Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste
De resultaten 1 tot 25 van 50 worden weergegeven.
  1. #1

    Standaard Fin: de beste film-eindes

    Wat is jullie favoriete einde van een film? SVP niet puur je favoriete films gaan noemen, maar bedenk eens waar het einde de film 'maakt' of misschien zelfs wel boven zichzelf doet uitstijgen. En wees svp voorzichtig met spoilers.

    Een paar die er zo in me opkomen:

    Only yesterday: heel low-key maar iedere keer heb ik na afloop weer het vocht in mijn ooghoeken staan. D'r gebeurd eigenlijk niet zo heel veel, maar wat er gebeurd is helemaal raak.

    An Affair to Remember: ook een ontroerend einde, maar vooral ook omdat vlak voor dat einde er een heel ander slot aan lijkt te komen.

    Brief Encounter: beetje vergelijkbaar met An affair to remember. Het anti-climax-achtige maakt het einde eigenlijk nog effectiever.

    Se7en: die kent iedeen inmiddels wel. De eerste keer dat ik hem zag had ik echt geen idee wat er ging gebeuren. Dat maakte de tik des te harder.

    Spoorloos: de ervaring was vergelijkbaar met die van Se7en. Dat einde heeft nog lang door mijn hoofd gemaald.

    Truly madly deeply: weer eentje die het traanvocht makkelijk naar boven brengt bij me.

    One Night at McCool's: waardeloze film maar geweldig einde. Ik dacht even dat ik deze 'komedie' had uitgekeken zonder een keer te lachen, maar dat komt in de laatste seconde toch nog goed.

  2. #2

    Standaard

    1tje die mij echt bijbleef was het einde van Six Feet Under (jaja een Tv serie, maar toch) - Met tranen neem je afscheid van de familie, alle afleveringen en gebeurtenissen flitsen voorbij naarmate het boek gesloten wordt. Nooit eerder heb ik een fictieve familie gemist.

  3. #3

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door deTuinman Bekijk bericht
    1tje die mij echt bijbleef was het einde van Six Feet Under (jaja een Tv serie, maar toch) - Met tranen neem je afscheid van de familie, alle afleveringen en gebeurtenissen flitsen voorbij naarmate het boek gesloten wordt. Nooit eerder heb ik een fictieve familie gemist.
    Goeie. Meerdere afleveringen hebben ook eindes die door merg en been gaan. Bijv. het einde van de aflevering waarin Nate Lisa begraaft vond ik heel heftig. Traumatiserend wil ik het nog net niet noemen, maar het wordt heel dicht bij de kijker gebracht.

    Om trouwens nog een kleine subdiscussie te starten: ik ben wel zo'n beetje klaar met de "plot-twist" als einde. Ten tijde van The sixth sense vond ik dat nog origineel en mooi, maar naarmate bijna iedere film het ging doen werd het voorspelbaar en flauw. Veel te veel films worden helemaal opgebouwd rondom een einde waarin de boel op z'n kop wordt gezet.

  4. #4

    Standaard

    In dit artikel heb ik ooit een paar van zulke momenten omschreven. Het zijn niet allemaal eindes, maar toch wel vijf van de tien geloof ik.

    Edit: ow wow, de site censureert het woord K U T en maakt er automatisch drie sterren van zodat de link niet meer werkt

    Hier nog een keer de link: http://***site.com/artikel/klassieke-filmscnes-i

    waarbij je dan drie letters moet invoegen op de gecensureerde plaats. Dit is vrij waanzinnig allemaal, leve de censuur!
    Laatst aangepast door Brakhage : 17-08-2011 om 21:23
    The only mature I care about is Victor Mature - The Boys in the Band

    Filmblog | DVD's/Blu-ray's | Filmlijstje | Last.fm

  5. #5

  6. #6

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Brakhage Bekijk bericht
    In dit artikel heb ik ooit een paar van zulke momenten omschreven. Het zijn niet allemaal eindes, maar toch wel vijf van de tien geloof ik.

    Edit: ow wow, de site censureert het woord K U T en maakt er automatisch drie sterren van zodat de link niet meer werkt

    Hier nog een keer de link: http://***site.com/artikel/klassieke-filmscnes-i

    waarbij je dan drie letters moet invoegen op de gecensureerde plaats. Dit is vrij waanzinnig allemaal, leve de censuur!


    O.b.v. het ip-nummer werkt het wel: http://194.150.224.104/artikel/klassieke-filmscnes-i

  7. #7
    Glorious Member
    Registratie datum
    Feb 2004
    Woonplaats
    Provincie Groningen

    Standaard

    De eerste Saw film.

  8. #8

    Standaard

    Zeker ook Unbreakable.
    DVD-pagina - DVD Info - Facebook - SafeTrader
    Ik heb een fantasy-boek geschreven! Lees er alles over hier!

  9. #9

    Standaard

    Schindler's List. Niet omdat het zo verassend is, maar gewoon omdat het zooo mooi is!

    En American History X.
    The future is Blu

  10. #10

    Standaard

    Planet of the apes

  11. #11

    Standaard

    The Usual Suspects.

    The greatest trick the Devil ever pulled was convincing the world he didn't exist. And like that, poof. He's gone.
    Royal O'Reilly Tenenbaum (1932-2001) Died Tragically Rescuing His Family From The Remains Of A Destroyed Sinking Battleship.

    My Dvd's & Blu Rays | WhatIWatch

  12. #12
    Glorious Member
    Registratie datum
    May 2009
    Woonplaats
    The Future's So Bright, I Gotta Wear Shades

    Standaard

    Il grande silenzio

    Het kwade haalt het van het goede aka de held. Regisseur Corbucci moest voor
    de US release in ieder geval een happy ending schieten.
    Panasonic PX-P65VT60E | Marantz AV7005 | Marantz MM7055 | Marantz MM7025 | Oppo BDP-93 met Pro V2 Mod | Apple TV 4K | Focal Chorus 826V | 800CC | 806V | SR 800 V | BK XXLS 400FF


  13. #13

  14. #14

    Standaard

    Niet het beste einde, maar wel een einde dat inderdtijd erg veel indruk maakte (ik was waarschijnlijk 11-12) en mij achterliet met een gevoel: Waarom zou je dat nou doen?
    War Party (1988)
    (nog niet op DVD verschenen, maar laatst wel op VHS kunnen bemachtigen)

  15. #15

    Standaard

    Seven
    Mijn favoriete filmeinde. Voelde als een mokerslag toen ik het voor de eerste keer zag.

    Memento
    Ook een heerlijk abrupt einde. Je voelt je dan net de hoofdrolspeler.

    The Apartment
    Leuk einde die je met een smile achterlaat.

    Batman Begins
    Leuk opzetje voor The Dark Knight. Wist nog heel goed toen ik met m'n maat de bios uitliep, en al helemaal psyched waren in het vervolg.

    Carrie
    Eerlijk, wie schrok er nou niet van?
    Homer Simpson:"Please don't eat me! I have a wife and kids. Eat them!"
    YAH AZZURRI 87
    Barney Stinson:"Legen...Wait for it...Dary!"

  16. #16

    Standaard

    Titels die zo even in me opkomen:

    Seven: tja...

    Shutter Island: is het nou? of is het toch?

    Iron Man: na de aftiteling, Nick Fury van S.H.I.E.L.D. waaaaaat! Ik wil The Avengers zien!!! Al vanaf toen!

    Source Code: gewoon, goed!

    Fight Club
    LG OLED55E6V || Anthem MRX 720 || OPPO UDP-203 || Sony PS4 || Nvidia Shield

  17. #17

    Standaard

    Ik vond het einde van ''Remember Me'' enorm goed en onverwacht. Ik ga het niet spoilen maar het leek bij aanvang van de film op een standaard romantische film maar het was zoveel meer en het einde was gewoon onverwachts en erg mooi gedaan.

    En wat eerder genoemd is bij ''Six Feet Under'', dat gevoel had ik bij ''Dawson's Creek'', waar het einde zo mooi gemaakt was en het echt het einde van een generatie was. Onverwacht einde bovendien ( gedeeltelijk ). Zijn vele series met een mooi einde ( Medium, Charmed, Everwood, Lost, Brothers & Sisters ea ), maar Dawsons Creek is altijd mijn favoriet geweest qua einde.

  18. #18

    Standaard

    Casablanca: 'We'll always have Paris'

    Dr. Strangelove: Dr. Strangelove die opstaat uit zijn stoel, roept dat hij kan lopen en dat dan de wereld ontploft door een atoombom. Heerlijk

    2001: A Space Odyssey: ga er maar aan staan, die hotelkamer bedenken en het zo weergeven. Perfectie.
    Laatst aangepast door Jordy van Buel : 21-08-2011 om 20:45

  19. #19

    Standaard

    Het einde van SAW liet m'n nekharen springen ! En vooral met de soundtrack op het moment van onthulling is werkelijk een gruwelijke combinatie !

  20. #20

    Standaard

    The Devils Own: wat een zielig einde zeg op die boot! ".. this is not an american story, Tom, it's irish " en dan met die schitterende muziek erbij van James Horner. Dit is echt een film waar je medelijden hebt met het karakter van Brad pitt.

    Braveheart: Freeeeeeeeeeeeeeedom!!!!!!!!!! en het zwaard dat aan het einde voor de lucht vliegt, bravo wat een film! Zoiezo één van de beste films ooit gemaakt.

    Hidalgo: als het paard Hidalgo aan het einde vrij gelaten wordt en weggallopeerd met zijn soortgenoten. Krijg er altijd tranen van in mijn ogen. Ik was nooit echt een paardenvriend maar door deze film ben ik paarden weer meer gaan waarderen, zeker de Mustang.

    Dragonheart: ".. to the stars Bowen, to the stars.. " Draco - één van de eerste compleet gecomputeranimeerde karakters met de stem van Sean Connery. Ik heb nog nooit zo gelachen .. en gehuilt om een draak.

    Titanic: Als Rose ( ondertussen overleden ) terugkeert bij Jack op de Titanic en iedereen begint te klappen als ze kussen.. Hele film heb ik het droog gehouden maar die eindscene deed het hem..

    Iron man: "... the truth is... i AM Iron Man! " LOL gewoon een heel grappig einde.

    Alien 3: Ripley en haar ontmoeting met de echte Bishop en de nasleep daarvan. Vind dit deel toch de beste van de serie.


    en zo zijn er nog een heleboel films met mooie, leuke, ontroerende en indrukwekkende eindes.
    ..You may wake up one day and find yourself extinct..
    - Deacon Frost

  21. #21

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door FROST Bekijk bericht
    Titanic: Als Rose ( ondertussen overleden ) terugkeert bij Jack op de Titanic en iedereen begint te klappen als ze kussen.. Hele film heb ik het droog gehouden maar die eindscene deed het hem..
    Volgens mij slaapt ze gewoon

  22. #22

    Standaard

    Wat 'obscuurder' dan de gemiddelde posts hier:

    Kurosawa's 'Seven Samurai' en Wajda's 'Kanal' hebben beide een ijzersterke laatste scene.
    Royal O'Reilly Tenenbaum (1932-2001) Died Tragically Rescuing His Family From The Remains Of A Destroyed Sinking Battleship.

    My Dvd's & Blu Rays | WhatIWatch

  23. #23

    Standaard

    The Mist had een fantastisch einde.

  24. #24

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Jordy van Buel Bekijk bericht
    Volgens mij slaapt ze gewoon
    Het staat natuurlijk open voor interpretatie, maar volgens mij duidt aller erop dat ze inderdaad is overleden. In eindscène worden Jack en Kate ook alleen maar omringt door mensen die zijn omgekomen op de Titanic.

  25. #25

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Marc T. Bekijk bericht
    Dr. Strangelove: Dr. Strangelove die opstaat uit zijn stoel, roept dat hij kan lopen en dat dan de wereld ontploft door een atoombom. Heerlijk
    +1
    en dat "We'll meet again" liedje eronder geweldig inderdaad,
    "It's funny how the colors of the real world only seem really real when you viddy them on the screen."-Alex de Large

Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •