Pagina 78 van 87 EersteEerste ... 2868747576777879808182 ... LaatsteLaatste
De resultaten 1.926 tot 1.950 van 2175 worden weergegeven.
  1. #1926

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door wimv Bekijk bericht
    Keeper: Krul: Beter seizoen dan Stekelenburg en Vorm

    Rechtsback: Van der Wiel: Bij gebrek aan beter
    Rechtercentraleverdediger: Heitinga: Goed seizoen in de Premier League
    Linkercentraleverdediger; Ron Vlaar: Verdiend het na een zeer sterke tweede seizoenshelft
    Linksback: Schaars: Meer controlerend en verdedigend dan Willems die alleen maar naar voren rent en trucjes uithaalt.

    Verdedigend blok middenveld: De Jong en Van Bommel: Tegen sterke en fysieke tegenstanders als Duitsland en Portugal heb je ervaring en kracht nodig, dat hebben beiden meer dan Strootman.
    Aanvallende middenvelder: Wesley Sneijder: Is buitencategorie, heeft aan een paar momenten genoeg om beslissend te zijn.

    Rechterspits: Dirk Kuyt: Fantastiche wedstrijdinstelling, voert zijn taken naar behoren uit.
    Spits: Robin van Persie: Betere spits dan Huntelaar qua techniek en doelpunten in topduels.
    Linkerspits: Arjen Robben: In vorm 1 van de beste spelers van Europa, kan met Kuyt wisselen van positie.

    Een EK is geen podium om ervaring op te doen (Willems, Strootman) of terug te keren van blessures (Afellay, Mathijsen). Van Marwijk kan ook beter een keuze maken voor Van Persie of Huntelaar als spits, dan is er duidelijkheid en kan je het elftal om deze spits heen bouwen.
    Van Marwijk bouwt NIETS om 1 speler heen. Hij kiest ervoor niet 1 iemand belangrijker te maken dan de rest. Bovendien heb je er niets aan als je nu al weet wie de spits in de basis wordt. Niemand moet zeker zijn van zn plek: zo houd je elkaar scherp.

    Verder moet je ook tactische keuzes maken. Als je verwacht veel op de helft van de tegenstander te zijn heb je aan Huntelaar bijv. een hele goede voor in de 16. Moet er worden meegevoetbald en/of meer worden gecounterd doordat je vaker op de eigen helft wordt vastgezet, dan heb je meer aan v Persie. Zo ook met de vleugels: hoe meer je naar voren speelt hoe minder je hebt aan mensen die op snelheid erlangs moeten.

    Wat ik wil zeggen: je moet kijken naar wat je per tegenstander het beste kunt doen. Aanvallend dan. In de verdediging heb ik het liefste zo veel mogelijk dezelfde mensen omdat we daar niet al te veel hebben. Maar niemand is groter dan de ploeg. Zeker omdat Nederland geen spelers heeft die je singlehanded een kampioenschap bezorgen. Oranje moet het hebben van de teamspirit en het samenwerken. En dat je zo'n 4,5,6 aanvallers hebt met net die extra kwaliteit is mooi, maar die gasten zijn niet belangrijker dan de rest.

  2. #1927

    Standaard

    Elkaar scherp houden? Als je nu als speler vlak voor het toernooi nog niet scherp bent, dan wordt je het ook niet meer .

    Altijd leuk om de miljoenen bondscoaches aan het werk te zien.

  3. #1928

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Pieter Rijkers Bekijk bericht
    Van Marwijk bouwt NIETS om 1 speler heen. Hij kiest ervoor niet 1 iemand belangrijker te maken dan de rest.
    volgens mij kijk je weinig voetbal, want het Nederlands elftal draait het volledig om Sneijder. Speelt deze niet dat ben je ook gewoon een stuk minder gevaarlijk. Sneijder hoeft alleen maar aanvallend te denken, meer verdedigen kent Sneijder dan ook niet. Waarom denk je dat van Marwijk met de verdedigende middenvelders achter hem speelt?

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Pieter Rijkers Bekijk bericht
    Bovendien heb je er niets aan als je nu al weet wie de spits in de basis wordt. Niemand moet zeker zijn van zn plek: zo houd je elkaar scherp.
    Denk je nu echt dat ze nu nog niet weten wie er gaan spelen op het EK? De complete basis ligt al vast.Op vele posities heb je gewoon geen gelijkwaarde backup. Denk hierbij aan de plekken van: van der Wiel, Heitinga, van Bommel, Robben en Sneijder.

    De Spits is wat lastiger, maar eigenlijk moet je altijd met van Persie in de spits spelen. Van Persie is een veel complete speler, deze kan een wedstrijd met een actie gewoon beslissen. Iets wat ik niet snel zie doen. Huntelaar is ook totaal afhankelijk van de vleugelspelers. Komen deze er niet door heb je niks aan Huntelaar.

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Pieter Rijkers Bekijk bericht
    Verder moet je ook tactische keuzes maken. Als je verwacht veel op de helft van de tegenstander te zijn heb je aan Huntelaar bijv. een hele goede voor in de 16. Moet er worden meegevoetbald en/of meer worden gecounterd doordat je vaker op de eigen helft wordt vastgezet, dan heb je meer aan v Persie. Zo ook met de vleugels: hoe meer je naar voren speelt hoe minder je hebt aan mensen die op snelheid erlangs moeten.
    Man man man vleugels alleen handig voor het counteren? Goede vleugelspeler zijn essentieel in elke aanvallend ingestelde ploeg. Kijk maar na Barcelona, Arsenal, Man United en Ajax.

    Feitelijk het ia zaak het veld zo groot mogelijk houden, zo creëer je ruimte om te voetballen. Zo kunnen ze backs lekker opkomen en creeer je veld overwicht. Helaas zien we dit te weinig in het Nederlands Elftal, omdat van der Wiel dit niet snapt of te lui is om dit te doen. Zie de wedstrijd tegen Bulgarije.

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Pieter Rijkers Bekijk bericht
    Wat ik wil zeggen: je moet kijken naar wat je per tegenstander het beste kunt doen. Aanvallend dan.
    Nederland moet uitgaan van eigen kracht en niet aanpassen op de tegenstander. Aanpassen is wel z`n zwakte bod.

    In de verdediging heb ik het liefste zo veel mogelijk dezelfde mensen omdat we daar niet al te veel hebben.

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Pieter Rijkers Bekijk bericht
    Maar niemand is groter dan de ploeg. Zeker omdat Nederland geen spelers heeft die je singlehanded een kampioenschap bezorgen.
    Van Persie , Robben en Sneijder kunnen dit wel. Tuurlijk zijn ze afhankelijk van de rest van de spelers, maar dat is Messi ook.

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Pieter Rijkers Bekijk bericht
    Oranje moet het hebben van de teamspirit en het samenwerken. En dat je zo'n 4,5,6 aanvallers hebt met net die extra kwaliteit is mooi, maar die gasten zijn niet belangrijker dan de rest.
    Dat zijn we wel. Dat zullen ze nooit in de media zeggen, maar intern ligt dit echt wel anders.

  4. #1929

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door rogue Bekijk bericht
    Altijd leuk om de miljoenen bondscoaches aan het werk te zien.

  5. #1930

    Standaard

    Iemand van de week nog Panorama op de BBC gezien? Evt. hier terug te zien.
    Erg verontrustende beelden over rascisme in Oekraine en Polen rondom voetbalwedstrijden. Met name de laatste ca. 3 minuten zijn erg schokkend. Dit is niet echt uitnodigend om als buitenlander, met name als je getint bent, deze landen te bezoeken. Ik mag toch hopen dat we dit soort rottigheid niet zullen meemaken over een paar weken.

    Iets luchtigers dan maar; Nederland - Slowakije vanavond.
    Ik ga er van uit dat afgelopen zaterdag een experiment was om de grote namen in de basis uit te proberen en dat we nu toch echt naar Denemarken toewerken.
    Ik hoop op Robben en Narsingh op de flanken en Huntelaar op 9. Dan zet je maar Van Persie, Van der Vaart en Kuyt op de bank (een ongekende luxe waar menig land jaloers op mag zijn).
    Homer Simpson:"Please don't eat me! I have a wife and kids. Eat them!"
    YAH AZZURRI 87
    Barney Stinson:"Legen...Wait for it...Dary!"

  6. #1931

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door YAH87 Bekijk bericht
    Iemand van de week nog Panorama op de BBC gezien? Evt. hier terug te zien.
    Erg verontrustende beelden over rascisme in Oekraine en Polen rondom voetbalwedstrijden. Met name de laatste ca. 3 minuten zijn erg schokkend. Dit is niet echt uitnodigend om als buitenlander, met name als je getint bent, deze landen te bezoeken. Ik mag toch hopen dat we dit soort rottigheid niet zullen meemaken over een paar weken.

    .
    We zouden sowieso geen EK of WK moeten houden in landen waar niet fatsoenlijk gedaan wordt. Kortom: Alleen spelen in landen waar er geen miljoenen in stadions etc. gestoken hoeft te worden, en niet voetballen in schurkenstaten zoals dit.

  7. #1932

    Standaard

    Een kleine verbetering tov Bulgarije. Opvallend dat een speler als Affelay juist uit weet te blinken in dit team vol grote namen. Robben was nauwelijks dreigend, Sneijder had veel balverlies en van der Wiel speelde in de eerste helft ook enorm matig. Na deze pot zou ik sowieso Vlaar naast Heitinga plaatsen, een prima centraal blok met voldoende ervaring om de klus te klaren. Verder viel van der Vaart gewoon erg goed in. Voor wat betreft de spits positie blijft het lastig. Van Persie speelde o.k., Huntelaar heeft nauwelijks een bal aangeraakt.

  8. #1933

    Standaard

    Nou ja, Affalay is natuurlijk ook niet de minste uit de selectie.. Maar hij was wel een van de betere spelers. Ondanks dat de wedstrijd van gister een stap(je) vooruit was t.o.v. zaterdag vond ik het nog vrij matig. Heb er weinig vertrouwen in. Leuke invalbeurt van v.d. Vaart, denk wel dat je hem ook daarvoor moet gebruiken. Of Sneijder moet zo uit vorm blijven.

  9. #1934

    Standaard

    Ik was gister in Rotterdam om de wedstrijd bij te wonen. Erg leuk om weer eens een wedstrijd van het NL elftal te zien.

    Affelay was erg goed bezig. Robben werd vaak door twee mensen gedekt. Echter, hier ontstond wel meer ruimte aan de andere kant bij bijvoorbeeld Affelay. Bouma was dramatisch en iedereen in het stadion was blij dat hij er in de tweede helft niet bij was.

    Sneijder was ook enorm irritant. Speelde slecht en was constant aan het klagen en zeuren. Van der Vaart verving hem prima.
    TV: Panasonic TX-P50UT50 - Receiver: Onkyo TX SR313 - Blu-ray: Sony BDP-350B - Mediaplayer: Mede8er 600X3D - Console: Playstation 3 - Center: Mission M7C1 - Fronts: Mission 760Subwoofer: Pioneer SW110S - Kabels: Oehlbach


  10. #1935

    Standaard

    Prima keuze van Liverpool!: http://www.vi.nl/nieuws/221806/Liver...ls-manager.htm

    Deze man heeft het fantastisch gedaan door Swansea met goed voetbal in de Premier League te houden. Hopelijk kan hij weer een goed team van Liverpool maken dat om de bovenste plaatsen speelt, ze hebben genoeg goede spelers (Carroll, Gerrard, Suarez).

  11. #1936

    Talking

    Van Marwijk heeft bekend gemaakt te kiezen voor van Persie als eerste spits.

  12. #1937

    Standaard

    Tja, nu zegt iedereen dat het een vreemde keuze is omdat Huntelaar zo op schot was in de kwalificatie en in Duitsland, maar als van Persie ons straks de zege bezorgd op Duitsland en/of Portugal praat ook niemand daar meer over. Het is echt een moment opname en ik snap het zeer moeilijke dilemma van van Marwijk wel. Het gaat denk ik ook meer om de aanvoer naar de spits. Als van Marwijk er voor kan zorgen dat van Persie wat minder gaat zwerven richting de zijkant óf er voor zorgt dat als dat gebeurt iemand zijn plek inneemt, dan zijn de posities altijd bezet en maakt het denk ik niet zo heel veel uit wie er uiteindelijk staat.

  13. #1938

    Standaard

    Hij moest een keuze maken, ik zou denk ik ook van Persie kiezen en als dat niet loopt kan je nog altijd Huntelaar inbrengen. Tegen sterke tegenstanders waar je ver van hun goal komt te spelen heb je sowieso meer aan van Persie. Tegen een team dat tegen eigen 16 gaat verdedigen heb je misschien meer aan Huntelaar.
    "It's funny how the colors of the real world only seem really real when you viddy them on the screen."-Alex de Large

  14. #1939

    Standaard

    Het maakt niet uit wie hij opstelt, als de middenvelders de middellijn niet over mogen. Spits moet ballen krijgen en dat krijgen de spitsen veels te weinig. Daarvoor doen Duitsland en Spanje het het goed. Zij willen aanvallen. Eigenlijk dus het Nederlands voetbal wat wij altijd gespeeld hebben.
    Bekijk mijn: Gedeeltelijke Collectie en bluray
    UltraStarTrader (114)

  15. #1940

    Standaard

    Ik vind die oefenwedstrijden echt helemaal niks. Heb afgelopen woensdag een stukje van de wedstrijd tegen Slowakije gezien. Tempo zo traag als stroop (daar kan ik ook nog wel meedoen ). Zoals zo vaak met het Nederlands Elftal veel achteruit voetballen, Weinig creativiteit en vooral niet moe worden. Opvallend is hoe weinig voetballers anticiperen en vooruitdenken. Eerst de bal aannemen en controleren en dan pas gaan kijken naar wie je de bal gaat spelen. One-touch voetbal heb ik amper gezien.

    Hoewel het veld in De Kuip toch echt heel groot is, klontert alles samen in het midden. De ruimte op de vleugels wordt totaal niet benut omdat daar de verkeerde spelers lopen. Iedereen trekt naar binnen. Ook vond ik onthutsend om te zien dat een voetballer als van Persie kennelijk geen rechterbeen heeft. Eindeloos draaien om de bal voor zijn linkervoet te krijgen, waardoor een aantal goede kansen compleet om zeep geholpen werden. Een topvoetballer moet echt zowel met rechts als links kunnen schieten, is mijn bescheiden mening.

    Een troost: bij veel buitenlandse teams is het niet veel beter.

  16. #1941
    AllesOverFilm Forum Crew Avatar van Claudio Santulli
    Registratie datum
    May 2002
    Woonplaats
    Ja, tenzij de hemel naar beneden valt...

    Standaard

    Euh D'oh oefenwedstrijden. Lekker interessant.
    Laten we gewoon het toernooi afwachten. Pas dan kan je wat zinnigs zeggen over de vorm, instelling en kwaliteit van dit oranje.
    Creativity, it's all in the mind!
    So much to do, so little time...

    LG OLED EVO 83G26LA, Denon AVC-X8500HA, OPPO UDP-203, Ziggo Next Mini x3, Logitech Harmony Elite, B&W FPM-series, Cambridge Audio WS30 (7.1.2), SVS SB3000, Xbox Series X, PS5 Spider-man L.E., Samsung Z Fold4, Samsung Galaxy Tab S7

    That's no moon, it's a spacestation!
    We're gonna need a bigger boat!
    www.electricdriver.eu

  17. #1942

    Standaard

    We gaan dan eindelijk aftrappen. Werd ondertussen wel tijd.
    Een korte blik op de poulefase.

    Poule A
    Op voorhand niet de spannendste poule. Ik verwacht dat Rusland en Polen doorgaan. Rusland heeft geen onaardige team met een aantal technische spelers en Polen heeft uiteraard het thuisvoordeel en een aantop goede spelers uit de Duitse competitie. Tsjechië komt waarschijnlijk net te kort en de Grieken zullen vrees ik weer hun verdedigende spel spelen.

    Uitkijken naar: Lewandowski (Polen) en Dzagoev (Rusland).

    Poule B
    Ongetwijfeld de zwaarste groep van het toernooi. Duitsland en Nederland zie ik uiteindelijk doorstoten naar de kwartfinales. Ik zie Duitsland ook de eindzege pakken, al hoop ik uiteraard op Nederland. Voor de sympathieke Denen heb ik al jaren een zwak voor en gun ik de derde plek. De Portugezen vind ik driemaal niks en veel, met name in offensief opzicht, zal op de schouders van Ronaldo rusten.

    Uitkijken naar: Afellay (Nederland) en Özil (Duitsland).

    Poule C
    Spanje steekt hier boven uit en gezien het surplus aan kwaliteit zullen zij als eerste finishen. Wel spijtig dat Villa en Puyol niet aanwezig konden zijn. Tot vorige week had ik Kroatië op 2 maar missen op het laatste moment Olic en Ilicevic waardoor ik dan toch Italië in het geniep zie doorstoten. De Ieren hebben nog wat recht te zetten tegen de Spanjaarden (WK 2002) en zullen strijdend ten onder gaan in deze groep.

    Uitkijken naar: Alba (Spanje) en Balotelli (Italië).

    Poule D
    Frankrijk kan terecht als een gevaarlijke outsider worden gezien met een sterke voorhoede en een solide voorhoede. Zweden pakt de tweede plek en Engeland, zeker zonder Rooney in de eerste twee wedstrijden, verwacht ik vrij weinig van. Het relatief onbekende Oekraïne heeft met Shevchenko een spits op retour en eindigen op de laatste plek.

    Uitkijken naar: Benzema (Frankrijk).
    Homer Simpson:"Please don't eat me! I have a wife and kids. Eat them!"
    YAH AZZURRI 87
    Barney Stinson:"Legen...Wait for it...Dary!"

  18. #1943

    Standaard

    Na gister weten we in elk geval wie de nr1 in poule A gaat worden. Gok erop dat Polen het minst slecht is van de andere drie.

  19. #1944

    Standaard

    Rusland was idd erg sterk. De polen zullen ook wel doorgaan, ze hebben iig de scheidsrechter mee

  20. #1945

    Standaard

    Ik vond Polen in de eerste helft bij vlagen ook erg goed spelen. Vooral Blaszczykowski van Dortmund was lekker op dreef. Ik snapte er echt niks van dat Griekenland nog helemaal terug kwam in die wedstrijd. Slechte coaching in de rust waarschijnlijk, want na rust wisten ze niet meer wat ze moesten doen. Zonde.

    Goede invalbeurt van Salpi trouwens. Die was na rust echt overal bij betrokken. Jammer dat Fetfatzidis er niet meer in kwam. De Fifa spelers onder ons kennen deze balgoochelaar vast wel
    28 days... 6 hours... 42 minutes... 12 seconds. That... is when the world... will end.

  21. #1946

    Standaard

    Rusland was erg indrukwekkend, die kunnen ver komen. Polen heeft een leuke aanval, maar verdedigend toch vrij matig. Grootste drama was toch wel die scheids daar.
    "It's funny how the colors of the real world only seem really real when you viddy them on the screen."-Alex de Large

  22. #1947

    Standaard

    Nederland moet er maar voor zorgen dat ze 1e in de poule worden, want de Russen treffen in de kwartfinale is denk ik dodelijk!

  23. #1948

    Standaard

    Rusland was zeker wel aardig, maar vergeet niet dat Tsjechië ook wel slecht was....volgens mij had Jan Koller ook nog meegekund in dat elftal .
    Een beetje overdreven (ook die reacties bij VI Oranje) om te stellen dat Nederland geen kans heeft....

    Zhirkov is wel een klassespeler hoor...

  24. #1949

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Jordy van Buel Bekijk bericht
    Nederland moet er maar voor zorgen dat ze 1e in de poule worden, want de Russen treffen in de kwartfinale is denk ik dodelijk!
    Laten we maar hopen dan dat ze vanavond in ieder geval winnen.

    Imo zou het beste zijn dat Duitsland wint van Portugal.
    2e wedstrijd verwacht ik dat Nld verliest van Duitsland en dat Portugal de grootst mogelijke moeite heeft met de Denen (verlies of gelijkspel).
    Dan zou Duitsland ws in de 3e wedstrijd winnen van de Denen. Zodoende 'moeten' de Portugezen tegen ons en krijgen wij de gelegenheid om ze eigenhandig naar huis te sturen (payback-time voor 2006).

    Dan zou nld dus 2e zijn en misschien idd tegen de russen moeten. Pittig is dat dan. Maar wij kunnen ook goed voetballen en per slot van rekening gaat het erom wie er meer scoort. Plus dat nld de vorige keer een superslechte dag had, dus dat het toen fout is gegaan wil niet zeggen dat dat niet nu gebeurt.
    Ik ga er vanuit dat Duitsland echt te sterk is om te kloppen qua ranglijst. Maar misschien kunnen we in onze onderlinge confrontatie nu net wat meer dan in die oefenpot. Vooral als Mathijsen er gewoon weer bij is. Zou wat zijn: Nld na 2 wedstrijden met 6 punten bovenaan in de zwaarste poule ooit..

  25. #1950
    Glorious Member
    Registratie datum
    May 2009
    Woonplaats
    The Future's So Bright, I Gotta Wear Shades

    Standaard

    Aan de rust ziet het er niet best uit voor Nederland als dat maar goed komt.
    Zie een beetje hetzelfde spel als de Rode Duivels tikken ja knap hoor, maar toch
    wat weinig diepgang te bespeuren.

    In de omschakeling waren de Russen gisteren gewoon dodelijk.

    Ah maar er zijn nog 45 minuten voor Nederland.
    Panasonic PX-P65VT60E | Marantz AV7005 | Marantz MM7055 | Marantz MM7025 | Oppo BDP-93 met Pro V2 Mod | Apple TV 4K | Focal Chorus 826V | 800CC | 806V | SR 800 V | BK XXLS 400FF


Pagina 78 van 87 EersteEerste ... 2868747576777879808182 ... LaatsteLaatste

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •