Pagina 3 van 11 EersteEerste 1234567 ... LaatsteLaatste
De resultaten 51 tot 75 van 273 worden weergegeven.

Discussie: Twin Peaks

  1. #51

    Standaard

    Gelukkig. Ik lees nu net dat de pilot de Amerikaanse is en niet de Europese.

    EDIT: weet iemand trouwens of er al een season 2 box in de pijplijn zit?

  2. #52

    Standaard

    Ik zit nu trouwens episode 1 te kijken en ik moet zeggen dat er toch wel een verschil van dag en nacht zit tussen de kwaliteit van die aflevering (en de rest van de afleveringen) en de pilot. De pilot is misschien net iets beter dan VHS terwijl de gewone afleveringen echt een schitterende beeldkwaliteit hebben! Kan me niet herinneren het op tv ooit zo mooi en scherp gezien te hebben. Echt genieten is dit.

  3. #53

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Richard Boon

    Een vraagje over de pilot die ik nu zit te kijken. Is dit nou de Europese of de Amerikaanse Pilot? Ik begreep dat er aan het eind van de Europese eigenlijk al een soort ontknoping van de moord van Laura Palmer plaats zal vinden. Het is alweer zo'n tijd geleden dat ik de serie voor het laatst gezien dus ik weet even niet meer precies hoe het zat.
    De Europese pilot zoals destijds door BBC en RTL4 uitgezonden is dezelfde als de Amerikaanse pilot. Er is echter ook de Europese pilotversie (die op video is uitgebracht) waarin de eerste 90 minuten (de complete Amerikaanse pilot) wel exact hetzelfde zijn, maar waarna er in ruim vijftien minuten een soort ontknoping volgt. In dat alternatieve slot zijn beelden van aflevering 3 (de droomscene), wat extra scenes (Andy die tuba aan het spelen is bijvoorbeeld) en een geforceerde ontknoping die weinig heeft te maken met de daadwerkelijke ontknoping. Wel grappig om te zien, maar niet echt relevant. Het zou wel leuk zijn geweest als die scenes als deleted scenes waren toegevoegd.

  4. #54

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Richard Boon


    Nee, met de schijven is niets mis: het probleem is alleen dat ik met de front-knopjes niet over het taalmenu kan navigeren wat ie eerst toont. Bij de meeste schijven kan ik op 'stop' klikken en dan weer op 'start' en dan speelt ie gewoon het eerste hoofdstuk (en kan ik gewoon met 'back' en 'forward' daar doorheen navigeren). Bij de TP-schijven hebben ze alle knoppen behalve de 'enter' en de stuurknoppen geblokkeerd op het taalmenu (ook de stop-knop). Het enigste wat ik kan doen is de schijf-lade openen en sluiten maar dan krijg ik wederom het taalmenu. Heb nu al meerdere knoppencombinaties geprobeert maar helaas allemaal zonder resultaat. Balen!
    Ik haat dat als ze 'via de dvd' de ab (of toetsen op de dvd) blokkeren, ik heb het ook ondervonden bij TP, maar andere dvd's hebben d'r ook een handje van...very annoying

  5. #55

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Richard Boon
    OOOOOOHHH YEEEEESSSS!!!! Mijn speler doet het weer!!! Dacht dat het aan de sensor van de afstandbediening op het aparaat zelf lag, maar nadat ik de batterijen van de remote er een uurtje uitgehaald had en ze er weer eendeed werkte ie weer picobello. Ik was eigenlijk shit-chagerijnig toen ik merkte dat ik mijn box niet kon bekijken, maar toen ik het weer deed en het intro van de show in beeld kwam stond ik bijna met tranen in mijn ogen. Mijn (waarschijnlijk) favoriete serie allertijden EINDELIJK in mijn bezit. Joy! Joy! Joy! Dit wordt nog een LANGE nacht.

    Btw: voor de mensen die naar meer info over de serie op zoek zijn (zoals bijv. character- en episode-guides) kan ik http://www.twinpeaks.org/ erg aanbevelen. De site wordt niet meer echt veel bijgewerkt, maar is nog steeds erg uitvoerig qua informatie.
    heel goed, jôh!

  6. #56

    Standaard

    wat bedoel je precies met het blokkeren van toetsen? is het een soort beveiliging?

  7. #57

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door JeroenDeluxe
    wat bedoel je precies met het blokkeren van toetsen? is het een soort beveiliging?
    Bij somige DVD's merk ik dat bepaalde standaard-functies van de speler door de schijf geblokkeerd worden. Ondertitels is daar een bekend voorbeeld van: bij de meeste Fox-dvd's moet je die perse via het menu selecteren en kun je dit niet doen met de functietoetsen op de afstandbediening (tenminste: niet op mijn Philips). Deze zijn dan geblokkeerd en kun je niet gebruiken. In dit geval was dat dus met de stopknop op het taalselectie menu (die bij het opstarten werd getoond) dus ook het geval.

  8. #58

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Martin de Goeij
    heel goed, jôh!
    Man ik was echt blij! Dat plan om ze 'back-to-back' te gaan bekijken heb ik trouwens maar even niet uitgevoerd: 8,5 uur tv was me toch iets teveel. Gelukkig was ik een weekje vrij dus ben ik ze nu aan het bekijken (ben inmiddels bij aflevering 4). Damn, die serie blijft gewoon goed na ruim 10 jaar.

  9. #59

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Richard Boon


    Bij somige DVD's merk ik dat bepaalde standaard-functies van de speler door de schijf geblokkeerd worden. Ondertitels is daar een bekend voorbeeld van: bij de meeste Fox-dvd's moet je die perse via het menu selecteren en kun je dit niet doen met de functietoetsen op de afstandbediening (tenminste: niet op mijn Philips). Deze zijn dan geblokkeerd en kun je niet gebruiken. In dit geval was dat dus met de stopknop op het taalselectie menu (die bij het opstarten werd getoond) dus ook het geval.
    Dat is echt heel irri...Zie ook het nut er niet van in

  10. #60

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Richard Boon


    Man ik was echt blij! Dat plan om ze 'back-to-back' te gaan bekijken heb ik trouwens maar even niet uitgevoerd: 8,5 uur tv was me toch iets teveel. Gelukkig was ik een weekje vrij dus ben ik ze nu aan het bekijken (ben inmiddels bij aflevering 4). Damn, die serie blijft gewoon goed na ruim 10 jaar.
    Ik ga hem tzt voor eerst kijken, en FWWM als laatste, na de seizoenen.

  11. #61

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Theo B


    ...In dat alternatieve slot zijn beelden van aflevering 3 (de droomscene), wat extra scenes (Andy die tuba aan het spelen is bijvoorbeeld) en een geforceerde ontknoping die weinig heeft te maken met de daadwerkelijke ontknoping. ...
    Yep..ik heb die amerikaanse VHS met op het einde inderdaad die scene in de rode kamer waar die dwerg achterstevoren praat...
    "There will be no dawn for men."

  12. #62

    Standaard

    Zoals al gezegd, op 22 mei moet Twin Peaks: Second Season verschijnen. Misschien zal 'ie alleen nog ddurder dan Season 1 worden hij bestaat namelijk uit;

    Episode 8 (90 minuten)
    Episode 9 tm 29 (ieder 45 minuten)
    Dit is dus 17,5 uur en niet 6,75 uur die op Season 1 staan, hoop niet dat ze de prijs aan de hand van het aantal uren gaan berekenen!

    PS: De MediaMarkt had 'em al in bestelling staan voor 22/5, Season 1 kostte daar de eerste weken €45,95 en nu €49,95. Daar snel toeslaan dus!

  13. #63

    Standaard

    Het zou mij niet verbazen als ze season 2 verdelen over 2 boxen ofzo, season 1 is 3 dvd's voor 7 afleveringen, dan zou season 2 wel 10 dvd's kunnen worden, beetje veel voor 1 box
    When I was your age, they would say you could become cops or criminals. What I'm saying is this: When you're facing a loaded gun, what's the difference?
    - Frank Costello (The Departed)

    Mijn Collectie

  14. #64

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Dan the Man
    Zoals al gezegd, op 22 mei moet Twin Peaks: Second Season verschijnen. Misschien zal 'ie alleen nog ddurder dan Season 1 worden hij bestaat namelijk uit;

    Episode 8 (90 minuten)
    Episode 9 tm 29 (ieder 45 minuten)
    Dit is dus 17,5 uur en niet 6,75 uur die op Season 1 staan, hoop niet dat ze de prijs aan de hand van het aantal uren gaan berekenen!

    PS: De MediaMarkt had 'em al in bestelling staan voor 22/5, Season 1 kostte daar de eerste weken €45,95 en nu €49,95. Daar snel toeslaan dus!
    Cool! 22-5 staat genoteerd. Heel mooi nieuws.

    Ik hoop dat de prijs een beetje binnen de perken blijft. Hoe verhoud die 17,5 uur zich tot bijv. zoiets als de Buffy-boxen? En qua prijs? Als ik daarvan een indicatie heb dan kan ik nu alvast geld opzij zetten.

  15. #65

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Richard Boon


    Cool! 22-5 staat genoteerd. Heel mooi nieuws.

    Ik hoop dat de prijs een beetje binnen de perken blijft. Hoe verhoud die 17,5 uur zich tot bijv. zoiets als de Buffy-boxen? En qua prijs? Als ik daarvan een indicatie heb dan kan ik nu alvast geld opzij zetten.
    De tijd van de Buffyboxen (vanaf seizoen 2 en verder) is ongeveer 17 uur. Ze kosten bij FRS 124.99 Euro, bij MM varierend van 100 Euro tot 124.99 Euro. Ik heb ze zelf bij de Makro gekocht voor 85 Euro
    My dvdcollection
    Roos
    StarTrader

  16. #66

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Rochan


    De tijd van de Buffyboxen (vanaf seizoen 2 en verder) is ongeveer 17 uur. Ze kosten bij FRS 124.99 Euro, bij MM varierend van 100 Euro tot 124.99 Euro. Ik heb ze zelf bij de Makro gekocht voor 85 Euro
    Oef! Da's niet misselijk. Ter zijner tijd maar eens de prijzen bij MM in de gaten houden denk ik (als het voor TP ook op dat soort prijzen uitkomt dan).

  17. #67

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door rosstek


    Volgens de release-lijst van DVD-Home.nl wordt het tweede seizoen uitgebracht op op 22 mei door Paramount. Nog een paar nachtjes slapen/liggen wachten dus.
    Ik weet mijn verjaardagskado al

  18. #68

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Bob Hiemstra
    Het zou mij niet verbazen als ze season 2 verdelen over 2 boxen ofzo, season 1 is 3 dvd's voor 7 afleveringen, dan zou season 2 wel 10 dvd's kunnen worden, beetje veel voor 1 box
    Ik dacht dat er in totaal 3 boxen van Twin Peaks uit zouden komen?

  19. #69

    Standaard

    Waarom staat Twin Peaks elke keer in het rood geschreven?

  20. #70

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Luther Hartog
    Waarom staat Twin Peaks elke keer in het rood geschreven?
    Heb je de zoekfunctie gebruikt?
    We all have nightmares to remind ourselves who we really are
    Leonard Shelby
    Art-House

  21. #71

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Luther Hartog
    Waarom staat Twin Peaks elke keer in het rood geschreven?
    Dat komt waarschijnlijk doordat je op Twin Peaks gezocht hebt. Dan kan je, als het goed is, ook bovenin je url-balk zien dat er een extra eigenschap is toegevoegd aan de URL. Waarschijnlijk iets van "Twin Peaks = "Red""

  22. #72

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Rob Peters


    Dat komt waarschijnlijk doordat je op Twin Peaks gezocht hebt. Dan kan je, als het goed is, ook bovenin je url-balk zien dat er een extra eigenschap is toegevoegd aan de URL. Waarschijnlijk iets van "Twin Peaks = "Red""
    Dat dacht ik dus ook al
    We all have nightmares to remind ourselves who we really are
    Leonard Shelby
    Art-House

  23. #73

    Standaard

    On various ebay-sites there are auctions concerning one 8-DVD-All-Episodes-Box of Twin Peaks...in the UK it's around 62 pounds which is appro. 94 €, in Germany the auctions it's about 85€...what's your opinion on this?
    example: http://cgi.ebay.de/ws/eBayISAPI.dll?...312100518&rd=1

  24. #74

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Evel Knievel
    On various ebay-sites there are auctions concerning one 8-DVD-All-Episodes-Box of Twin Peaks...in the UK it's around 62 pounds which is appro. 94 €, in Germany the auctions it's about 85€...what's your opinion on this?
    example: http://cgi.ebay.de/ws/eBayISAPI.dll?...312100518&rd=1
    Wist niet dat er een al een box uit is met alle afleveringen en de pilot is dit wel een legale versie?
    My dvdcollection
    Roos
    StarTrader

  25. #75

    Standaard

    sorry, for not posting in dutch, I'm too tired to try and it's not that good, understanding nearly perfect (reading/listening), speaking is Ok, but writing...is een ramp...or something like that.

    I think its definetly legal...in Germany and the US in special ebay is that big that they are constantly scanning the auctions for illegal material, so I think it's OK.

Pagina 3 van 11 EersteEerste 1234567 ... LaatsteLaatste

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •