Pagina 4 van 6 EersteEerste 123456 LaatsteLaatste
De resultaten 76 tot 100 van 140 worden weergegeven.

Discussie: Downton Abbey

  1. #76

    Standaard

    Ja, het gaat allemaal wel wat traag. Maar eigenlijk niet anders dan Seizoen 4 vind ik. Daar gebeurde ook niet veel speciaals.

    Toch wel idioot dat ze zoiets als de verdachtmaking van Bates voor moord terug gaan oprakelen, daar zat volgens mij niemand meer op te wachten na de slopende verhaallijn in S2 en S3. Het zou me niet verbazen als dat nog een vreemd staartje krijgt in de seizoensfinale.
    "Once you eliminate the impossible, whatever remains, no matter how improbable, must be the truth."

  2. #77

    Standaard

    Een wat langzaam tempo heb ik absoluut geen moeite mee. Maar de verhaallijnen zijn wat minder boeiend. Maar zie het niet als een klacht, de serie is nog steeds beter dan het gros wat tegenwoordig uitkomt.

  3. #78

    Standaard

    Nou, de kerstspecial was weer wel genieten, heerlijke sfeer en toch wel een beetje onverwachte ontwikkeling voor Mr Carson; het zat er wel aan te komen, maar toch .
    En mooi een aantal verhaallijnen afgesloten.

    Iemand nog de Downton Abbey sketch gezien voor 'Text Santa'? Robert die een What a Wonderful Life moment krijgt ; het staat geheel los van de bestaande serie. Wel een paar zeer opvallende gaststerren, waarvan ik Mr Selfrigde zelf de meest geslaagde vond. Verder was het niet zo bijzonder.

  4. #79

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door rogue Bekijk bericht
    Iemand nog de Downton Abbey sketch gezien voor 'Text Santa'? Robert die een What a Wonderful Life moment krijgt ; het staat geheel los van de bestaande serie. Wel een paar zeer opvallende gaststerren, waarvan ik Mr Selfrigde zelf de meest geslaagde vond. Verder was het niet zo bijzonder.
    Ik vond de photoshop van Violet Crawley wel grappig en de logeslagen bende van bedienden ook. Daarna ging het als een nachtkaars uit; het 2e deel was weinig meer

  5. #80

    Standaard

    Maggie Smith stopt met haar rol na seizoen 6 en hint op einde show: http://www.cbc.ca/news/arts/maggie-s...on-6-1.2978467

    Update: Het hele verhaal wordt ontzenuwd: http://www.ew.com/article/2015/03/03...e-downton?Asdf
    Laatst aangepast door martwout : 04-03-2015 om 14:33

  6. #81

    Standaard

    Toch niet. Het is nu officieel door ITV bekend gemaakt: Seizoen 6 is het allerlaatste seizoen.

  7. #82

    Standaard

    Weet iemand of er buiten Nederland een BR is van seizoen 5 met Nederlandse ondertiteling?

  8. #83

    Standaard

    Onlangs werd ook weer gewoontegetrouw de "castfoto" van Seizoen 6 vrijgegeven:




    Dat Seizoen 6 het allerlaatste wordt was al langer bekend, maar nu komt ook de reclamemolen van ITV op gang (zie onderstaand persbericht). Het gaat mij in ieder geval ook zwaar vallen om afscheid te nemen van deze heerlijke serie. Ik was er al van het prille begin bij en door de jaren heen heb ik er toch echt wel heel wat uren plezier aan beleefd, zoveel zelfs dat ik op dit eigenste moment de gehele serie voor de zoveelste keer aan het herbekijken ben. En ergens vind ik het wel dapper dat ze nu met stijl afscheid nemen en het niet uitgemolken hebben. Het is niet iedereen gegeven.

    Nu ben ik wel benieuwd of er na afloop een mooie collector's box komt...


    Carnival Films and ITV launch final series of Downton Abbey

    Carnival Films and ITV today held a press launch for the final series of the worldwide hit drama, Downton Abbey at the May Fair hotel in London.

    Journalists were treated to an exclusive screening of the first episode, followed by a series of Q&A’s with Executive Producers Gareth Neame, Julian Fellowes and Liz Trubridge, along with cast members including Maggie Smith, Hugh Bonneville and Joanne Froggatt.

    Gareth Neame, Executive Producer said: “Last night at 7pm we wrapped all of the servants. They shot their last scene. It’s an incredibly emotional, moving scene in the very last episode. It was very cleverly scheduled that they had that scene to do and then we clapped them all off the stage. I can tell you that quite a few tears were shed by grown men in the form of butlers and footmen that I never expected to see.

    “I think the final season is very strong and I believe the fans of the show around the world will be happy and satisfied with what happens to our characters.”

    Maggie Smith, who plays the Dowager Countess, Violet, added: ‘‘I’m just surprised that I got to the end because just before this I’d done about 10 years with Harry Potter. So I felt very old indeed by the time I got to the Dowager. I’m honestly just surprised that I got through it and I’m still here.”

    The five times BAFTA-award winning actress paid tribute to the Downton Abbey crew and production team. Maggie continued: “It was extraordinary and incredibly reassuring to see these people day after day and know that they were the first people there and they were the last people to go. You’ve no idea how incredibly exhausting that must be. I do not know how it’s done, quite honestly. And there they are, all of them, and always in a very good mood, which I can’t say for myself.”

    Asked what she would be doing next, she replied: “I’m going to be lying down. I believe for quite some time. The other thing I will be doing is watching it. I will get the box set and have a good look. I certainly haven’t watched anything that I’ve done. I have seen some of it. But I want to sit down and look at it all.”

    Writer and Creator Julian Fellowes said: “The characters have been so real to me for six years. So I do think you have a little sadness. You do feel rather sorry to say goodbye to these people because I’ve enjoyed the creation. I’m sorry to see them go. I’m very unlikely to be involved in anything that is as successful again and so, of course, I say goodbye to these golden years with a slight pang. But it seems the right time to go while we’re still firing.”

    Peter Fincham, ITV’s Director of Television, said: “We loved Downton Abbey from the beginning. It has been a landmark. A wonderful series on ITV. It’s one of those things where it all went right and that’s a fantastic thing. We’re very excited about this last series.”

    Downton Abbey was honoured this week with a BAFTA Special Award in recognition of its contribution to television both in the UK and around the world.

    It was also announced today that Patricia Hodge (Miranda) would be joining the cast for the final ever episode, the Christmas episode due to air on Christmas Day 2015.

    The drama is the most nominated British show in Emmy® history with 59 nominations to date, collecting 11 wins including Outstanding Writing for a Miniseries or a Movie, Outstanding Directing for a Miniseries or a Movie and Outstanding Miniseries or a Movie. As well as its record-breaking Emmy® nominations, the show has so far amassed nearly 30 other major accolades around the world, including three Golden Globes®, three Screen Actors Guild Awards of which two were for Best Ensemble Cast in a Drama Series, a Producers Guild of America Award, three BAFTA awards and three National Television Awards for Best Drama as voted for by the British public.

    Downton Abbey is the highest rating UK drama of the past decade across any channel, with an average of 11 million viewers over the course of the last five series, including Christmas specials.

    In the U.S. series 5, had a weekly average audience of 12.9 million viewers over its nine-week run and concluded in March this year having been watched by 25.5 million people.

    The Golden Globe®, Emmy®, PGA, BAFTA, National Television Awards and Screen Actors Guild award-winning show, debuted on ITV in 2010 and has since become a global phenomenon. Downton Abbey is now in over 250 territories worldwide.

    On social media the series 5 UK transmission reached new heights with over 60 million tweet impressions, almost 6 million on the top Facebook post and weekly trending across hashtags and conversation points, gaining a social media chart spot week on week.

    Downton Abbey is a Carnival Films/MASTERPIECE co-production and distributed by NBCUniversal International Distribution. Carnival Films is part of NBCUniversal International Studios.


    FACTS:

    Filming days across all six series – 790
    S1 - S6 Cast - 255
    S1 - S6 Crew - 900
    S1 - S6 Sets - 350 sets designed
    Drawings - 1000 plus
    S5 and S6 - 1000 plus wigs used
    S5 and S6 - 400 original costumes designed and made
    "Once you eliminate the impossible, whatever remains, no matter how improbable, must be the truth."

  9. #84

    Standaard

    Ik ben pas laat ingestapt met DA, ben nu bijna op het einde van reeks 2. Het is een enorm beklijvend stuk televisie, dat wel. Ik was er eerst een beetje wars van omdat ik las dat het van dezelfde makers was als Gosford Park, waar ik door de veelheid van de personages door het bos de bomen op de duur niet meer zag. Maar het is volgens mij quasi onmogelijk om een reeks als deze te condenseren tot een film, als serie werkt het daarentegen wél. Niet alle personages moeten in alle afleveringen even veel aan bod komen en dat maakt het toch wel een stuk makkelijker. En ik vind het acteerwerk bijzonder goed. Vooral Carson is écht niet te kloppen met zijn voortdurende droge opmerkingen!
    DVD-pagina - DVD Info - Facebook - SafeTrader
    Ik heb een fantasy-boek geschreven! Lees er alles over hier!

  10. #85

    Standaard

    Werner, ik ben blij dat ik niet de enige ben die nooit écht doorheen Gosford Park geraakt is, haha. Gelukkig is het inderdaad geen maatstaf van Julian Fellowes' schrijfwerk bij DA. En ja, Carson vind ik inderdaad ook geniaal -- er is één scene in Seizoen 2 waar Thomas langs de voordeur binnenkomt in zijn nieuwe functie als "acting sergeant" en hij vervolgens Carson de les wil spellen. Hoe die laatste daarop reageert is schitterend en zeker één van de redenen waarom ik het personage zo graag zie.

    Ook The Dowager Countess is een favoriet bij velen, maar dat is denk ik vooral te danken aan haar vele one-liners die vaak wel heel erg raak zijn. Ben ik blij dat Maggie Smith er tot het einde bijgebleven is!
    "Once you eliminate the impossible, whatever remains, no matter how improbable, must be the truth."

  11. #86

    Standaard

    Heb de afgelopen dagen eindelijk seizoen 5 gekeken en dat was weer heerlijk. Vond het ook beter werken zo, in plaats van één aflevering per week. Ben benieuwd wat het laatste seizoen in petto heeft en hoe het zal eindigen. Met kerst weten we het. Edith en Daisy zijn wel echt mijn favoriete karakters geworden dit seizoen. Hoop op een mooi einde voor ze. Dat gedoe met Mary en haar aanbidders heb ik wel een beetje gezien. Vind het soms ook een beetje ongeloofwaardig om te zien hoe kil en oppervlakkig ze is.

  12. #87
    "Once you eliminate the impossible, whatever remains, no matter how improbable, must be the truth."

  13. #88

    Standaard

    20 september dus....staat genoteerd Pieter .

  14. #89

    Standaard

    Tot nu toe nog geen bijzonder seizoen; het is al duidelijk te zien dat er verhaallijnen snel afgewikkeld worden omdat die in het laatste seizoen een mooi einde moeten hebben.
    Al bij al is het misschien wel goed dat het eindigt voordat het niveau teveel daalt.

  15. #90

    Standaard

    Akkoord Rogue. We zitten nu in de helft van dit zesde en laatste seizoen en er is feitelijk nog niet veel gebeurd. Maar ze wilden in schoonheid eindigen dus ik vergeef het hen. Ik heb alleen zo'n gevoel dat er nog een major twist zit aan te komen...
    "Once you eliminate the impossible, whatever remains, no matter how improbable, must be the truth."

  16. #91

    Standaard

    Dat zal best kunnen...en dat die dan opgelost wordt in de Christmas special. Hoewel ik ook denk dat die voornamelijk in het teken zal staan van het nieuwe huwelijk van Mary .

  17. #92

    Standaard

    Ik geniet van dit laatste seizoen.
    Wel heel erg jammer dat dit het laatste is.
    Carson is een van mijn favorieten. Hij is zo lief.
    Verder Mary en de dowager countess.

    Hoop that ook mary een happy end krijgt.
    I don't say words real good, I stare real well - Clint Eastwood.

    134 Blu ray's laatste aanwinst:
    Sherlock Holmes

  18. #93

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Bettina Bekijk bericht
    Ik geniet van dit laatste seizoen.
    Wel heel erg jammer dat dit het laatste is.
    Carson is een van mijn favorieten. Hij is zo lief.
    Verder Mary en de dowager countess.

    Hoop that ook mary een happy end krijgt.
    Je bedoelt het vast anders dan het er staat ....

  19. #94

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door rogue Bekijk bericht
    Je bedoelt het vast anders dan het er staat ....
    Je hebt gelijk. :P


    die man waar ze iets mee lijkt te krijgen vind ik zo saai....
    I don't say words real good, I stare real well - Clint Eastwood.

    134 Blu ray's laatste aanwinst:
    Sherlock Holmes

  20. #95

    Standaard

    Ik heb momenteel een BR-uitvoering uit Ierland maar als ik deze vergelijk met de Nederlandse editie zou er 1 extra er niet op staan: The manners of Downton Abbey. Kan iemand met de Nederlandse editie dat bevestigen of klopt de info van Bol niet?

  21. #96

    Standaard

    Klopt. Staat ook op de Australische versie BTW
    DVD-pagina - DVD Info - Facebook - SafeTrader
    Ik heb een fantasy-boek geschreven! Lees er alles over hier!

  22. #97

    Standaard

    Benieuwd naar de Christmas special. Ik vond het seizoen erg vermakelijk en ben benieuwd waar iedereen eindigt

  23. #98

    Standaard

    Zeker! Het laatste deel schaar ik onder de beste delen van de serie. Mary was lekker op dreef .

    Voorspellingen, veelal voor de hand liggend: Carson met pensioen; Barrow neemt zijn plaats in. Tweelingbaby voor Anna. Edith krijgt toch haar huwelijk (afsluiter van de serie). Robert en Cora gaan op een lange reis (Amerika?); Mary neemt samen met Branson het beheer van het landgoed officieel over. Molesley wordt full-time docent. Daisy vindt een mooie baan elders. Misschien nog een romance tussen Mrs Patmore en Mr Mason?

    Wie heeft er nog meer of andere?

  24. #99

    Standaard

    Ik gok eigenlijk dat je gelijk gaat krijgen over bijna alles. Ik wil nog toevoegen dat ik denk dat Mary en Edith echt vrede met elkaar gaan krijgen...iets waar vorige aflevering ook al wel deels mee eindigde. Denk dat Mary uiteindelijk die Bernie zover gaat krijgen dat hij Edith nog een kans wil geven.

    En ik gok dat het karakter van Maggie Smith dood zal gaan. En ik verwacht nog wel een time-jump aan het eind van de serie. En heel misschien Barrow die eindelijk iemand vind die ook gay is?


    Citaat Oorspronkelijk gepost door rogue Bekijk bericht
    Zeker! Het laatste deel schaar ik onder de beste delen van de serie. Mary was lekker op dreef .

    Voorspellingen, veelal voor de hand liggend: Carson met pensioen; Barrow neemt zijn plaats in. Tweelingbaby voor Anna. Edith krijgt toch haar huwelijk (afsluiter van de serie). Robert en Cora gaan op een lange reis (Amerika?); Mary neemt samen met Branson het beheer van het landgoed officieel over. Molesley wordt full-time docent. Daisy vindt een mooie baan elders. Misschien nog een romance tussen Mrs Patmore en Mr Mason?

    Wie heeft er nog meer of andere?

  25. #100

    Standaard

    Dat is ook een goede, een timejump! Die zou prachtig zijn, maar ik vrees van niet, zodat ze wellicht in de toekomst nog een keertje een special o.i.d. kunnen maken.

Pagina 4 van 6 EersteEerste 123456 LaatsteLaatste

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •