De resultaten 1 tot 13 van 13 worden weergegeven.
  1. #1

    Standaard Xtreamer Prodigy ondervindingen!

    Vandaag mijn Xtreamer Prodigy ontvangen en heb spijtig genoeg moeten concluderen dat hij ver beneden mijn verwachtingen was. Dat was mijn eerste analyse toch. Hopelijk komt daar nog verbetering in!
    Er zat al geen CD of Gebruikershandleiding bij.
    Ik had ook veel meer instellingen/opties verwacht voor zo'n toestel en Xtreamer kennende.
    Ik heb hem nog niet kunnen aansluiten op internet,moet eerst nog een powerline systeem kopen,aangezien ik niet met vaste kabel kan werken.
    Na een paar settings ben ik tot de conclusie gekomen dat er een connectiviteit probleem is tussen mijn Onkyo Receiver en de media speler.
    Als ik vanuit een filmbestand naar setup hoor ik een krakend geluid dat maar efkes duurt ("krak") en als ik dan terug vanuit de setup naar het filmbestand ga dan hoor ik dat weer,maar nog luider,dan is het echt "KRAK"..
    Heb al mijn instellingen en bedradin/bekabeling gecontroleerd en merk niets verkeerd op.
    Heel raar dit....

  2. #2

    Standaard

    Heeft iemand enig idee wat het probleem zou kunnen zijn?

  3. #3

    Standaard

    Hoi,

    Het ligt gewoon aan de brakke software die ze tegenwoordig uitgeven voor de Xtreamer modellen.

    Ik had een iXtreamer en ondervond dezelfde problemen als jouw en nog meer verassingen van geluid weg onder Films om de 5 minuten.

    Ik heb de iXtreamer verkocht omdat als ik een film afspeelde en hem daarna even op pauze had gezet om wat drinken te pakken ik na 15 seconden een hard plof geluid hoorde uit mijn Luidsprekers/Sub en mijn Onkyo uitsloeg. Heb met andere apparaten nooit problemen gehad. Dus, dit viel dan wel op.

    Heb hem maar gauw weg gedaan om te voorkomen dat mijn Onkyo het straks begeeft.

    Voor beschrijvingen en hulp kijk hier eens.
    http://nl.xtreamer.net/

    Er staat op de website ook instructies om de Emergency Firmware terug te zetten op de Xtreamer. Misschien helpt het als je dat eens probeert.

    Ze hebben er ook een compleet gesloten forum voor niet geregistreerde. Denk ook wel dat ik weet waarom hij compleet gesloten is.

    De Xtreamer Why Pay More slogan is mij zo onderhand wel duidelijk?

    Veel Succes ermee.
    Laatst aangepast door Alberto : 28-12-2011 om 04:28

  4. #4

    Standaard

    Ik kan het probleem overbruggen door eerst mijn Onkyo te muten..

  5. #5
    Super Member Avatar van geoffreyvanvugt
    Registratie datum
    Apr 2011
    Woonplaats
    Balconië - Plaatsje in Costa de Le Mere

    Standaard

    Ik heb precies hetzelfde probleem met de Sidewinder 3.
    Ik mute mn receiver dus ook als ik de xtreamer even op pauze zet. Dit mag eigenlijk niet zo gaan.
    Ik probeer ook een firmware erop te zetten. Maar dit gaat ook niet zonder slag of stoot. Je schijnt eerst een emergency update te moeten uitvoeren.

  6. #6
    Super Member Avatar van geoffreyvanvugt
    Registratie datum
    Apr 2011
    Woonplaats
    Balconië - Plaatsje in Costa de Le Mere

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door geoffreyvanvugt Bekijk bericht
    Ik heb precies hetzelfde probleem met de Sidewinder 3.
    Ik mute mn receiver dus ook als ik de xtreamer even op pauze zet. Dit mag eigenlijk niet zo gaan.

    .
    Ik heb ook een Onkyo receiver. Zou het daaraan kunnen liggen?

  7. #7

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door geoffreyvanvugt Bekijk bericht
    Ik heb precies hetzelfde probleem met de Sidewinder 3.
    Ik mute mn receiver dus ook als ik de xtreamer even op pauze zet. Dit mag eigenlijk niet zo gaan.
    Ik probeer ook een firmware erop te zetten. Maar dit gaat ook niet zonder slag of stoot. Je schijnt eerst een emergency update te moeten uitvoeren.
    Ik was ook aan het kijken voor de Sidewinder 3 en ik lees toch over het algemeen erg goede dingen over dit apparaatje. Hopelijk is dit euvel snel opgelost!
    Laatst aangepast door Stephan Nobelen : 08-11-2012 om 21:49
    TV: Panasonic TX-P50UT50 - Receiver: Onkyo TX SR313 - Blu-ray: Sony BDP-350B - Mediaplayer: Mede8er 600X3D - Console: Playstation 3 - Center: Mission M7C1 - Fronts: Mission 760Subwoofer: Pioneer SW110S - Kabels: Oehlbach


  8. #8
    Super Member Avatar van geoffreyvanvugt
    Registratie datum
    Apr 2011
    Woonplaats
    Balconië - Plaatsje in Costa de Le Mere

    Standaard

    Verder is het een fantastische machine. Speelt alles zonder problemen af..
    En inderdaad. Hoop wel dat er een oplossing voor komt..

  9. #9
    Super Member Avatar van geoffreyvanvugt
    Registratie datum
    Apr 2011
    Woonplaats
    Balconië - Plaatsje in Costa de Le Mere

    Standaard

    OPGELOST....
    Ik heb voor de Xtreamer een ander HDMI ingang gebruikt in de Onkyo.
    En Voila... Geen geknetter meer...
    Ligt het eigenlijk aan de Onkyo ingang denk ik...
    Maar opgelost dus....

  10. #10

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door geoffreyvanvugt Bekijk bericht
    OPGELOST....
    Ik heb voor de Xtreamer een ander HDMI ingang gebruikt in de Onkyo.
    En Voila... Geen geknetter meer...
    Ligt het eigenlijk aan de Onkyo ingang denk ik...
    Maar opgelost dus....
    Fijn om te horen! Veel plezier ermee!
    TV: Panasonic TX-P50UT50 - Receiver: Onkyo TX SR313 - Blu-ray: Sony BDP-350B - Mediaplayer: Mede8er 600X3D - Console: Playstation 3 - Center: Mission M7C1 - Fronts: Mission 760Subwoofer: Pioneer SW110S - Kabels: Oehlbach


  11. #11
    Super Member Avatar van geoffreyvanvugt
    Registratie datum
    Apr 2011
    Woonplaats
    Balconië - Plaatsje in Costa de Le Mere

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door geoffreyvanvugt Bekijk bericht
    OPGELOST....
    Ik heb voor de Xtreamer een ander HDMI ingang gebruikt in de Onkyo.
    En Voila... Geen geknetter meer...
    Ligt het eigenlijk aan de Onkyo ingang denk ik...
    Maar opgelost dus....
    Ik dacht dat dit de oplossing was maar is niet zo..
    Ik kwam erachter dat het aan de file ligt. Dus niet aan de XTreamer zelf.
    Ik speelde een film. Zette het op pauze en liet m weer lopen. Weer geknetter.. Ik dus weer de bekabeling nalopen en alles weer correct aangesloten. Ik kwam er niet uit. Nog steeds geknetter. Ik een andere film afspelen en het geknetter was weg... ik kwam toen tot de conclusie dat het dus aan de files lag en niet aan de XTreamer zelf..

  12. #12

    Standaard

    hallo allemaal dringend een vraag ik heb een xtreamer prodigy en hij werkt best goed. ik heb enkel 1 probleempje
    ik heb er een usb 1 tb aanhangen waar mijn films opstaan.
    nu zegt het apparaat dat ik via de jukebox die erin zit ook mijn hoesje moet kunnen laden en dat hij ze zelf van i net ophaalt bij de sidewinder van mijn collega werkt dat perfect. echter krijgen wij dit niet op mijn prodigy een goede handleiding ontbreekt waardoor ik mijn hoesjes dus niet kan zien wie o wie kan mij aub hiermee helpen. ben er al 3 weken mee bezig. dankjewel alvast voor jullie tijd om dit te lezen

  13. #13

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door bellisente Bekijk bericht
    hallo allemaal dringend een vraag ik heb een xtreamer prodigy en hij werkt best goed. ik heb enkel 1 probleempje
    ik heb er een usb 1 tb aanhangen waar mijn films opstaan.
    nu zegt het apparaat dat ik via de jukebox die erin zit ook mijn hoesje moet kunnen laden en dat hij ze zelf van i net ophaalt bij de sidewinder van mijn collega werkt dat perfect. echter krijgen wij dit niet op mijn prodigy een goede handleiding ontbreekt waardoor ik mijn hoesjes dus niet kan zien wie o wie kan mij aub hiermee helpen. ben er al 3 weken mee bezig. dankjewel alvast voor jullie tijd om dit te lezen
    Je kan allerlei vragen op dit forum stellen over allerlei apparatuur en problemen en probleempjes echter op dit forum wordt geen hulp verleend aan hoe: films en wat dan ook, te installeren op mediaspelers of schijven die aan mediaspelers worden gekoppeld.

    Eigenlijk is zo'n beetje alles wat met downloaden en het op op schijven plaatsen van "geleende" films van het internet een taboe op het forum, terwijl zo'n beetje verder alles kan als je het op de goede plekken plaatst

    Niet dat ik heiliger ben dan de Paus, ik kijk ook wel eens een download, maar heb wel kasten vol met originele schijven......... en dat kijkt toch echt lekkerder
    Have fun and enjoy your collection

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •