De resultaten 1 tot 2 van 2 worden weergegeven.
  1. #1

    Standaard homecinema opstelling

    Hoi hoi,

    Weer een nieuweling die graag even wat advies wenst over speakers.Aangezien dat we gaan verhuizen naar een nieuw huisje moet mijn huidige 2.1 ophoepelen naar de slaapkamer en komt er een heel nieuw gegeven in de woonruimte.
    De opstelling tot nu en wat ook al besteld is :
    -LG42LW650S (besteld)
    -Phillips BDP7500s/2
    -Telenet digibox ()
    -Onkyo NR-609

    so far,so good...
    Nu de speakers...
    Eerst was is van plan om voor een Jamo 5.1 set te gaan,maar moet hiervan afstappen omwille van net niet genoeg plaats en esthetiek. Dus opzoek naar een net,compact setje,bookshelfs en/of sateliet speakers.

    Dan ben ik gisteren verbaasd uit de winkel gekomen waar ik net een setje van Boston (Soundware xs) heb gehoord en ik was enorm verbaasd wat voor power er uit deze kleine dingen kwam!Ik was redelijk hard overtuigd van het merk boston. Dan heb ik ook een de nucleus serie van Anthony gallo mogen beluisteren, deze klonken net iets zachter en bijna,scheller of zuiverder? (ben nog niet echt een kenner )

    Ik heb een paar merken en sets op het oog,maar de keuze maken is echt moeilijk.Blijkbaar zit ik net met een paar merken in mijn hoofd waar ik zal moeten in kiezen.Zo ben ik ook bij de Teufel cinema 100 terecht gekomen, zien er nette speakers uit voor een faire prijs (dipool speakers?) alleen kan ik deze niet beluisteren

    Op reviews sites heb ik ook gelezen over Q acoustics cinema speakers, iemand ervaring hiermee?

    Dus mijn lijstje van speakers waar mijn voorkeur naar toe gaat :
    Boston Acoustics A 2310 HTS
    Teufel Cinema 100
    eventueel Q accoustics (import van UK)

    Budget is rond de 650€ en het zal voornamelijk 75 tv/film en 25% music!

  2. #2

    Standaard

    Welkom op dit forum crovax.

    De sets van Boston en van Teufel hebben beide voor- en nadelen. Zo zijn de surrounds van de Teufel uitgevoerd als di-pole en daardoor minder geschikt om in een hoek geplaatst te worden dan die van de Boston.

    Het belangrijkste is echter dat deze kwa weergave bij de mogelijkheden van de inrichting moet passen en dat jij/jullie het mooi vinden klinken.

    Je hebt in ieder geval wel oren.
    Geef geluid de ruimte.
    Mijn HT

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •