De resultaten 1 tot 6 van 6 worden weergegeven.
  1. #1

    Standaard Aansluitingsvraagje ivm bluray

    Hallo. Heb een vraagje omtrent aansluiten van een blurayspeler...
    Ik schets eerst even de huidige situatie:
    TV = Samsung smart led tv is via AV-kabel die verloopt in scartstekker aangesloten op JVC surround versterker (oud model, dus geen hdmi).
    Gewone dvd-speler is onderling met surround versterker verbonden middels scart. Surround versterker is verder met dvd-speler verbonden met een (oranje) digitale coaxiale rca-stekker.
    Wanneer ik nu naar een dvd-schijfje wil kijken, met surround geluid, kies ik op de tv AV als bron, en alles werkt prima!
    Nu, gezien het nog een gewone dvd-speler is, wil ik me graag een bluray-speler aanschaffen. Die zou ik dan middels hdmi rechtstreeks aan m'n tv aansluiten en met de oranje digitale coax-kabel aan de surround versterker. Tv-bron wordt dan hdmi, maar gaat het geluid dan wel door m'n surround-luidsprekers komen?

    Zou niet graag een bluray-speler kopen, om dan geen surround geluid door m'n luidsprekers te hebben...

    Hopelijk raken jullie hier wat wijs uit, en alvast bedankt voor de reactie(s)!

  2. #2

    Standaard

    Beste Eeckie,

    Kun je ons vertellen welk model televisie je hebt? Met deze informatie kunnen we je een antwoord geven.

    Met vriendelijke groet,

    Sander
    Samsung Webcare
    www.samsungworld.nl

  3. #3

    Standaard

    Hoi. Het betreft een UE40D7000. Smart Tv (led) en 3D.

  4. #4

    Standaard

    Waarschijnlijk moet je dan in het instellingen menu van de Blu-ray speler aangeven dat je via de HDMI-uitgang geen geluid wil doorgeven. Anders wordt het lastig, lijkt me. Of je moet telkens het geluid van de TV uitzetten.

  5. #5

    Standaard

    In je Blu-Ray speler moet je dan aangeven dat het geluid coaxiaal moet gaan en dat de HDMI alleen beeld moet doorgeven. Dat is hoe het normaal gesproken werkt.

  6. #6

    Standaard

    Gaarne merk en model nummer van de surround versterker, daar kan ik wat mee, met de rest van het verhaal kan ik helemaal niets.
    Have fun and enjoy your collection

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •