Pagina 2 van 2 EersteEerste 12
De resultaten 26 tot 48 van 48 worden weergegeven.
  1. #26

    Standaard

    Pulse van Pink Floys is helaas opgenomen op (SD) tape. Heel erg jammer... Dat concert zag ik onlangs voor het eerst op Youtube, en het is echt een gaaf concert!
    Geldt denk ik voor veel oudere opnames van concerten...
    Misschien is de reden hiervan dat enige mobiliteit van de camera's een vereiste was? Dat gaat lastig met die grote filmrollen, dus dan maar tape... Misschien dat ook het kostenplaatje een rol speelde.
    Mijn thuisbios: LG OLED65C7V tv, LG UP970 4K blu-ray player, Denon AVR-2313 receiver, Klipsch RF-62 (fronts), Klipsch RC-62 (center), Klipsch RB-51 (rears), Klipsch Ksw-10 (sub)

  2. #27

    Standaard

    Had alles met kosten te maken en het idee van toen dat SD goed genoeg was, deze films zouden toch nooit op groot scherm in de bios vertoond worden. Het gemak speelde ook mee natuurlijk, videocamera's waren kleiner dan filmcamera's.

  3. #28

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Oakey Bekijk bericht
    - Prince - Sign 'o' the times (1987, film, alleen op DVD)
    Die bestaat inmiddels: ik heb hem voor me liggen.

    In Australië en Japan is ie op BD uitgebracht. Ik heb de Australische:


  4. #29

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Richard B. Bekijk bericht
    Die bestaat inmiddels: ik heb hem voor me liggen.

    In Australië en Japan is ie op BD uitgebracht. Ik heb de Australische:

    En hoe is de beeld- en geluidskwaliteit?

  5. #30

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door rogue Bekijk bericht
    En hoe is de beeld- en geluidskwaliteit?
    Ik heb hem zelf nog niet bekeken en ik zal mijn indrukken posten zodra ik dat gedaan heb. Een reactie op het forum van blu-ray.com was in ieder geval positief: http://forum.blu-ray.com/showthread.php?t=237980

  6. #31

    Standaard

    U2 Go Home - Live At Slane Castle
    The future is Blu

  7. #32

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Richard B. Bekijk bericht
    Ik heb hem zelf nog niet bekeken en ik zal mijn indrukken posten zodra ik dat gedaan heb. Een reactie op het forum van blu-ray.com was in ieder geval positief: http://forum.blu-ray.com/showthread.php?t=237980
    Die positieve reactie gaat over de Japanse uitgave. Over de Australische blurayuitgave zegt men juist dat deze een 'questionable quality' heeft.

    De muziekfilm Unstaged met Duran Duran van David Lynch komt in augustus op bluray uit in Italië en Japan. Hier de link naar de Italiaanse uitgave: http://www.amazon.it/Duran-Duran-Uns...A11IL2PNWYJU7H

  8. #33

    Standaard

    Ik mis ook nog steeds "The Eagles - Hell Freezes Over" op BD

  9. #34

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door TifKag Bekijk bericht
    Ik mis ook nog steeds "The Eagles - Hell Freezes Over" op BD
    Ik ook!
    The future is Blu

  10. #35

    Standaard

    Michael Jackson: 30th Anniversary Celebration
    My Other Ride is A Rollercoaster ....

  11. #36

    Standaard

    Tja, zo kunnen we nog een hele tijd doorgaan. Concerten die ooit op DVD zijn uitgebracht, zullen alleen bij hoge uitzondering nog eens op Blu-ray verschijnen. Muziek op Blu-ray is nu eenmaal een ondergeschoven kindje, ook op dvd.nl. Ik kan me niet herinnering op deze site ooit een review van een concert Blu-ray gezien te hebben...
    TV: Samsung UE55F8000 (3D) / Samsung UE49KS8000 (4K) | Blu-rayspeler: Oppo UDP-203 (4K/3D, regiovrij) / Panasonic DP-UB9004EG (4K/3D) | AV-receiver: Yamaha RX-A2080 Aventage / Yamaha RX-A880 Aventage | Luidsprekers: KEF KHT3005SE 5.1 / Dali Ikon 5 Mk2 | Surround koptelefoon: Sony MDR-HW700DS | Draadloze koptelefoon: Apple AirPods Max

  12. #37
    AllesOverFilm Forum Crew Avatar van Claudio Santulli
    Registratie datum
    May 2002
    Woonplaats
    Ja, tenzij de hemel naar beneden valt...

    Standaard

    Niet heel veel, maar heel af en toe wel, maar dan vaak ook meer de documentaires. Maar zo door de jaren heen toch best een flink aantal. Uiteraard meer DVD's, maar dat is inherent aan het aanbod en het feit dat het vooral enkele jaren terug was.


    http://dvd.nl/recensies/?search=&med...=-publish_date
    Laatst aangepast door Claudio Santulli : 14-08-2015 om 18:18
    Creativity, it's all in the mind!
    So much to do, so little time...

    LG OLED EVO 83G26LA, Denon AVC-X8500HA, OPPO UDP-203, Ziggo Next Mini x3, Logitech Harmony Elite, B&W FPM-series, Cambridge Audio WS30 (7.1.2), SVS SB3000, Xbox Series X, PS5 Spider-man L.E., Samsung Z Fold4, Samsung Galaxy Tab S7

    That's no moon, it's a spacestation!
    We're gonna need a bigger boat!
    www.electricdriver.eu

  13. #38

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Oakey Bekijk bericht
    Die positieve reactie gaat over de Japanse uitgave. Over de Australische blurayuitgave zegt men juist dat deze een 'questionable quality' heeft.
    Ik heb hem inmiddels bekeken en ik heb er zelf geen klachten over. Ik heb beide NL DVD-uitgaves en de Australische BD is een prima upgrade. Scherpte en kleur zijn duidelijk beter en ook het geluid is een flinke vooruitgang. Ik vind wel dat ie redelijk wat grain bevat (vooral in de donkere shots) en af en toe wat vuil. Maar niets storends verder: de film ziet er beter uit dan ik hem ooit gezien heb.

  14. #39

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Hombre Bekijk bericht
    Voor de liefhebbers van muziek toen je nog talent moest hebben...

    Supertramp Live In Paris is eindelijk op blu-ray

    De deze is afkomstig van een 16mm film bron en heeft 96kHz/24bits audio
    Deze laatst gekocht, werkelijk prachtig! Echt leuk om zo'n oud concert in deze kwaliteit te zien (wel wat DNR maar dat mag de pret niet drukken).

    Nu wachten tot de erven Bowie eindelijk eens die Stage-film opgenomen in Earls Court in 1978 uitbrengen, zou er op bluray geweldig uitzien. Van deze topartiest moeten we het nu doen met wat dvd's van jaren-'80-concerten op video geschoten, een onderbelicht en daardoor onscherp (en bij vlagen onkijkbaar) Ziggy Stardust concert en een 2003 concert in SD (en lager)...

  15. #40

    Standaard

    Ik snap niet waarom concert blu-ray's zo stiefmoederlijk behandeld worden.

    Het is voor mij dé enige manier om echt het onderste uit de kan te halen bij uw HT-installatie.
    Kort door de bocht: als je nu weinig of meer detail hoort bij een ontploffing of een overvliegend vliegtuig... who bloody cares?
    Maar extra definitie bij concerten is echt wel smullen!

  16. #41

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Sylver Bekijk bericht
    Ik snap niet waarom concert blu-ray's zo stiefmoederlijk behandeld worden.

    Het is voor mij dé enige manier om echt het onderste uit de kan te halen bij uw HT-installatie.
    Kort door de bocht: als je nu weinig of meer detail hoort bij een ontploffing of een overvliegend vliegtuig... who bloody cares?
    Maar extra definitie bij concerten is echt wel smullen!
    Tja, hier zijn de meningen dus klaarblijkelijk over verdeeld. Gezien de verkoopaantallen van film ivt concerten houden de meeste mensen dus wel van meer detail bij een vliegtuig dan bij een zanger(es) of een band. Ik denk dat het ene niet slechter is dan de ander, maar vraag-aanbod beslist nu eenmaal.
    Laatst aangepast door Rogier Burghout : 01-01-2017 om 19:09

  17. #42

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Rogier Burghout Bekijk bericht
    Tja, hier zijn de meningen dus klaarblijkelijk over verdeeld. Gezien de verkoopaantallen van film ivt concerten houden de meeste mensen dus wel van meer detail bij een vliegtuig dan bij een zanger(es) of een band. Ik denk dat het ene niet slechter is dan de ander, maar vraag-aanbod beslist nu eenmaal.
    Wanneer je wel eens in een winkel als de MM bent geweest, dan heb je kunnen zien en horen hoe concerten daar weergegeven worden. Vaak is dat alleen maar met een groot scherm waarbij het geluid weergegeven wordt via de luidsprekers van de TV of het slaapkamer-apparaat wat daar onder hangt of ligt. Op deze manier kunnen de meeste mensen geen goede indruk krijgen van wat (de schijf met) het concert te bieden heeft. Daar komt bij dat als de bron geen meer-kanaals HD-geluid heeft of dit niet op de cover wordt vermeld, deze ook moeilijk verkoopbaar zijn. Dit zijn nog een paar redenen waarom er weinig vraag naar is. De andere hebben te maken met hoe sommige concerten op een schijf zijn gezet en de kwaliteit van bvb. een DVD-versie.

    Om meer vraag en aanbod te genereren is er dus veel nodig, zal er dus meer moeten gebeuren dan alleen een concert op een schijfje te zetten en in de schappen te leggen.
    Laatst aangepast door Gerco Stuivenberg : 07-01-2017 om 16:16
    Geef geluid de ruimte.
    Mijn HT

  18. #43

    Standaard

    Zou het er wat mee te maken kunnen hebben dat het geluid bij een (pop)concert - als je er live bij bent - vaak zo afschuwelijk klinkt? Veel te hard, zang en muziek compleet uit balans, waardeloze akoestiek. En dat mensen dan denken dat een opname van datzelfde concert dus net zo slecht klinkt? Ik heb best wel een grote collectie concert-/muziek Blu-rays en ze klinken vrijwel zonder uitzondering voortreffelijk. Overigens, lang niet altijd is de 5.1-track beter; ik heb Blu-rays waarbij ik liever naar de LPCM-stereo track luister omdat die gewoon beter (en voller) klinkt.
    TV: Samsung UE55F8000 (3D) / Samsung UE49KS8000 (4K) | Blu-rayspeler: Oppo UDP-203 (4K/3D, regiovrij) / Panasonic DP-UB9004EG (4K/3D) | AV-receiver: Yamaha RX-A2080 Aventage / Yamaha RX-A880 Aventage | Luidsprekers: KEF KHT3005SE 5.1 / Dali Ikon 5 Mk2 | Surround koptelefoon: Sony MDR-HW700DS | Draadloze koptelefoon: Apple AirPods Max

  19. #44

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Marcel Hoeve Bekijk bericht
    Zou het er wat mee te maken kunnen hebben dat het geluid bij een (pop)concert - als je er live bij bent - vaak zo afschuwelijk klinkt? Veel te hard, zang en muziek compleet uit balans, waardeloze akoestiek. En dat mensen dan denken dat een opname van datzelfde concert dus net zo slecht klinkt? Ik heb best wel een grote collectie concert-/muziek Blu-rays en ze klinken vrijwel zonder uitzondering voortreffelijk. Overigens, lang niet altijd is de 5.1-track beter; ik heb Blu-rays waarbij ik liever naar de LPCM-stereo track luister omdat die gewoon beter (en voller) klinkt.
    Inderdaad, de meeste concert blu-ray's zijn echt wel een orgasme voor het oor!
    Daarom dat het verlangen naar meer concerten op blu-ray echt wel heel groot is.

  20. #45

    Standaard

    Het grote publiek is niet meer met muziek bezig. Het is allemaal Spotify low-fi en de Toppers live. Concertvideo's of dvd's zijn ook nooit groot geweest, maar toen werd er iig nog gewoon betaald voor muziek. Nu niet meer, dus ook niet voor concertfilms, want alles staat al op YT.

    Heel jammer. Concert-dvd's en blurays worden nu iets voor in een deluxebox of special edition als extra. Als stand-alone product zie ik weinig toekomt helaas.

  21. #46

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Oakey Bekijk bericht
    Het grote publiek is niet meer met muziek bezig. Het is allemaal Spotify low-fi en de Toppers live. Concertvideo's of dvd's zijn ook nooit groot geweest, maar toen werd er iig nog gewoon betaald voor muziek. Nu niet meer, dus ook niet voor concertfilms, want alles staat al op YT.

    Heel jammer. Concert-dvd's en blurays worden nu iets voor in een deluxebox of special edition als extra. Als stand-alone product zie ik weinig toekomt helaas.
    En net dit weekend kwam Tidal met hun high-res master-quality albums naar buiten (MQA).
    Gelukkig dat sommige streaming-services toch nog om kwaliteit geven!

  22. #47

    Standaard

    Maar uiteindelijk zijn het net de lofi-streamingdiensten die populair zijn (spotify & apple).

    Qobuz en Tidal worden al van dag 1 belachelijk gemaakt door de intellectuele Apple-slaafjes uit de mediawereld.

    Apple zou proberen grote media-platforms (o.a. vrt en kranten) te overtuigen om van spotify naar apple over te stappen. Als dat lukt is het over and out met spotify.
    En waarschijnlijk ook met de kwalitatieve streamingdiensten.
    Laatst aangepast door .:Quadran:. : 08-01-2017 om 20:19

  23. #48

    Standaard

    The Circus starring Britney Spears
    **** me gently with a chainsaw.

Pagina 2 van 2 EersteEerste 12

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •