Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste
De resultaten 1 tot 25 van 27 worden weergegeven.
  1. #1

    Standaard De moord op John F. Kennedy.

    Afgelopen week zag ik voor de 4e of 5e keer Oliver Stone's 'JFK' uit 1991. Dit maal was het de Director's Cut die een dikke 3 uur en een kwartier duurt. Wederom greep het verhaal me erg aan, ondanks het feit dat Stone heel veel dingen heeft weggelaten, verzonnen, verdraaid etc.

    Nu zou ik graag hier op het forum de discussie verder willen voeren over de aanslag op JFK en de mogelijke dader(s).

    Wat vinden jullie van het hele JFK verhaal in Dallas? Snijdt het enigszins hout om een single shooter te hebben? Volgens de National Geographic Docu "The Lost Bullet" uit 2010/2011 is het mogelijk dat Oswald alle schoten in zijn eentje vanuit de Book Depository heeft afgevuurd. De docu kwam redelijkerwijs ook nog wel overtuigend uit hoek als ik heel eerlijk ben. Toch zit er altijd een eigenaardig luchtje aan de hele zaak.

    Wat is jullie mening over de moord op JFK?

    Was Oswald de moordenaar? Werkte hij alleen? Was er een schutter achter het houten hek? Spraken de ooggetuigen de waarheid?


    (Mocht het zo zijn dat deze discussie al eens gevoerd is hier op het forum dan mag het topic natuurlijk gesloten worden. Ik kon zo gauw geen JFK topic vinden hier.)


  2. #2

    Standaard

    Zo, das een oude koe.

    Ik denk dat er één schutter was en dat de rest van de theorieën te wijten zijn aan de rijke fantasie van de mensen en hun paranoïde neiging om overal waar macht bij komt kijken ook meteen maar te voorzien van allerlei samenzweringsverhalen.
    M'n LE collectie gaat grotendeels in de verkoop, zoek je nog iets ? Check m'n verkoop topic of vraag maar raak :D

  3. #3

    Standaard

    Waarschijnlijk de grootste complot-theorie in de Amerikaanse geschiedenis en dus valt er eigenlijk weinig zinnigs over te zeggen. Was het de CIA die Kennedy bewust in de steek liet door niet achterop de auto te zitten, maar vlak voor het cruciale moment af te stappen? Waren er meerdere daders? Alles heeft men proberen te onderzoeken, de baan van de kogel(s), de manier waarop het hoofd van JFK uit een spatte, de fameuze Zapruder tapes, maar ook de andere filmpjes die zijn opgedoken die suggereren dat er inderdaad meerdere daders waren. Het is een van de meest interessante en tegelijkertijd trieste gebeurtenis in de hedendaagse Amerikaanse geschiedenis, maar meer valt er wat mij betreft niet over te zeggen. Het definitieve antwoord zal nooit naar buiten komen ben ik bang.

  4. #4

    Standaard

    Inderdaad zal er nooit een einde komen aan deze discussie.
    Al lijkt het meer voor de hand te liggen dat Oswald slechts de zondebok was en niet de dader.

    Executive Action uit '73 is in dit geval een leuke tip:
    http://www.imdb.com/title/tt0070046/

  5. #5

    Standaard

    Volgens mij was die moord net zo in elkaar gezet als de maanlanding

  6. #6

    Standaard

    Heb de afgelopen dagen veel gelezen en gezien over die dag in Dallas. En zoals ik ben, staan er na 4 dagen onderzoek 10 a viertjes vol met aantekeningen etc. Na mijn boek over 2001: A Space Odyssey kan dit wel eens een volgend boek gaan worden. Ik hou jullie op de hoogte.

  7. #7

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Marc T. Bekijk bericht
    Heb de afgelopen dagen veel gelezen en gezien over die dag in Dallas. En zoals ik ben, staan er na 4 dagen onderzoek 10 a viertjes vol met aantekeningen etc. Na mijn boek over 2001: A Space Odyssey kan dit wel eens een volgend boek gaan worden. Ik hou jullie op de hoogte.
    Na 2000 boeken over JFK (volgens The Lost Bullet), denk ik niet dat een zoveelste opsomming van welbekende uitgangspunten iets kan bijdragen aan het fenomeen. Het enige wat vernieuwend zou kunnen zijn, zijn nieuwe feiten die tot op heden onbekend waren. Maar dat is bijna onmogelijk omdat er na 50 jaar geen nieuwe 8mm films of (betrouwbare) ooggetuigen meer zullen opduiken.
    Het enige wat er de laatste jaren is bijgekomen zijn de ontkrachtingen van mogelijke eerdere theorien b.v. de magic bullet theory, waardoor er uiteindelijk steeds minder theorien overblijven.

    The Lost Bullet is een geweldig mooie docu, met de beste kwaliteit ooit van de homemovies. Maar tegelijkertijd krijgen we ook (weer) iets door de strot geduwd. B.v. hoe de 3 kogelhulzen op de grond vallen, het lijkt erop dat ze meteen in het cirkeltje terecht komen, maar voor hetzelfde geld hebben ze hier 50 takes voor nodig gehad. Wie zal het zeggen? Bewijst het werkelijk iets? Nee. Het is een van de theorien.
    Maar zoals gezegd, deze docu zit heel erg goed in elkaar.

    Razend interessant. Maar desalniettemin blijft het vooral een kwestie van 'wat will je geloven?' en daarom zal het ook nooit tot een oplossing komen want nooit nimmer zal iedereen zich kunnen vinden (en neerleggen bij) één bepaalde theorie. En naarmate de tijd verstrijkt, en het aantal getuigen steeds minder zullen worden, zal er alleen maar meer ruimte komen voor invulling.
    Laatst aangepast door Bogart-Fan : 14-12-2011 om 23:08

  8. #8

    Standaard

    Mee eens, het is bijna ondoenlijk om nog iets vernieuwends over deze gebeurtenis te zeggen, tenzij je toegang krijgt tot Presidentiële documenten

  9. #9

    Standaard

    Het waren de illuminati, dat is toch al lang duidelijk?

  10. #10

    Standaard

    Hebben jullie nooit de docu gezien van Peter R. de Vries, die was heel erg interessant, ging op in dat de CIA mensen had ingehuurd voor de moord op Kennedy, en dat het om het patriottisme van Amerika ging...JFK is ook echt een sublieme film.

    Hope is lost. Faith is broken. A fire will rise..


  11. #11

    Standaard

    In de docu van Peter de Vries spreekt James Files ook, de man die claimt dat hij degene was die JFK het fatale schot toebracht vanachter het hek op de grassy knoll.

  12. #12

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door *NERAZZURRI* Bekijk bericht
    Het waren de illuminati, dat is toch al lang duidelijk?
    Nee, de CIA omdat JFK aan het rotzooien was met Marilyn Monroe....

  13. #13

    Standaard

    jfk zal niet de eerste incident zijn waarmee amerika heel de wereld voor de gek houd net als 9/11. Ze maken weer een amerikaanse film van net zoals vele dingen. (ladies en gentleman, we goooooothemmm)

  14. #14

    Standaard

    Wie zegt dat 9/11 een complot is?, alleen de Amerikanen zelf, die zijn zo plot en alien gevoelig..

    Hope is lost. Faith is broken. A fire will rise..


  15. #15

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door RobinB Bekijk bericht
    Wie zegt dat 9/11 een complot is?, alleen de Amerikanen zelf, die zijn zo plot en alien gevoelig..
    Nou, ik zeg ook dat het een complot is. Daar gaat je theorie al.

  16. #16

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door RobinB Bekijk bericht
    Wie zegt dat 9/11 een complot is?, alleen de Amerikanen zelf, die zijn zo plot en alien gevoelig..
    9/11 geen complot ? of je bent blind, doof of allebei ?

  17. #17

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door lennox-06 Bekijk bericht
    9/11 geen complot ? of je bent blind, doof of allebei ?
    Met 9/11 is zoveel mis dat het niet eens meer leuk is om je er überhaupt in te verdiepen. Ooit zal er iemand komen die de puntjes op de i zal zetten en alle betrokken leugenaars erbij lappen. Helaas kan Bush nooit vervolgd worden want hij heeft net voor zijn vertrek in 2008 nog snel even de grondwet aangepast zodat hij niet aangeklaagd kan worden wegens oorlogsmisdaden.


    On-topic: Ik heb aardig wat docu's gezien, boeken gelezen over de JFK zaak tot op heden. Als ik de 'feiten', meningen en de mogelijkheden bij elkaar optel en dingen ga wegstrepen kom ik tot de volgende conclusie:

    James Files zat op de grassy knoll met zijn geweer en vuurde het fatale schot af op JFK. Een van zijn collega's schoot JFK en Connelly van achteren neer vanuit het Daltex gebouw. Oswald zat inderdaad in de Texas School Book Depostitory, maar hij miste waarschijnlijk een aantal keren. (o.a. door het feit dat zowel zijn schietkwaliteit als geweer erg te wensen over lieten op dat moment) Oswald was, zoals hij dat zelfs zei na zijn arrestatie, een patsy. Iemand die er in is geluisd.


    Nu is mijn theorie natuurlijk simpelweg 1 van de duizenden theorieën, maar het lijkt me een vrij plausibele manier om met een moord weg te komen, want je lapt er immers iemand anders bij. Alles wijst er op dat the Warren Commissie de boel heeft belazerd en dat het een stel frauduleuze leugenaars zijn geweest. Er waren meerdere schutters, meerdere schoten en op diverse foto's zijn in mijn ogen genoeg bewijsmaterialen gevonden om vast te stellen dat Oswald nooit en te nimmer in zijn eentje deze moord heeft kunnen plegen.

  18. #18

    Standaard

    voor mij is de vraag, waarom moest hij vermoord worden ? en sommige familieleden van hem ? waarom vormde deze familie gevaar voor US ?

    ik heb nooit geweten wat voor president hij was, heb ik me nooit in verdiept.
    Laatst aangepast door lennox-06 : 04-01-2012 om 13:27

  19. #19

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door lennox-06 Bekijk bericht
    voor mij is de vraag, waarom moest hij vermoord worden ? en sommige familieleden van hem ? waarom vormde deze familie gevaar voor US ?

    ik heb nooit geweten wat voor president hij was, heb ik me nooit in verdiept.
    Heel simpel:

    1. Hij wilde de VS terugtrekken uit Vietnam (LBJ, zijn opvolger die knipoogjes en lachjes toegeworpen kreeg terwijl hij naast een rouwende Jackie Kennedy stond, wilde graag dat de VS de oorlog zou voortzetten.
    2. Men was pissed off omdat JFK geen air support had gegeven aan de invasie van de Varkensbaai in Cuba, waardoor er veel Amerikaanse soldaten om zijn gekomen.

    Volgens mij zijn dat de twee main reasons.

  20. #20

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Marc T. Bekijk bericht
    2. Men was pissed off omdat JFK geen air support had gegeven aan de invasie van de Varkensbaai in Cuba, waardoor er veel Amerikaanse soldaten om zijn gekomen.
    Dit was geen invasie door Amerikaanse soldaten. Het waren praktisch alleen maar Cubanen. Afgezien van training door de CIA, waren er bij de invasie zelf amper Amerikanen direct betrokken.
    "It is intriguing and useful to listen to the sacred rhetoric of the cinema groups and intellectual critics, but very little of it gets up on the screen in the next picture." -Jerry Lewis

  21. #21

    Standaard

    hij was dus te goed voor dat land, tja, dan leef je daar niet lang.

  22. #22

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door mark t Bekijk bericht
    Dit was geen invasie door Amerikaanse soldaten. Het waren praktisch alleen maar Cubanen. Afgezien van training door de CIA, waren er bij de invasie zelf amper Amerikanen direct betrokken.
    Klopt helemaal. Ik zat fout met mijn 2e punt. Ik kon vanmiddag niet inloggen, vandaar mijn late reactie. Dank voor de opheldering. Punt 1 ben ik wel vrij zeker van overigens

  23. #23

    Standaard

    Het jammer ervan is, nobody cares about it anymore! Wat veranderd het?

    Hope is lost. Faith is broken. A fire will rise..


  24. #24

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door RobinB Bekijk bericht
    Het jammer ervan is, nobody cares about it anymore! Wat veranderd het?
    Wat een kortzichtige reactie zeg, helemaal als je hier boven al leest dat er een aantal zijn die er wel om geven.
    Wat het verandert weet je nooit, maar misschien gaat de gehele organisatie van de inlichtingsdiensten wel op de schop.
    DVDPROFILER
    LG OLED 65G36LA; SONY HT-A9; SONY SA-SW5; Pioneer BDP LX58; SONY UBP-X700(Regio A/1 voor BD/DVD); Logitech Harmony Companion; Google Nest Hub's; Nvidia Shield 2019; PS3 60GB

  25. #25

    Standaard

    Natuurlijk ook diegene hier, meegenomen met de mensen die hier wel om geven, maar het valt bij het niets in de tegenwoordige tijd, er zijn belangrijke dingen die op dit moment die in de wereld afspelen. Toen er bekent werdt gemaakt dat de hersenen van J.F. Kennedy in 2012 bekent zouden worden gemaakt lijkt het nu verloren nieuws. Er is nog nauwelijks iets hierover terug te vinden. De mensen die hier om geven zijn maar een kleine groep, of niet groot genoeg om de inlichtingendienst op de schop te nemen. Zeker nu met de verkiezingen straks als er een Republein president wordt aangesteld komen deze dingen waarschijnlijk nooit meer aan bod. Daarnaast al zou het de wereld in gebracht worden, het is oud nieuws..dit is hetzeflde met de grote alien gehalte wat zich afspeelt in de VS, o.a. het mysterie van Rosewell.

    Desondanks vind ik het wel interessant, want er zijn zoveel complot theorieën die onopgelost zijn, zoals de Men in Black waarvan ik ook een docu heb gezien zullen deze nooit werkelijk aan het licht worden gebracht, tenzij je een grote publicatie boek of whatever gaat uitbrengen.
    Laatst aangepast door RobinB : 06-01-2012 om 14:47

    Hope is lost. Faith is broken. A fire will rise..


Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •