Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste
De resultaten 1 tot 25 van 41 worden weergegeven.

Discussie: Frozen planet

  1. #1

    Standaard Frozen planet

    Hallo,

    Weet iemand het verschil tussen de Nederlandse en Engelse uitgave van de film?

    De Nederlandse uitgave omvat 4 discs, 1080i qua beeld en dolby digital 2.0 qua geluid. Wat betreft de Engelse uitvoering weet ik - met zekerheid - alleen dat het 'maar' 3 discs omvat.

    Richard

  2. #2

    Standaard

    De Engelse uitgave is inderdaad 3 discs (BD50), 1080i qua beeld en 5.1 DTS HD qua geluid (high resolution audio, dus niet lossless). Special features (On Thin Ice & Science at the End of the Earth) zijn 1080i and DTS HD Stereo.

  3. #3

    Standaard

    Heel vaag.. in de folder van V&D staat de 3-disc versie genoemd voor 24,99.

    Maar op de websites van bijv. Bol en FRS staat de 4-disc versie voor 39,99.

    Iemand een idee hoe dat zit? En heeft de NL-uitvoering nog wel de stem van David Attenborough? Ik las ook ergens dat deze vervangen is door Loretta Schrijver (brrr...).

  4. #4

    Standaard

    Wehkamp heeft het over een 4-disc versie, voor € 34,99.

  5. #5

    Standaard

    Heb 'm gisteren gekocht bij Saturn Spijkenisse voor € 29,99.
    Het betreft dus zoals eerder aangegeven hier een 4-disc uitgave.
    De eerste 3 discs bestaat uit 2 afleveringen elk, de laatste disc uit een aantal documentaires over het totstandkomen van de serie plus 1 extra aflevering genaamd "Frozen Planet: On Thin Ice".
    Beeld is inderdaad 1080i, maar wat wel tegenvalt is het geluid, dat is niet meer dan DD 2.0!

    Ondanks dat zeer goed te pruimen, dat wel....
    Live your life like it's your last day because one day you'll be right!!

  6. #6

    Standaard

    3 of 4 DVD's ...

    Dus als je de gehele serie wilt hebben zoals die op NL tv wordt (is) uitgezonden moet je de 4 delige DVDset hebben!?!?!

    Ik heb al gezien bij de 3 delige DVDset dat aflevering 7/7 er dus niet op staat.
    De BBC schijnt hiervoor te hebben gekozen om zo meer te kunnen verkopen uit angst dat de Serie (DVD verkoop) in landen zoals de USA niet lekker zou lopen. Daar steken ze immers liever hun kop in het zand en doen alsof Klimaat verandering niet bestaat!

    Ik ga dus nu de 4 delige set kopen.

  7. #7

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door AngeliqueBS Bekijk bericht
    3 of 4 DVD's ...

    Dus als je de gehele serie wilt hebben zoals die op NL tv wordt (is) uitgezonden moet je de 4 delige DVDset hebben!?!?!

    Ik heb al gezien bij de 3 delige DVDset dat aflevering 7/7 er dus niet op staat.
    De BBC schijnt hiervoor te hebben gekozen om zo meer te kunnen verkopen uit angst dat de Serie (DVD verkoop) in landen zoals de USA niet lekker zou lopen. Daar steken ze immers liever hun kop in het zand en doen alsof Klimaat verandering niet bestaat!

    Ik ga dus nu de 4 delige set kopen.
    UK versie heeft aflevering 7 (On Thin Ice) als extra als ik het goed begrijp.
    When I die I don't want no part of heaven
    I would not do heaven's work well
    I pray the devil comes and takes me
    To stand in the fiery furnaces of hell

    from "Youngstown" by Bruce Springsteen

    mijn collectie mijn verkoop topic

  8. #8

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Peter van santbrink Bekijk bericht
    UK versie heeft aflevering 7 (On Thin Ice) als extra als ik het goed begrijp.
    Inderdaad.

  9. #9

    Standaard

    Heeft V&D nu idd een 3 disc, en daardoor dus goedkopere versie, of was dat weer gewoon een drukfout?

    Wil tzt wel de meest complete versie hebben en hoop dus dat de 4 disc geen gelimiteerde uitgave blijkt te zijn....

  10. #10

    Standaard

    De UK versie heeft DTS-HD 5.1 als audio.
    Ook vermoed ik dat de making-of segmenten wederom in NL aan elkaar zitten als 1 extra (a la Planet Earth) en niet, zoals bij de UK versie, los achter iedere aflevering, zoals het hoort.
    Dat kan bevestigd worden door, hopelijk, iemand, die de NL versie al heeft en het 'making-of' gedeelte kan bekijken en kan zeggen of dit gewoon 6 aan elkaar geplakte making of-jes zijn van iedere aflevering.
    Of de gemiddelde lengte van de aflevering even meldt.

    In principe is verder de inhoud hetzelfde. Behalve dus...het geluid. Waarom??? De NL distributeurs verprutsen het toch iets te vaak, vind ik. Heel erg slecht, DFW!!! Was het weer te ingewikkeld voor jullie?
    Er is inmiddels al een tijdje een bepaalde standaard, qua beeld en geluid, hoor. Amateurs. (Zo, dat moest ik ff kwijt. Dat zuunige hollandse gedoe ook )
    "Will you just....take it....easy, man?"
    The Dude

  11. #11

  12. #12

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Martin Z. Bekijk bericht
    zolang de ijsbeer echt is en niet een man in een pak vind ik dit totaal geen probleem ; trouwens, als ik beeld zie dan ligt er iets van stro in de voorgrond, lijkt me duidelijk dat dit niet op de Noordpool is opgenomen
    When I die I don't want no part of heaven
    I would not do heaven's work well
    I pray the devil comes and takes me
    To stand in the fiery furnaces of hell

    from "Youngstown" by Bruce Springsteen

    mijn collectie mijn verkoop topic

  13. #13
    Glorious Member
    Registratie datum
    May 2009
    Woonplaats
    The Future's So Bright, I Gotta Wear Shades

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Martin Z. Bekijk bericht
    Absoluut niet. Zoals al in het artikel wordt aangegeven kunnen sommige beelden niet opgenomen worden in de natuur. Om daar dan over te vallen ... tja beetje zielig.
    Panasonic PX-P65VT60E | Marantz AV7005 | Marantz MM7055 | Marantz MM7025 | Oppo BDP-93 met Pro V2 Mod | Apple TV 4K | Focal Chorus 826V | 800CC | 806V | SR 800 V | BK XXLS 400FF


  14. #14

    Standaard

    Niet echt een smet, meer goede -en gratis- reclame voor deze docu. Overigens laat ik de NL links liggen. Als ik deze aanschaf wordt het degene met HD audio...

  15. #15

    Standaard

    Erg jammer dat de blu-ray discs geen 1080p is en vooral dat het geluid geen 5.1 is!
    Ik heb hier ook een mail over gestuurd naar de productiemaatschappij. Ben benieuwd...
    Over het artikel, waarin staat dat de ijsbeertjes in dierenpark Rhenen gefilmd zijn i.p.v. op de Noordpool, kan ik me niet zo druk maken; het is immers een boeiende, informatieve serie zoals we er van BBC Earth al meerdere hebben gezien. Zij hebben ook te dealen met de mogelijkheden.

  16. #16

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door jeroentjuh1980 Bekijk bericht
    Erg jammer dat de blu-ray discs geen 1080p is
    Net zoals de meeste andere BBC tv producties is de source ook 1080i, dus beter is er niet: conversie van 1080i50 (50 halve, dus 25 volledige beeldjes per seconde) naar 1080p24 (24 volledige beeldjes per seconde) is wel mogelijk, maar dan moet je ofwel de video vertragen met 1 beeldje per seconde (zoals de BBC deed bij de oorspronkelijke uitgave van Planet Earth), ofwel 1 beeldje per seconde weglaten.

  17. #17

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Paul Tilburgs Bekijk bericht
    Net zoals de meeste andere BBC tv producties is de source ook 1080i, dus beter is er niet: conversie van 1080i50 (50 halve, dus 25 volledige beeldjes per seconde) naar 1080p24 (24 volledige beeldjes per seconde) is wel mogelijk, maar dan moet je ofwel de video vertragen met 1 beeldje per seconde (zoals de BBC deed bij de oorspronkelijke uitgave van Planet Earth), ofwel 1 beeldje per seconde weglaten.
    vind dit dus toch vreemd, ze maken toch gebruik van de meest moderne HD camera's, waarom dan geen 1080p, al lijkt me 25 beeldjes per seconde beter dan 24 (vooral bij snelle beelden) of is dit te simpel gedacht ?
    When I die I don't want no part of heaven
    I would not do heaven's work well
    I pray the devil comes and takes me
    To stand in the fiery furnaces of hell

    from "Youngstown" by Bruce Springsteen

    mijn collectie mijn verkoop topic

  18. #18

    Standaard

    Denk dat het iets te maken heeft om de programa's ook uit te kunnen zenden voor standaard definitie tv's en zo: vanuit 1080i50 is makkelijker een standaard 576i plaatje te toveren dan vanuit 1080p24.

  19. #19

    Standaard

    Ik kan er werkelijk niet mee zitten of het 1080i/50 of 1080p/24 is. Het verschil merk/zie ik zelf amper. Ik ken 1080p/24 Blu-rays die een matige beeldkwaliteit hebben, en 1080i/50 Blu-rays die er zeer goed uit zien.

  20. #20

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Marcel Hoeve Bekijk bericht
    Ik kan er werkelijk niet mee zitten of het 1080i/50 of 1080p/24 is. Het verschil merk/zie ik zelf amper. Ik ken 1080p/24 Blu-rays die een matige beeldkwaliteit hebben, en 1080i/50 Blu-rays die er zeer goed uit zien.
    beetje vreemde vergelijking, je moet wel dezelfde film vergelijken; denk wel dat je gelijk hebt wat betreft het verschil, zal minimaal zijn
    When I die I don't want no part of heaven
    I would not do heaven's work well
    I pray the devil comes and takes me
    To stand in the fiery furnaces of hell

    from "Youngstown" by Bruce Springsteen

    mijn collectie mijn verkoop topic

  21. #21

    Standaard

    Het ziet er heel mooi uit.
    Mijn vrouw heeft iets met beren (al ziet ze ze zelden op de weg LOL) en ik hou van mooie ijsplaatjes,
    en het lekker ouderwetse commentaar van Attenborough, dus iedereen hier happy!
    Ik heb de 4 disk bd box (zeer voordelig gekocht zie Pricewatch).

  22. #22
    Super Member
    Registratie datum
    Jul 2005
    Woonplaats
    Destelbergen, België

    Standaard

    Heeft de UK versie nu ook alle extras die op de 4de disc staan van de NL versie of niet ?

  23. #23

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Master S Bekijk bericht
    Heeft de UK versie nu ook alle extras die op de 4de disc staan van de NL versie of niet ?
    Yup. Koop niet de 5.1-loze NL uitgave.
    "Will you just....take it....easy, man?"
    The Dude

  24. #24

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Peter van santbrink Bekijk bericht
    vind dit dus toch vreemd, ze maken toch gebruik van de meest moderne HD camera's, waarom dan geen 1080p, al lijkt me 25 beeldjes per seconde beter dan 24 (vooral bij snelle beelden) of is dit te simpel gedacht ?
    Dat is inderdaad wat te simpel.
    Er is altijd een verschil geweest in opnamesnelheden voor speelfilm, en opnames voor tv.
    Celluloid wordt al decennia lang opgenomen en uiteindelijk geprojecteerd in 24 frames per seconde (24fps). Nu een groot deel van de filmproducties digitaal wordt opgenomen, blijft men (Hollywood, en ook de UK, en wij in NL) voor bioscoop releases opnemen in 24fps.
    Het tv (=video) signaal is hier in NL 50Hz (PAL), de opnamesnelheid standaard voor video (tv-uitzendingen, zoals opnames voor series en commercials) is 25 fps.

    Het betekende dat in het verleden, dat uitzendingen, VHS tapes en ook PAL dvd's 25fps zijn, en in vergelijking met de 24fps speelfilm, dus altijd 4% sneller zijn. De film wordt (nog steeds voor dvd's en normale uitzendingen) omgezet naar 25 fps, en wordt dus een fractie "opgespeed".
    Daardoor was er altijd een 4% tijdsverschil in de speelduur van dvd's uit Europa en de USA. Dit betekent dus ook dat bv. de stemmen en, veel duidelijker, de filmmuziek, een iets hogere toon hebben.
    Opnames die oorspronkelijk voor tv-uitzendingen gemaakt worden zijn juist weer 25 fps gebleven.
    Let wel, in de USA gebruikt met de NTSC standaard, en die is (niet schrikken) 29.97 fps. (60Hz)Nu, met HD, is dat nog steeds, maar hopelijk komt er binnenkort eens een wereldwijde standaard.
    Een videosignaal van 25fps betekent voor HD opnemen voor hier in Europa opnemen in 1080i voor 50Hz (of een veelvoud daarvan, nu met de 100Hz en 200 en 400Hz TV's). De BBC/Discovery series zijn in dat format opgenomen. Wat je met deze release dus krijgt is zoals het is opgenomen.
    1080p is dus niet "iets beter", als de opnames dus 25 fps zijn.

    Frozen Planet, Life, en Planet Earth: Allemaal oorspronkelijk 1080i.
    Ook al heeft er wel eens een keer 1080p op een doosje gestaan, hier, of in de Uk of USA. No worries. De doosjes kloppen ook niet altijd.

    Bij speelfilms, en soms series, die opgenomen zijn met 24 fps, is de HD standaard wel 1080p, sowieso voor bioscoop releases.

    En, om het nog wat verwarrender te maken, Peter Jackson neemt The Hobbit op in 48 fps, voor nog meer beeldscherpte en meer informatie per seconde, zodat, als het daadwerkelijk straks in 48fps geprojecteerd gaat worden, nog realistischer, levensechter aanvoelt. Dit is echter nu nog lang geen standaard.

    De echte videofielen weten dat ik nu nog steeds iets te kort door de bocht ga met deze uitleg, maar ik doe ook maar een poging om het voor een leek een beetje begrijpelijk te maken. (Ik werk in deze branche.)
    En ik laat high-speed opnames voor slow-motion en time-lapse opnames even buiten beschouwing, omdat die uiteindelijk altijd voor bioscoop en tv worden teruggebracht naar resp. 24 of 25 fps, voor juist dat effect.
    Laatst aangepast door Filmgek : 09-01-2012 om 18:32
    "Will you just....take it....easy, man?"
    The Dude

  25. #25

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Filmgek Bekijk bericht
    Dat is inderdaad wat te simpel.
    Er is altijd een verschil geweest in opnamesnelheden voor speelfilm, en opnames voor tv.
    Celluloid wordt al decennia lang opgenomen en uiteindelijk geprojecteerd in 24 frames per seconde (24fps). Nu een groot deel van de filmproducties digitaal wordt opgenomen, blijft men (Hollywood, en ook de UK, en wij in NL) voor bioscoop releases opnemen in 24fps.
    Het tv (=video) signaal is hier in NL 50Hz (PAL), de opnamesnelheid standaard voor video (tv-uitzendingen, zoals opnames voor series en commercials) is 25 fps.

    Het betekende dat in het verleden, dat uitzendingen, VHS tapes en ook PAL dvd's 25fps zijn, en in vergelijking met de 24fps speelfilm, dus altijd 4% sneller zijn. De film wordt (nog steeds voor dvd's en normale uitzendingen) omgezet naar 25 fps, en wordt dus een fractie "opgespeed".
    Daardoor was er altijd een 4% tijdsverschil in de speelduur van dvd's uit Europa en de USA. Dit betekent dus ook dat bv. de stemmen en, veel duidelijker, de filmmuziek, een iets hogere toon hebben.
    Opnames die oorspronkelijk voor tv-uitzendingen gemaakt worden zijn juist weer 25 fps gebleven.
    Let wel, in de USA gebruikt met de NTSC standaard, en die is (niet schrikken) 29.97 fps. (60Hz)Nu, met HD, is dat nog steeds, maar hopelijk komt er binnenkort eens een wereldwijde standaard.
    Een videosignaal van 25fps betekent voor HD opnemen voor hier in Europa opnemen in 1080i voor 50Hz (of een veelvoud daarvan, nu met de 100Hz en 200 en 400Hz TV's). De BBC/Discovery series zijn in dat format opgenomen. Wat je met deze release dus krijgt is zoals het is opgenomen.
    1080p is dus niet "iets beter", als de opnames dus 25 fps zijn.

    Frozen Planet, Life, en Planet Earth: Allemaal oorspronkelijk 1080i.
    Ook al heeft er wel eens een keer 1080p op een doosje gestaan, hier, of in de Uk of USA. No worries. De doosjes kloppen ook niet altijd.

    Bij speelfilms, en soms series, die opgenomen zijn met 24 fps, is de HD standaard wel 1080p, sowieso voor bioscoop releases.

    En, om het nog wat verwarrender te maken, Peter Jackson neemt The Hobbit op in 48 fps, voor nog meer beeldscherpte en meer informatie per seconde, zodat, als het daadwerkelijk straks in 48fps geprojecteerd gaat worden, nog realistischer, levensechter aanvoelt. Dit is echter nu nog lang geen standaard.

    De echte videofielen weten dat ik nu nog steeds iets te kort door de bocht ga met deze uitleg, maar ik doe ook maar een poging om het voor een leek een beetje begrijpelijk te maken. (Ik werk in deze branche.)
    En ik laat high-speed opnames voor slow-motion en time-lapse opnames even buiten beschouwing, omdat die uiteindelijk altijd voor bioscoop en tv worden teruggebracht naar resp. 24 of 25 fps, voor juist dat effect.
    duidelijk, die 24 fps is dus eigenlijk heel ouderwets, vreemd dat men niet overstapt op hogere fps, Peter Jackson is dus pioneer

    dus de beperking zit in het signaal wat de TV leveranciers doorsturen, in Europa moet het 50 Hz zijn dus 25 fps opnames maar wat gebeurd er als je hier een 60 Hz uitzending zou bekijken, kan je moderne TV of een ander apparaat dat signaal niet aan ?

    heb zelf panasonic 50vt20, deze is 60 Hz, is vreemd omdat hier dus 50 Hz de norm is...

    speel mijn BR's trouwens niet af op 1080p/24 fps, maar op 1080p/60, heb het idee dat beeld beter (rustiger) is vooral bij snelle bewegingen
    When I die I don't want no part of heaven
    I would not do heaven's work well
    I pray the devil comes and takes me
    To stand in the fiery furnaces of hell

    from "Youngstown" by Bruce Springsteen

    mijn collectie mijn verkoop topic

Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •