Pagina 2 van 2 EersteEerste 12
De resultaten 26 tot 50 van 50 worden weergegeven.
  1. #26

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Esteban Bekijk bericht
    Ik veronderstel ook dat Dan G. eerder doelde op het vaak voorkomende geval dat er bepaalde titels zijn waarvan het lijkt alsof algemeen verwacht word dat ze in de smaak vallen. Wanneer dat niet zo blijkt te zijn, volgt er al snel een vrij onredelijke "Maar dán ben je toch geen echte filmliefhebber hoor!".
    En daar sla je de spijker op zijn kop. Op deze reactie zat ik te wachten.

    Het is namelijk een vrij vaak voorkomende reactie die filmliefhebbers geven wanneer je een klassieker niet leuk vind. En dan heb ik het nog maar over 1 titel.

    Wanneer je er een top 100 op nakijkt zitten daar misschien een stuk of 20 titels in die ik ook leuk vind, de rest boeit me gewoon niet. Echter ben ik al wel een jaar of 25 verwoed fan van films. Er is zelfs een tijd geweest dat ik in de videotheek gewoon moest wachten op nieuwe releases omdat ik letterlijk alles al gezien had.

    Om de een of andere reden heb ik helemaal niks met oldies of genres die ik niks vind. En 90% van de stereo-type klassiekers zijn oldies of dat soort genres. Wanneer ik dan eens wat ongezouten kritiek uit over zo'n flick dan moet je andere liefhebbers eens zien kijken. 'Hoe kun je dat nou zeggen' is een veel voorkomende reactie. En dat heeft dan niks met het verdedigen van smaak te maken maar puur de plek die deze titel inneemt in de filmgeschiedenis.

    Daarom wilde ik jullie dat eens voorleggen

  2. #27

    Standaard

    Mag ik je even quoten Dan (uit het Waarschuwingen topic):

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Dan G. Bekijk bericht
    Ik ben het ook wel eens met de mensen die aangeven dat dit topic niet zoveel zin heeft. Iemand vind een film niet leuk en wat dan? Betekend dit dan maar dat er een overzicht moet komen zodat je deze kunt meenemen in de keuze van je aankopen? Sorry hoor maar je bent wel raar bezig als je je van zo'n lijst iets aantrekt. Tenslotte maak je je keuzes naar smaak punt. Wat de 1 leuk vind kan een ander crap vinden en andersom.
    Is exact hetzelfde niet ook van toepassing op dit topic? Ik snap je insteek over de mogelijkheden waarin eventueel gediscussieerd kan worden over het filmliefhebber-zijn, maar hoe je het ook wend of keert, het is een persoonlijke keuze voor iedereen die - al probeer je het nog zo goed - gewoon weinig kanten op lijkt te kunnen. Als ik zie dat jij bijvoorbeeld aangeeft Casablanca en Once Upon A Time in the West verschrikkelijk te vinden, dan zegt dat toch weinig over jou als filmliefhebber? Ik kan je dan wel proberen over te halen dat het een must is deze films te zien om je hobby te verrijken, maar wat voor nut heeft dat? Gewoon een gedachte hierover..

  3. #28

    Standaard

    En een goede gedachte Jordy.

    Het doel van dit topic was om eens te zien hoeveel mensen er uiteindelijk zouden reageren in de trant van hoe Esteban het verwoordde. Echter blijkt de populatie op dit forum zeer meegaand te zijn en andermans keuzes voor het merendeel te respecteren. Goeie zaak dus.

    Trouwens; ik heb ook nog een gedachte Jordy. Spamtopics on board. Get to work

  4. #29

    Standaard

    Ik denk als je de moeite doet om je in te schrijven bij dvd.nl dat je liefhebber genoeg bent
    Helaas is dit niet waar, kijk maar naar Amstelman..:s

    Hope is lost. Faith is broken. A fire will rise..


  5. #30
    AllesOverFilm Forum Crew Avatar van Claudio Santulli
    Registratie datum
    May 2002
    Woonplaats
    Ja, tenzij de hemel naar beneden valt...

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Robintjuh Bekijk bericht
    Helaas is dit niet waar, kijk maar naar Amstelman..:s
    Langzamerhand geven we hem meer dan hem toekomt.
    Daar zit toch wat los, maar dat terzijde
    Creativity, it's all in the mind!
    So much to do, so little time...

    LG OLED EVO 83G26LA, Denon AVC-X8500HA, OPPO UDP-203, Ziggo Next Mini x3, Logitech Harmony Elite, B&W FPM-series, Cambridge Audio WS30 (7.1.2), SVS SB3000, Xbox Series X, PS5 Spider-man L.E., Samsung Z Fold4, Samsung Galaxy Tab S7

    That's no moon, it's a spacestation!
    We're gonna need a bigger boat!
    www.electricdriver.eu

  6. #31

    Standaard

    Na zes uur 's avonds ben ik.....?

    Hoe duur je set ook is, zonder een goede film is het niets waard....

  7. #32

    Standaard

    Filmliefhebber ben je als je van film kan genieten. Een kameraad van mij is een echte muziek liefhebber, maar alles wat met film te maken heeft is, niet echt, overal staan camera's, dit en dat kan niet, maar wel alles geloven wat er in de Telegraaf geschreven wordt. Geen filmliefhebber.
    http://www.whatiwatch.net/collection.php?ov=3795
    Bla, bla, bla, bla, bla, bla, bla, bla, bla, bla, bla, bla, bla, bla, bla, bla, bla, bla, bla, bla.

  8. #33

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Esteban Bekijk bericht
    Het feit dat die zeer kleine selectie door jou als mainstream bestempelde titels Dan G. niet bevallen, sluit natuurlijk niet uit dat er mogelijk evenveel extremere titels zijn die door hem net wél ontzettend gewaardeerd werden. De redenering rond de connectie tussen de genoemde films en het besluit dat een "echte filmliefhebber" die niet als slecht kan bestempelen ... daar kan ik me niet echt in vinden. Ik veronderstel ook dat Dan G. eerder doelde op het vaak voorkomende geval dat er bepaalde titels zijn waarvan het lijkt alsof algemeen verwacht word dat ze in de smaak vallen. Wanneer dat niet zo blijkt te zijn, volgt er al snel een vrij onredelijke "Maar dán ben je toch geen echte filmliefhebber hoor!".

    En verder zie ik het echt heel simpel : Wie graag films bekijkt en dat ook doet wanneer de kans zich voordoet, is een filmliefhebber. Zelfs wanneer dat zich grotendeels zou beperken tot bv. het horror-genre. Ook al heb ik de neiging het woord te koppelen aan personen die het allemaal iets ruimer bekijken/ervaren. Maar dan kom je eerder uit bij de visie die brakhage heeft neergeschreven. Er zijn vast ook mensen die de grens bewandelen. Niets aan toe te voegen.
    Dan nog is zijn interesse (als het inderdaad bijv. voornamelijk horror betreft) kennelijk heel nauw. Moet je jezelf dan filmliefhebber noemen? Ik zou mezelf dan eerder een liefhebber van dat specifieke genre noemen. Interesse voor film in de meest brede zin is er dan kennelijk niet, en dat associeer ik meer met de term "filmliefhebber".

  9. #34

    Standaard

    Iedereen gaat wel eens naar de bioscoop of ziet een film op tv / dvd / blu-ray. Deze mensen zien het als een tussendoortje en zijn er verder niet mee bezig. Voor mij zijn dit de mainstream kijkers. Zij komen alleen af op de grote blockbuster films en kennen alleen maar de echt hele grote 'hollywood' namen binnen de filmwereld. Dan heb je de filmliefhebbers die zich op een forum als deze inschrijven, bovengemiddeld naar films kijken en al verder willen kijken dan de mainstream film. Zij gaan bijvoorbeeld de IMDB lijst af en proberen van hieruit alle films van bepaalde regisseurs, acteurs die ze bevalt te bekijken. Als laatst zijn er de cinefielen die echt dagelijks met film bezig zijn. De geschiedenis van film uitpluizen en hierbij nog alle soorten van alternatieve cinema bekijken.
    The horror...the horror...

  10. #35

    Standaard

    Ik vind mezelf wel een film en tv-serie liefhebber...

    Films (origineel) zo'n 1100 stuks
    Films (download) zo'n 300 stuks
    series nu 1365Gb

  11. #36

    Standaard

    Vind me zelf een van de fanatiekste filmliefhebbers. Bezit circa ruim 1000 films op dvd. 300 boeken over film, 1500 soundtracks, 170 filmposters, veel pressbooks, foto's etc. Ging in de jaren 60 minimaal 3 keer naar de bioscoop (meer ging niet, geen geld). Heb Ben-Hur 14x in de bios gezien, Guns of navarone 29x, West side story 15x La grande vadrouille 12x enz. Vond de jaren 60 en begin 70 een geweldige tijd. Ik heb (behalve op het forum dan) maar weinig echte liefhebbers ontmoet.

  12. #37

    Standaard

    Je bent filmliefhebber als je bij een schaakwedstrijd met de dood in eerste instantie aan Det sjunde inseglet in plaats van Bill & Ted's Bogus Journey denkt
    Royal O'Reilly Tenenbaum (1932-2001) Died Tragically Rescuing His Family From The Remains Of A Destroyed Sinking Battleship.

    My Dvd's & Blu Rays | WhatIWatch

  13. #38
    AllesOverFilm Forum Crew Avatar van Claudio Santulli
    Registratie datum
    May 2002
    Woonplaats
    Ja, tenzij de hemel naar beneden valt...

    Standaard

    Ben een oostindische filmliefhebber. Alleen als het mij uitkomt...
    Creativity, it's all in the mind!
    So much to do, so little time...

    LG OLED EVO 83G26LA, Denon AVC-X8500HA, OPPO UDP-203, Ziggo Next Mini x3, Logitech Harmony Elite, B&W FPM-series, Cambridge Audio WS30 (7.1.2), SVS SB3000, Xbox Series X, PS5 Spider-man L.E., Samsung Z Fold4, Samsung Galaxy Tab S7

    That's no moon, it's a spacestation!
    We're gonna need a bigger boat!
    www.electricdriver.eu

  14. #39
    Glorious Member
    Registratie datum
    May 2009
    Woonplaats
    The Future's So Bright, I Gotta Wear Shades

    Standaard

    Wat zei je
    Panasonic PX-P65VT60E | Marantz AV7005 | Marantz MM7055 | Marantz MM7025 | Oppo BDP-93 met Pro V2 Mod | Apple TV 4K | Focal Chorus 826V | 800CC | 806V | SR 800 V | BK XXLS 400FF


  15. #40

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Digital Bekijk bericht
    Ik vind mezelf wel een film en tv-serie liefhebber...

    Films (origineel) zo'n 1100 stuks
    Films (download) zo'n 300 stuks
    series nu 1365Gb
    Heerlijk, geen aantal tv series genoemd, maar aantal GB ......

  16. #41

    Standaard

    en dat is in mijn ogen geen filmliefhebber..maar iedereen ziet zichzelf als filmliefhebber op zijn eigen manier.

    Hope is lost. Faith is broken. A fire will rise..


  17. #42

    Standaard

    Nou ja, het gaat hier ook om series , en blijkbaar heeft hij wel 1100 films origineel.

  18. #43

    Standaard

    De meeste series heb ik inderdaad op mn HD staan. Zijn veelal niet te krijgen in NL (met NL subs) of je moet er ellendig lang op wachten.
    Daarnaast heb ik ook veel oudere series binnengehaald "for old times sake".

    Overigens zijn die 1100 originele films niet alleen van mij (ook van mn vrouw )

    Series die we origineel hebben:

    Las Vegas
    Het zonnetje in huis
    Are you being served
    Lipstick Jungle
    Toen was geluk heel gewoon
    S1ngle
    I love Lucy
    Prisonbreak
    Oz
    21 jumpstreet
    Mutant X
    Zeg ns Aaa
    In voor en tegenspoed
    Happy Days
    Swiebertje
    Verborgen gebreken
    That 70's Show
    Medium
    Dexter
    Fawlty Towers
    Friends
    The Crow
    24
    Mr Bean
    Alias
    Baywatch (box)
    CSI Miami
    The invisible man
    Vrouwen Vleugel
    Fort Alpha
    Desperate Housewifes
    10th Kingdom (meer miniserie)
    Noppen & Naaldhakken
    Flikken Maastricht
    House MD

    Laatst aangepast door Digital : 19-09-2011 om 21:52

  19. #44

    Standaard

    Dat je de namen weet valt dan wel weer onder filmliefhebber zijn:P

    Hope is lost. Faith is broken. A fire will rise..


  20. #45

    Standaard

    Wat je hebt toont niet aan of je een liefhebber bent. Teveel mensen hebben films in de kast maanden, dan wel jaren in de seal zitten. Dan zegt dat niets tegen mij. Het is eerder wat je kijkt en waaom je het kijkt dat bepaalt of je een liefhebber bent.
    The future is Blu

  21. #46

    Standaard

    Iets wat in mijn sociale kring met opgetrokken wenkbrauwen wordt vernomen: als filmliefhebber/cinefiel mag je graag films herkijken (niet alleen je favorieten). Een beetje film geeft voor de filmliefhebber in 2e of 3e instantie ook de mogelijkheid iets nieuws te ontdekken.

    En dan natuurlijk het eindeloos upgraden van je filmcollectie. Ik denk dat een echte filmliefhebber/cinefiel god op zijn blote knietjes dankt voor de high def revolutie in de huiskamer!

  22. #47

    Standaard

    kweetnie ik vind highdef in de laatste jaren weinig liefde voor de film tonen, dat ge*** met slechte transfers, stomme gimmicks als 3d en zoveel mogelijk speakers

    de echte filmervaring vind ik met een crt, beetje ruis, meter afstand er vanaf en een bak vol chips

  23. #48

    Standaard

    Dat was 15 jaar geleden erg leuk............ Tenminste, als je serieus een oude beeldbuis tv bedoelt...
    Hoe duur je set ook is, zonder een goede film is het niets waard....

  24. #49

    Standaard

    En het kan nog steeds, ik heb gehoord dat videobanden tegenwoordig erg goedkoop zijn .

  25. #50

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door peacekeeper Bekijk bericht
    Iets wat in mijn sociale kring met opgetrokken wenkbrauwen wordt vernomen: als filmliefhebber/cinefiel mag je graag films herkijken (niet alleen je favorieten).
    Dat vind ik wel een hele sterke opmerking, casual filmkijkers stellen inderdaad nogal eens vraagtekens bij het herkijken van films.
    Laatst aangepast door Patrick van den Hul : 21-09-2011 om 17:09
    |Gekeken films (WhatIWatch) |
    "The screen is a magic medium. It has such power that it can retain interest as it conveys emotions and moods that no other art form can hope to tackle." - Stanley Kubrick

Pagina 2 van 2 EersteEerste 12

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •