Pagina 1 van 13 1234511 ... LaatsteLaatste
De resultaten 1 tot 25 van 312 worden weergegeven.
  1. #1

    Standaard Twilight Time - The Limited Edition Series



    Een speciaal topic voor dit piepkleine Amerikaanse label dat via Screenarchives Entertainment zijn releases aan de man brengt. Ze brachten al een tijdje DVD's uit, maar sinds begin dit jaar ook Blu-ray's. Die brengen ze uit onder de titel "The Limited Edition Series" in kleine oplages van 3000 stuks per titel. Zie hier, hier en hier voor meer informatie over dit bedrijfje. Ze hebben ook een vrij actieve Facebook-pagina. Drie van hun releases hebben al speciale topics op dit forum:

    - The Egyptian
    - Mysterious Island (OUT OF PRINT)
    - Fright Night (OUT OF PRINT)

    Verdere reeds uitgebrachte releases zijn:
    - Rapture
    - The roots of heaven
    - Picnic
    - Swamp water
    - Pal Joey
    - Demetrius and the Gladiators
    - Bite the Bullet
    - Desiree
    - Bell, book & candle
    - The big heat
    - Journey to the Center of the Earth (OUT OF PRINT)
    - The wayward bus
    - As good as it gets
    - Those magnificent men in their flying machines
    - Cover girl

    De komende releases:
    - High time (1960) - 14 augustus 2012
    - Bye bye birdie (1963) - 14 augustus 2012
    - The sound and the fury (1959) - 11 september 2012
    - Steel magnolias (1989) - 11 september 2012
    - Enemy mine (1985) - 9 oktober 2012
    - Night of the living dead (1990) - 9 oktober 2012







    Laatst aangepast door Richard B. : 25-07-2012 om 20:44

  2. #2

    Standaard

    Deze uitgaves zijn wel redelijk prijzig, maar volgens mij wel de moeite waard. Heb op dit moment enkel The Egyptian en deze vind ik redelijk goed.
    Misschien als het mij financieel wat beter gaat dat ik Fright Night en Mysterious Island wel zal aanschaffen.
    Rapture ken ik niet.

  3. #3

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door jurgen42u Bekijk bericht
    Deze uitgaves zijn wel redelijk prijzig, maar volgens mij wel de moeite waard. Heb op dit moment enkel The Egyptian en deze vind ik redelijk goed.
    Misschien als het mij financieel wat beter gaat dat ik Fright Night en Mysterious Island wel zal aanschaffen.
    Rapture ken ik niet.
    Ik ook niet, maar ik heb wel de smaak te pakken met dit label en ga de gok wagen denk ik. Fright Night wilde ik al bestellen dus doe ik Rapture er ook maar bij. De screens op DVD Beaver zien er interessant uit en de review op Blu-ray.com klinkt ook goed.

    En ze zijn inderdaad wel vrij duur. Dat komt ongetwijfeld mede omdat ze maar heel beperkte oplages uitbrengen waarvoor ze (van de licensie-verleners) vast een pittige prijs voor moeten betalen. Twilight Time heeft zelf geen eigen filmcatalogus (zoals bijv. een indie-publisher als Criterion wel heeft door hun relatie van Janus Films) en is dus afhankelijk van filmmaatschappijen die bereid zijn om hun films in licensie "uit te lenen".

    edit: hun prijzen gaan wel naar beneden zie ik. The Egyptian was 40 dollar maar Mysterious Island was alweer 35 dollar. En de laatste 2 releases zijn 30 dollar, dus dat is alweer wat redelijker. Het is nog steeds vrij prijzig, maar wat mij betreft kan het nog wel.
    Laatst aangepast door Richard B. : 13-12-2011 om 21:14

  4. #4

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Richard B. Bekijk bericht
    Ik ook niet, maar ik heb wel de smaak te pakken met dit label en ga de gok wagen denk ik. Fright Night wilde ik al bestellen dus doe ik Rapture er ook maar bij. De screens op DVD Beaver zien er interessant uit en de review op Blu-ray.com klinkt ook goed.


    edit: hun prijzen gaan wel naar beneden zie ik. The Egyptian was 40 dollar maar Mysterious Island was alweer 35 dollar. En de laatste 2 releases zijn 30 dollar, dus dat is alweer wat redelijker. Het is nog steeds vrij prijzig, maar wat mij betreft kan het nog wel.
    Ziet er idd goed uit voor Rapture.
    Het water loopt me in de mond om deze 3 blu's aan te schaffen, maar heb de laatste tijd al een hele pak aangeschaft. Hoe groot is de kans dat deze 3 uitverkocht geraken in korte tijd?
    Al bij al ben je toch weer zo'n 100 euro (106,15 US dollar incl P&P) kwijt als je ze alledrie wilt.

  5. #5

    Standaard

    Ik had verwacht dat The Egyptian al lang en breed uitverkocht zou zijn, zeker als je ziet hoeveel hier op het forum er 1 hebben aangeschaft.

    Blijven toch incidentele aankopen voor mij dit soort dingen, want voor het bedrag van 1 film van Twilight kun je 2 tot 3 andere hele mooie films kopen, maar die Rapture spreekt wel aan en hij is idd toch weer $10 goedkoper dan The Egyptian...
    DVDPROFILER
    LG OLED 65G36LA; SONY HT-A9; SONY SA-SW5; Pioneer BDP LX58; SONY UBP-X700(Regio A/1 voor BD/DVD); Logitech Harmony Companion; Google Nest Hub's; Nvidia Shield 2019; PS3 60GB

  6. #6

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door jurgen42u Bekijk bericht
    Hoe groot is de kans dat deze 3 uitverkocht geraken in korte tijd?
    The Egyptian is al ruim een half jaar op de markt en is nog te krijgen. Dat is natuurlijk een minder bekende film en wat duurdere release, dus ik weet niet precies wat dat zegt. Maar het lijkt me sterk dat deze releases binnen de komende paar maanden uitverkocht raken. Daarvoor is de markt te klein en is de bekendheid van Twilight Time te laag.

    Ik denk trouwens dat Fright Night als eerste OOP gaat: de horror-markt is groot en er zijn zat mensen die dit soort releases verzamelen. Mysterious Island is trouwens ook een goede kanshebber.

  7. #7

    Standaard

    Jammer dat bij Mysterious Island enkele frames ontbreken, maar buiten dat een heel verzorgde BD.

    En het is zoals een reviewer op blu-ray.com zegt, beter nu kopen dan hem binnen enkele maanden op ebay voor 5 keer de prijs.

    Uitgerekend komt het op ongeveer 81,50 euro voor de 3 films incl P&P, valt dus best mee. Kan dit nadeel bieden voor douane?

    Juist gelezen op Facebook dat Rapture te lijden heeft onder serieuze Edge Enhancement.
    Laatst aangepast door jurgen42u : 13-12-2011 om 23:27

  8. #8

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door jurgen42u Bekijk bericht
    Juist gelezen op Facebook dat Rapture te lijden heeft onder serieuze Edge Enhancement.
    In de DVD Beaver recensie wordt daar ook iets over gezegd, maar zoals het daar beschreven wordt lijkt het maar vrij beperkt te zijn. En in de Blu-ray.com-recensie wordt het probleem ook benoemd, maar daarin noemt men de transfer nog steeds een "fantastic looking transfer that wonderfully recreates the widescreen ambience of a mid-sixties 'Scope black and white feature."

  9. #9

    Standaard

    Als je meer dan 1 film koopt krijg je P&P korting, je moet wel even de distributeur emailen Screen Archives. Maar wel interessant. Dan zou de prijs toch al gauw zo'n 5 a 8 euro kunnen zakken.

    Nou Richard... gaan we ze aanschaffen? of niet?

  10. #10

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door jurgen42u Bekijk bericht
    Nou Richard... gaan we ze aanschaffen? of niet?
    Ik heb de bestelling nog geen 5 minuten geleden geplaatst.

    Ik moet trouwens nog wel even achter die tip van jou aanmailen: nog bedankt daarvoor. Alle beetjes helpen.

    edit: waar heb je trouwens gelezen/gezien dat je korting kunt krijgen op de verzending? Dan kan ik er naar verwijzen in mijn mailtje.

    edit2: nevermind, ik zie het al. Op Facebook dus.
    Laatst aangepast door Richard B. : 14-12-2011 om 00:12

  11. #11

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Richard B. Bekijk bericht
    Ik heb de bestelling nog geen 5 minuten geleden geplaatst.

    Ik moet trouwens nog wel even achter die tip van jou aanmailen: nog bedankt daarvoor. Alle beetjes helpen.

    edit: waar heb je trouwens gelezen/gezien dat je korting kunt krijgen op de verzending? Dan kan ik er naar verwijzen in mijn mailtje.

    edit2: nevermind, ik zie het al. Op Facebook dus.
    Je hoeft niet per sé te mailen, hoor: postage wordt vanzelf aangepast tijdens het bestellen: postage voor 1 disk is $7.10 en voor 2 $9.20.

  12. #12

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Richard B. Bekijk bericht
    Ik heb de bestelling nog geen 5 minuten geleden geplaatst.

    Ik moet trouwens nog wel even achter die tip van jou aanmailen: nog bedankt daarvoor. Alle beetjes helpen.

    edit: waar heb je trouwens gelezen/gezien dat je korting kunt krijgen op de verzending? Dan kan ik er naar verwijzen in mijn mailtje.

    edit2: nevermind, ik zie het al. Op Facebook dus.

    Heb je ze allemaal besteld?
    Ben aan het twijfelen of ik Rapture wel zou aankopen, aangezien ik deze niet echt ken...
    Ik denk dat ik enkel ga voor Mysterious Island en Fright Night omdat deze 2 in mijn interessegebied liggen.
    Laatst aangepast door jurgen42u : 14-12-2011 om 00:38

  13. #13

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door jurgen42u Bekijk bericht
    Heb je ze allemaal besteld?
    The Egyptian en Mysterious island had ik al. Alleen die andere twee dus.

  14. #14

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Richard B. Bekijk bericht
    The Egyptian en Mysterious island had ik al. Alleen die andere twee dus.
    Ok, hopelijk hebben we ze nog voor kerstmis. Al zal dat wel nipt worden vrees ik.

  15. #15

    Standaard

    Screen Archives is best snel met leveren. Ik bestel er al jaren soundtracks en die heb ik doorgaans na een week binnen.

  16. #16

    Standaard

    Ik heb altijd gemengde gevoelens bij deze releases, vooral omdat de films die ze uitbrengen meestal tot de middenmoot behoren. Ik heb voor mezelf min of meer de grens gesteld dat ik alleen films die ik met 8 of hoger beoordeel naar blu-ray upgrade (tenzij ik het gevoel heb dat ik een film te laag heb beoordeeld) en voorlopig valt alleen 'The Egyptian' daar onder. Veel van de Screen Archives releases zitten allemaal net onder de grens en om daar nu 40 dollar voor neer te tellen gaat me een beetje te ver. Bijvoorbeeld een film als 'Swamp Water' is een prima film, maar duidelijk minor Renoir en dat is me geen 40 dollar waard. Daar komt nog bij in dit geval dat men in die film allemaal plattelands Amerikaans knauwt en de SA releases nooit ondertiteling hebben, wat in dit geval best een probleem vormt - die Fox DVD is iets meer dan 4 pond en ziet er redelijk goed uit en heeft bovendien wel ondertiteling. De vraag is dan of de sprong in beeldkwaliteit zoveel geld waard is.

    'Picnic' zag ik een paar maanden geleden toevallig en voor die film kan een blu-ray een verschil van dag en nacht maken, want die DVD is echt spuuglelijk (althans de originele release, die in de Kim Novak collection zag er al een stuk beter uit) - ik zei nog tegen mijn vriend dat een blu-ray voor die film geen overbodige luxe zou zijn en nu komt ie ook daadwerkelijk uit. Was ie gewoon door Sony uitgebracht, had ik geen seconde getwijfeld om hem aan te schaffen, maar voor 40 dollar... ik weet het niet. Hoewel Bill Holden de halve tijd halfnaakt in hi-def weer wel aanlokkelijk is. Hetzelfde geldt voor 'Pal Joey', maar dat blijft toch een George Sidney musical natuurlijk en aangezien musicals zo leunen op audio en video, is dat ook weer iets wat aanlokkelijk is. Maar die prijzen zijn toch jammer.

    Iedere keer spring ik een gat in de lucht als ik zie dat deze films aangekondigd worden, maar wordt die blijdschap toch weer aanzienlijk verminderd als ik zie dat ze door SA worden uitgebracht.
    The only mature I care about is Victor Mature - The Boys in the Band

    Filmblog | DVD's/Blu-ray's | Filmlijstje | Last.fm

  17. #17

    Standaard

    Ik moet zeggen dat de 4 films die ze begin volgend jaar gaan uitgeven me niet zo aanspreken als de 4 films die nu uit zijn. Echt een musical liefhebber ben ik niet maar zo nu en dan komt er wel een pareltje uit die ik wil. Ik ben dan ook niet van plan een van de volgende titels aan te schaffen. Dat is onbetaalbaar ongetwijfeld.

    Over de prijs, ja 3 films voor nog geen 82 euro incl verzenden en wetende dat er maar 3000 exemplaren van zijn + hebben ze allemaal wel een booklet.

  18. #18

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door jurgen42u Bekijk bericht
    Over de prijs, ja 3 films voor nog geen 82 euro incl verzenden en wetende dat er maar 3000 exemplaren van zijn + hebben ze allemaal wel een booklet.
    Dan ga je er wel van uit dat je drie releases tegelijk besteld, waarmee je grote kans op douane bemoeienis hebt, lijkt me. En dan ben je verder van huis.
    The only mature I care about is Victor Mature - The Boys in the Band

    Filmblog | DVD's/Blu-ray's | Filmlijstje | Last.fm

  19. #19

    Standaard

    Het is mijn eerste 'grote' koop uit de US. En hoe groot is de pakkans eig?

  20. #20

    Standaard

    Tja, de vier releases tot nu toe vond ik om verschillende redenen allemaal wel interessant. En ik vind het wel interessant om zo'n label te volgen. Eigenlijk vind ik het idee van Twilight Time nog wel het leukst: een piepklein bedrijfje van 2 man die het leuk vinden om op kleine schaal zelf dvd's en Blu-ray's uit te brengen. Stiekem ben ik eigenlijk wel jaloers op wat ze doen.

    Citaat Oorspronkelijk gepost door jurgen42u Bekijk bericht
    Het is mijn eerste 'grote' koop uit de US. En hoe groot is de pakkans eig?
    De vorige bestelde 1 per keer en die kwam zonder problemen door. Nu zijn het er 2 en ben ik dus ook benieuwd of dat lukt.

  21. #21

    Standaard

    Interessant zijn de releases ook altijd wel, maar de vraag is dan of 40 dollar voor 'interessant' niet een beetje aan de zotte kant is. Want in feite is er vrij weinig dat die hoge prijzen rechtvaardigt. De exclusiviteit is natuurlijk een drogreden.

    En wat betreft douane: het is gewoon een loterij. Soms komt het er doorheen, soms niet. Mijn Citizen Kane blu werd gepakt waardoor ik 18 euro bij moest betalen, maar mijn Jean Harlow box kwam gisteren zonder problemen binnen, terwijl ze allebei ongeveer even duur waren. Maar als je gepakt wordt bij een bedrag van 82 euro, dan moet je echt flink de portemonnee opentrekken.
    The only mature I care about is Victor Mature - The Boys in the Band

    Filmblog | DVD's/Blu-ray's | Filmlijstje | Last.fm

  22. #22

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Brakhage Bekijk bericht

    En wat betreft douane: het is gewoon een loterij. Soms komt het er doorheen, soms niet. Mijn Citizen Kane blu werd gepakt waardoor ik 18 euro bij moest betalen, maar mijn Jean Harlow box kwam gisteren zonder problemen binnen, terwijl ze allebei ongeveer even duur waren. Maar als je gepakt wordt bij een bedrag van 82 euro, dan moet je echt flink de portemonnee opentrekken.
    Wat verwacht je de extra douanekosten dan te bedragen? Afgaande op wat je zelf al betaald hebt voor CK Blu en de 82 euro?

    Zou het graag wat kunnen inschatten.

  23. #23

    Standaard

    In NL zou het bij PostNL 12,50 (inklaringskosten) + 15,58 (19% BTW) = 28,08 euro kosten
    DVDPROFILER
    LG OLED 65G36LA; SONY HT-A9; SONY SA-SW5; Pioneer BDP LX58; SONY UBP-X700(Regio A/1 voor BD/DVD); Logitech Harmony Companion; Google Nest Hub's; Nvidia Shield 2019; PS3 60GB

  24. #24

    Standaard

    Picnic en The roots of heaven zijn sinds gisteren te pre-orderen.



    The roots of heaven lijkt me (vanwege cast en regisseur) de meer interessante titel, maar Picnic wordt (in ieder geval op IMDB) beter gewaardeerd. Ik weet nog niet wat ik hiermee doe.

  25. #25

    Standaard

    Een half uurtje geleden van Screen Archives een nieuwsbrief gekregen over de nieuwe releases. Daarin staat ook dat er nog maar minder dan 500 exemplaren beschikbaar zijn van Fright Night. En er is nu een actie:

    December 16 - Twilight Time Special Offer! Buy $100 or more (pre-shipping) from the Twilight Time catalog and get an autographed copy of Fright Night on Blu-ray for FREE! Signed by writer-director Tom Holland--only 100 available! Put the request “Add FREE autographed Fright Night” in the notes field on the final page of checkout. 100 will go fast--don’t delay!

Pagina 1 van 13 1234511 ... LaatsteLaatste

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •