Pagina 2 van 2 EersteEerste 12
De resultaten 26 tot 36 van 36 worden weergegeven.

Discussie: Onkyo tx-nr609

  1. #26

    Standaard

    Zoals DVDPF ook al heeft geschreven, gaat dit ook niet werken.

    De 'D-sub' aansluiting van de Onkyo -waar "PC IN" bij staat- is nl. een ingang. Om beeld wat via de Onkyo wordt gestuurd te kunnen weergeven moet (volgens blz 81 van de gebruiksaanwijzing) gebruik worden gemaakt van de HDMI-uitgang of een analoge uitgang die overeenkomt met de ingang. De Onkyo kan het dus alleen omzetten naar HDMI of door laten sturen. Dit betekent dat je een PC met een 'D-sub' uitgang als bron kunt gebruiken en een TV of monitor nodig hebt met een HDMI-ingang.

    Je moet dus verbindingen maken van uit naar in.
    Geef geluid de ruimte.
    Mijn HT

  2. #27

    Standaard

    Met het verhaal over HDCP en de handshake heb ben ik goed op weg geholpen. Een andere monitor HDCP compliant ingeplugd en het werkt. Dank! Voor de duidelijkheid: de monitor plug ik met vga in de pc
    en de pc plug ik met hdmi in pc-in van de 609. Helaas geen tweede hdmi op de pc beschikbaar

  3. #28
    AllesOverFilm Forum Crew Avatar van Claudio Santulli
    Registratie datum
    May 2002
    Woonplaats
    Ja, tenzij de hemel naar beneden valt...

    Standaard

    Dsub is ook analoog en HDMI digitaal! Je heb geen andere keus dan je monitor via Dsub direct analoog op je pc aan te sluiten. Jouw monitor geen DVI en geen HDMI volgens deze specs. Ik ben dus benieuwd hoe je hem überhaupt op de Onkyo heb kunnen aansluiten?
    Creativity, it's all in the mind!
    So much to do, so little time...

    LG OLED EVO 83G26LA, Denon AVC-X8500HA, OPPO UDP-203, Ziggo Next Mini x3, Logitech Harmony Elite, B&W FPM-series, Cambridge Audio WS30 (7.1.2), SVS SB3000, Xbox Series X, PS5 Spider-man L.E., Samsung Z Fold4, Samsung Galaxy Tab S7

    That's no moon, it's a spacestation!
    We're gonna need a bigger boat!
    www.electricdriver.eu

  4. #29

    Standaard

    Ook ik ben bezitter van de Onkyo TX-NR609 en heb problemen met het beeld.
    Situatie is als volgt:
    - KPN kastje aangesloten op receiver
    - Mede8er (mediaplayer) aangesloten op receiver
    - PS3 aangesloten op receiver
    - Receiver aangesloten op Sony Bravia televisie.
    Alles is aangesloten d.m.v. HMDI-kabels.

    In het begin heb ik nooit ergens last van gehad, maar de laatste tijd valt het beeld af en toe weg bij het afspelen van de mediaplayer of ps3 en soms geeft hij dan aan dat het signaal niet wordt ondersteund.

    Wat ik zelf al heb geprobeerd:
    - Alle firmware up-to-date
    - Alles gereset naar fabrieksinstellingen
    - HMDI spanningsloos gemaakt
    - Kabels omgewisseld, andere poorten geprobeerd
    - Receiver is opgestuurd geweest (maar werden geen problemen geconstateerd)

    Heeft iemand enig idee?

    Alvast bedankt!

  5. #30
    AllesOverFilm Forum Crew Avatar van Claudio Santulli
    Registratie datum
    May 2002
    Woonplaats
    Ja, tenzij de hemel naar beneden valt...

    Standaard

    Het zou kunnen zijn dat jouw receiver ook getroffen is door de HDMI- Netwerkbug bij diverse Onkyo. Check of je bij netwerkinstellingen grijze niet (meer) te kiezen opties heb staan.

    Mocht het dit probleem zijn dat kan je die onder verlengde garantie laten repareren via deze link.

    http://www.nl.onkyo.com/en/customer-...am-118747.html
    Creativity, it's all in the mind!
    So much to do, so little time...

    LG OLED EVO 83G26LA, Denon AVC-X8500HA, OPPO UDP-203, Ziggo Next Mini x3, Logitech Harmony Elite, B&W FPM-series, Cambridge Audio WS30 (7.1.2), SVS SB3000, Xbox Series X, PS5 Spider-man L.E., Samsung Z Fold4, Samsung Galaxy Tab S7

    That's no moon, it's a spacestation!
    We're gonna need a bigger boat!
    www.electricdriver.eu

  6. #31

    Standaard

    Nee alleen proxypoort staat grijs.

    Op de website van Onkyo staat ook alleen 'Loss of Audio/Network Connection'. Ik denk niet dat hier het probleem ligt.

  7. #32
    AllesOverFilm Forum Crew Avatar van Claudio Santulli
    Registratie datum
    May 2002
    Woonplaats
    Ja, tenzij de hemel naar beneden valt...

    Standaard

    Ja, er staat alleen audio-netwerk, maar aangezien dat allemaal op het HDMI-board zit heeft dat ook invloed en daardoor dus ook geen beeld. Het begint altijd met af en toe geen beeld, maar de problemen nemen snel toe. En de meeste issue beginnen als die van jouw, na een jaar (of twee). Eerst helpt een reset, maar naar verloop van tijd wordt het hardnekkig en heb je geen beeld meer.

    Ik zou die procedure eens doorlopen om te zien of je valt onder de garantie. Mocht het toch het probleem zijn dan wordt dat heel netjes geregeld. Ze sturen en doos en binnen twee weken is hij weer retour, gratis en voor niets.

    Hou het in ieder geval in gedachte...
    Creativity, it's all in the mind!
    So much to do, so little time...

    LG OLED EVO 83G26LA, Denon AVC-X8500HA, OPPO UDP-203, Ziggo Next Mini x3, Logitech Harmony Elite, B&W FPM-series, Cambridge Audio WS30 (7.1.2), SVS SB3000, Xbox Series X, PS5 Spider-man L.E., Samsung Z Fold4, Samsung Galaxy Tab S7

    That's no moon, it's a spacestation!
    We're gonna need a bigger boat!
    www.electricdriver.eu

  8. #33

    Standaard

    Ik kijk het nog even aan, mochten er meer problemen optreden dan is dit de eerste stap die ik ga ondernemen.
    Toch bedankt voor de tip!

  9. #34

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Claudio Santulli Bekijk bericht
    Het zou kunnen zijn dat jouw receiver ook getroffen is door de HDMI- Netwerkbug bij diverse Onkyo. Check of je bij netwerkinstellingen grijze niet (meer) te kiezen opties heb staan.

    Mocht het dit probleem zijn dat kan je die onder verlengde garantie laten repareren via deze link.

    http://www.nl.onkyo.com/en/customer-...am-118747.html
    Hallo,
    Ik heb sinds kort geen geluid meer, of na 10 keer opnieuw opstarten en USB en Internet werken niet meer op de 609, (sowieso altijd al slecht gewerkt trouwens die laatste 2).
    In ieder geval contact opgenomen met Onkyo via Facebook en inderdaad dus last van bovenstaand probleem. Via de link getoetst met serienummer(witte sticker achter op je Onkyo) of ik in aanmerking kwam en jawel, Onkyo gaat een doos met etiketten opsturen waarna ik alles kosteloos kan verzenden en laten repareren, tevens met verlengde garantie tot 2018, zelfs nu het apparaat al ruim 2 jaar oud is en ik de bon niet meer kan vinden. Ik vind dat tot dusver toch hele goede service wilde ik even melden.
    Ik heb wel begrepen dat het ruim een maand kan duren, maar ja, dat moet ik er even voor over hebben.
    Gr.
    Edwin

  10. #35
    AllesOverFilm Forum Crew Avatar van Claudio Santulli
    Registratie datum
    May 2002
    Woonplaats
    Ja, tenzij de hemel naar beneden valt...

    Standaard

    Jammer genoeg is dit probleem een vaste prik bij heel veel Onkyo receivers, maar gelukkig is de support nu (wel) heel goed geregeld, dus dan komt het in orde en meestal vrij snel...
    Succes!
    Creativity, it's all in the mind!
    So much to do, so little time...

    LG OLED EVO 83G26LA, Denon AVC-X8500HA, OPPO UDP-203, Ziggo Next Mini x3, Logitech Harmony Elite, B&W FPM-series, Cambridge Audio WS30 (7.1.2), SVS SB3000, Xbox Series X, PS5 Spider-man L.E., Samsung Z Fold4, Samsung Galaxy Tab S7

    That's no moon, it's a spacestation!
    We're gonna need a bigger boat!
    www.electricdriver.eu

  11. #36

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door jordywiggie Bekijk bericht
    Ook ik ben bezitter van de Onkyo TX-NR609 en heb problemen met het beeld.
    Situatie is als volgt:
    - KPN kastje aangesloten op receiver
    - Mede8er (mediaplayer) aangesloten op receiver
    - PS3 aangesloten op receiver
    - Receiver aangesloten op Sony Bravia televisie.
    Alles is aangesloten d.m.v. HMDI-kabels.

    In het begin heb ik nooit ergens last van gehad, maar de laatste tijd valt het beeld af en toe weg bij het afspelen van de mediaplayer of ps3 en soms geeft hij dan aan dat het signaal niet wordt ondersteund.

    Wat ik zelf al heb geprobeerd:
    - Alle firmware up-to-date
    - Alles gereset naar fabrieksinstellingen
    - HMDI spanningsloos gemaakt
    - Kabels omgewisseld, andere poorten geprobeerd
    - Receiver is opgestuurd geweest (maar werden geen problemen geconstateerd)

    Heeft iemand enig idee?

    Alvast bedankt!
    Probleem met mede8er had ik inmiddels verholpen. Zat hem volgens mij in de instelling met diepe kleuren. Hierna geen problemen meer ondervonden.
    Probleem met playstation niet verholpen. Wanneer ik een film afspeel knippert hij weer en valt beeld weg. Heb toen kabels ontkoppeld en verwisseld. Speelde toen weer een film af zonder problemen, maar toen ik even verwisselde naar televisie en vervolgens weer terug naar de playstation om de film verder af te spelen begon hij weer te knipperen.

    Nou speel ik in principe nooit iets af via de ps3, maar het moet wel gewoon werken. Nog enig idee?

Pagina 2 van 2 EersteEerste 12

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •