Pagina 3 van 6 EersteEerste 123456 LaatsteLaatste
De resultaten 51 tot 75 van 142 worden weergegeven.

Discussie: CD dood?

  1. #51

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Peter Porrio Bekijk bericht
    Ik ben zelf nog een groot voorstander van fysieke CD's t.o.v de huidige downloads. En wel hierom:

    1) De geluidskwaliteit van downloads (iTunes) is niet gelijk is de fysieke CD (16-bit; 44,1 KHz);
    2) De prijs van downloads is niet significant lager dan die van de fysieke CD (vreemd, want de kosten voor vervaardigen van het fysieke schijfje en de logistieke kosten worden immers niet gemaakt);
    3) Ik wil geen enkele vorm van DRM op de door mij gekochte muziek.

    Ik koop met enige regelmaat CD's. De meeste exemplaren via wowhd (voorheen cdwow) en de aanbiedingen bij FRS en MM. Thuis worden deze op mijn iMac geript naar FLAC voor gebruik via de Squeezbox en tevens omgezet naar mp3 voor in de auto.
    Ontzettend mee eens. Ik download heus wel muziek die ik niet ken, maar als het dan bevalt haal ik vervolgens toch echt de CD in huis. Laatste aankopen: Kyteman en Trijntje Oosterhuis...
    "Volg de spinnen...? Waarom is het niet gewoon: 'volg de vlindertjes'...."

  2. #52

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Samba-boy Bekijk bericht
    De CD is niet dood, niet op sterven na dood en zal nooit dood gaan. Simpel.
    De CD is aan het doodgaan.........dat is gewoon een feit.

  3. #53

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Jeroen D Bekijk bericht
    De CD is aan het doodgaan.........dat is gewoon een feit.
    Ja, de mensen sterven ook, en toch blijven ze geboren worden .

    Zal wel anders worden, en minder te vinden, maar ze blijven echt wel bestaan.

    Er is toch niks fijner dan fysiek materiaal in handen te hebben.

    Kan me niet voorstellen dat mensen een download mooier vinden dan origineel fysiek materiaal.

  4. #54

    Standaard

    Dit artikel eens lezen! Het gaat over de muziekindustrie maar zou even goed over papieren uitgaves of over films kunnen gaan.

    http://www.staatvanhetboek.be/vlaand...tenspiegel.pdf
    DVD-pagina - DVD Info - Facebook - SafeTrader
    Ik heb een fantasy-boek geschreven! Lees er alles over hier!

  5. #55

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door DVD Watcher Bekijk bericht
    Ja, de mensen sterven ook, en toch blijven ze geboren worden .

    Zal wel anders worden, en minder te vinden, maar ze blijven echt wel bestaan.

    Er is toch niks fijner dan fysiek materiaal in handen te hebben.

    Kan me niet voorstellen dat mensen een download mooier vinden dan origineel fysiek materiaal.
    Overdrijven is ook een vak; het gaat mag ik aannemen in eerste instantie om de muziek zelf. Het liedje is niet anders in download (betaald/gratis) dan wanneer het op een fysieke cd staat. Daarentegen neem je een stapel cd's niet "ff" mee de trein in en zal je die dus rippen om mee te nemen op je smartphone of mp3/4 speler.

    Ikzelf heb al jaren geen cd meer gekocht. Muziek is maar matig en tijdelijk vind ik het leuk, waarom zou ik dan een kast eraan offeren.
    Films daarentegen vind ik wel leuk om te verzamelen omdat voor een film ik echt ga zitten.
    Muziek is voor mij meer tijdverdrijf in trein.
    Who put this thing together? Me, that's who! Who do I trust? Me!

  6. #56

    Standaard

    ? Ik zie het zo......

    Voor 90% (schatting van mij, hang me er niet aan op. Dat het veel zijn is wel duidelijk) is een beetje download voor zowel audio als film afdoende om hun behoefte te stillen. De kwaliteit van een download is dusdanig goed dat je wel heel veel om muziek en film moet geven om enkel en alleen de fysieke drager thuis te hebben staan. Die groep die enkel en alleen het origineel wil en kan kopen is gewoon enorm klein aan het worden helaas....
    Hoe duur je set ook is, zonder een goede film is het niets waard....

  7. #57

    Standaard

    Een download kan kwalitatief misschien ook goed zijn, maar erg gaat niks boven fysieke producten.

    Downloads nemen geen ruimte in beslag, en fysieke producten wel, maar toch is zo'n doosje met een boekje te prefereren boven een digitaal iets.

    Tegenwoordig zijn ook LP's weer in in de downloadtijd van nu.

    Waarom? omdat er nog pure liefhebbers zijn voor echt materiaal, en liefhebbers van downloads blijf je houden, maar ook die van echte producten.

    Het is maar net je smaak.

    Ik koop liever fysiek materiaal dan een download.

  8. #58

    Standaard

    Het product is het liedje;
    Als download kan ik die makkelijk meenemen op mijn smartphone
    Als fysieke cd moet ik een discman hebben (bestaan die dingen nog?) en het doosje neem je dan alsnog niet mee.

    DVD Watcher: jij stelt dat er niks boven fysieke producten gaat, voor jou gaat er niets boven; dat is heel wat anders dan in algemene zin.

    Betalen voor een download vind ik ook raar, zeker omdat er nauwelijks distributiekosten zijn en je als legale download te maken hebt met DRM.

    Voorheen vond ik bluray's ook een verzamelwaarde hebben en was ik bij Disney films bereid meer te betalen voor de eerste press mede door het verzamelen van de slipcovers. Nu ze dat afschaffen heb ik ook weinig belang bij de verzameling voort te zetten.
    Who put this thing together? Me, that's who! Who do I trust? Me!

  9. #59

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door DVD Watcher Bekijk bericht
    Een download kan kwalitatief misschien ook goed zijn, maar erg gaat niks boven fysieke producten.

    Downloads nemen geen ruimte in beslag, en fysieke producten wel, maar toch is zo'n doosje met een boekje te prefereren boven een digitaal iets.

    Tegenwoordig zijn ook LP's weer in in de downloadtijd van nu.

    Waarom? omdat er nog pure liefhebbers zijn voor echt materiaal, en liefhebbers van downloads blijf je houden, maar ook die van echte producten.

    Het is maar net je smaak.

    Ik koop liever fysiek materiaal dan een download.
    Mooi, prima instelling en ben het volledig met je eens maar in de praktijk is het anders helaas....
    Hoe duur je set ook is, zonder een goede film is het niets waard....

  10. #60

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door le-nnart Bekijk bericht
    DVD Watcher: jij stelt dat er niks boven fysieke producten gaat, voor jou gaat er niets boven; dat is heel wat anders dan in algemene zin.
    Je kan het ook zo bekijken : Mensen kopen ook nog enorm veel dvd's en blu ray's, terwijl ze ook de films kunnen downloaden bij wijze van spreken.

    Daarom denk ik dat er ook meer dan genoeg liefhebbers zijn voor fysieke cd schijfjes, in plaats van die downloads.

    Kwestie van smaak denk ik : het prefereren van fysiek materiaal boven downloads, of andersom.

  11. #61

    Standaard

    Bij films is het toch nog iets lastiger voor de doorsnee downloader een goeie versie te vinden.
    Muziek daarintegen is zó makkelijk te verkrijgen. Daarnaast is mijn persoonlijke ervaring dat ik best bereid ben 2 tientjes te betalen voor een goeie film op bluray (heb ook een bluray speler en home cinema) maar niet om 10 euro te betalen voor een cd. Ik heb ook geen losse cd speler, laat staan een apparaat om dat ding onderweg af te spelen.

    Ik vindt legale downloads (zowel itunes als bijv. de playstation store) maar raar.
    De prijzen zijn nauwelijks lager (of zelfs hoger wat vaak het geval is bij Sony) dan de fysieke variant. Wat willen die lui nou..
    Who put this thing together? Me, that's who! Who do I trust? Me!

  12. #62

    Standaard

    Ik denk dat het een discussie is die vele kanten zal bestrijken.

    Ik blijf er bij dat de cd zeker nog bestaandsrecht heeft, dat er nog genoeg liefhebbers voor zijn, alleen soms zijn de prijzen wel erg duur bij sommige winkels (bv een Free), dat de mensen dan eerder gaan downloaden.

    Maar echt materiaal vind ik (en denk vele met me), mooier dan een gebrande cd,

    Genoeg mogelijkheden om die af te spelen, waar je ook bent.

    Tegenwoordig is het idd veel via telefoon afspelen, maar niet iedereen heeft zo'n moderne mobiel.

    Persoonlijk hecht ik er geen waarde aan als die bv ook foto's kan maken of muziek af kan spelen.

    Als zo'n ding kan bellen vind het goed, wil ik foto's maken, doe ik dat wel met een fotocamera.

    Maar voor het gemak proppen ze die dingen in een toestel.

    Tegenwoordig willen ze veel dingen electronisch maken, waardoor de echte producten verdrongen worden (Zie CD's - downloads, zie boeken - E readers etc).

    Dat vind ik gewoon jammer, maar dat is persoonlijk.

    Tegenwoordig heerst gemakzucht boven kwaliteit.

  13. #63

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door DVD Watcher Bekijk bericht
    Ja, de mensen sterven ook, en toch blijven ze geboren worden .

    Zal wel anders worden, en minder te vinden, maar ze blijven echt wel bestaan.

    Er is toch niks fijner dan fysiek materiaal in handen te hebben.

    Kan me niet voorstellen dat mensen een download mooier vinden dan origineel fysiek materiaal.
    Er komt een moment dat de CD zo weinig verkocht gaat worden dat de fabrikanten/platenmaatschappijen gaan beslissen om maar helemaal geen CD's meer te persen. Het gaat immers altijd nog om de centen.

    Misschien gaan er in de toekomst wel USB sticks verkocht worden met een mooie verpakking. Zou wel logisch zijn omdat je usb sticks voor muziek en film kunt gebruiken.

  14. #64

    Standaard

    De LP was ook uitgestorven, en toch zijn ze weer teruggekomen in deze downloadtijd.

    Dat zal ook zijn redenen hebben , dat mensen die mooie fysieke hoezen missen, en dus prefereren boven digitale dingen.

  15. #65

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door DVD Watcher Bekijk bericht
    Ik denk dat het een discussie is die vele kanten zal bestrijken.

    Ik blijf er bij dat de cd zeker nog bestaandsrecht heeft, dat er nog genoeg liefhebbers voor zijn, alleen soms zijn de prijzen wel erg duur bij sommige winkels (bv een Free), dat de mensen dan eerder gaan downloaden.

    Maar echt materiaal vind ik (en denk vele met me), mooier dan een gebrande cd,

    Genoeg mogelijkheden om die af te spelen, waar je ook bent.

    Tegenwoordig is het idd veel via telefoon afspelen, maar niet iedereen heeft zo'n moderne mobiel.

    Persoonlijk hecht ik er geen waarde aan als die bv ook foto's kan maken of muziek af kan spelen.

    Als zo'n ding kan bellen vind het goed, wil ik foto's maken, doe ik dat wel met een fotocamera.

    Maar voor het gemak proppen ze die dingen in een toestel.

    Tegenwoordig willen ze veel dingen electronisch maken, waardoor de echte producten verdrongen worden (Zie CD's - downloads, zie boeken - E readers etc).

    Dat vind ik gewoon jammer, maar dat is persoonlijk.

    Tegenwoordig heerst gemakzucht boven kwaliteit.
    Voor iemand van 35 heb je wel 'ouderlijke' ideeën.

    Een smartphone is toch juist handig, je kan én 10 cd's meenemen, én 5 films én een stapel boek van 30 kilo én een fotocamera én een filmcamera etc etc. in een apparaat van nog geen 150 gram.
    En de kwaliteit is nauwelijks minder dan al die apparaten los.

    Enne, cd's branden is wel héél old-skool, gewoon hdmi kabeltje van je pc naar tv of een dnla setupje.
    Who put this thing together? Me, that's who! Who do I trust? Me!

  16. #66

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door le-nnart Bekijk bericht
    Voor iemand van 35 heb je wel 'ouderlijke' ideeën.

    Een smartphone is toch juist handig, je kan én 10 cd's meenemen, én 5 films én een stapel boek van 30 kilo én een fotocamera én een filmcamera etc etc. in een apparaat van nog geen 150 gram.
    En de kwaliteit is nauwelijks minder dan al die apparaten los.

    Enne, cd's branden is wel héél old-skool, gewoon hdmi kabeltje van je pc naar tv of een dnla setupje.
    Ik geef gewoon mijn mening (mag toch? ), dat ik persoonlijk liever fysiek materiaal heb dan downloads, en uiteraard mag jij of iemand zijn mening ook hebben, die ik respecteer.

    Maar om me nou te beschrijven met ouderlijke idee'en vind ik ver gaan, ik ben een fysiek materiaal liefhebber kwa muziek en film, waar niks mis mee is volgens mij.

    Zo'n smartphone is handig wellicht, maar ik geef er weinig om.

    Bel zowiezo amper met mobiel, dus dan is zo'n dure aanschaf overbodig.

    Maar voor iemand die zoiets veel gebruikt is het handig, dat ben ik met je eens.

    Maar om op het onderwerp van de cd terug te komen : hopelijk blijven ze bestaan, ook al is het in zeer kleine vorm.

    Ik draai liever CD's, dan dat ik Mp3's draai.
    Laatst aangepast door DVD Watcher : 18-05-2012 om 16:17

  17. #67

    Standaard

    een website van een artiest heeft tegenwoordig wel een webshop waar merchandise als T-shirts tot mokken worden aangeboden, maar ook CD's, DVD's en LP,s
    20 jaar geleden was je als artiest nog volledig afhankelijk van platenmaatschapijen en platenwinkels om je product aan de man te brengen maar wat is tegenwoordig nog de rol die tussenhandel ?.

    de kosten van het produceren van een CD lijkt mij niet zo zeer een groot struikelblok, volgens mij kun is een oplage van 1000 stuks (en waarschijnlijk nog veel minder) al rendabel,... de klassieke manier waarop de CD aan de man wordt gebracht lijkt mij het probleem.

    Als je je CD aan de man wilt brengen via de fysieke winkel moet je al snel tienduizenden CD's laten persen wil je alle winkels voorzien en heb je ook nog de kosten om die CD's in de winkels te krijgen. Vervolgens is het afwachten of je product verkocht gaat worden en natuurlijk wil de winkel er ook nog wat aan overhouden.

    Kortweg gezegd zie ik de CD niet zo snel verdwijnen maar wel de manier waarop deze aan de man wordt gebracht.
    Als een artiest via zijn eigen site (en natuurlijk bij optredens zelf) T-shirts en mokken kan verkopen waarom dan geen CD's en andere fysieke dragers.
    Het lijkt mij dat er wel voldoende vraag na is, en op deze manier kan men eenvoudig en zonder te groot risico aan deze vraag voldoen en er ook wat aan verdienen.
    UHD Blu-ray's: 244Blu-ray's: 1129DVD's: 226

  18. #68

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Frenkel Bekijk bericht
    een website van een artiest heeft tegenwoordig wel een webshop waar merchandise als T-shirts tot mokken worden aangeboden, maar ook CD's, DVD's en LP,s
    20 jaar geleden was je als artiest nog volledig afhankelijk van platenmaatschapijen en platenwinkels om je product aan de man te brengen maar wat is tegenwoordig nog de rol die tussenhandel ?.

    de kosten van het produceren van een CD lijkt mij niet zo zeer een groot struikelblok, volgens mij kun is een oplage van 1000 stuks (en waarschijnlijk nog veel minder) al rendabel,... de klassieke manier waarop de CD aan de man wordt gebracht lijkt mij het probleem.

    Als je je CD aan de man wilt brengen via de fysieke winkel moet je al snel tienduizenden CD's laten persen wil je alle winkels voorzien en heb je ook nog de kosten om die CD's in de winkels te krijgen. Vervolgens is het afwachten of je product verkocht gaat worden en natuurlijk wil de winkel er ook nog wat aan overhouden.

    Kortweg gezegd zie ik de CD niet zo snel verdwijnen maar wel de manier waarop deze aan de man wordt gebracht.
    Als een artiest via zijn eigen site (en natuurlijk bij optredens zelf) T-shirts en mokken kan verkopen waarom dan geen CD's en andere fysieke dragers.
    Het lijkt mij dat er wel voldoende vraag na is, en op deze manier kan men eenvoudig en zonder te groot risico aan deze vraag voldoen en er ook wat aan verdienen.
    Dat denk ik dus ook, dat het meer de manier van verkoop is.

    Vraag is er genoeg naar lijkt me zo.

  19. #69

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door le-nnart Bekijk bericht
    Voor iemand van 35 heb je wel 'ouderlijke' ideeën.

    Een smartphone is toch juist handig, je kan én 10 cd's meenemen, én 5 films én een stapel boek van 30 kilo én een fotocamera én een filmcamera etc etc. in een apparaat van nog geen 150 gram.
    En de kwaliteit is nauwelijks minder dan al die apparaten los.

    Enne, cd's branden is wel héél old-skool, gewoon hdmi kabeltje van je pc naar tv of een dnla setupje.
    10 cd's in lagere kwaliteit van itunes en het klinkt slechter dan een mp3 speler.
    5 films op een 4" scherm en recode op recode
    30 boeken en elke 2 seconden moeten scrollen
    een fotocamera waarbij elke pocketcam al beter werkt.
    een filmcamera zie het foto gebeuren.
    Internetten gaat redelijk maar niet voor echt internet gedoe imo wel handig om dingen op te zoeken in de winkel of bv een YT filmpje showen echt het "social" gebeuren

    maw Leuk zo'n smartphone ze kunnen een hele hoop maar zijn nog altijd minder dan de losse apparaten ervoor. Neem niet weg dat veel wel handig is om bv te laten zien als je onderweg ben.
    Artificial Intelligence is no match for natural stupidity | Mijn collectie

  20. #70

    Standaard

    Nog even terugkomend op het fysiek hebben van cd's;

    Het is erg fijn om nog een origineel te hebben als je Harddisk crashed bijvoorbeeld. Even origineel rippen en je bent weer klaar!

    Daarnaast is de kwaliteit van een geperste cd beter dan welke mp3 dan ook.
    Ok, er zijn soms high quality downloads te verkrijgen maar dat is zeldzaam en ook niet beschikbaar in elke genre muziek.

    Dus, vooralsnog voor mij alleen de fysieke cd's of high quality cd's die nog beter zijn.

  21. #71

    Standaard

    De kwaliteit van een MP3 (320 kbps) komt echt heel erg dicht in de buurt van CD kwaliteit. Misschien niet helemaal maar het is bijna niet te horen.

  22. #72

    Standaard

    Die bijna die jij noemt is voor mij echt heel duidelijk te horen! Dus voor mij alleen wav, flac en rips van cd of high quality cd's zoals xrcd enz.

    Ohja, en geen conversies van mp3 naar flac want dat maakt niets uit, mp3 naar flac is nog een steeds een gecomprimeerd bestand...Je bent de originele informatie immers toch al kwijt.

    Naarmate je installatie beter wordt, worden de verschillen ook duidelijker en makkelijker hoorbaar!


    Citaat Oorspronkelijk gepost door Jeroen D Bekijk bericht
    De kwaliteit van een MP3 (320 kbps) komt echt heel erg dicht in de buurt van CD kwaliteit. Misschien niet helemaal maar het is bijna niet te horen.

  23. #73

    Standaard

    Loop tegen deze discussie aan. Het gaat wel veel over downloads (om te behouden). Ik ben inmiddels uitgebreid drie online muziekdiensten aan het testen: spotify, music unlimited en deezer. Ik beluister de muziek op 320 kbps kwaliteit. Qua kwaliteit hoor ik weinig verschil met cd's. Heb bij wijze van proef paar cd's vergeleken met 'dezelfde' online muziekalbums via de M1HPA versterker en Beyerdynamic T1. Que kwaliteit hoor ik weinig verschil met cd's. Ik vind de cd's nog steeds - net iets - beter klinken. Als de muziek mij heel goed bevalt, koop ik toch de cd. Het grote voordeel is wel dat je nu eerst kunt testen of je de muziek wel goed vind.
    De maandkosten bedragen maximaal €9,99 per maand bij elke aanbieder. Waar ik wel tegen aanloop zijn wat technische kinderziektes. Spotify heeft met de ipod en pad apps grote problemen. Windows loopt heel goed. Music unlimited (sony) heeft met ipod app ook problemen. Trefwoord: bufferen van muziek. Deezer loopt heel goed op windows en ipod/ipad.
    Overigens komt er weer iets nieuws, waar de cd niet tegen kan, online muziek beluisteren met codec dolby true hd. Onkyo komt hiermee.
    Mijn ht-opstelling: LG Oled 65e6v, Onkyo TX-RZ1100, OPPO UDP-203 UHD Blu-ray Discspeler, Sony UBP-X800 4k Blu-ray speler, Panasonic DP-UB824, Marantz HD-CD-1, Ziggo Next, Mordaunt Short boxen 4 x MS908 Front, 1 x MS905 Centre, 2 x MS905 Bipolair Surround, 1 x avant 309i Subwoofer, Onkyo SKH-410 speakers, Sonos Play 5, Sonos Play 5 (2e generatie), Sonos sub.
    (2e generatie), Beyerdynamic T-1 koptelefoon

    Wat ik gezien heb

    Mijn collectie

  24. #74

    Standaard

    Ik koop ook altijd nog originele CD's. Die rip ik dan naar wav of mp3 (320kbps).

  25. #75

    Standaard

    De ogg vorbis codering van spottify vind ik toch een stuk muzikaler klinken dan de normale mp3 van de andere aanbieders.
    Die gewone mp3 vind ik maar oppervlakkig klinken vegeleken met ogg vorbis.
    Maar liever natuurlijk de cd of wav/41000.
    Of nog beter analoge lp of audiocassetes af en toe pak ik een audiocassete van 20 jaar geleden uit mijn kast dan valt me gelijk weer op hoe goed die dingen klinken veel beter als cd of zo.

Pagina 3 van 6 EersteEerste 123456 LaatsteLaatste

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •