieten van arthouse-films, maar deze film was niet aan mij besteed. Pretentieus, megalomaan, saai, en ronduit vervelend. Een draak van een film.

  22. #22

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door RemcoZ Bekijk bericht
    Voor mij is dit met afstand de meest overschatte film van het jaar... Ik heb een erg brede filmsmaak, en kan ook genieten van arthouse-films, maar deze film was niet aan mij besteed. Pretentieus, megalomaan, saai, en ronduit vervelend. Een draak van een film.
    Heb ik nog een leuke tip voor je. Melancholia.......
    Hoe duur je set ook is, zonder een goede film is het niets waard....

  23. #23

    Standaard

    Ik woon in Nijmegen en ik heb The Tree of Life daar ook in het plaatselijke filmhuis gezien op een prachtig groot scherm en in een grote comfortabele zaal. Hun presentatie van films doet niet onder voor een gemiddelde bioscoop, en niemand wordt afgescheept met een scherm kleiner dan de LCD-TV in zijn of haar woonkamer. In een goede week bieden ze soms wel 20 filmstitels aan. Hoe ze het voor elkaar krijgen weet ik niet, maar voor The King's Speech heb ik 30 minuten in de rij moeten staan, zo druk was het, en ook True Grit heb ik in een afgeladen zaal gekeken. Een prachtig voorbeeld van hoe een filmhuis zowel artistiek als commerciëel succesvol kan zijn, en persoonlijk wens ik iedereen zo iets toe in zijn of haar buurt. Jammer dat veel mensen het moeten doen met drie arthousetitels in een plaatselijk buurthuis, het is helaas grotendeels afhankelijk van wat de eigenaar wil investeren, en de smaak van het publiek in het woongebied, dus toch weer vraag en aanbod (het is vast geen toeval dat in studentensteden vaak prima filmhuizen te vinden zijn).

    Juist voor sommige commerciële(re) films als District 9 moet ik de wijk nemen naar andere steden, omdat in mijn stad dan vooral films met K3 en Justin Bieber erin draaien.

    Maar dan de film zelf: een dagenlang in mijn hoofd nagalmend meesterwerk. Malick snapt dat de zin van het leven niet makkelijk te beantwoorden, of zelfs maar in woorden te vangen is. Zijn visie is een complexe belevenis die het filmpubliek denk ik nog lang gaat bezig houden en sterk zal verdelen. Idd, net als 2001: Spae Odyssey. Dit wordt zeker een buitenlandse BluRay import, zo'n film moet in topkwaliteit herondergaan worden. En nog minstens drie keer.
    Laatst aangepast door Roy Langeveld : 11-01-2012 om 19:27 Reden: correcties
    Mom? If you were in a German Scheiße movie, you'd... you'd tell me, right? - Eric Cartman
    You are entering a world of pain, my friend - Walter Sobchak

  24. #24

    Standaard

    Ik heb vorige week de US Blu-ray van deze film gezien (met een maar pauze-momenten, opnieuw) en ik kan hem nogsteeds niet helemaal vatten. En dat is juist het geweldige aan deze prent! De blu-ray-beelden zijn werkelijk magnifiek en het geluid dito. Daarom wil je hem nóg een keer zien, zodat er weer een paar andere puzzelstukjes op zijn plaats vallen (die strandscenes, waar gaan die over bijvoorbeeld?).

    Geen gemakkelijke hapklare film, maar wel pure kunst. Poëzie gevangen in beelden misschien zelfs.

  25. #25

    Standaard

    Heb mail gestuurd naar Independent films. Zij zeggen niet de rechten te hebben om de film op schijf uit te brengen, dat ligt bij andere maatschappij. Er is besloten geen blu-ray uit te brengen en die zal ook niet verschijnen. Zij raadden aan de import versie te kopen
    Erg jammer, gemiste kans. Wie besluit of een film wel/geen release krijgt op blu-ray? Baal er stevig van...

Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •