Pagina 1 van 6 12345 ... LaatsteLaatste
De resultaten 1 tot 25 van 138 worden weergegeven.
  1. #1

    Standaard zwarte balken in de toekomst

    zou het mogelijk zijn dat de zwarte balken in de toekomst worden verwijderd ?, dat we gewoon lekker een full screen film kunnen zien ?

    of zijn die balken verplicht voor een betere weergave ?

  2. #2

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door lennox-06 Bekijk bericht
    zou het mogelijk zijn dat de zwarte balken in de toekomst worden verwijderd ?,
    Nee. Is absoluut niet gewenst. De beeldvisie van de regisseur bepaalt het formaat. Niet de kijker.

    Citaat Oorspronkelijk gepost door lennox-06 Bekijk bericht
    dat we gewoon lekker een full screen film kunnen zien ?
    Waarom?

    Citaat Oorspronkelijk gepost door lennox-06 Bekijk bericht
    of zijn die balken verplicht voor een betere weergave ?
    Lees deze achtergrond artikelen maar eens door.
    http://www.dvd.nl/achtergrond.php?id=6
    http://www.dvd.nl/achtergrond.php?id=15
    Laatst aangepast door crocs : 05-07-2011 om 10:29 Reden: typo

  3. #3

    Standaard

    Dit soort vragen maken mij altijd kriebelig.

    Het voelt een beetje als de Mona Lisa versnijden om hem in de lijst te laten passen.
    Royal O'Reilly Tenenbaum (1932-2001) Died Tragically Rescuing His Family From The Remains Of A Destroyed Sinking Battleship.

    My Dvd's & Blu Rays | WhatIWatch

  4. #4

    Standaard

    Philips heeft tocg z'n tv 21:9 ofzo... dan heb je full screen als ik me niet vergis maar daar gaan ze alweer mee stoppen want je kunt er niet fatsoenlijk normaal tv op kijken!


  5. #5

    Standaard

    Ik ken mensen die hun TV op (super) zoom of zo zetten zodat het beeld uitgerekt wordt en de balken buiten beeld vallen...

  6. #6

    Standaard

    Ik vind dit wel grappig omdat de ts serieus van de zwarte balken af wil..
    Hoe duur je set ook is, zonder een goede film is het niets waard....

  7. #7

    Standaard

    bij zoom zie je de ondertiteling niet meer, ik koop zoveel mogelijk films met 1:85, jammer dat mn favo films 2:35 zijn.

  8. #8

    Standaard

    Je gaat toch niet films kopen vanwege het formaat? Ik vind 2:35 geweldig, mooier is er niet. Misschien gaan sparen voor een groot scherm als dit kan, want het is mijn ervaring dat de mensen met een klein formaat tv over de balken zeuren...
    Hoe duur je set ook is, zonder een goede film is het niets waard....

  9. #9

    Standaard

    46 inch vind ik niet echt klein.

  10. #10

    Standaard

    Ik zou er vrede mee hebben als Blu-ray de optie zou hebben voor 'automatische pan-and-scan'. Over het algemeen ben ik voor een zo authentiek mogelijk ratio, maar als mensen zo graag schermvullend beeld willen hebben dan moeten ze dat zelf maar weten.

  11. #11

    Standaard

    Ik kan serieus geen voorkeur uitspreken over favoriete beeldverhouding. Ik vind het ook zonde dat m'n TV zwarte balken heeft en dus dat deel van m'n beeldscherm niet benut, Want daar zou ook beeld kunnen zitten.
    Bij films als The Dark Knight en Avatar stoor ik me er geenszins aan dat ze in 1.78:1 (TDK gedeeltelijk) op Blu-ray staan. Ik heb The Dark Knight in IMAX gezien in het oorspronkelijke 1.44:1(!) en dat was adembenemend! Daar moet ik bij zeggen dat het ook te maken had met het beeldformaat.

    Maar begrijp me niet verkeerd. Ze moeten niet materiaal van de opname afsnijden! Ik zeg enkel dat ze meer moeten opnemen (boven en onder het beeld van een 2.35/2.39:1 aspect ratio dus). Een andere oplossing tegen de zwarte balken is een TV met een andere beeldverhouding, zoals die 21:9 van Philips, maar daar heb ik als student uiteraard geen geld voor.
    The future is Blu

  12. #12

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door lennox-06 Bekijk bericht
    bij zoom zie je de ondertiteling niet meer, ik koop zoveel mogelijk films met 1:85, jammer dat mn favo films 2:35 zijn.
    ik heb 2 bluraspelers gehad (LG BD300 en nu de Samsung BD C5900) en bij allebei als ik ging inzoomen bleef de ondertiteling gewoon staan waar die hoorde, dus die was altijd zichtbaar, met of zonder zoom

  13. #13

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door lennox-06 Bekijk bericht
    46 inch vind ik niet echt klein.
    Is afhankelijk van wat je kijkafstand is.
    UHD Blu-ray's: 244Blu-ray's: 1129DVD's: 226

  14. #14

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Frenkel Bekijk bericht
    Is afhankelijk van wat je kijkafstand is.
    Je haalt me de woorden uit de mond...
    LG OLED55E6V || Anthem MRX 720 || OPPO UDP-203 || Sony PS4 || Nvidia Shield

  15. #15

    Standaard

    ... en wat je wensen zijn. Ik zit momenteel 1,5-2 meter van mijn 46" af en van mij mag het nog groter. Ik zie het zelf graag als dat ik nog niet echt het gevoel heb dat ik erbij ben als ik om het beeld heen mijn kamer nog kan zien.
    The future is Blu

  16. #16

    Standaard

    ik heb 2,5m kijkafstand. En persoonlijk vind ik echt dat de kijkervaring veel beter word met full screen, ook aan andere kenissen gevraagd en ze zijn er mee eens.

  17. #17

    Standaard

    Ik hou enorm van de fullscreen-ervaring, wanneer dat het originele formaat van de titel in kwestie is. Het maakt de ervaring naar mijn gevoel toch dat ietsje intenser. Van balkfilms (om het maar even zo te noemen) vind ik het soms best wel een beetje jammer, vooral bij visueel verbluffende titels. Maar dat is de visie van de regisseur en daar 'n fullscreen-cut van bekijken is absoluut uit den boze.

  18. #18

    Standaard

    In principe is hier eigenlijk helemaal geen discussie over mogelijk, de regisseur bepaalt welk formaat hij kiest en daar mee moeten we het doen. Ik stoor me dan ook absoluut helemaal niet aan die zwarte balken.

  19. #19

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Esteban Bekijk bericht
    Ik hou enorm van de fullscreen-ervaring, wanneer dat het originele formaat van de titel in kwestie is. Het maakt de ervaring naar mijn gevoel toch dat ietsje intenser. Van balkfilms (om het maar even zo te noemen) vind ik het soms best wel een beetje jammer, vooral bij visueel verbluffende titels. Maar dat is de visie van de regisseur en daar 'n fullscreen-cut van bekijken is absoluut uit den boze.
    Inderdaad!
    Ik heb echter wel het probleem met mijn Panasonic 50V10 dat ik de zwarte balken niet volledig "zwart" krijg. Het zijn een soort van donkergrijze lichtgevende balkjes en als je daar op begint te letten, zijn die echt wel storend.
    Vandaar dan ook mijn voorkeur voor materiaal dat "full-screen" is, maar het is bij mij echter wel uit den boze om in te zoomen op een breedbeeld-film (2:35, ...)!

    Bij de nieuwe generatie plasma's zou de zwartweergave fel verbeterd zijn, maar ze benaderen nog niet het Kuro-zwart...

  20. #20

    Standaard

    Je zou eigenlijk een TV moeten hebben waarvan het beeldschermkader automatisch aan het filmbeeld wordt aangepast, dus die in de breedte kleiner of groter kan worden, net zoals in de bioscoop gebeurt (of gebeurde, want ik ben al in eeuwen niet meer in een bioscoop geweest).

  21. #21

    Standaard

    Zoals eerder gezegd gaat het om de visie van de regisseur. zelf vind ik 2.35:1 erg mooi, geeft een "groter" beeld. ondanks dat het minder beeld op je scherm krijgt zie je toch meer.

    ik heb wel eens klanten in de winkel die bepaalde films niet kopen omdat ze niet 16:9 zijn....zucht, beetje moe van dat soort mensen ik snap gewoon niet dat ze liever een gevuld beeld zien ipv de visie van de regisseur..

  22. #22

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Juvefan Bekijk bericht
    Een andere oplossing tegen de zwarte balken is een TV met een andere beeldverhouding, zoals die 21:9 van Philips,
    Je schiet daar ook niks mee op. De 21:9 TV heeft als nadeel dat je zwarte balken krijgt aan de zijkanten als je een 1.78:1 kijkt.
    Indien van toepassing ook rekening houden met de niet breedbeeld films zoals Seven Samurai, Casablanca e.d. Daarnaast zijn er ook nog uitzonderingen zoals Ben-Hur. Behoorlijk apart gevalletje van beeldformaten.

  23. #23

    Standaard

    Jammer dat sommigen gewoon niet snappen dat 2:35 superieur is en feitelijk niet goed uit de verf komt op een 40 a 46 inch tv.....Niet om aan te vallen, maar de meeste tv's zijn gewoon te klein om het goed tot zijn recht te laten komen...
    Hoe duur je set ook is, zonder een goede film is het niets waard....

  24. #24

    Standaard

    Pollack legt het je uit.
    "That's not the director's cut, that's called "The Asshole, Dredge Up Anything You Fucking Can, Put It Out There, and Let Some Schmuck Look at It for $13.99 Cut." -- Shane Black

  25. #25

    Standaard

    Perfect uitgelegd
    LG OLED 77c8- MARANTZ SR8012-CM Stufe 1-Marantz MM8807 CM-APPLE TV4K-Zidoo uhd2000-HORIZON NEXT-AUDIOMAAT SOCET 9 Inlets-JL Audio F113 v2 -2x SONUS FABER VENERE 3.0-2x SONUS FABER SONETTO WALL 1xSONUS FABER SONETTO CENTER 2-2xKEF ci161-nas ds1512+-5x10TB-AUDIOQUEST HDMI/POWERCORD/OPTICAL en ETHERNET

Pagina 1 van 6 12345 ... LaatsteLaatste

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •