Pagina 30 van 31 EersteEerste ... 20262728293031 LaatsteLaatste
De resultaten 726 tot 750 van 755 worden weergegeven.
  1. #726
    AllesOverFilm Forum Crew Avatar van Claudio Santulli
    Registratie datum
    May 2002
    Woonplaats
    Ja, tenzij de hemel naar beneden valt...

    Standaard

    Daarom mogen we heel blij zijn met Rogier die zo een van de oudste Nederlandse filmwebsites in leven houdt. Maar ik begrijp Jeroen ook, die stopt ook heel veel tijd in de site, zei het meer games. Tja, als ik optreed en me uitsloof, wil ik ook liever zo een zo groot mogelijk publiek en de leden hier zijn nog net niet op één hand te tellen. Toch zal het een gevalletje "als het je tijd is, is het je tijd" zijn...
    Creativity, it's all in the mind!
    So much to do, so little time...

    LG OLED EVO 83G26LA, Denon AVC-X8500HA, OPPO UDP-203, Ziggo Next Mini x3, Logitech Harmony Elite, B&W FPM-series, Cambridge Audio WS30 (7.1.2), SVS SB3000, Xbox Series X, PS5 Spider-man L.E., Samsung Z Fold4, Samsung Galaxy Tab S7

    That's no moon, it's a spacestation!
    We're gonna need a bigger boat!
    www.electricdriver.eu

  2. #727

    Standaard

    Ik zou het wel erg jammer vinden, als deze site ook nog stopt. Maar ja, heb zelf.ook geen tijd om zoiets er bij te doen. Ben ook al meer dan 20 jaar vaste bezoeker. Dvd.nl en dvdforum.nl . Tja er is ook al geen fysieke winkel meer te vinden. Mijn verzameling dijt desondanks nog steeds uit. Wel veel import, jammer genoeg.
    Formerleewarmer (Five StarTrader) en (SafeTrader)

    LG OLED77G36LA, Marantz SR7015, OPPO 203 UHD, speakers: Xanadu, Apple TV 4K

  3. #728

    Standaard

    Heel veel respect overigens voor Rogier die de boel draaiend houdt.
    DVD-pagina - DVD Info - Facebook - SafeTrader
    Ik heb een fantasy-boek geschreven! Lees er alles over hier!

  4. #729

    Standaard

    Bedankt voor het compliment allemaal

  5. #730

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Mark van L. Bekijk bericht
    Ik zou het wel erg jammer vinden, als deze site ook nog stopt. Maar ja, heb zelf.ook geen tijd om zoiets er bij te doen. Ben ook al meer dan 20 jaar vaste bezoeker. Dvd.nl en dvdforum.nl . Tja er is ook al geen fysieke winkel meer te vinden. Mijn verzameling dijt desondanks nog steeds uit. Wel veel import, jammer genoeg.

    In principe stopt deze site niet. De hosting wordt gewoon betaald en technisch wordt de site gewoon in leven gehouden. Ook qua content zie ik verder geen problemen, alleen denk ik dat het vanaf volgend jaar qua recensies wel minder wordt. En dat heeft voornamelijk te maken met de Hollywood stakingen en dat er minder films gaan uitkomen. Je ziet dat veel grote films al met een jaar zijn uitgesteld, dus dan ben je afhankelijk van de kleinere films van wie de cast en crew niet aangesloten waren bij de vakbonden die zijn gaan staken. Maar die komen vaak niet uit op fysieke media of daar hebben we geen contacten mee vanuit de redactie. Je ziet nu al dat labels als DFW geen nieuwsbrieven meer verstuurt mbt fysieke media en dat ik gelukkig wel weer met andere labels contact heb gekregen (The Searchers en Belga Films), maar de grootste is nog wel steeds Warner/Universal. Ik probeer weer met Sony contact te krijgen vwb de nieuwe releasestrategie met Nordic uitgaven, maar daar heb ik helaas nog geen terugkoppeling van gehad. Dus er gebeurt genoeg, alleen ben ik bang dat het aantal recensies volgend jaar drastisch lager gaat worden dan dit jaar.

  6. #731

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Werner Bekijk bericht
    Heel veel respect overigens voor Rogier die de boel draaiend houdt.
    Idem. Ben zelf al vele jaren voornamelijk lezer en soms schrijver, dus ik ben blij dat de site nog steeds bestaat. Vast onderdeel van m’n dagelijkse surfroutine.

    Toch vreemd dat de site zo uitgedund is. Ook al kopen veel mensen geen discs meer, ze zijn toch nog steeds filmliefhebber? Ik vermoed dat de film ook te lijden heeft onder het feit dat we allemaal zo overprikkeld zijn en nauwelijks nog tijd maken om ergens eens goed voor te gaan zitten.

    Vanuit dat oogpunt vind ik het ook nog altijd doodzonde dat de forums van IMDB verdwenen zijn. Iedere film had z’n eigen forumpje. Vaste prik was het om na het kijken van een film ff naar dat forum te gaan.

    Daar gebruik ik nu moviechat voor, maar dat is qua bezoekersaantallen natuurlijk niet te vergelijken.

  7. #732

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Marcccc Bekijk bericht
    Idem. Ben zelf al vele jaren voornamelijk lezer en soms schrijver, dus ik ben blij dat de site nog steeds bestaat. Vast onderdeel van m’n dagelijkse surfroutine.

    Toch vreemd dat de site zo uitgedund is. Ook al kopen veel mensen geen discs meer, ze zijn toch nog steeds filmliefhebber? Ik vermoed dat de film ook te lijden heeft onder het feit dat we allemaal zo overprikkeld zijn en nauwelijks nog tijd maken om ergens eens goed voor te gaan zitten.
    Goed en fijn om te horen dat je hier dagelijks bent! Tja, er is ook veel verloop geweest vanuit de crew omdat velen er geen zin meer in hadden en andere dingen wilde doen in het leven. Ook de eigenaar en voormalig hoofdredacteur is om deze reden niet meer aanwezig op de site, en dat is natuurlijk jammer. Ik denk dat het daar een beetje mee te maken heeft, dat men op een gegeven moment nog wel geniet van films maar dat men er niet meer over wil praten. Ook denk ik dat andere social media de tijd heeft ingenomen die voorheen werd gespendeerd aan dit forum.

    Vanuit dat oogpunt vind ik het ook nog altijd doodzonde dat de forums van IMDB verdwenen zijn. Iedere film had z’n eigen forumpje. Vaste prik was het om na het kijken van een film ff naar dat forum te gaan.

    Daar gebruik ik nu moviechat voor, maar dat is qua bezoekersaantallen natuurlijk niet te vergelijken.
    Blu-ray.com heeft nog wel een levendig form, ook per titel wordt er een post gemaakt. Daar kijk ik nog best wel eens naar.

  8. #733

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Rogier Burghout Bekijk bericht
    Ik denk dat het daar een beetje mee te maken heeft, dat men op een gegeven moment nog wel geniet van films maar dat men er niet meer over wil praten.
    Vind ik zeer vreemd. Blu-ray.com is natuurlijk ook leuk maar ik mis de Nederlandstalige insteek daar. Bovendien wordt, het mag wel eens gezegd worden, allesoverfilm.nl voldoende strak gemodereerd zodanig dat we hier niet dagelijks worden overvallen door Chiinese spammers die vervalste kledingstukken of medicijnen aan de man trachten te brengen. Allesoverfilm neemt daarbij voor mij een unieke plaats in en ik zou het zonde vinden als dit forum zou verdwijnen. Sociale media zijn ook maar zo-zo
    DVD-pagina - DVD Info - Facebook - SafeTrader
    Ik heb een fantasy-boek geschreven! Lees er alles over hier!

  9. #734

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Werner Bekijk bericht
    Vind ik zeer vreemd. Blu-ray.com is natuurlijk ook leuk maar ik mis de Nederlandstalige insteek daar. Bovendien wordt, het mag wel eens gezegd worden, allesoverfilm.nl voldoende strak gemodereerd zodanig dat we hier niet dagelijks worden overvallen door Chiinese spammers die vervalste kledingstukken of medicijnen aan de man trachten te brengen. Allesoverfilm neemt daarbij voor mij een unieke plaats in en ik zou het zonde vinden als dit forum zou verdwijnen. Sociale media zijn ook maar zo-zo

    Het forum zal zeker niet verdwijnen voorlopig denk ik. Er is genoeg interesse en het feit dat de diverse persbureaus erg tevreden zijn over de aandacht die we geven aan hun releases geeft aan dat we zeker voor komend jaar nog wel genoeg content hebben. En het tij begint ook een beetje te keren als het gaat om het stijgende succes van streamingsdiensten. Niet alleen wordt er geklaagd over de hoge prijzen en het versnipperde aanbod, maar ook bekende regisseurs als Christopher Nolan protesteert hevig tegen deze diensten en wil zelfs dat Oppenheimer de komende jaren niet gestreamd mag worden. Dat geeft wel iets aan. En ook labels als Sony gaan toch weer overstag met het maken van fysieke releases die geschikt zijn voor de Nederlandse markt. Ook Disney gaat weer wat back catalogue uitbrengen door de bemoeienis van regisseur James Cameron. En ook hij was persoonlijk betrokken bij het feit dat Avatar 2 uberhaupt op 3D bluray werd uitgebracht. Dus ik zie wel positieve ontwikkelingen als het gaat om de fysieke markt, alleen moeten wij Nederlands het wereldwijd bekijken, en niet door een koker naar alleen ons eigen land. In Nederland wordt het gewoon lastiger om echt puur Nederlandse uitgaven te verwachten, het wordt denk ik steeds vaker een combinatie titel met andere landen.

  10. #735

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Rogier Burghout Bekijk bericht
    het wordt denk ik steeds vaker een combinatie titel met andere landen.
    Dat Sony tegenwoordig partnert met Scandinavische landen in plaats van met Frankrijk vind ik dan weer een zeer positieve ontwikkeling. Ik ben eens benieuwd of ze Outlander 7.1 binnenkort gaan uitbrengen.
    DVD-pagina - DVD Info - Facebook - SafeTrader
    Ik heb een fantasy-boek geschreven! Lees er alles over hier!

  11. #736

    Standaard

    Het aantal posters is al een tijdje laag, dat is wel jammer. Je ziet steeds dezelfde mensen posten. En aan de ene kant niet zo gek, want er is over het algemeen weinig respons op een post. Dan kan ik mij voorstellen dat sommigen denken: al die moeite en dan 0 reacties. Ik blijf mijn best doen om leuke nieuwe dingen die ik heb gezien op het forum te plaatsen maar soms denk ik ook: waarom nog?.

  12. #737

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door rogue Bekijk bericht
    Het aantal posters is al een tijdje laag, dat is wel jammer. Je ziet steeds dezelfde mensen posten. En aan de ene kant niet zo gek, want er is over het algemeen weinig respons op een post. Dan kan ik mij voorstellen dat sommigen denken: al die moeite en dan 0 reacties. Ik blijf mijn best doen om leuke nieuwe dingen die ik heb gezien op het forum te plaatsen maar soms denk ik ook: waarom nog?.
    Misschien een goed voornemen om het nieuwe jaar straks in te zetten? Hier wat meer posten...
    DVD-pagina - DVD Info - Facebook - SafeTrader
    Ik heb een fantasy-boek geschreven! Lees er alles over hier!

  13. #738

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door rogue Bekijk bericht
    Het aantal posters is al een tijdje laag, dat is wel jammer. Je ziet steeds dezelfde mensen posten. En aan de ene kant niet zo gek, want er is over het algemeen weinig respons op een post. Dan kan ik mij voorstellen dat sommigen denken: al die moeite en dan 0 reacties. Ik blijf mijn best doen om leuke nieuwe dingen die ik heb gezien op het forum te plaatsen maar soms denk ik ook: waarom nog?.
    Tja, ik heb dit soms ook wel bij recensies. Nauwelijks respons en anders wel dat er spelfouten inzitten. Tja, ook niet de eerste reactie die je verwacht. Maar goed, aan de andere kant is het voor mij een leuke manier om mn collectie up to date te houden met leuke titels. En dit jaar is een persoonlijk recordjaar vwb de aantallen, dus dat is altijd wel leuk.

  14. #739

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Rogier Burghout Bekijk bericht
    Tja, ik heb dit soms ook wel bij recensies. Nauwelijks respons en anders wel dat er spelfouten inzitten. Tja, ook niet de eerste reactie die je verwacht. Maar goed, aan de andere kant is het voor mij een leuke manier om mn collectie up to date te houden met leuke titels. En dit jaar is een persoonlijk recordjaar vwb de aantallen, dus dat is altijd wel leuk.
    Een forum wordt vaak meer gebuikt als klantenservice en minder als bron voor onderzoek en ontwikkeling.

    Daarnaast gaan producenten, dienstverleners en producten steeds meer op elkaar lijken en dat zorgt ook voor minder discussies. Als we niet tevreden zijn over een bepaald product, dienst of technologie moeten we het kopen en er gebruik van maken om er bij te kunnen horen.

    Discussies leveren volgens mij ook weinig op, zelfs als die inhoudelijk en zinnig zijn.
    Laatst aangepast door Gerco Stuivenberg : 28-11-2023 om 14:31
    Geef geluid de ruimte.
    Mijn HT

  15. #740

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Gerco Stuivenberg Bekijk bericht

    Daarnaast gaan producenten, dienstverleners en producten steeds meer op elkaar lijken en dat zorgt ook voor minder discussies. Als we niet tevreden zijn over een bepaald product, dienst of technologie moeten we het kopen en er gebruik van maken om er bij te kunnen horen.
    Als je erover wilt meepraten of kritiek wilt leveren, dan wel natuurlijk. Maar je moet in principe niks natuurlijk, of je hebt last van een grote mate van FOMO...

  16. #741

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Werner Bekijk bericht
    Misschien een goed voornemen om het nieuwe jaar straks in te zetten? Hier wat meer posten...
    Volgens mij post ik al veel i.v.m. anderen .

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Rogier Burghout Bekijk bericht
    Tja, ik heb dit soms ook wel bij recensies. Nauwelijks respons en anders wel dat er spelfouten inzitten. Tja, ook niet de eerste reactie die je verwacht. Maar goed, aan de andere kant is het voor mij een leuke manier om mn collectie up to date te houden met leuke titels. En dit jaar is een persoonlijk recordjaar vwb de aantallen, dus dat is altijd wel leuk.
    Dat kan ik mij voorstellen over die spelfouten.....
    Aan de andere kant kun je het positief zien dat het wel aandachtig gelezen wordt .

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Gerco Stuivenberg Bekijk bericht
    Een forum wordt vaak meer gebuikt als klantenservice en minder als bron voor onderzoek en ontwikkeling.

    Daarnaast gaan producenten, dienstverleners en producten steeds meer op elkaar lijken en dat zorgt ook voor minder discussies. Als we niet tevreden zijn over een bepaald product, dienst of technologie moeten we het kopen en er gebruik van maken om er bij te kunnen horen.

    Discussies leveren volgens mij ook weinig op, zelfs als die inhoudelijk, zinnig zijn.
    Steeds meer op elkaar lijken? Heb je het dan over films en series? Niets is minder waar, er is nog zoveel enorm veel variatie in wat er uitkomt. Je zin niet tevreden maar wel kopen is onbegrijpelijk trouwens, wat bedoel je hiermee?

  17. #742

    Standaard

    1000%

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Werner Bekijk bericht
    Heel veel respect overigens voor Rogier die de boel draaiend houdt.
    DVDPROFILER
    LG OLED 65G36LA; SONY HT-A9; SONY SA-SW5; Pioneer BDP LX58; SONY UBP-X700(Regio A/1 voor BD/DVD); Logitech Harmony Companion; Google Nest Hub's; Nvidia Shield 2019; PS3 60GB

  18. #743

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door rogue Bekijk bericht
    Steeds meer op elkaar lijken? Heb je het dan over films en series? Niets is minder waar, er is nog zoveel enorm veel variatie in wat er uitkomt. Je zin niet tevreden maar wel kopen is onbegrijpelijk trouwens, wat bedoel je hiermee?
    Ik heb het dan over apparaten waarmee ze afgespeeld, bekeken en beluisterd worden. Het zou mij niet verbazen als een soundbar van merk A met doorzichtige voorkant dezelfde weergevers en afstemming heeft als die van merk B met een mooi stofje er omheen.

    Films en series lijken weinig op elkaar, maar als product lijken ze heel veel op elkaar en je hebt ook weinig keus in hoe het op een schijf is geperst.

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Rogier Burghout Bekijk bericht
    Als je erover wilt meepraten of kritiek wilt leveren, dan wel natuurlijk. Maar je moet in principe niks natuurlijk, of je hebt last van een grote mate van FOMO...
    Ik heb geen last van FOMO, want er zijn genoeg streams.
    Laatst aangepast door Gerco Stuivenberg : 27-11-2023 om 17:44
    Geef geluid de ruimte.
    Mijn HT

  19. #744

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Gerco Stuivenberg Bekijk bericht
    Ik heb het dan over apparaten waarmee ze afgespeeld, bekeken en beluisterd worden. Het zou mij niet verbazen als een soundbar van merk A met doorzichtige voorkant dezelfde weergevers en afstemming heeft als die van merk B met een mooi stofje er omheen.

    Films en series lijken weinig op elkaar, maar als product lijken ze heel veel op elkaar en je hebt ook weinig keus in hoe het op een schijf is geperst.
    Als product lijken ze heel veel op elkaar? Omdat ze op een DVD, blu-ray of UHD staan? Natuurlijk is de keus beperkt qua video (ze zijn zeker bij oudere films afhankelijk welke elementen gebruikt konden worden) en audio (je hebt maar zoveel formaten). En je hebt nooit keus gehad hoe het op een schijf is geperst, dat geldt al zolang je films kunt kopen.
    Dus ik begrijp eerlijk gezegd nog steeds niet wat je hiermee wilt zeggen.

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Gerco Stuivenberg Bekijk bericht
    Ik heb geen last van FOMO, want er zijn genoeg streams.
    Ik dacht dat jij juist alleen films met een bepaalde geluidskwaliteit wilde kijken?

  20. #745

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door rogue Bekijk bericht
    Als product lijken ze heel veel op elkaar? Omdat ze op een DVD, blu-ray of UHD staan? Natuurlijk is de keus beperkt qua video (ze zijn zeker bij oudere films afhankelijk welke elementen gebruikt konden worden) en audio (je hebt maar zoveel formaten). En je hebt nooit keus gehad hoe het op een schijf is geperst, dat geldt al zolang je films kunt kopen.
    Dus ik begrijp eerlijk gezegd nog steeds niet wat je hiermee wilt zeggen.
    In het DVD-tijdperk hadden we soms de keuze tussen een standaard-uitgave, een speciale uitgave of bvb een superbit. In het geval van Speed(Fox) was de speciale uitgave de verpakking anders, zat er een extra schijf bij en had de film ook DTS. Dolby had toen stevige concurrentie kunnen bieden door er voor te zorgen dat de DVD's een 640kbps hadden, maar volgens mij konden veel decoders dat niet verwerken en daarom is de bitrate bij DVD's nog steeds veel lager dan met die codec mogelijk is.

    In het BD-tijdperk heeft Warner een paar films uitgebracht die zowel Dolby TrueHD en DTS-HD hadden zoals Push. Als koper kon je daarmee zelf een vergelijking doen en het zou mij niet verbazen dat Warner vanwege de bevindingen van de kopers er voor gekozen heeft om de BD's te voorzien van DTS-HD MA.

    Door de ellende met de soundbars van bvb Sonos en Bose en met de eARC van veel TV's, krijgen we alleen nog maar Dolby Atmos of DTS-HD MA. Universal, Paramount en Sony hadden nog geprobeerd om de fysieke films wat meer waarde te geven door bij een paar films DTS:X te gebruiken en dat was gelukt, maar door de ellende met de winkels en de fabrikanten is dat geen succes geworden.

    Citaat Oorspronkelijk gepost door rogue Bekijk bericht
    Ik dacht dat jij juist alleen films met een bepaalde geluidskwaliteit wilde kijken?
    Wat is kwaliteit? Geluid wat er voor zorgt dat je een beleving krijgt die bij een film hoort of waarmee veel gerommeld is om te voorkomen dat de massa gaat klagen? Begrijp me niet verkeerd, maar zoals films nu uitgebracht en weergegeven worden heeft volgens mij weinig met kwaliteit en beleving te maken. Tegenwoordig proberen ze met alles rekening te houden en ik denk dat de massa van nu het ook daarom minder interessant vindt dan de massa van vroeger.
    Laatst aangepast door Gerco Stuivenberg : 28-11-2023 om 14:54
    Geef geluid de ruimte.
    Mijn HT

  21. #746

    Standaard

    Rogier: Zet op het eind even een haakje is in titel van Dragon's Dogma 2 ? of kan ik dat zelf ?

  22. #747

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door jeroeni Bekijk bericht
    Rogier: Zet op het eind even een haakje is in titel van Dragon's Dogma 2 ? of kan ik dat zelf ?
    Je kan zelf je post aanpassen en via “Geavanceerde opties” ook de topictitel, maar ik heb het nu even voor je gedaan

  23. #748

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Rogier Burghout Bekijk bericht
    Je kan zelf je post aanpassen en via “Geavanceerde opties” ook de topictitel, maar ik heb het nu even voor je gedaan
    Bedankt
    De volgende keer kan ik het zelf.

  24. #749

    Standaard

    Rogier: Ik moet je weer lastig vallen.Die Blade game moet bij exclusives
    Microsoft zal er denk alles aan doen om deze exclusief voor Xbox/PC te houden.Niemand heeft een idee van wanneer Marvel die deal met Arkane heeft gemaakt.

  25. #750

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door jeroeni Bekijk bericht
    Rogier: Ik moet je weer lastig vallen.Die Blade game moet bij exclusives
    Microsoft zal er denk alles aan doen om deze exclusief voor Xbox/PC te houden.Niemand heeft een idee van wanneer Marvel die deal met Arkane heeft gemaakt.
    Bij deze verplaatst

Pagina 30 van 31 EersteEerste ... 20262728293031 LaatsteLaatste

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •