Pagina 1 van 6 12345 ... LaatsteLaatste
De resultaten 1 tot 25 van 140 worden weergegeven.

Discussie: Downton Abbey

  1. #1

    Standaard Downton Abbey

    Nog geen topic voor deze voortreffelijke serie? Vreemd.



    Seizoen 2 is net uit op blu-ray, en seizoen 1 is voor een belachelijk lage prijs (minder dan 10 pond) bij amazon uk te bestellen.

    De serie ziet er echt prachtig uit, er is heel veel aandacht besteed aan details om het tijdsbeeld goed weer te geven. Schitterende beelden van bijvoorbeeld de ingerichte kamers, je kijkt je ogen uit.

    Naast (logisch met zo'n serie) genoeg drama, valt er ook genoeg te lachen met de droge humor. Mijn favorieten op dat gebied zijn dan ook Mr Carson, de butler (Jim Carter) en Violet, Dowager Countess of Grantham (Dame Maggie Smith).

    Van dezelfde schrijver als Gosford Park, ook zo'n juweel. Het zal niet iedereens cup of tea zijn, maar voor mij is het de beste serie die ik dit jaar gezien heb.

  2. #2

    Standaard

    Aha! Blij dat er nog iemand is die deze BAFTA en Emmy-Award winning serie weet te waarderen. Zoals Rogue al zei, Maggie Smith geeft zich van haar beste kant met enkele klassieke one-liners ("What is a weekend?", "Oh good, let's talk about money!" of "Why does every day involve a fight with an American?") maar ook de rest van de cast zet hun beste beentje voor.

    Toen de serie in September 2010 van start ging, was ik toevallig in de UK. Een paar dagen daarvoor was ik via London naar Oxford gereisd en in de metro hingen overal posters die deze 'prestigieuze' serie aankondigden. Op ITV1 zelf was er tijdens elk reclameblok een trailer te zien (deze dus) en ik denk dat veel mensen toen dachten: God, niet weer een kostuumdrama. Ik ben zelf wel een fan van het genre, dus daarom (maar ook omwille van die uitstekende trailer met Scala-muziek) besloot ik de eerste aflevering te kijken in mijn hotelkamer. Ik werd niet alleen voor de volle zeventig minuten (negentig als je de reclameblokken meetelt) meegezogen in het verhaal, maar kon me ook echt vinden in de personages en dan vooral het verhaal van John Bates in die eerste aflevering. De dag erna las ik dat de serie ruim boven de negen miljoen kijkers zat, tegenwoordig een unicum in Engeland. Eenmaal thuis heb ik de serie voor de overige zes weken gevolgd: het verhaal werd nog beter, de personages interessanter en de kijkcijfers klommen uiteindelijk tot boven de tien miljoen. Nooit gezien in z'n genre. Een tweede seizoen was dan ook al besteld nog voor de laatste aflevering van het eerste seizoen op de buis kwam, dacht ik. Ook dat heb ik dit jaar van naderbij gevolgd, en het was zomogelijk nog meer een aaneenschakeling van uitstekende verhaallijnen en plots dan het eerste seizoen. De slotaflevering was vorige zondag op ITV (met opnieuw meer dan tien miljoen kijkers) en eindigt op een serieuze cliffhanger, die de aanzet geeft voor de Christmas Special die volgende maand wordt uitgezonden.

    Aangezien de serie gefilmd is in HD, is de Blu-Ray alvast een lust voor het oog. Het verbaasde me dan ook dat Universal Seizoen 1 hier enkel op DVD uitbracht...

    Anyway, als je't nog niet uit mijn post kon afleiden: ik ben een die-hard fan.
    "Once you eliminate the impossible, whatever remains, no matter how improbable, must be the truth."

  3. #3

    Standaard

    Komt er zeker nog een keer in.
    DVDPROFILER
    LG OLED 65G36LA; SONY HT-A9; SONY SA-SW5; Pioneer BDP LX58; SONY UBP-X700(Regio A/1 voor BD/DVD); Logitech Harmony Companion; Google Nest Hub's; Nvidia Shield 2019; PS3 60GB

  4. #4

  5. #5

    Standaard

    Ik heb seizoen 1 al lang op blu ray, seizoen 2 bestellen voor kerst.

    Heerlijke serie, Itv zend nog een chrismas special uit
    I don't say words real good, I stare real well - Clint Eastwood.

    134 Blu ray's laatste aanwinst:
    Sherlock Holmes

  6. #6

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Pieter D Bekijk bericht
    Aangezien de serie gefilmd is in HD, is de Blu-Ray alvast een lust voor het oog. Het verbaasde me dan ook dat Universal Seizoen 1 hier enkel op DVD uitbracht...

    Anyway, als je't nog niet uit mijn post kon afleiden: ik ben een die-hard fan.
    Er zijn meerdere TV-series welke in HD zijn opgenomen maar die in Nederland slechts op DVD worden uitgebracht. We zijn toch geen achtergebleven gebied of zo.

    Heeft iemand een idee waarom hier nog steeds zo weinig TV-series op BR worden uitgebracht?
    Bang & Olufsen Beovison 7-40 Mk IV

  7. #7

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Jodocus Bekijk bericht
    Er zijn meerdere TV-series welke in HD zijn opgenomen maar die in Nederland slechts op DVD worden uitgebracht. We zijn toch geen achtergebleven gebied of zo.
    In dit geval vond ik het opmerkelijker omdat Universal uberhaupt de serie mee produceert. Flauwe redenering, maar toch...

    Waarom wij (zoals steeds) weer benadeeld worden wat betreft TV series op Blu-Ray is me een raadsel. Maar ik hoop dat er gauw verandering in komt.
    "Once you eliminate the impossible, whatever remains, no matter how improbable, must be the truth."

  8. #8

    Standaard

    Hij komt over een minuut in de black friday deal bij amazon uk...

  9. #9

    Standaard

    Zonet een pre-order geplaatst:


    Deze twee uur durende aflevering wordt op Kerstdag op ITV getoond.
    "Once you eliminate the impossible, whatever remains, no matter how improbable, must be the truth."

  10. #10

    Standaard

    Het langverwachte seizoen 3 gaat vanavond van start in de UK op ITV! Komt waarschijnlijk in het voorjaar hier bij ons op de buis. Ik ben benieuwd...

    Trailer.
    "Once you eliminate the impossible, whatever remains, no matter how improbable, must be the truth."

  11. #11

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Pieter D Bekijk bericht
    Het langverwachte seizoen 3 gaat vanavond van start in de UK op ITV! Komt waarschijnlijk in het voorjaar hier bij ons op de buis. Ik ben benieuwd...

    Trailer.
    Bedankt voor de tip Pieter! Zeer benieuwd naar. Ik wacht wel een paar weekjes, dan kunnen we een paar achter elkaar wegkijken .

  12. #12

    Standaard

    Ooh wat snel, ben zo benieuwd hoe het verder gaat!
    I don't say words real good, I stare real well - Clint Eastwood.

    134 Blu ray's laatste aanwinst:
    Sherlock Holmes

  13. #13

    Standaard

    Het eerste seizoen wist me eind vorig jaar zeer aangenaam te verrassen. Het twee seizoen vond ik beduidend minder. Hoe meer er gebeurde, hoe minder aandacht er naar de personages ging. En laat net dat nu de sterkte zijn waarmee de serie me wist te vatten.

  14. #14

    Standaard

    Heb je ook de Christmas special gezien? Die zette er wel de vaart in qua verhaal.

  15. #15

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Esteban Bekijk bericht
    Hoe meer er gebeurde, hoe minder aandacht er naar de personages ging. En laat net dat nu de sterkte zijn waarmee de serie me wist te vatten.
    Serie 2 beslaat geloof ik een periode van 3 jaar (1916 - 1919) waardoor het verhaal - om het op z'n zachtst te zeggen - inderdaad met rasse schreden vooruit ging. Er kwam nogal commentaar op het feit dat mensen de boel niet meer konden volgen: als je twee minuten miste dan was je volledig de draad kwijt. Dat was eigenlijk ook het grote pijnpunt van de Britse pers maar het publiek leek het niet te deren, sterker nog: de waarderingscijfers voor het tweede seizoen lagen nog hoger dan bij het eerste.

    Ik zie het een beetje als het 'difficult second album' syndroom. DA was namelijk een onverwacht succes en Julian Fellowes heeft het tweede seizoen op amper een halfjaar bij elkaar geschreven. Dat rechtvaardigt natuurlijk de gebreken niet, maar ik vind dat het resultaat er ondanks dat mag zijn. De Christmas Special (1919-1920) waar rogue het over heeft is trouwens een nette afsluiter voor het tweede seizoen en zet meteen de toon voor het derde, waarvan ik zonet de opener heb gezien (die trouwens weer buitengewoon goed was).

    "Once you eliminate the impossible, whatever remains, no matter how improbable, must be the truth."

  16. #16

    Standaard

    De Christmas Special hebben ze tot groot ongenoegen van mijn kant niet uitgezonden. Helaas. Gecompliceerd is niet de indruk die ik had van het 2de seizoen, wel gehaast. Het stelde me vooral teleur dat de aandacht voor de personages en hun persoonlijke ontwikkelingen hier onder te lijden had. Nuja, uiteindelijk gaat het nog steeds over kwaliteit hoor. Mijn commentaar moet vooral gelezen worden in vergelijking met S1. En met de blijkbaar uitstekende aanzet (special) naar 't nieuwe seizoen in mijn achterhoofd, blijf ik hoopvol voor de komende reeks.

  17. #17

    Standaard

    De christmas special is geniaal, ik heb die op blu ray gekocht en gezien. Je kon de blu ray 3 dagen na de uitzending bestellen, dat heb ik gedaan.
    Vond die echt zooo goed. Het tweede seizoen vond ik minder dan het eerste, maar de christmas special heeft het voor mij wel goed gemaakt.
    En vanavond afl 1 van het derde seizoen kijken hoop ik.
    I don't say words real good, I stare real well - Clint Eastwood.

    134 Blu ray's laatste aanwinst:
    Sherlock Holmes

  18. #18

    Standaard

    100_1566.jpg

    Net terug van vakantie in Engeland. O.a. Highclere Castle bezocht waar de opnames van Downton abbey gemaakt worden. Helaas mocht je binnen niet filmen, maar er waren veel punten an herkenning omdat ook veel van de kamers en gangen gebruikt worden. Leuk om te zien.
    ...One of them was a Slytherin and he was probably the bravest man I ever knew...
    --
    Blu-Ray: 350

  19. #19

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Bettina Bekijk bericht
    En vanavond afl 1 van het derde seizoen kijken hoop ik.
    Enjoy. Hij is GOED.


    Citaat Oorspronkelijk gepost door jeanreno Bekijk bericht
    100_1566.jpg

    Net terug van vakantie in Engeland. O.a. Highclere Castle bezocht waar de opnames van Downton abbey gemaakt worden. Helaas mocht je binnen niet filmen, maar er waren veel punten an herkenning omdat ook veel van de kamers en gangen gebruikt worden. Leuk om te zien.
    Prachtig. Ik merk dat het er wel erg druk is... Vraag me af hoe dat komt, whahaha.
    "Once you eliminate the impossible, whatever remains, no matter how improbable, must be the truth."

  20. #20

    Standaard

    Seizoen 1 en 2 gezien op dvd, erg goede serie! Hoop dat ze dit jaar de beste serie emmy mee naar huis nemen al gok ik dat die naar Mad Men of Breaking Bad zal gaan.

    De personages zijn realistisch naar de tijd, en het verhaal kijkt gewoon onwijs goed weg. Had ik bij voorhand niet gedacht gezien ik niet echt van kostuum drama's hou. Maar Downton is dus een uitzondering!

  21. #21

    Standaard

    Zijn de BR's ook beschikbaar met Nederlandse ondertiteling of is het alleen in Engeland uitgekomen?

  22. #22

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door martwout Bekijk bericht
    Zijn de BR's ook beschikbaar met Nederlandse ondertiteling of is het alleen in Engeland uitgekomen?
    Helaas, de BR's zijn enkel uitgekomen in UK, USA en Australië dacht ik. Allen met English HOH maar geen Nederlands...
    "Once you eliminate the impossible, whatever remains, no matter how improbable, must be the truth."

  23. #23

    Standaard

    Dat is helder. Bedankt voor het antwoord.

  24. #24

    Standaard

    Ondertussen is Seizoen 3 afgelopen in Engeland, de DVD en de Blu-Ray zijn daar reeds op de markt, maar hier bij ons gaan ze nu het derde seizoen opsplitsen (Seizoen 3, Deel 1) met 4 van de 8 afleveringen per box. Kassa kassa voor Universal!

    En nog steeds geen spoor van BR-releases bij ons...
    "Once you eliminate the impossible, whatever remains, no matter how improbable, must be the truth."

  25. #25

    Standaard

    Je kan beter wachten op de Belgische uitgave van seizoen 3, want alleen in Nederland zal Seizoen 3, deel 1 uitgebracht worden.

    http://www.dvd-home.nl/index.php?opt...ures&Itemid=54

Pagina 1 van 6 12345 ... LaatsteLaatste

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •