De resultaten 1 tot 11 van 11 worden weergegeven.

Discussie: Trust Televiewer

  1. #1

    Standaard Trust Televiewer

    Wie o wie heeft er ervaringen met de Trust televiewer ? Ik wil hem gaan gebruiken om via een laptop (kan natuurlijk geen videokaart met tv-out in) Divx af te spelen op een oude tv (kleine afstand want een laptop is lekker mobiel).

    Sjoerd
    Skoers@chello.nl

  2. #2

    Standaard

    Heej Sjoerd...

    Ik heb die televiewer van trust ook. Div-X op tv kijken is echt super dan, ook ik gebruik hem vanaf mn laptop.

    Het ligt er wel aan welk bestuursysteem je gebruikt, ik had eerst windows 2000 engelse versie erop staan, toe kreeg ik alleen zwart-wit beeld, dus schoot niet echt op... Nu heb ik de NL-versie, dat werkt perfect, ook onder 98 SE getest, werkt ook perfect...

    Het is alleen jammer dat de maximale resolutie maar 640x480 is(tenminste van de versie die ik heb) . Dus een spel spelen op mn tv zit er niet in...

    Op een breedbeeld is het nog mooier, de zwarte balken die je op je laptop hebt, verdwijnen bijna helemaal.. SUPER gewoon

    Hoop je genoeg geinformeerd te hebben, anders roept u maar!

    GeGroeT, Tim
    "When did I realize I was God? Well, I was praying and suddenly I realized that I was talking to myself."

    [ DVD website v1 ][ v2 ][ Collectie]

  3. #3

    Standaard televiewer

    Het is alleen jammer dat de maximale resolutie maar 640x480 is(tenminste van de versie die ik heb) . Dus een spel spelen op mn tv zit er niet in...

    Op een breedbeeld is het nog mooier, de zwarte balken die je op je laptop hebt, verdwijnen bijna helemaal.. SUPER gewoon

    Hoop je genoeg geinformeerd te hebben, anders roept u maar.

    Nou, volgens mij is de resolutie :

    "Ondersteunt resoluties 640 x 480, 800 x 600 en 1024 x 768, ge
    en extra stuurprogramma's nodig".

    Maar hoe het in te stellen is weet ik niet. Wel schijnt het zo te zijn dat als je hogere resoluties gebruikt dat de kwaliteit minder wordt omdat de tv dat niet aankan. Of heb jij zo'n oud model televiewer ? Ook schijnt het heel belangrijk voor de kwaliteit te zijn om korte kabels te gebruiken. Overigens ondersteund mijn tv alleen Scart, geen Svideo ofzo. Gebruik jij die tulpstekkertjes om je tv aan te sluiten of de RGB-SCART kabel (die krijg ik er namelijk niet bij mijn bestelde 2ehandsje

    Sjoerd

  4. #4

    Standaard Re: televiewer

    Citaat Oorspronkelijk gepost door sjoerdkoers
    ....
    Nou, volgens mij is de resolutie :

    "Ondersteunt resoluties 640 x 480, 800 x 600 en 1024 x 768, ge
    en extra stuurprogramma's nodig".

    Maar hoe het in te stellen is weet ik niet. Wel schijnt het zo te zijn dat als je hogere resoluties gebruikt dat de kwaliteit minder wordt omdat de tv dat niet aankan. Of heb jij zo'n oud model televiewer ? Ook schijnt het heel belangrijk voor de kwaliteit te zijn om korte kabels te gebruiken. Overigens ondersteund mijn tv alleen Scart, geen Svideo ofzo. Gebruik jij die tulpstekkertjes om je tv aan te sluiten of de RGB-SCART kabel (die krijg ik er namelijk niet bij mijn bestelde 2ehandsje

    Sjoerd
    Ik gebruikte ook eerst alleen de scart aansluiting, nu svideo kabel.. Maar met die scart aansluiting had ik nergens last van, en ook niet van die resolutie, de film blijft toch gelijk, op welke resolutie je hem kijkt tenslotte...

    Ik kan het doosje van de viewer zo 1,2,3 niet vinden, ik heb hem al wel bijna een jaartje, ik heb er wel eens iemand over gehoord hoe dat zat met die grotere resoluties, maar kan het me ff niet meer herrinneren

    Ik zal het nog eens navragen...
    "When did I realize I was God? Well, I was praying and suddenly I realized that I was talking to myself."

    [ DVD website v1 ][ v2 ][ Collectie]

  5. #5

    Standaard televiewer

    http://www.brightsite.com/download/televiewer kan je de PDF handleiding downloaden. Maar volgens mij staat er niets bijzonders in. Moet je maar effe kijken.
    op de site van trust heb je ook een FAQ enzo bij customer care.

    Je gebruikte de RGB->Scart kabel zeker ? ik zal eens kijken of ik die nog kan bestellen. Of wil jij hem verkopen ?

    Sjoerd

  6. #6

    Standaard

    Ik ga die handleiding zo eens lezen...

    Ik zou je hem wel willen verkopen, maar die zat bij mn Playstation, en zonder mn playstation kan ik niet

    Het is gewoon een "verdeelblokje" die doe je in je scartuitgang op de tv. Op dit blokje zitten de RGB aansluitingen... Dus kan je ook nog eens het geluid via je stereo installatie laten gaan, ipv via de tv!

    Ik heb deze schakels bij de mediamarkt zien liggen, zijn niet zo heel erg duur, geloof 10 piek.
    "When did I realize I was God? Well, I was praying and suddenly I realized that I was talking to myself."

    [ DVD website v1 ][ v2 ][ Collectie]

  7. #7

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door System 3rror
    Ik ga die handleiding zo eens lezen...

    Ik zou je hem wel willen verkopen, maar die zat bij mn Playstation, en zonder mn playstation kan ik niet

    Het is gewoon een "verdeelblokje" die doe je in je scartuitgang op de tv. Op dit blokje zitten de RGB aansluitingen... Dus kan je ook nog eens het geluid via je stereo installatie laten gaan, ipv via de tv!

    Ik heb deze schakels bij de mediamarkt zien liggen, zijn niet zo heel erg duur, geloof 10 piek.
    Nou, op www.brightsite.com/download/televiewer kan je ook de JPEG zien met alle kabeltjes. Daar is de RGB-> scart echt een kabeltje met een andere aansluiting dan 3 tulpjes. Heb jij niet een uitgang met pinnetjes op je Televiewer zitten ?

  8. #8

    Standaard

    ik zal vanavond even voor je kijken, heb hem nu niet bij de hand... dan zal ik even beschrijven hoe ik hem heb aangesloten aan de hand van dat plaatje...

    GeGroeT, Tim
    "When did I realize I was God? Well, I was praying and suddenly I realized that I was talking to myself."

    [ DVD website v1 ][ v2 ][ Collectie]

  9. #9

    Standaard

    Ok, daar ben ik weer... Heb hem even opgehaald!

    Je begrijpt neem ik aan hoe je hem op je laptop aansluit!?

    Ik gebruikte op de televiewer de video-out uitgang met de composite video kabel (aangezien ik op mn tv toen der tijd alleen maar scart aansluiting had).
    In mn tv deed ik het scart-verlengstukje (weet de naam er niet van, maar in elk geval kreeg ik nu de mogelijkheid om 3 tulpjes erin te doen), welke ik bij de playstation heb gekregen... Nou en dan wijst het wel voorzich..
    Deze blokjes zijn ook gewoon te koop bij een electronica zaak volgens mij. Bij de mediamarkt in ieder geval wel!

    Nu doe ik alles via de S-video kabel, gaat sneller, en verlies minder kwaliteit.

    Verder moest ik van de Switches alleen nr 2 op on zetten, en dit was het.. kijken maar!

    Succes er verder mee!
    "When did I realize I was God? Well, I was praying and suddenly I realized that I was talking to myself."

    [ DVD website v1 ][ v2 ][ Collectie]

  10. #10

    Standaard

    Thx ! als ik maandag het apparaatje binnen heb zal ik mijn komen melden hoe hij bevalt !

  11. #11

    Standaard

    Ok, is goed... succes ermee
    Ik hoor het wel, en als je nog vragen hebt, stel ze gerust...

    gegroet, Tim
    "When did I realize I was God? Well, I was praying and suddenly I realized that I was talking to myself."

    [ DVD website v1 ][ v2 ][ Collectie]

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •