De resultaten 1 tot 8 van 8 worden weergegeven.

Discussie: Isolatie voor sub?

  1. #1

    Standaard Isolatie voor sub?

    Beste mensen,

    Tot ergernis van mijn onderbuurman heb ik sinds kort een subwoofer aangesloten. Deze speel ik vrijwel altijd op minimaal volume af, maar nog heeft deze onderbuurman op miraculeuze wijze last van dit geluid ("het doet zeer aan mijn oren").

    Ik neem dit uiteraard met een korreltje zout , maar ik merk wel dat de sub wat trillingen op de vloer veroorzaakt. Nu ben ik dus op zoek naar een goede en relatief goedkope oplossing om er iets onder te leggen waardoor dit sterk verminderd wordt.

    Hebben jullie een idee/ervaringen? Het enigste wat ik ben tegengekomen is de Auralex Subdude, http://www.rjshop.nl/Auralex-SubDude...product/26544/, maar dan ben ik gelijk weer 60 euro verder..

    Hebben jullie tips, dan hoor ik 't graag!

    Bedankt!
    PSN: r4zZ1__

  2. #2

    Standaard

    ik heb heb thuis 2 of 3 van die rubberen tegels op elkaar gelegd met de sub er bovenop, die je bij een tuincentrum kan kopen, dit helpt ook wat.

  3. #3

    Standaard

    Tegels eronder leggen, van wel materiaal dan ook, zorgen enkel voor een stabieler geluid. De bas wordt net ff strakker maar geluid dempen doen ze absoluut niet. De enige oplossing is een zwevende kamer maken met speciale geluid dempende platen en dan moet je het nog goed doen ook want bas dempen is knap lastig. Goedkoopste is nog altijd de sub zachter zetten. Sorry, maar het is niet anders.
    Hoe duur je set ook is, zonder een goede film is het niets waard....

  4. #4

    Standaard

    OK duidelijk, , ik dacht toch echt dat het wel enigszins dempte, maar blijkbaar niet dus.

  5. #5

    Standaard

    Ik heb die van mij op spikes gezet om de resonantie via mijn houten vloer te verminderen. Werkt prima! Kostte me € 14. Heb ook naar die subdude gekeken echter deze was te klein voor mijn sub (TMA Twister 8000)
    HT opstelling: Philips 42PFL6007H; Epson TW1000; Onkyo TX-NR808; Onkyo Dv-BD507; AC Ryan Playon HD 2; Humax 5050C; TMA Twister 8000; TMA compact 10

  6. #6

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Martino Bekijk bericht
    Ik heb die van mij op spikes gezet om de resonantie via mijn houten vloer te verminderen. Werkt prima! Kostte me € 14. Heb ook naar die subdude gekeken echter deze was te klein voor mijn sub (TMA Twister 8000)
    Spikes en dan betontegel er onder werkt nog beter en die heb ik weer op dempers staan:
    DVDPROFILER
    LG OLED 65G36LA; SONY HT-A9; SONY SA-SW5; Pioneer BDP LX58; SONY UBP-X700(Regio A/1 voor BD/DVD); Logitech Harmony Companion; Google Nest Hub's; Nvidia Shield 2019; PS3 60GB

  7. #7

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door peptalk Bekijk bericht
    Spikes en dan betontegel er onder werkt nog beter en die heb ik weer op dempers staan:
    Zo heb ik het ook opgelost. Een flinke betontegel van 45 x 45 cm en 5 cm dik. De tegel ligt op 4 wasmachinedempers en onder de sub zitten spikes. Is een goedkope en prima oplossing!
    LG OLED55E6V || Anthem MRX 720 || OPPO UDP-203 || Sony PS4 || Nvidia Shield

  8. #8
    Junior Member
    Registratie datum
    Jul 2011
    Woonplaats
    Tienen - Vlaams-Brabant

    Standaard

    Ik heb onder mijn sub zo van die mouse matten die soms in dozen zitten om pc's of zo te leveren.
    http://shop.zicc.eu/WebRoot/Store2/S.../43C2/foam.jpg
    Zoals bovenste tegel op deze foto.

    Geen trillingen meer via vloer en geluid is wat strakker!

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •