Pagina 4 van 13 EersteEerste 12345678 ... LaatsteLaatste
De resultaten 76 tot 100 van 312 worden weergegeven.
  1. #76

    Standaard

    Journey to the center to the earth zou fantastisch zijn: dat is echt een favoriet van me. As good as it gets komt een beetje vreemd op me over: dat is een dusdanig mainstream titel dat je zou verwachten dat Sony die zelf zou uitbrengen. Ik weet niet wat ik moet geloven van dit bericht.

  2. #77

    Standaard

    257. Picnic (Joshua Logan, 1955) :: 9.3

    Heb lang zitten twijfelen of ik de blu-ray van Twilight Time aan moest schaffen, want ik vond de film interessant maar niet volledig geslaagd en om dan 35 euro neer te tellen is wellicht wat extravagant. Toch uiteindelijk de gok genomen en de blu-ray zorgde letterlijk voor een compleet nieuwe ervaring. Het is echt een oogverblindende transfer en dat levert een compleet andere film op dan de DVD download die ik eerst gezien had die akelig was om naar te kijken vanwege de overmatige edge enhancement. Daarvan is nu niets meer te merken en de cinematografie van geweldenaar James Wong Howe (die ons visuele meesterwerken als ‘Sweet Smell of Success’ en ‘Seconds’ heeft geschonken) komt nu eindelijk volledig tot zijn recht. De scènes overdag zijn mooi, maar de ware magie begint pas als de zon onder begint te gaan: eerst natuurlijk die paar momenten bij ‘magic hour’ en dan later bij de nachtsequenties rondom de rivier. De scene waarin Holden en Novak elkaar middels dans verleiden onder de gekleurde lampionnen is zo mooi dat de tranen me spontaan in de ogen schoten en het moet wel een van de meest romantische filmmomenten ooit zijn.
    Het is natuurlijk een melodrama en dat bekent dat alle personages volledig blind zijn voor zichzelf en er een kloof is zo groot als de Grand Canyon tussen wat ze willen of denken te zijn en wat ze in werkelijkheid zijn en dit levert enkele pijnlijk genante momenten op die me regelmatig deden denken aan Cassavetes. En je weet dat deze personages door de film gedwongen gaan worden om zichzelf onder ogen te komen en de kloof te dichten, wat die typische onderhuidse spanning oplevert die het (jaren ’50) melodrama uiteindelijk waarschijnlijk het mooiste genre van alles genres maakt. ‘Picnic’ deed me sterk denken aan iets wat ik vroeger herhaaldelijk heb meegemaakt: dat je op een willekeurige feestag vroeg begint met drinken en hier gestaag mee doorgaat en daardoor geleidelijk alle contact met de werkelijkheid begint te verliezen. Uiteindelijk hoeft er maar iets kleins te gebeuren waardoor de vrolijke feeststemming kan omslaan in pure chaos waarin niemand nog precies weet waar ze mee bezig zijn en iedereen ook dingen roept die ze misschien helemaal niet meer menen maar waarbij uiteindelijk alle frustraties die normaal gesproken onderdrukt worden in een klap tot uitbarsting komen. Je probeert dan soms achteraf te achterhalen waar het nu precies fout gegaan is, maar daar slaag je dan nooit in omdat het zo’n geleidelijk proces was en ‘Picnic’ is exact zo’n proces. Het heeft alles wat een melodrama hoort te hebben en kan zich moeiteloos meten met die grootste voorbeelden van het genre. En dat alles in een bijna perfecte beeldkwaliteit. ‘Picnic’ is waar blu-ray allemaal om draait.

    259. Pal Joey (George Sidney, 1957) :: 8.0

    Na de perfectie van ‘Picnic’ is dit een iets mindere transfer van TT, maar nog steeds meer dan goed. Grootste probleem zit hem niet zozeer in de transfer, maar het feit dat er duidelijk een oudere print gebruikt is zodat redelijk wat scènes de filmkorrel gecombineerd is met een fikse dosis ruis. Dit geeft het beeld een ietwat onrustig en ruw uiterlijk, maar gelukkig ziet het grootste gedeelte er wel heel goed uit. Ook het geluid is net iets minder dan bij ‘Picnic’, dat eveneens bijna perfect is; bij ‘Pal Joey’ wil de dialoog soms wat wegvallen. Daar staat dan weer tegenover dat de muziek echt heel goed klinkt en dat is niet geheel onbelangrijk in een musical – Sinatra schalt echt de boxen uit. Sinatra is sowieso het belangrijkste aspect van ‘Pal Joey’, een opmerkelijke film die ik iedere keer net iets leuker begin te vinden, ook al denk ik dat ik met een 8 nu wel het plafond heb bereikt. Het is een film die nergens vervelend of saai is, maar ook nergens enorme hoogten bereikt. Het is inmiddels de derde keer dat ik hem zie en de vorige keer was nog niet eens een half jaar geleden en toch was het geen enkel probleem om hem nu weer te zien – dat is op zich ook al een kwaliteit aangezien dit lang niet bij alle films mogelijk is. Ik denk dat een enorme voorliefde voor musicals wel een vereiste is om deze film echt te kunnen waarderen en waarin enkele van de mooiste liedjes uit de Great American Songbook de revue passeren.
    The only mature I care about is Victor Mature - The Boys in the Band

    Filmblog | DVD's/Blu-ray's | Filmlijstje | Last.fm

  3. #78

    Standaard

    De covers voor Desiree en Bell, Book & Candle zijn begin deze week voorgesteld op Facebook. Zie bijlages...
    Bijgesloten plaatje(s) Bijgesloten plaatje(s)

  4. #79

    Standaard

    Die van Bell, Book & Candle is wel erg mooi.

  5. #80

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door jurgen42u Bekijk bericht


    !!!BELANGRIJK BERICHT!!!

    Twilight verzekerde mij dat er een Disc replacement komt voor Picnic en Roots of Heaven, aangezien TT normaal alleen regiovrije BD's produceert. Dat de discs nu enkel regio A zijn is een fout van de presser. Dus al diegene die al gekocht hebben en wensen om te ruilen moeten nog even geduld hebben.
    Ik heb op 9 maart Picnic besteld en pas de dag daarna deze draad op dit forum beginnen lezen.

    Heb Twilight-Time snel een mailtje gestuurd omdat ik echt geen onbekijkbare disc wou aankrijgen.

    Hun antwoord stelde me wel gerust :" You will receive a region free bluray as you are located in Belgium judging from the shipping address.".

  6. #81

    Standaard

    WTF?






    Beiden komen op 3 april uit. Opvallend is dat beiden geen Twilight Time releases zijn, maar 'Exclusief van 20th Century Fox' en wel via de screenarchives website verkocht worden voor 29.95 per stuk. En ze lijken niet gelimiteerd te zijn. Maar waarom zijn ze dan exclusief en zo duur? Grapes of Wrath is een directe koop natuurlijk, daar gaat het niet om, maar wat zijn dit voor vreemde praktijken? Een maand van tevoren wordt dit er zomaar ineens tussen gefrommeld?!
    The only mature I care about is Victor Mature - The Boys in the Band

    Filmblog | DVD's/Blu-ray's | Filmlijstje | Last.fm

  7. #82

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Brakhage Bekijk bericht
    WTF?






    Beiden komen op 3 april uit. Opvallend is dat beiden geen Twilight Time releases zijn, maar 'Exclusief van 20th Century Fox' en wel via de screenarchives website verkocht worden voor 29.95 per stuk. En ze lijken niet gelimiteerd te zijn. Maar waarom zijn ze dan exclusief en zo duur? Grapes of Wrath is een directe koop natuurlijk, daar gaat het niet om, maar wat zijn dit voor vreemde praktijken? Een maand van tevoren wordt dit er zomaar ineens tussen gefrommeld?!

    Dit zijn gewone Fox titels die Screenarchives gedurende een bepaalde periode exclusief mag verkopen. Na afloop van die periode mogen ook andere verkopers deze titels verkopen. Ongetwijfeld zijn deze titels dan voor veel minder bij Amazon e.d. te bestellen. Iets dergelijks gebeurt binnenkort ook met The Big Trail die (naar ik meen) eerst exclusief in de VS bij Best Buy te krijgen is. In het verleden is dit ook gebeurd met enkele MGM titels, zoals The Big Country (in eerste instantie Walmart exclusive, later overal verkrijgbaar).

    Ik vind $ 29,95 excl. verzendkosten in ieder geval veel te duur en wacht nog maar even totdat deze titels elders voor minder te krijgen zijn.

  8. #83

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Roeland Bekijk bericht
    Dit zijn gewone Fox titels die Screenarchives gedurende een bepaalde periode exclusief mag verkopen. Na afloop van die periode mogen ook andere verkopers deze titels verkopen. Ongetwijfeld zijn deze titels dan voor veel minder bij Amazon e.d. te bestellen. Iets dergelijks gebeurt binnenkort ook met The Big Trail die (naar ik meen) eerst exclusief in de VS bij Best Buy te krijgen is. In het verleden is dit ook gebeurd met enkele MGM titels, zoals The Big Country (in eerste instantie Walmart exclusive, later overal verkrijgbaar).

    Ik vind $ 29,95 excl. verzendkosten in ieder geval veel te duur en wacht nog maar even totdat deze titels elders voor minder te krijgen zijn.
    Ik ben bekend met die Best Buy/Walmart exclusive dingen, maar die zijn dan gewoon normale prijs. Wat ik me dus vooral afvraag is hoe ze het voor zichzelf willen/kunnen verantwoorden om daar zo'n exorbitante prijs voor te vragen. Als het gelimiteerd is, is een ding, maar dit is letterlijk oplichting. Ronduit schandalig dat dit soort praktijken worden toegestaan.
    The only mature I care about is Victor Mature - The Boys in the Band

    Filmblog | DVD's/Blu-ray's | Filmlijstje | Last.fm

  9. #84

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Brakhage Bekijk bericht
    Ik ben bekend met die Best Buy/Walmart exclusive dingen, maar die zijn dan gewoon normale prijs. Wat ik me dus vooral afvraag is hoe ze het voor zichzelf willen/kunnen verantwoorden om daar zo'n exorbitante prijs voor te vragen. Als het gelimiteerd is, is een ding, maar dit is letterlijk oplichting. Ronduit schandalig dat dit soort praktijken worden toegestaan.

    Helemaal mee eens. Als je op de facebook pagina van Twilight Time kijkt (http://www.facebook.com/twilighttimemovies), zie je in de reactie van Twilight Time op een vraag over deze releases dat zij niet blij zijn met deze actie van Fox, omdat ze bang zijn dat ze bij succes van deze actie geen nieuwe masters van Fox krijgen om exclusief uit te geven.

  10. #85

    Standaard

    .. en daarbij eindigt het ook met TT. Het heeft nog lang geduurd dvooraleer at de grote de kleine kapot maakt.
    Je mag niets of niemand haten, maar één ding haat ik wel: het KAPITALISME!!!

  11. #86

    Standaard

    Op de site van Screenarchives staat dat Grapes of Wrath en Zorba the Greek op 5 juni 2012 nationaal gereleased worden. Dat is al over een kleine drie maanden. Dan kosten ze vast geen $ 29,95 meer. Die drie maanden kan ik nog wel wachten.

  12. #87

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door jurgen42u Bekijk bericht
    .. en daarbij eindigt het ook met TT. Het heeft nog lang geduurd dvooraleer at de grote de kleine kapot maakt.
    Je mag niets of niemand haten, maar één ding haat ik wel: het KAPITALISME!!!
    Hoe kom je erbij dat het eindigt? Twilight Time gaat gewoon door met het uitbrengen van titels (ook van Fox). Daarnaast brengt Fox ook zelf titels uit, waarvan Grapes of Wrath en Zorba the Greek nu tijdelijk exclusief verkrijgbaar zijn bij Screen Archives.

  13. #88

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Frank Bekijk bericht
    Hoe kom je erbij dat het eindigt? Twilight Time gaat gewoon door met het uitbrengen van titels (ook van Fox). Daarnaast brengt Fox ook zelf titels uit, waarvan Grapes of Wrath en Zorba the Greek nu tijdelijk exclusief verkrijgbaar zijn bij Screen Archives.
    TT kreeg eerst 200 titels die ze mochten releasen, nu maar een 100-tal meer. Wellicht is Fox van plan er meer uit te gaan brengen. Zo komt TT wel in minder daglicht en is eigenlijk niet zo verwonderlijk vind ik.

  14. #89

    Standaard

    $10 korting boven de $50 bij screenarchives.com met de code: AMAZON
    DVDPROFILER
    LG OLED 65G36LA; SONY HT-A9; SONY SA-SW5; Pioneer BDP LX58; SONY UBP-X700(Regio A/1 voor BD/DVD); Logitech Harmony Companion; Google Nest Hub's; Nvidia Shield 2019; PS3 60GB

  15. #90

    Standaard

    Covers van TT's Journey to the Center of the Earth en Big Heat.
    Beiden voor mij een aanschaf.

  16. #91

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door jurgen42u Bekijk bericht
    Covers van TT's Journey to the Center of the Earth en Big Heat.
    Beiden voor mij een aanschaf.
    Ook voor mij beide een aanschaf. Ik zit nog te twijfelen over Belle, book and candle en Desiree. Ondanks de beperkte oplagen, blijf ik de blu rays van Twilight Time erg duur vinden.

  17. #92

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door douwe37 Bekijk bericht
    Ook voor mij beide een aanschaf. Ik zit nog te twijfelen over Belle, book and candle en Desiree. Ondanks de beperkte oplagen, blijf ik de blu rays van Twilight Time erg duur vinden.

    Ik heb BBC en D voorlopig overgeslagen. Wellicht komen ze er op later tijdstip wel eens in. ik zie deze 2 titels niet gauw uitgeput geraken en je hebt nog 3 jaar tijd (als ze tegen dan niet uitgeput zijn natuurlijk) om ze aan te schaffen.
    Niettegenmin blijven ze toch pareltjes van films uitbrengen.

  18. #93

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door jurgen42u Bekijk bericht
    Ik heb BBC en D voorlopig overgeslagen. Wellicht komen ze er op later tijdstip wel eens in. ik zie deze 2 titels niet gauw uitgeput geraken en je hebt nog 3 jaar tijd (als ze tegen dan niet uitgeput zijn natuurlijk) om ze aan te schaffen.
    Niettegenmin blijven ze toch pareltjes van films uitbrengen.
    Op Fright Night en Swamp Water na, heb ik de blu rays allemaal in huis. Fright Night (heb ik helaas gemist) was al heel snel uitverkocht. Swamp Water heb ik al jaren op DVD en ik vind het nog steeds niet nodig om deze te vervangen. Deze zal ook wel niet zo snel uitverkocht zijn.

  19. #94

    Standaard

    Beginpost weer eens bijgewerkt. Heeft iemand Demetrius and the gladiators al? Ik hoopte op een The Robe-achtige restauratie maar als ik de recensie op Blu-ray.com mag geloven dan komt ie niet in de buurt.

  20. #95

    Standaard

    ^^Ja die heb ik Richard.
    Ik vind het cijfer van blu-ray.com te laag, maar hij haalt het zeker niet bij The Robe en dat is toch wel jammer, zeker voor de prijs die je er voor moet betalen.
    DVDPROFILER
    LG OLED 65G36LA; SONY HT-A9; SONY SA-SW5; Pioneer BDP LX58; SONY UBP-X700(Regio A/1 voor BD/DVD); Logitech Harmony Companion; Google Nest Hub's; Nvidia Shield 2019; PS3 60GB

  21. #96

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door jurgen42u Bekijk bericht
    Ik heb BBC en D voorlopig overgeslagen. Wellicht komen ze er op later tijdstip wel eens in. ik zie deze 2 titels niet gauw uitgeput geraken en je hebt nog 3 jaar tijd (als ze tegen dan niet uitgeput zijn natuurlijk) om ze aan te schaffen.
    Niettegenmin blijven ze toch pareltjes van films uitbrengen.
    Begrijp ik het goed uit deze opmerking, dat de licentie van Twilight voor de exclusieve rechten per film 3 jaar loopt?

  22. #97

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door rogue Bekijk bericht
    Begrijp ik het goed uit deze opmerking, dat de licentie van Twilight voor de exclusieve rechten per film 3 jaar loopt?

    Dat klopt! dat betekend dat geen enkel ander filmbedrijf de film in regio A US mag uitbrengen gedurende 3 jaar.

  23. #98

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door jurgen42u Bekijk bericht
    Dat klopt! dat betekend dat geen enkel ander filmbedrijf de film in regio A US mag uitbrengen gedurende 3 jaar.
    Bedankt! Het gaat mij meer om de tijd dat ze wel (tegen een redelijke prijs) bij een andere uitgever uitkomen. Met een paar jaar wachten kun je dus veel besparen, al geldt dat natuurlijk voor alle blu-ray uitgaves. Maar deze zijn natuurlijk wel erg duur .

  24. #99

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door peptalk Bekijk bericht
    ^^Ja die heb ik Richard.
    Ik vind het cijfer van blu-ray.com te laag, maar hij haalt het zeker niet bij The Robe en dat is toch wel jammer, zeker voor de prijs die je er voor moet betalen.
    Die screens vind ik er zelfs gewoon ronduit lelijk uitzien, het heeft exact diezelfde vieze grijze saus die over de meeste DVD's heen ligt. Nogal schandalig eigenlijk dat ze dit zo durven uitbrengen, als er geen betere materialen zijn kun je het natuurlijk ook nog altijd niet uitbrengen.
    The only mature I care about is Victor Mature - The Boys in the Band

    Filmblog | DVD's/Blu-ray's | Filmlijstje | Last.fm

  25. #100

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Brakhage Bekijk bericht
    Nogal schandalig eigenlijk dat ze dit zo durven uitbrengen, als er geen betere materialen zijn kun je het natuurlijk ook nog altijd niet uitbrengen.
    Die keuze is er altijd, maar helaas...
    DVDPROFILER
    LG OLED 65G36LA; SONY HT-A9; SONY SA-SW5; Pioneer BDP LX58; SONY UBP-X700(Regio A/1 voor BD/DVD); Logitech Harmony Companion; Google Nest Hub's; Nvidia Shield 2019; PS3 60GB

Pagina 4 van 13 EersteEerste 12345678 ... LaatsteLaatste

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •